umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy Doprava ve městě

Umbrella začala s testováním autobusů v Jablonci, je už připravená na převzetí MHD po Busline

Autobus Umbrelly v Horním Maxově. Foto: Umbrella
Autobus Umbrelly v Horním Maxově. Foto: Umbrella
Dopravce převezme 1. února provoz po společnosti BusLine MHD Jablonecko.

Společnost Umbrella Coach & Buses začala se zkušebním provozem po trasách v jablonecké městské hromadné dopravy včetně tras do Jizerských hor. Od 1. února dopravce na linkách v Jablonci nad Nisou a okolí vystřídá dosavadního provozovatele, společnost BusLine MHD Jablonecko.

„Zácvikové jízdy provádíme kvůli seznámení se s technikou a pro nováčky i s místními podmínkami provozu a povětrnostních podmínek,“ řekl jednatel Umbrelly Pavel Steiner. Umbrella začíná provoz v klimaticky nejnáročnějším období roku, kdy je zejména na jizerskohorských silnicích sníh. „Na všechny autobusy jsme pořídili nové zimní pneumatiky, na exponované trasy do Maxova a Hrabětic pak budeme jezdit v zimě s řetězy,“ dodal Steiner.

Umbrella už má kompletní flotilu 30 autobusů, s kterými bude po Jablonecku jezdit. Sedmnáct z nich je nově nalakováno do bílé barvy se zelenomodrými pruhy, zbývajících třináct, které Umbrella nakoupila ve Frankfurtu nad Mohanem, je v původní tyrkysové barvě. Sedmnáct autobusů je nakonec novějších a s emisní normou 6, než dopravce původně slíbil zastupitelům při schvalování dvouleté smlouvy. Všechny autobusy jsou nízkopodlažní s bezbariérovým přístupem, jsou vybaveny klimatizací a mají i bezplatné wifi připojení.

Základem jsou pět až šest let staré autobusy Mercedes Citaro, kterých bude celkem 26. Polovina z nich již bude splňovat normy Euro 6. Zajímavostí je i původ jednotlivých autobusů: 9 autobusů dosud jezdilo v Paříži v zábavním parku DisneyWorld, tři na letišti v Curychu. Další autobusy jsou z Frankfurtu, Hamburku, Dortmundu a Mnichova.

Umbrella již získala i zázemí pro servis autobusů: bude ho mít v areálu někdejšího Liazu. Finišuje i nábor lidí. „Máme v podstatě plný stav. Z Jablonecka je asi 40 lidí, zbytek doplníme našimi řidiči,“ dodal Steiner.

Jablonec a okolní obce by přechodem k novému dopravci měly výrazně ušetřit. Dosud se v Jablonci nad Nisou jezdí za 53 korun za kilometr, Umbrella nabídla 44,56 Kč. Současně dojde k velkému zkvalitnění vozového parku.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jedine vlaky

Nádhera

Vyhlídka na věčnost

Moc nejásejte.
Jsme laciná východní gubernie zkrachovalého Západu takže fázi nadšení zákonitě vystřídá fáze zklamání. Povíme si za rok.

mufiklo

Tak to se budu těšit na pokec 🔥

Andy

Budou rozšířené spoje např. :ranní spoj z Janova na autobusové nádraží kvůli navázání na dálkový autobus do Ml. BOLESLAVI (pro pracující). Ne každý je řidičem. DĚKUJI

Jak.strojvedouci

Všechny informace naleznete na této vebové stránce:
https://www.jabloneckadopravni.cz/

Solaris Urbino

Nemáte někdo tušení, co se stane se současným vozovým parkem? Přecijen městské autobusy Busline nikde moc neudá.

Patrik

Asi nasadí na jiné výkony v LK. Podobně jako autobusy z Ústeckého kraje

Jak.strojvedouci

Buď pujdou do šrotu nebo do ČL.

Vlk

Přeji Jablonci, aby ta doprava fungovala…..obávám se, že tato společnost nemá absolutně žádné zkušenosti v této dopravě a jsem zvědavý kdy se tento dopravce dostane do novin či do televize s nějakým zásadním problémem.

Kubrt

Že ty tu společnost neznáš ještě neznamená, že nemá zkušenosti.

Užil fif?

Kamaráde oni jezdí MHD v Hamburgu, Berlíně a Mnichově, takže si absolutně mimo!

Lojzík

Jenže tam mhd neorganizují ale jezdí pouze subdodávku ,to znamená že pouze dají výhradnímu dopravci k dispozici svoje autobusy a řidiče.To je vše.

Užil fif?

Tady jí taky nebudou organizovat, to dělá pochopitelně Jablonec. Tady dají taky k dispozici řidiče a autobusy, takže kde je ten rozdíl?

StepanCzech

Vypadá to luxusně, rozhodně lepší než ty busy co tam teď má BL

Marek

Libí se mě to nasazení řezů a nových zimních gum na linkové autobusy.
Tady to jde a jinde se jen vymlouvají a když napadne trocha sněhu tak se prostě nejde a ještě mají na dotazy cestující blbé řeči.

Zrzek

Řetězy? Autobus s těžkým zadkem proleze hodně, jde spíš o to, aby nelehl na břicho, to je u něj největší průšvih. Hrabětice, Maxov, Královka, Šámalova chata, tam jsme nedávali řetězy ani na NA a nepamatuji, že by tam někdo od nás zůstal. Potřebuje jen prohnutou silnici. Tam je spíš problém při jarní oblevě, že se může propadnout utaženou vrstvou sněhu, která zde místy dosahuje i 20cm. Záleží jak moc je zima sněhová. Jinak jim přeji co nejméně starostí a problémů.

Jiří Kocurek

Když je sníh 1 až 2 dny v roce, nikde žádný kopec, tak proč by v Břeclavi měli nasazovat pneu na sníh, když jezdí jen po mokrém asfaltě.

Jak.strojvedouci

Ale zde jsou hory a ne nějaká Praha.

leviathan

Jsem zvědav, jak se popasují se sněhem ve stoupáních. Ve Španělsku je to vzácnost, v Jablonci a okolí celkem zimní standard, ač v nedávných letech poněkud narušený.

Nechapem

V Rakousku v Alpách jezdí převážně Citara, LE Setry a Many a dávají to v pohodě

Jiří Kocurek

Kdysi kdosi přišel s blábolem o rovinatém Španělsku. 50 km od Madridu najdete hned několik dvoutisícovek.

JiVe

Za 44,56 to prostě nemůže ekonomicky vycházet.

Milan

Já si myslím totéž.

Vlk

Přesně tak, nemůže to NIKDY vycházet !

Turnovak

Ono je to z trochu jiného soudku. Ale svého času se tvrdilo, že na lince LBC PHA musí jezdit jenom busy s dotací a pro jiné tam není místo 😀

Turnovak

Myslím, že jako dvouletá ukázka toho, jak tu fungoval kartel a jak jsou některé zakázky předražené to poslouží dobře. Za dva roky tento dopravce bude stále existovat a bude se mu dařit 😉

LiborV

Umbrella stejně jako DP Liberec nakupují ve Frankfurtu nad Mohanem. Tamní DP dostal na podzim 45 nových vozů od Irizaru a portugalského Caetano Bus. V rámci eko dotací tamní vlády nahrazují 5 až 6 let stará Citara elektrobusy a vozy na vodík.

Vlk

Bohužel to není jenom ve Frankfurtu………………
těch měst v Německu je podstatně více……..jeden autobus je původně dokonce z Rakouska.

Džamel

To bude potom hodně těžké za dva roky občanům vysvětlovat v čem že je lepší a proč se vybrala boSORka nebo plečka z Polska.

Luboš Beneš

Nic se vysvětlovat nebude, oni si zase jako vždy zvyknou.

Pája

Tvrdé klimatické podmínky prověří techniku i řidiče. Jsem rád, že tuhle stránku příprav dopravce nepodceňuje.

PAN

Když se to dělá pořádně jak má, tak bude i výsledek!

Vlk

Pánové, Vy jste úplně mimo, je evidentní, že Vám doprava nic neříká.
No to jsou přípravy jak stehno……………..

PAN

Úplně nesouhlasím, Váš názor Vám neberu.

PAN

Na české poměry parádní vozový park (y) A dokonce šla část autobusů i do nového laku. Mazec! Dávám 1* Ať se Umbrelle na české MHD daří a vždy kolečky dolů. P.S. A drobná vychytávka s RZ aneb AM 😉

Vlk

Víte vůbec co je to za dopravce ?
Je to další dopravce v podání soukromníka…….
Modlete se, aby jste v Jablonci neměli časem víc problémů než užitku, aby Vám to jezdilo a aby jste časem měli vůbec čím jezdit !

Divočák

Bohužel tyhle experimenty odnese cestující ( zákazník je zde kraj )

Lojzík

Zákazník je Město Jablonec ,ne kraj.

Jiří Kocurek

Znárodnit pivovary, jinak nebude pivo!

kulhán

Kdo ti nablil do kabelky? Jsi totálně mimo mísu.

A hejs

Jdi už do háje

Partneři


Czechtoll

pst
podcast