Automobilový průmysl Automobily

Hyundai s novým šéfem otáčí. Končí s agresivním marketingem, chce více dealerů

Hyundai i30 N. Foto: Hyundai
Hyundai i30 N. Foto: Hyundai
  • Automobilka Hyundai se nebude už ve svých reklamách vymezovat vůči konkurenci a nechce dál bojovat se svými dealery i těmi, kteří automobilku v minulosti opustili. Vstřícnější chce být i k novinářům.

V pořadu Byznys ČT24 to uvedl nový generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz, který nahradil v dubnu Vladimíra Vošického. „Spory s dealery považujeme za něco, co se nesmí v budoucnu opakovat. Nechceme s našimi obchodními partnery válčit. Jednoznačně to jsou spory minulosti, chceme je ukončit smírnou cestou,“ uvedl Saitz, kterého překvapil počet sporů, které HMC vede. Podle něj už s některými jedná, aby se vrátili.

Spory s dealery jsou jedním z pozůstatků po Vladimíru Vošickému, kvůli jeho přístupu někteří dealeři ukončili spolupráci a automobilce tak výrazně prořídla prodejní a servisní síť. Končící dealeři kritizovali především jednostranně nevýhodné smlouvy. Podle Saitze firma chystá nové obchodní podmínky. „Budeme potřebovat dvacet až třicet nových partnerů po celé republice, abychom rozšířili naši dostupnost,“ dodal Saitz.

Hyundai v Česku dlouho rostl, v poslední době ale ztrácel, z postu tuzemské dvojky spadl v prvním čtvrtletí na čtvrté místo.

Výraznou změnou má projít i marketing. Zatímco dříve se Hyundai vymezoval hlavně proti Škodě Auto, kterou Vošický nazýval například ochotnickým spolkem z Pojizeří, teď se chce zaměřit Saitz na samotnou značku a její produkty. „Filozofie je taková, že respektujeme naši konkurenci,“ řekl Saitz.

V rozhovoru pro Lidové noviny uvedl Saitz, že v reklamách záměrně změnili i výslovnost značky. Namísté „hjondé“ se teď používá „hjundaj“. „Změna výslovnosti Hyundai v reklamách je jedním z prvních kroků, které jsme v rámci naší nové vize podnikli. Naším cílem není nutit českou veřejnost správně vyslovovat ‚hjondé‘ ale vítáme také přirozenější českou výslovnost ‚hjundaj‘, kterou mají lidé rádi a používají ji,“ řekl Lidovým novinám Saitz.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Liberal shark

Neviditelná ruka trhu dopadla Volsickemu přímo do xichtu ;-).

David

Nebo Hnujdaj to znají všichni a vyslovuje se to dobře!!!!

David

Hnujdaj bude pořád Hnujdaj to si hoši poara….. dobre jim tak teď to rozhodně nezachrání spoustu lidí to pobouřilo ubozaci nic jiného neumí jen urážet prý České Auto ……… a má šikmé oci

Obtloustlý Travolta

Snad se zlepší servis. I pitomá garančka byl problém. Alespoň v mém případě. Myslím že Vošický by se dobře uchytil v SŽDC, ČD.

Xaver

Vtipný, a já si už zvykl vyslovovat Hjondé. Myslím, že tohle neustálé měnění výslovnosti automobilce taky moc neprospěje.
Každopádně Vošický byl sebestředný arogantní jedinec a podle toho taky vypadal marketing.

Liberal shark

Hyundaj pry znamená v korejštině penis ;-).

David

To je svatá pravda a co teprve náhradní díly každý vidí jen ten novej krám,ale co za pár let jen normální údržba destičky kotouce vyfuk atd…. to mají 3x dražší než škodovka hlavně že se do ní furt naváží! Fuj

Marek

No tak nevím, ale mám 1 gen. Octavie a 2 gen. Ria a díly mi naopak nám korejce přijdou levnější ve většině případů. Viz. pema.cz
Samozřejmě se bavíme o spotřebních věcech (čepy, ložiska, tlumiče a brzdy). Čelní sklo stojí na Rio skoro 2x tolik, co na Octu, ale pojistka za sklo je kupodivu cenově stejná. Jinak nevím co měnit. Za 170.000km jsem na Riu a ani na Octě nic jiného než spotřební zboží neměnil. Ještě podotýkám, že Octa je 98 ročník a Rio 2006.

Ne jinak to ale máme i u novějších korejců, co máme v rodině.

Honza

Pokukoval jsem po Ceedu nebo Oktě a srovnával i ceny ND. Spotřební věci jsou na tom stejně. Něco je o chlup levnější u Škody, něco u Korejců. Jako dražší mi vycházely na Kiu karosářské díly.. je ale fakt, že ty se obvykle tak často nemění a dají se pojistit havarijkou..

Martin K.

Kamarád, který je prodejce u Hyundai, se snad konečně přestane za ty reklamy stydět.

železničář v důchodu

Některým českým politikům také dlouhodobě nedochází, že postavit volební kampaně svých partají především či dokonce výhradně „negativně“ na kritice a poškozování ostatních místo „pozitivně“ na presentaci vlastních přínosů pro ostatní (ale jen do té míry, aby to nebyla pouhá agresivní páchnoucí sebechvála) je cestou do pekel – a podle toho také jejich partaje ve volbách dopadají …

MildaIV

Strany, které mají negativní kampaň vúči vládnoucím stranám mají u nás obvykle velký úspěch. Jakmile se ale dostanou k moci, tak se naplno projeví, že nemají vlastní program a v dalších volbách propadnou.

železničář v důchodu

A to jste viděl kde – třeba u ODS? Nebo u Kalouska? Nebo snad u toho „moravského Japonce“? Třeba právě zmíněné partaje šly „do kopru“ ani zdaleka ne jen proto, jaké škody nadělaly, ale proto, že ty škody se snažily kamuflovat negativní kampaní vůči komukoli jinému, kdo jim nelezl do análů a nechválil je, kudy chodil – a navíc jejich představitelé byli a jsou tak hloupí, že se i navzájem podrážejí a snaží se nesmyslně si konkurovat i mezi sebou. A propos: proč má třeba i Jančura (vlastně zcela zbytečně) tolik odpůrců, ačkoli v mnohém zase až tak úplně špatně… Číst vice »