Automobily

Potvrzeno: Hyundai přišel o 7 dealerů, ve dvou krajích už nemá prodejce

Autosalon Hyundai. Foto: Jan Sůra
Autosalon Hyundai. Foto: Jan Sůra

Z mapy prodejců a autorizovaných servisů značky Huyndai zmizelo od dnešního den celkem sedm poboček. Jde o prodejce, kteří odmítli novou smlouvu se společností Hyundai Motor Czech a ukončili spolupráci. Ve dvou krajích není aktuálně třetí nejprodávanější značka na českém trhu přítomná vůbec.

Spolupráci s Hundai ukončily k 1. červnu Auto Koutek Liberec, Hyundai Motor Zlín s pobočkami ve Zlíně a Uherském Hradišti. Čtyři pobočky uzavřela společnost Hyundai HB, která skončila s prodejem aut v Havlíčkově Brodě, Velkém Meziříčí, Pardubicích a Karviné. Už dříve ukončil spolupráci s Hyundai AC Rozkoš v Jihlavě, oficiálním prodejcem není už  Auto Hák.

Podle mapy servisů na stránkách Hyundai má korejská značka aktuálně 41 prodejních a servisních míst po celé zemi. Podle poslední výroční zprávy za rok 2016 měl Hyundai 54 prodejních míst. Webové stránky dealerů, kteří skončili, jsou ještě dostupné ve vyhledávačích, po kliknutí jsou ale návštěvníci přesměrováni přímo na stránky Hyundai Motor Czech. O chystaném konci několika prodejců informoval deník Zdopravy.cz minulý týden jako první.

Mapa prodejců a servisů značky Hyundai k 1.6. 2018. Foto: www.hyundai.cz
Mapa prodejců a servisů značky Hyundai k 1.6. 2018. Foto: www.hyundai.cz

Oproti původním plánům neskončil velký dealer Hyundai Auto Pokorný Motors v Brně. Jednatel firmy Zdeněk Pokorný uvedl, že čeká na novou smlouvu, v které budou lepší podmínky. Nelíbila se mu především možnost převodu směnek, které HMC může dealerům vystavit.

V oboru se mluví o tom, že skončí i další prodejci. Dealeři si dlouhodobě stěžují zejména na chování a přístup jednatele firmy Vladimíra Vošického, jeden z bývalých prodejců proti němu dokonce vedl kampaň s názvem Vladimíre, odstup. Vošický dál zůstává v čele HMC. Ještě před čtyřmi lety měl Hyundai na českém trhu podle počtu registracích nových vozů za leden až duben 2014 podíl 9,29, letos je podíl výrazně nižší: 6,98 %.

Deník Zdopravy.cz požádal o odpovědi na dotazy HMC už minulý týden, z oficiální adresy pro novináře se odpovědi vrací jako nedoručitelné. Dotazy zaslal i přímo Vošickému, ten dosud neodpověděl.

Autosalony, které skončil spolupráci, jsou zatím označené logy Hyundai, postupně ale v příštích týdnech má tato reklama zmizet. Někteří prodejci už mají jasno, jak plochy využijí: například liberecký Auto Koutek do uvolněných prostor přestěhuje prodej značky Dacia.

Konec některých prodejců a autorizovaných servisů znamená, že Hyundai bude zcela bez zastoupení ve dvou krajích: Pardubickém a Zlínském. V jiných zůstane pouze jediná pobočka, například na Vysočině. Pro majitele aut této značky poslední vývoj znamená, že v řadě případů budou mít do servisu podstatně dál, než dosud.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Zbytečně to rozmazávají, řekl bych, že je to jen chvilkový stav. To co mají v plánu vše vyrobit je určitě dostane sakra vysoko o proti jiným automobilkám mají hodně navrch.

    • A co mají v plánu vyrobit? V čem konkrétně mají oproti jiným automobilkám navrch? A jestliže mají navrch, tak proč jim prodeje spadly loni o 10 %?

    • A kdo to bude zákazníkům prodávat a servisovat, když dělají z vlastních dealerů nepřátele?

  • No vybudovat si dealerskou síť a pozici na trhu je poměrně drahá věc, zbavovat se toho opravdu svědčí o nějakých hlubších a zásadních problémech firmy.

    Z pohledu spotřebitele nám to může být zcela jedno – nabídka ostatních značek to místo skvěle pokryje. Vyměnit nemastně-neslaný Hyundai za Dacii vypadá z pohledu prodejce docela logicky.

    • Musím říct, že kdyby Hyundai odešel z trhu tak by mě to ani nějak nevadilo. Víc mě mrzel odchod Chevroletu.

  • Jestli ona ryba nebude smrdět od hlavu. Pokud vím, tak Hyundai padají prodeje celosvětově.

  • Vošický no. Kam vleze, tam tráva neroste, jen problémy a arogance.
    Zajímalo by mě, až ho korejci jednou konečně vyrazí, který zoufalec ho zaměstná…. On by se hodil tak možná k nějakým podobním šmejdoprodejcům energií nebo něčeho takového…

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora