GW Train Regio uhájil provoz v Karlovarském kraji na deset let. Cena za kilometr stoupla jen o inflaci

RegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ LokoRegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ Loko

Dopravce bude v kraji jezdit s vlaky RegioSprinter a Stadler RS1, jako posilu s 810.

Společnost GW Train Regio (GWTR) bude zajišťovat dalších deset let provoz na dvou regionálních tratích v Karlovarském kraji. Nová desetiletá smlouva má hodnotu 760 milionů korun včetně DPH. Na rozdíl od smlouvy s Českými drahami se cena za kilometr zvýší jen o inflaci.

Kraj zveřejnil smlouvu hned po podpisu. S dopravcem ji uzavřel bez soutěže takzvaným přímým zadáním. Jde o tratě, kde již GW Train Regio působí: Sokolov – Kraslice a Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně. Stejně jako dosud bude o víkendech jezdit také z Karlových Varů přes Sokolov s přímými spoji do Německa. Nová smlouva začne platit se změnou jízdního řádu 12. prosince. Roční rozsah výkonů je 698 tisíc vlakokilometrů. Smlouva je v režimu netto, tržby jsou rizikem dopravce.

Základní cena za kilometr bude 111,50 Kč, což je jen inflační navýšení proti stávající ceně 108,50 Kč. Českým drahám kývl kraj ještě za bývalého vedení na podstatně vyšší navýšení pod slibem novějších vlaků, které zatím nejezdí. Celkově šlo o navýšení v nové smlouvě o 27 % na 149,90 Kč.

Základem RegioSprinter a Stadler RS1

S dopravcem jsme neměli nikdy problémy. Je dobře, že zde bude jezdit i následující roky,“ komentoval uzavření kontraktu náměstek hejtmana pro dopravu Jan Bureš (ODS).

GW Train Regio působí v kraji (původně ještě pod názvem Viamont) od roku 1998, kdy převzal provoz na trati Sokolov – Kraslice, v roce 2006 pak ještě z Karlových Varů do Mariánských Lázní. Za poslední smlouvy výrazně obměnil flotilu vozidel, většinu zajišťují jednotky RegioSprinter po modernizaci. Ty mají nadále jezdit z Karlových Varů do Mariánských Lázních, ze Sokolova do Kraslic budou jezdit motorové vozy Stadler RS1 od Die Länderbahn, jako posily motorové vozy 810. Na víkendový provoz ze Zwickau přes Sokolov do Karlových Varů budou nasazeny rovněž motorové vozy Stadler RS1, které zde již nyní jezdí.

„Jsme velice rádi, že Karlovarský kraj i nadále počítá s našimi službami, které jim poskytujeme přes 20 let. Velice si této spolupráce vážíme,“ řekl předseda představenstva GWTR Peter Bosáček.

Tagy GW Train Regio GWTR Karlovarský kraj
63 komentářů