GW Train Regio uhájil provoz v Karlovarském kraji na deset let. Cena za kilometr stoupla jen o inflaci
RegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ Loko
Dopravce bude v kraji jezdit s vlaky RegioSprinter a Stadler RS1, jako posilu s 810.
A když provozují 810 modré gumy, jsou fuj fuj. Když je provozuje soukromník , je to v pořádku :))))
Vozy 810 mi vadí bez ohledu na dopravce. Neměl byste házet lidi do jednoho pytle. 🙂
A když si člověk přečte, že ta 810 má jezdit jen jako posila, tak nazná, že to není tak zlé, jako když jezdí 810 jako základ.
Zatímco do Lokte nebo z Bečova do Žlutic jezdí 810 ČD jako základ a výrazně dráž.
tak když odhlédneme od té ceny tak do Lokte je to asi zcela dostačující
Do Dobříše jezdí za cenu dvojElefanta.
Takže kraj než by to svými „odborníky“ řešil a to na základě toho, že tomu přeci rozumí, tak dopravu zruší. To je prima, ne?
Je 🙂
Takže se provozním zaměstnancům za 10 let zvedly platy pouze o inflaci? Tak bych teda dělat nechtěl /(
Podle článku Většinu vozového parku renovovali během minulé smlouvy, tak je možné, že během následujícího období nepočítají s tak vysokými investicemi do vlaků.
Nic proti GWTR, ale z hlediska veřejné dopravy nejhorší kraj v republice tímto zakonzervoval stav, který má k ideálu hodně daleko. :/
Tím myslím zejména 149, kde bylo kdysi ve snaze ušetřit vymyšleno, že se vyjezdí se dvěma soupravami. Výsledkem jsou nepřípoje v Mariánkách a nemožnost zajíždění na horní nádraží ve Varech.
A na 145 přímé vlaky do Říše také poněkud prořídly… (a opět samozřejmě bez přípojů v Sokolově)
Smlouva uvádí mj. i toto:
časové polohy vlaků jsou v souladu s koncepcí na trati 142 Karlovy Vary dolní
nádraží – Johanngeorgenstadt a zpět se zajištěním přípojných vazeb v žst. Karlovy
Vary dolní nádraží a s koncepcí na trati 170 Cheb – Mariánské Lázně – Plzeň (-
Praha) a zpět se zajištěním přípojných vazeb v žst. Mariánské Lázně
o víkendech jsou zajištěny přípojné vazby v dopravně Krásný Jez na vlak
No napsáno je to tam hezky. Návrh GVD 2022 je zveřejněný. Kde přesně tam ty přípoje vidíte? (zejména v ML)
Prořídly? Vlak z Kraslic do Německa jezdí každou hodinu !!
Z Kraslic ano. Dříve jezdily jako přímé ze Sokolova. O tom píšu.
GW Train je čí firma?
https://www.gwtr.cz/cs/o-spolecnosti/historie
Do skupiny GW Jihotrans se sídlem v Českých Budějovicích, společnost dříve nesla název ČSAD Jihotrans České Budějovice a vznikla privatizací bývalého ČSAD České Budějovice, závody České Budějovice, Týn nad Vltavou, Trhové Sviny. Společnost GW Bus zajišťuje regionální autobusovou dopravu především v okrese České Budějovice. Do skupiny GW JIHOTRANS spadají níže uvedené společnosti: GW Diesel (prodej nafty a benzínu) GW Logistics (nákladní doprava) GW Cargo (nákladní železniční doprava) STK České Budějovice GW Jihotrans TACHOSERVIS (ověřování akalibrace tachografů) AUTA BOREK (prodej vozů Renault a Dacia) ČSAD STTRANS Strakonice (regionální autobusová doprava zejména v okrese Strakonice) Skupinu zprivatizoval Robert Krigar v 90. letech,… Číst vice »
Já mám takový dojem, že Vendelínovi šlo spíše o národnost majitele. Můžu se mýlit, samozřejmě.
Je to Čech jak poleno.
810 jsou pouze náhrady za neschopnosti a pro vozbu posilových vlaků. Za mě palec nahoru.
V roce 1998 jsme tam začínali s lokomotivami 714 207 – 209 a prorezlými Bixy…
Prdlačky
Rok 1988: Mariánské Lázně – Karlovy Vary ve vytížených spojích 2x Singrovka (M240) a 2-3 vložené Balmy – jelo se … a nikdo si nestěžoval. A v zimě toho smradu z bufíků ! A v Krásném Jezu tatáž Singrovka solo – přípoj do Chodova.
Dnes je úplně jiná doba …
NIkdo si nstěžoval, protože nechtěl mít problémy. Ikdyž v roce 1988 by ho už asi netahali za límec, ale lidi byli zvyklí, že mají držet hubu a krok, jinak skončí na pendrekárně.
tak ono až do toho roku 1998 to nebyl žádný rozdíl 🙂
Nechápu proč kraj nedal podmínku na nová vozidla???
Dál se bude jezdit takovým šrotem… Němci se toho rádi zbavili a my tady tomu nadšeně tleskáme..
Slovy klasika „Velebnosti, ´du blejt! „
V tomto případě se nejedná o nějaké plečky, ale vozidla kolem poloviny životnosti.
Regiosprintery jsou plečky už od výroby a na kolejích nemají už dávno co dělat.
Nj, nejni nad modrou 810 co ?
no, asi nejlepší to není, ale nad pořádně rozdovadenou reginu to rozhodně necni. ani ji to nesahá po kotniky
Třeba proto, že pak by výsledná cena byla o desítky korun za km vyšší.
Jedná se o dotovanou dopravu, kde rozhoduje cena. Pokud budou všichni cestující platit dvoj až trojnásobné ceny a jízdenku, tak dopravci budou jezdit nezávisle na objednatelich a pravidelně nakupovat nové vlaky.
Jinak v letech 2030 – 2040 se dá očekávat nákup nových vlaků, protože zavedením ETCS bude efektivnější koupit nový vlak, než obsazovat ETCS do stávajících jednotek. Na druhou stranu na několika tratích skončí provoz.
Na rozdíl od Moravskoslezského či Zlínského kraje pokládám za neprozíravé kupovat větší množství zbrusu nových diselových vagonů pro regionální dopravu v těch regionech ČR, kde je celoročně přebytek výroby elektřiny (tj. Ústecký kraj, Temelín) Jednak vzhledem k široké nabídce ojetin s dieslem… Viz např. nákupy rakouského dopravce ÖBB A v druhé řadě proto, že pomalu končí éra málo využívaných lokálek, které jsou vedeny +- souběžně podél silnic. Mluvím o využití cestujícími. Spíše se domnívám, že pokud nové dieslové vagony, tak s menší baterkou umožňující svítit/topit s pomocí baterky při vypnutém dieslovém motoru… Samozřejmě se nabízí dobíjet baterky zejména rekuperací při… Číst vice »
Aby se dalo z baterie topit, tak nemůže být moc ,, menší“.
Prosím Vás, já se v elektromobilitě moc nevyznám, abych to dokázal nějak specifikovat.
Chtěl jsem odlišit takové ty kombinované vagony, kdy na baterii dokážou ujet několik km… O těch jsem nemluvil… Mj. proto, že např. při letních pařácích je vhodné ty baterie nějak chladit… což znamená dost velký zásah do provozu…
Vyloženě jsem mířil na MENŠÍ baterie (než v předchozím odstavci), které dokážou pobrat část energie zmařené při brždění (rekuperaci).
co to plácate?
dráty se na trať zhmotni samy?
a ta baterka je zadarmo a nic neváží?
jo a všimnul jste si, že ve větším množství jsou k dispozici především a akorát DB 628? cokoliv jiného zatím jen občas?
Vy jste nikdy neviděl, že člověk na nádraží přijde k vagonu, kterému třeba 20 minut před odjezdem jede dieslový motor, aby se ve vnitř vagonu svítilo? Vzhledem k pravděpodobnému cenu ropy (neboť o vytěženou bude mít zájem dalších pár miliard obyvatel) lze předpokládat růst ceny ropy, tj. jestli se budou dál zlepšovat ekonomické i provozní vlastnosti baterek, tak opravdu dává smysl připlatit za baterii pro rekuperaci marné energie z brždění… O drátech jsem nepsal a ani o starších vagonech, které neumí rekuporovat (přepokládám, že vagony typu 628 či 845 to neumí). Reagoval jsem na tvrzení: „v letech 2030 – 2040… Číst vice »
Ještě k tomu přihodit kompresor, vysílačku, zabezpečovač.. To nebude malá baterie.. Navíc v zimě ještě předehřívač okruhu pro motor. Protože hnat studenej, nenamazanej motor hned do výkonu je dost nesmysl. A u těch 628 nebo 845 rekuperace moc dobře nejde. Ony jsou hydrauliky.
Já psal, aby „dvakrát měř a až potom řež“… Zatím víme, že např. jde o to, jestli z našich daní budem chtít, aby dopravce masivně používal ZBRUSU NOVÉ = DRAHÉ vagony s dieslem bez rekuperace energie zmařené při brždění
… Konkrétně je otázkou, zdali z našich daní chtít, aby cca 130 vagonů s dieslem od PESY, opravdu ČD dokoupili …. Nebot tyto vagony (odvozené od LINK II) asi nedokážou používat rekuperaci…
Nebo dokážou?
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-letech-vybraly-vyrobce-novych-motorovych-jednotek-az-160-jich-doda-polska-pesa-74934/
Hmm, skuste si tipnout. Jsou to hydromechaniky. A i kdyby. Jaký baterie by byly potřeba pro to, aby živily takový průměrný 35kW klimatizace ? A to počítám jednu na každej vagon ? K tomu svícení, kompresory..
V vagonech, které stojí na konečné, jede jim diesel desítky minut, tak ty desítky minut jede klimatizace během čekání na konečné?
Fakt? Jsem si nevšiml.
Ano jede.
A co kduž mají hydro přenos ? To je dneska u malých motorů hodně častý.
Jak tak koukám na šílenství s Green Dealem, že se třeba do 9 let úplně zakáže v Evropě prodej benzínových a naftových aut, tak ty dieselové vlaky budou mít možná ještě cenu zlata.
Nezakážou. Akorát se jich bude vyrábět míň a vyšších tříd (a nepokračuje vývoj v tomto oboru, což je největší průšvih)… Jo, a ty dieslové vagony, pokud dopravce je nebude chtít, tak určitě by bylo fajn, aby je odkoupila města/svazky obcí/popř. kraje, do zálohy… Viz zhruba 200 vagonů typu 854/(A)Bfbrdtn794+795/ Bdt754+756+757/ Bmx765 = což je zhruba 14 tisíc sedaček A používat je jako posilové… Akorát na záchodě vyměnit případné desítky let staré umyvadélka a do jízdního řádu napsat, že tyhle posilové vlaky jsou retro…. To myslím vážně… Když bude na jízdném sleva např. 10% a budou-li jako posilové během ranní/odpolední špičky,… Číst vice »
Hmm. Takže města/svazky obcí/popř. kraje, budou muset založit dopravce , sehnat licenci na provozování drážní dopravy, případně i depo a dílny. A k tomu si rok dopředu zarezervovat vhodný časový úseky ..A to kvůli provozování pár šrotů. To už bude jednodušší a levnější si ty posily objednat u některýho z dopravců.
Zřejmě vám uniká, že vozidla trakce 70 / 80 jsou buď už z výroby nebo v rámci modernizace / rekonstrukce vybavena pomocným zařízením (ohříváček) napájeným ze sítě 230 / 3 x 400 V, jímž se temperuje voda v chladicím okruhu motoru, napájí cirkulační čerpadlo = motor se udržuje na minimálni teplotě podle udržovacího předpisu výrobce i v zimě …. současně lze přes statický měnič dobíjet baterie … resp. lze svítit ve vozidle …. Lokomotiva / motorový vůz – jednotka je napojena během odstavení – v noci mezi výkony (např. Železná Ruda-Alžbětín), v zahraničí od pátečního večera do pondělního rána, protože… Číst vice »
Mě strašně baví tyhle nářky nad dovozy z Německa.
To že pak Češi, když to platí ze svého, jezdí v dovezené oktávce a chrochtají si blahem ze skvělého obchodu se jaksi pomine.
A kdyby v těch nových vlacích měli platit jízdné jak Němci, to by bylo křiku!
jenže Vámi zmínění Češi do vlaku nepáchnou
To podle poučky, že majitel automobilu nikdy v životě nepojede vlakem? A ti co parkují u zastávky, ti jeli potrubím?
Retarde
Vozidla jsou jsou v pohodě, živá – nízkopodlažní, s informačním systémem …
Otázkou k diskusi je jízdní řád …. Jezdí se z „dolního nádraží“ bez návaznosti na přípoje „na horní trati“, obdobně přípoje v Mariánkách …. taky nic moc.
Jenže to je otázka pro toho kdo sedí na kraji a připravuje grafikon.
Bohužel jen ve směru Vary -> Mariánky, kromě dvou spojů večer. Opačně pouze jen dva spoje: jeden dopoledne a jeden večer. Druhou věcí je, že v minulosti bylo Dolní nádraží propojeno linkou MHD s Horním nádražím. Nyní z Dolního (přímo z terminálu: zastávka Dolní nádraží-terminál) jezdí jen linka 12, která sice jede ve směru (směr Rybáře) na Horní nádraží, ale vynechává ho, přitom by neměl být takový problém tuto linku přesměrovat přes Horní nádraží. Z nácestné zastávky Dolní nádraží v ulici Západní není také žádné přímé spojení linkou MHD.
Žádná linka MHD, i kdyby jezdila sebelíp, neposkytne takový komfort, jako dojet jedním vlakem až do přestupní stanice (Horní n.). To ve Varech prostě chybí.
Tím spíše, že MHD (platí město ???) nebude na „horním nádraží“ čekat na vlak (placený krajem / státem) vezoucí cestující na vlak (placený krajem) na dolní nádraží …. a naopak … Ostré obraty (i jen 4 minuty) na dolním neumožňují dojet na horní a zpátky (4 minuty tam + 4 minuty zpět + 4 minuty na obrat) ….to znamená překreslit GVD ….
Od změny GVD navazují z Plzně na Os ML – KV nově Sp vlaky, sice člověk čeká cca 30 minut, ale jde to zvládnout.
Ono čistě teoreticky, kdyby se končilo na Horním nádraží, tak by se docílilo toho, že cca o 20-30 bude jezdit později vlak z ML, aby mohl křižovat v Bečově. Pak se můžeme bavit o tom, že vznikne návaznost na expresy, ale zároveň zase dojde ke ztrátě návaznosti z nynějších spěšných vlaků.
Dobře. Leč na Ex ty vlaky navazovat nebudou … Ex objednává někdo jiný a kraj nebude řešit návaznost „svých“ vlaků na vlaky jiného objednatele … výsledek taktu 120 minut …
30 minut čekání dává smysl u Ex od Prahy, kde existuje jistá pravděpodobnost zpoždění, zatímco „místní“ spěšníky jezdí celkem „včas“.
Pravda, vždyť tam mohly jezdit krásné české moderní šukafony.
proti šukafonum je to komfort
a jaké vozidlo konkrétně byste si zadal?