Flugzug aneb místo letadla vlak. Krach Adria Airways donutil Swiss k přesunu na železnici

Jednotka ETR610 po výjezdu z nového Gotthardského tunelu. Foto: AlpTransitJednotka ETR610 po výjezdu z nového Gotthardského tunelu. Foto: AlpTransit

Letecká společnost Swiss zařadí od 16. října do svého letového řádu vlaky z Lugana do Curychu. Je tak dalším dopravcem,

Letecká společnost Swiss zařadí od 16. října do svého letového řádu vlaky z Lugana do Curychu. Je tak dalším dopravcem, který se rozhodl na kratší vzdálenosti zrušit letecké spojení a dát přednost železnici. V případě Swissu nejde ale o rozhodnutí, které má kořeny ve snaze řešit životní prostředí. Důvodem je krach Adria Airways, které pro Swiss lety zajišťovaly. Firma nesehnala za slovinského dopravce náhradu.

Start nového spojení oznámila firma v tiskové zprávě.  Nové spojení nazývá Flugzug, tedy letecký vlak. Současně jde o slovní hříčku němčiny, slovo Flugzeug znamená letadlo.

I když se na první pohled může zdát levnější koupit si letenku pouze do Curychu a pak cestovat na samostatnou jízdenku vlakem, Swiss nacenil úsek Curych – Lugano pro lety s přestupem v Curychu často i na nižší ceny, než kolik by zaplatil cestující za samostatnou jízdenku vlakem. Výhodou navíc je, že cestující má i jízdu vlakem na jedné letence a v případě zpoždění vlaku se tak o něj dopravce musí postarat. Nabídka spojení je navíc podstatně větší než letadly: celkem čtrnáct vlaků denně každým směrem.

Pro Swiss jde současně i o způsob, jak nevyklidit trh v kantonu Ticino, odkud mají obyvatelé blíže na letiště v Milánu k jiným aerolinkám. Dosud podobnou službu nabízí u spojení z Basileje přes Curych.

Přesun krátkých letů na železnici je v poslední době velmi silným tématem, zejména kvůli debatám o klimatické změně. Naposledy oznámil přesun jednoho letu z Bruselu do Amsterdamu na železnici aerolinka KLM.

Tagy Adria Airways Flugzug SBB Swiss Top
25 komentářů