Slovinský trh si po krachu Adrie porcuje Lufthansa, někde bude muset stačit vlak

Airbus A319 společnosti Adria Airways. Foto: Autor: Curimedia – Flickr: Airbus A319-132 Adria Airways S5-AAP, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19869672Airbus A319 společnosti Adria Airways. Foto: Autor: Curimedia – Flickr: Airbus A319-132 Adria Airways S5-AAP, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19869672

Hned tři letecké společnosti ze skupiny Lufthansa Group oznámily během dvou dnů zahájení přímých letů do Lublaně. Po krachu letecké

Hned tři letecké společnosti ze skupiny Lufthansa Group oznámily během dvou dnů zahájení přímých letů do Lublaně. Po krachu letecké společnosti Adria Airways přišlo Slovinsko o velkou část letů.

Zájem Lufthansy je logický: Adria byla součástí Star Alliance a velká část cestujících pokračovala přes Frankfurt a další velká letiště skupiny Lufthansa dál právě s německou leteckou společností či aerolinkami, které vlastní.

Od 27. října začne Lufthansa létat dvakrát denně mezi Lublaní a Frankfurtem, od 1. listopadu pak začne linka z Lublaně do Mnichova, která bude létat jednou denně. Na obě linky nasadí Lufthansa letadla Bombardier CRJ.

Nové lety plánují i další značky Lufthansa Group: od 16. října bude pětkrát týdně létat Swiss do Curychu s letadly Helvetic Airways, od nástupu zimního letového řádu dojde ke změně na sedm letů týdně. Austrian Airlines jako alternativu pro Slovince nabízí lety z Klagenfurtu do Vídně. Od 4. listopadu začne do slovinského hlavního města létat šestkrát týdně Brussels Airlines.

Lublaň není vzhledem ke své velikosti (zhruba 300 tisíc obyvatel) i celkové populaci Slovinska (zhruba dva miliony obyvatel) pro letecké společnosti příliš atraktivním trhem z pohledu objemu počtu cestujících. Z města je navíc relativně blízko na okolní letiště, do hodiny a půl cesty je například Záhřeb, Klagenfurt či Terst. Loni letiště odbavilo 1,8 milionu cestujících.

Krach Adria Airways přinese ale i jednu z nečekaných změn ve způsobu nabízeného spojení. Adria pro švýcarský Swiss provozovala leteckou linku Lugano – Curych. Ta definitivně končí. Swiss nemá jiného dopravce ani vhodná letadla pro tento přelet a proto zákazníkům s rezervacemi na toto spojení zajistila jízdenky ve vlaku. Do budoucna jedná se švýcarskými drahami SBB o propojení této trasy do rezervačního systému. Spojení mezi kantonem Ticino a Curychem ještě zrychlí v prosinci 2020 po otevření dalšího tunelu Ceneri.

Tagy Adria Airways Lublaň Lufthansa Group Slovinsko
44 komentářů