Letecké společnosti Letectví

Adria Airways dál ruší lety, od úřadů má čas do příštího týdne

Airbus A319 společnosti Adria Airways. Foto: Autor: Curimedia – Flickr: Airbus A319-132 Adria Airways S5-AAP, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19869672
Airbus A319 společnosti Adria Airways. Foto: Autor: Curimedia – Flickr: Airbus A319-132 Adria Airways S5-AAP, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19869672

Letecká společnost Adria Airways zruší i ve čtvrtek a pátek všechny lety s výjimkou jednoho páru spojů mezi Lublaní a Frankfurtem. Aerolince ve finančních problémech běží čas. Slovinský úřad civilního letectví dal společnosti termín do 2. října, aby prokázala, že má dostatek peněz.

Další přerušení provozu oznámily Adria Airways na svém profilu. K téměř úplnému zastavení provozu došlo v úterý. „Vedeme stále aktivní diskuze s potencionálními novými vlastníky a věřiteli a věříme, že dosáhneme pozitivního výsledku pro všechny,“ uvedla firma ve svém prohlášení. Denně firma ruší kolem 80 letů.

Slovinský úřad civilního letectví dnes na tiskové konferenci uvedl, že aerolinky mají čas do 2. října, aby předložily další plán, jak chtějí fungovat a jak mají zajištěné peníze na provoz. Jinak přijdou o licenci.

Adria Airways jsou další z řady leteckých společností, které mohou letos zmizet z provozu. Jen v září zkrachovaly Aigle Azur a Thomas Cook Airlines, zastavený provoz mají XL Airways. Majitelem dlouhodobě ztrátových aerolinek je německý fond 4K Invest, před tím byla firma státní.

Problémy Adria Airways, které patří do Star Alliance, jsou dlouhodobé, firma začala rušit velké množství letů už v minulých měsících.

Leasingové společnosti v posledních týdnech zabavily několik letadel. Minulý týden si stáhla irská spoleečnost Trident Aviation Leasing Service kvůli nesplaceným fakturám dvě letadla Bombardier CRJ 900, od pondělí nemá firma k dispozici další letadlo Bombardier CRJ 900 společnosti AeroCentury.

Podle slovinských médií firma potřebuje nejméně 4 miliony eur na přežití, slovinská vláda už dříve odmítla poskytnou pomoc. Adria Airways zaměstnávají 558 lidí.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Y.K.
Host
Y.K.

Tohle jsou poslední křeče. Ve chvíli, kdy začli ve větším rušit lety, lidi přestanou kupovat nové letenky, tím končí příjmy a zůstávají jen výdaje a následně se zhroutí celá práda.

Nicky
Host
Nicky

To už asi nerozlétají, stejně už nemají s čím. Strategický význam nemá žádný a nikdo ten ztrátový podnik sponzorovat nebude. Z evropského pohledu je to marginální aerolinka bez valného významu, kterou na stávajících linkách snadno nahradí lowcosty.

Ulafme
Host
Ulafme

Naprostý nesmysl.
Strategiický význam JP měly jako feeder pro LH ve FRA a MUC, pro LX v ZRH a OS ve VIE. Tohle žádný low cost nenahradí a ty linky si bude muset LH Group začít operovat opět sama.
Navíc jako člen EU potřebuje Slovinsko pravidelný spoj (nejlépe 2x denně) do BRU.
Takže asi bude nakonec nejlepší, aby tam LH CitiLine udělala menší bázi pro 3-4 své CRJ…

Jen tak
Host
Jen tak

v podstatě to napsal(a) dobře… strategický význam nulový, a pokud to bude mít pro LH/LX/OS nějaký smysl, tak si tam tu linku zavedou sami. to je asi tak vsechno.

Juraj
Host
Juraj

Keď na to príde, point-to-point LJU-BRU obslúži aj Ryanair a ostatné si ošéfujú veľké aerolinky zo svojich hubov úplne rovnako, ako dnes obsluhujú Prahu, Katowice alebo Budapešť. JP bude chýbať menej, než chýbal Malév.

bohyn
Host
bohyn

Pokud jsou to tak úžasné linky, tak tu mezeru jistě někdo zaplní a žíly to nikomu trhat nemusí 😉

FlyingJ
Host
FlyingJ

Možná by stálo za připomenutí, že Adria v roce 2017 převezly 1,2 miliónu cestujících z 1,7 milionů lidí co prošly Ljublaňským letištěm. V současném roce operují 16 z 27 pravidelných linek na letišti. Tedy Adria (pokud skončí) rozhodně chybět bude. Alespoň nějakou dobu. Z evropského pohledu možná marginální, pro Slovinsko katastrofa.

Jen tak
Host
Jen tak

taky by ale stálo za připomenutí, že adria prakticky celou svou existenci létá s load factorem pod 70% – čísla kolem 60% nejsou výjimkou.

a takováhle aerolinka nemůže dlouhodobě existovat.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce