Dopravci Letecké společnosti Letectví Železnice

Místo letadla rychlovlakem. KLM omezí lety z Amsterdamu do Bruselu

Embraer 175 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: KLM
Embraer 175 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: KLM

Letecká společnost KLM zruší od konce března příštího roku jeden z pěti přímých letů denně mezi Amsterdamem a Bruselem a místo něj bude přepravovat cestující mezi oběma městy rychlovlakem Thalys. KLM tak ustoupily částečně tlaku některých politiků, kteří volají po konci krátkých letů.

KLM včera oznámily v tiskové zprávě dohodu se společností Thalys provozující rychlovlaky mezi Amsterdamem a Paříží a nizozemskými železnicemi Nederlandse Spoorwegen, podle které budou pasažéry mezi letištěm Schiphol a centrem Bruselu přepravovat namísto letadla rychlovlak společnosti Thalys. Který z konkrétních spojů bude nahrazen není zatím jasné.

Aerolinky KLM tvrdí, že jsou  ochotny nahradit část krátkých letů vlaky, pokud nabídnou podobou rychlost spojení a podobný komfort jako letadla. Spojení do Bruselu to plně umožňuje. Mezi Amsterdamem a Bruselem létají prakticky pouze lidé, kteří v Amsterdamu přestupovali z jiných evropských či dálkových linek. V případě Amsterdamu se nabízí ještě využít například spojení až do Londýna společností Eurostar.

„Zapojení více dopravních prostředků je složitý a náročný byznys. Hlavní je rychlost, nejen samotného vlaku, ale rychlosti přestupu na letišti. Chceme v této oblasti dosáhnout maximálního pokroku,“ řekl šéf KLM Pieter Elbers. Podle něj jde o další krok aktivit nazvaných FlyResponsibly, kdy se KLM snaží cestujícím vysvětlit, ať používají raději vlak tam, kde to dává smysl.

KLM s železničními dopravci vymýšlí způsob, jak usnadnit například odbavení cestujících z vlaku, chystají například speciální odbavovací přepážku pro cestující z vlaku. Pro KLM má redukce krátkých letů i další význam: v Amsterdamu je nedostatek volných slotů, to omezuje rozvoj aerolinek. Firma je může využít pro dálkové linky.

Přímý vlak ze Schipholu bude pro cestující rychlejší: jízda do Bruselu trvá 1 hodinu a 34 minut, v Bruselu navíc odpadá cesta z letiště, která vlakem trvá 18 minut a stojí 8,90 eur.

Let z Bruselu do Amsterdamu trvá obvykle méně než půl hodiny, Embraer E175 dosáhne po 9 minutách 15 tisíc stop a začne vzápětí klesat.

KLM už lety s vlakem nabízí nyní, cesta ale trvá déle než s přestupem na letadlo. Důvodem je větší čas, který aerolinka dává v Amsterdamu na přestup do vlaku, obvykle kolem dvou hodin. KLM spolupracuje ještě s autobusovými dopravci na návazných spojích z některých nizozemských měst na Schiphol.

Poslanci v Nizozemsku a Belgii chtějí prosadit zákaz těchto letů. Považují je za zbytečné. Z letů na krátké vzdálenosti je kvůli klimatické změně v poslední době velké téma, v řadě případů aerolinky spojení omezují čistě z byznysových důvodů: část zákazníků jim v některých relacích převzaly rychlovlaky. Typickou ukázkou je například spojení mezi Římem a Milánem či Madridem a Barcelonou.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LER
Host
LER

Chybi mi zde vysvetleni kontextu. Tato aktivita KLM je soucasti iniciativy Fly Responsibly. Tvrdit, ze to je jen kvuli omezenemu mistu na jednom letisti by bylo hodne zkreslene.

adr
Host
adr

Opravdu nechápu některé politiky. Ať si létá každá kam chce a jak chce. Proč zbytečně někoho omezovat. A pokud Ti politici chtějí omezovat škody na životním prostředí, tak ať se podívají na největší škůdce a doprava, zvláště pak letecká to není.

Jakub Kosmider
Host
Jakub Kosmider

Místo Budějovického letiště, mohlo být pár kilometrů VRT. Možná pár desítek, když započítáme provoz letiště na x let dopředu …

Dada
Host
Dada

Anebo z druhy strany… kdyby se nestavely VRT mohlo bejt tolik letist na X let s predplacenym provozem… Vzdy zalezi jen na uhlu pohledu. Zakazy, prikazy… jinak to asi nejde. Co proste zrusit ruzne regulace, dotace a podpory? Kolik letist a leteckych linek by prirozene zaniklo? A kolik trati? Nikdo nevi. System dotaci jiz zcela zneprehlednil realnou moznost zjistit, co je a neni zivotaschopne!

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Takový to plácání o tom, co by se mohlo postavit za jaký peníze, aniž by plácajícímu jakkoli vadilo, že peníze, které by hypoteticky ušetřil, patří někomu úplně jinému, než je ten, kdo by je podle něj měl utratit lépe. Ano, asi se shodneme na tom, že budějckej flugháfen je slušná pitomost hodná tělocvikáře z Nové Bystřice a dalších jihočeskejch vykuků, ale staví si ho za svý kraj. A i kdyby za něj kraj nakrásně ten balík nevyhodil, ty peníze by se opravdu neobjevily na účtu sždc, ale použil by je opět kraj na nějakou svojí investici. Fakt to nefunguje tak,… Číst vice »

Vbb
Host
Vbb

„“v Bruselu navíc odpadá cesta z letiště, která vlakem trvá 18 minut a stojí téměř 13 euro.“
8.90 je „skoro 13“?
To je nějaká divná matematika. Nebo že by od předminulého týdne tak zásadně zdražili?

R2R2
Host
R2R2

Se divam na web belgickych drah a vypada to, ze se da skutecne koupit za 8,90, ale zaroven je tam nabidka „slevy“ pro mlade do 26 let za 12 euro, to docela zavani tim, ze 8,90 je nejaka akcni cena.

Vbb
Host
Vbb

8,90 je tak „akční“ cena, že když přijdete v Bruselu na nádraží a řeknete „one ticket to airport“, tak zaplatíte 8,90.

Fotograf
Host
Fotograf

Takže obdoba z vašeho článku 20.12.2018 :
Místo letadel po kolejích. Druhé a třetí největší letiště v Evropě spojí rychlovlaky : https://zdopravy.cz/misto-letadel-po-kolejich-druhe-a-treti-nejvetsi-letiste-v-evrope-spoji-rychlovlaky-21179/

Což je samozřejmě dobře na tyto vzdálenosti, ale ve svém okolí znám spousty lidí, kteří propagují a uznávají po Evropě cesty jedině létecky / zamrzli zkušeností s vlakem v 70.-80. letech naší „socialistické“ železnice a jeli asi naposledy po Evropě Mangálií do Rumunska – viz tento díl Retra ke konci = Rychlíkem do východní Evropy-: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10176269182-retro/213411000360027/

Karel
Host
Karel

Letadlo v Najbrtu. 🙂

Maršál
Host
Maršál

Ještě by to chtělo na místech Business Class žlutý proužek a bylo by to dokonalé 😀

Jen tak
Host
Jen tak

:)) to by museli pred kazdym letem chodit natersci a ten pruh premalovat 🙂

Karel
Host
Karel

Letadlo v Najbtu. 🙂

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll