Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Elektrizace tratě ze Šakvic do Hustopečí může začít, SŽDC má smlouvu za 1,4 miliardy

Železniční stanice Šakvice. Foto: www.obec-petrov.cz
Železniční stanice Šakvice. Foto: www.obec-petrov.cz

Sdružení společností Subterra, OHL ŽS, Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Elektrizace železnic vyhrálo jednu z velkých letošních zakázek na tuzemské železnic. Za 1,399 miliardy korun modernizují a elektrizují jihomoravskou trať ze Šakvic do Hustopečí. Úpravy mají umožnit zavedení přímých vlaků z Brna do Hustopečí.

Vítězství sdružení nazvaného Šakal vyplývá z kontraktu zveřejněného v registru smluv.  Správa železniční dopravní cesty dosud nezveřejnila, kdo další se do soutěže přihlásil a s jakou cenou.

Vysoutěžená cena je prakticky shodná s hodnotou, jakou SŽDC předpokládala v zadávací dokumentaci (1,314 miliardy korun). Součástí zakázky je i částečná rekonstrukce stanice Šakvice včetně změny uspořádání kolejiště a vybudování ostrovního nástupiště. V Hustopečích se vybudují dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. Cestujícím bude sloužit nový informační systém. Dále se zde nainstaluje staniční zabezpečení 3. kategorie, které se bude dálkově ovládat z CDP Přerov.  Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut. Takovou dobu zvládají vlaky i dnes, jen cestující musí přestoupit.

Změna má umožnit přímý vjezd od Brna na regionální dráhu a opačně. Současně dojde ke kompletní rekonstrukci stanice Hustopeče. Vlaky na trati budou jezdit maximální rychlostí 85 kilometrů za hodinu. Jihomoravský kraj už ve smlouvě s Českými dráhami zveřejnil chystané návrhy jízdních řádů pro přímé spojení Brno – Hustopeče. Ty ale počítají s jízdní dobou přes 50 minut.

Podle harmonogramu, který je součástí smlouvy, má stavba začít v září, kompletně hotovo má být v červenci 2021. Podle tiskové zprávy SŽDC budou práce hotovy ale už v prosinci příštího roku.

Jde o další úsek, který se letos začíná na tuzemské železnici elektrizovat. Už dříve začala letos elektrizace trati do Litvínova  a Židlochovic. V obou případech jde rovněž o úseky, které mají umožnit přímé spojení s krajskými městy.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
petr766
Host
petr766

Nebylo by pomalu smysluplnější natáhnou kolej tak, aby Hustopeče byly jen průjezdní stanice?

Vojta
Host
Vojta

A co takhle místo VRT Brno – Vranovice postavit podél D2 novou trať Chrlice – Hustopeče – Zaječí? 😉

Vojta
Host
Vojta

Zajímavý je návrh v této diplomové práci na zrychlení linky R13 – vzhledem ke změně časových poloh jsou tam navrženy jak přímé osobáky do Brna, tak přípoje k R13.
https://dspace.cvut.cz/handle/10467/82906
Tlak na zrychlení linky R13 bude, protože 14minutové prostoje v Hodoníně jsou všechno jenom ne super. A podobně to bude se zájmem na konkurenceschopného spojení z Hustopeč – to jestli tam ze začátku možná bude jezdit vymeták neznamená, že je vše ztraceno.

xyz
Host
xyz

„Tlak na zrychlení linky R13 bude“
Zde je několik úskalí:
– možný posun do vhodnější časové polohy mezi Brnem a Břeclaví koliduje časovou polohou vlaků Regiojetu.

– naopak má přijít určité zpomalení této linky v podobě dodatečného zastavení v zast. Rakvice.

Lubomír
Host
Lubomír

Po celou dobu přípravy stavby bylo ze strany kraje podporováno řešení s „rychlejšími“ osobními vlaky Hustopeče – Brno, které budou střídavě zastavovat Popice – Pouzdřany a které budou projíždět Vojkovice a Popovice, protože tyto zastávky, budou obslouženy židlochovickými osobáky. Za podmínky použití nových jednotek potom vychází jízdní doba 35 min. Oproti současnému stavu s přestupem na R5/S3 každou hodinu to bude ve špičce každých 30 min. Ten úplně zastávkový koncept dopravy může stavbu velmi degradovat, nicméně věřím, že se nejedná o reálný jízdní řád, který bude platit po stavbě. Vždyť S vlaky by měli jít rychleji už třeba proto, aby… Číst vice »

Svojsin
Host
Svojsin

Lubomír:
Co to vykládáte člověče k té 108 Brno – Znojmo?!?
Za posledních mnoho jízd jsme měli 2x zpoždění, že se nechaly ujet přípoje ve ZN.
Většinou zpoždění do 2-3 min.
NIKDY jsem nezažil , že bych se nemohl napít( to asi jen ultrašotos mají tento zákaz) on to řidič busu ani nemůže zakazovat.
Rovněž klimatizace bývá většinou puštěna.
Bohužel někteří tupani otvírají okna a snižují účinek klimatizace, i když proti loňsku je to lepší.

Netvařte se , že vlaky dojíždí do Znojma vždy načas….chtělo by to víc objektivity, ale ta se u železničářů většinou nedá čekat, koneckonců je máme v rodině apd…:-)

Lubomír
Host
Lubomír

Divné, mě se naopak cca v 80 % případech stává, že garantovaná jízdní doba 52 minut dodržena není už třeba jen proto, že se bus vleče celou cestu za kamionem. Mnohdy jsem nechápal, proč nestíhá to dojet za 52 min. ani ráno, kdy nebyly žádná omezení na infrastruktuře i v hustotě provozu. Prostě je to jen od konkrétního řidiče a jeho odvaze jet rychle. Ale takto nemůže fungovat spolehlivý systém dopravy. Ohledně připojování busů ve Zn to platí možná lépe, mimo právě přestup na 432, kde min. každý týden jednou ujel bus busu a zamávaly si (pro mě nepochopitelné, že… Číst vice »

Svojsin
Host
Svojsin

Jako štrůdl bych to asi nenazval, jde o půlhodinu ve špičce, což není žádná katastrofa, i vzhledem k nutnosti používat dál zastávkové spoje. Samozřejmě, pokud by byla možnost vlaku opravdu v rychlém! provedení, tak by asi tolik(nebo vůbec) Ex busů nejezdilo. (Každopádně nárůst a to dlouholetý, potvrzuje ochotu lidí tuto linku používat.) Co se týká spolehlivosti, nebylo by od věci udělat alespoň někde mezi Znojmem a Pohořelicema 2+1, což by dost pomohlo. Teď , když se dají obletět Lechovice, jsme jednou dojeli s Ex za 49 min. do Brna. Je ale pravda, že nás po cestě nebrzdil žádný vyděšenec v… Číst vice »

petr766
Host
petr766

To jsou ale hlouposti. Tak si kup baterku, argumentovat nemožností číst knihy potmě, to je zhovadilost nemající nic společného s diskuzí, zda je vhodnější vlak nebo autobus. Vlak ze Znojma je totálně nepoužitelný a několik let ještě bude. A hlavně že ve vlaku je wi-fi použitelné 😀 😀 Informační systém je ve vlaku jaký? Že průvodčí možná někdy něco řekne? 😀

xyz
Host
xyz

Rozdíl 15 minut (35 vs. 50) při rozdílu dvou zastavení (Popovice u R., Vojkovice n/S.) + případně 3min. „pobytu navíc“ kvůli předjíždění? Tady něco nesedí.

Resp. pokud by mělo sedět, pak by to znamenalo, že těch 50 minut je neuvěřitelně natažených (resp. „vyvatovaných“) a tím nepatřičnější jsou opatření typu „střídavé zastavování Pouzdřany/Popice“, protože z logiky věci by se bez problémů stíhalo zastavování všech Os vlaků v obou zastávkách zároveň.

Dušan
Host
Dušan

Vřele doporučuji se podívat do a) studie proveditelnosti a pak b) do dokumentace stavby do dopravní technologie – spousta věcí, kvůli kterým se tady rozohňujete je ve skutečnosti trochu jinak, a to včetně časových poloh spojů a stávajících a budoucích jídzních dob. Klidně mě napište na mail (dusan.vokoun@volny.cz), pošlu Vám oboje nebo to pošlu klidně i panu Sůrovi – nemám s tím problém:-))). Jen mi nějak vadí, když se říkají nepravdy – to je celé.

xyz
Host
xyz

„do dokumentace stavby do dopravní technologie“
směrodatná pro mě je dopravní technologie (resp. konkrétní jízdní řád) stanovená objednatelem ve „vysoutěženém“ konceptu (kdy právě objednatel je ten, který rozhoduje), ne technologie navržená zhotovitelem studie (tedy subjektem, který v konečném důsledku nerozhoduje o finálním řešení).

Zdůvodnění onoho 15min. rozdílu (resp. proč je tak velký) můžete stručně popsat přímo zde.

Lubomír
Host
Lubomír

Vstoupit do diskuze…Zdůvodnění je již přece výše popsáno: čtyři zastávky navíc (Heršpice, Vojkovice, Popovice a jedna z Pouzdřany – Popice), odstranění předjíždění, vozidla využívající plný rychlostní profil 160 km/h, nevím do jaké míry znal objednatel coby tvůrce jízdních dob rychlostní profil předmětné modernizované infrastruktury, dále zvýšení rychlosti po stavbách reko zab. zař. Brno hl. n.

xyz
Host
xyz

Děkuji za odpověď, byť coby výhrada (oproti nepochybnému „skokovému“ přínosu pro relaci Brno – Hustopeče) může zůstat: – Těch 50 minut (X:10/X:40 h Brno hl. n. – X:00/X:30 h Hustopeče) je flexibilních co do zkrácení cestovní doby např. o 2 minuty (aspoň by díky tomu mohlo být možné zastavovat v Pouzřanech + v Popicích zároveň). – Naopak těch 35 minut je „buď, anebo“ – tedy buď se to natěsno bude stíhat (beru stav přinejmenším do doby, kdy je linka S3 fixována polohami typu „Tišnov X:30/X:00 h“) do Hustopečí, anebo se protijedoucí vlaky minou až v Šakvicích = namísto 35 minut… Číst vice »

Dušan
Host
Dušan

Jenže těch 35 minut je jenom ve střednědobém horizontu, jinak to má být 33,5 minuty – vyplývá to z toho, že S3 ve střednědobém horizontu není již předjížděna v Hrušovanech u Brna a je počítáno se ŽUB-em – pak se projíždí Popovice u Rajhradu a Vojkovice nad Svratkou, kdežto v dlouhodobém horizontu S3 do Židlochovic obsluhuje Popovice u Rajhradu, Rajhrad a Vojkovice nad Svratkou, kdežto S3 do Hustopečí obsluhuje jenom Rajhrad + střídavě ty Pouzdřany/Popice. A to celé je jenom proto, že od střednědobého horizontu je sledována osa symetrie 00-00 a 30-30 v Židlochovicích a Hustopečích u Brna a pokud… Číst vice »

Vojta
Host
Vojta

Jestli je 7 minut tak tak a 5,5 minuty už je málo, tak mám trochu obavu o stabilitu takového grafikonu. To už je lepší zastavovat oboje a mít obrat 35 minut. Jasně souprava navíc něco stojí, ale přenášení zpoždění taky.

Další možnost je, že souprava, která směrem do Hustopeč zastaví Popice i Pouzdřany po obratu projede obě dvě (a naopak), čímž doba obratu zůstane stejná jako při střídavém projíždění.

Dušan
Host
Dušan

Jenže tím zpátečním projetím si nepomůžete, protože to, že zastavíte zpátky už nemá vliv na tu osu symetrie, kterou potřebujete v těch Hustopečích držet…jediné možné, pokud by se mělo zastavovat oboje je realizovatelné s projížděním Rajhradu, jenže tím pádem z tohoto důležitého přestupního uzlu na bus uděláte místo intervalu 15/30 min. tím projížděním 30/60 min. a pod to se asi nikdo nepodepíše. Ale uvidíme, taky záleží, co za jednotky JmK vysoutěží – pokud to bude mít trochu výkon a nebude to líná lemra, tak to bez problémů obslouží oboje i s Rajhradem…bohužel kraj to dělá tak nešťastně, aby si zajistil,… Číst vice »

petr766
Host
petr766

Proč bych se nemohl najíst nebo napít v autobusu, co je to za nesmysl? Naopak, tam kde je dálnice a je možné mít rychlé autobusy, je to ideální, pokud vlak není konkurenceschopný a to z Hustopečí zatím není.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Zbytečná věc. Lepší je nechat to ve stávajícím stavu s tím, že se nasadí lepší vozy a opraví se trať. Není navíc místo na rychlíky Brno – Hustopeče, to by pak dávalo smysl. Jízdní doba se prodlouží o 15 minut, což je v takovém důležitém přiměstkém spojení prostě hodně. Nechápu, kdo vymyšlí projekty typu „zlepšíme kvalitu, ale zároveň prodloužíme jízdní dobu, která je vlastně největším přínosem při konkurenci s automobily“.

Lektor
Host
Lektor

V článku ve výčtu elektrizací chbí ta nejvýznamější Uničov, a pak taky Kadaň

Len
Host
Len

Zbytečně vyhozené peníze, a co ti lidé co bydlí podél tratě, zničí jim to domi a zbytečně. Stejně tam jezdí max. 5 lidi jen přes školní rok víc. A co chudáci zvířata!

Lektor
Host
Lektor

Domy s měkkým i brrr a na zbytek nemá cenu reagovat

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Z vepřovic nejsou tvrdé.

Ondra Vaněk
Host
Ondra Vaněk

Hustopeče by hlavně uvítaly hlavně rychlé dálniční autobusy, za 20 min na Zvonařce, dopoledne by mohly nějaké spoje zajet k Olympii. Osobáky mají končit ve Vranovicích/Židlochovicích a další zastávky jsou tak na šukafon.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zvonařka je super. Obzvlášť pro ty co dojíždějí do Bohunic (třeba lékaři do FN) nebo do Králova Pole (třeba progamátoři do RHELu).

xyz
Host
xyz

„Obzvlášť pro ty co dojíždějí do Bohunic (třeba lékaři do FN)“ Pro ně bude „super“ i ten oficiálně plánovaný stav: – v Horních Heršpicích nezastavující skoro nic (a i kdyby, tak jde o odlehlou stanici) – v Modřicích daleko od nádraží na tramvaj – a dosavadní přestupní vazba od linky č. 505 (použitelné při přestupu v Židlochovicích právě i pro obyvatele Hustopečí) u Ústředního hřbitova zanikne, protože linka č. 505 bude (ve směru od Židlochovic) dle oficiálních předpokladů utnuta v Rajhradě (+ i na onom zbylém úseku bude omezena četnost spojů). Tzn. zejména pro Židlochovicko, v menší míře ale i… Číst vice »

kakov
Host
kakov

a až bude do FN Bohunice jezdit 8 tramvaj? jak asi dlouhý časový úsek bude mezi zavedením tramvaje a novými vlaky do Hustopečí??

xyz
Host
xyz

„a až bude do FN Bohunice jezdit 8 tramvaj?“
– Stále to znamená zajížďku přes centrum (+ mj. projetí zóny navíc oproti stavu s přestupem u ústředního hřbitova).

– Přímé spojení hlavního nádraží s FNB bude existovat jen do doby odsunu nádraží, pakliže nemá být i linka č. 8 příslušně „zakroucena“ tak, aby odsunuté nádraží obsluhovala (čímž pádem ale nebude – či o to hůře bude – obsluhovat dosavadní část centra Brna).

Lektor
Host
Lektor

No ale v Brně jezdí všichni jen do centra :-))

...
Host
...

Brno má nějaké centrum? 🙂

Jan Pytela
Host
Jan Pytela

Vaňkovku a Olympii… oh wait

petr766
Host
petr766

A jaký že je to rozdíl od vlaku? Z Dolního nádraží?

host
Host
host

Úplně k ničemu! Teď 35 min, s přestupem a rychlíkem. Pak přes 50 min napřímo. To nikdo jezdit nebude! Proč jako není třeba jeden vlak bez zastávek a druhý s tím že stojí v každé vesnici? Kraj nechápu. Nesmysl. 1,4mld vyhozených oknem. Mohlo to Hustopeče posunout. Teď budou jezdit prázdné vlaky.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Citace článku: „Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut.“

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Vyhozená miliarda za něco, co šlo mnohem levněji vyřešit akumulátory v el. jednotkách.. Tak alespoň doufám, že v Hustopečích do nádraží bude pěkně dlouhé, aby se to v případném, docela jistém budoucím větším zaplněním spojů s dlouhými vlaky nemuselo ještě v Šakvicích rozpojovat.

xyz
Host
xyz

„Vyhozená miliarda za něco, co šlo mnohem levněji vyřešit akumulátory v el. jednotkách…“ – Tyto akumulátory by rovněž nebyly zadarmo. – Aby mohly být vedeny přímé vlaky Brno – Hustopeče, tak (i kdyby měly být vedeny ve vámi zmiňovaných akumulátorových jednotkách) je potřeba přestavět žst. Šakvice; v nynějším stavu je pro vedení přímých vlaků Brno – Hustopeče nutno buď jet již z Vranovic „proti správnému směru“ (po 2. traťové koleji), anebo provést přestavení soupravy přes břeclavské zhlaví. Toto úskalí bude odstraněno v rámci diskutované stavby, ovšem za tu cenu, že část nákladů půjde právě do přestavby žst. Šakvice včetně této… Číst vice »

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Akumulátory by se jen těžko přiblížily ale této ceně, nejdražší položka budou nejspíš právě ty dráty.

Kamui
Host
Kamui

Dráty naopak tvoří (obzvlášť střidavé) z celkové ceny nula celých nula prd.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Akumulátory by zrekosntruovaly nádraží v hustopečích. AHA! ROvněž by nebylo potřeba vyměnit shnilé pražce.

liposh
Host
liposh

Podle mě je hloupost rušit přímé couráky na Břeclav. Z mnoha důvodů je to fajn spoj pro mnoho lidí. Já díky němu mohl lovit zamlada kočky až v dalekých zakopaných vískách a večer při zpáteční cestě se v něm vyspat 😀

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, a teď tam místo přímých osobních vlaků budou zastavovat rychlíky …

Nekdo
Host
Nekdo

to ze sem pisou hlouposti sotousci, FIPkari, ruzne VRTy a zeleznicari v duchodu, to tak nejak patri k mistnimu koloritu. ale ze krome sotousu sem zacnou psat sve vlhke sny i soustuchtivi pubertaci, tak to je novinka…

Lektor
Host
Lektor

To ale spíš na soustuchvivé důchodce 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, hlavně ovšem je aspoň trochu pozitivní, že ty své bláboly sem „Nekdo“ píše jen občas – jinak bychom z těch jeho „mouder“ nevyšli …

...
Host
...

1.4 miliardy korun vyhozeno oknem, počet aut dojíždějících do Brna po D2 to nijak nesníží. Tím spíše s těmi 50 minutami jizdní doby.

Luke
Host
Luke

Jakej imbecil zajistil projíždění Horních Heršpic?Ráno tam vystupují desítky lidí

Kazisvět
Host
Kazisvět

Zase zlodějna, jak může stát 1 km lokálky v rovině 200 mega? Zvlášť když to Železnice Desná dala za 1/10!

xyz
Host
xyz

– V ceně je započtena i přestavba žst. Šakvice (viz i článek) – nové ostrovní nástupiště (výsledek: plná peronizace namísto dosavadní poloperonizace) + doplnění spojek na obou zhlavích (dosud pouze jednoduché spojky!); v případě břeclavského/hustopečeského zhlaví též jeho přestavba.

– Naopak v případě Železnice Desná šlo o „prostou drátizaci tratě“ + dílčí úpravy stanic; nejsem si jist, zda/nakolik tam byly upravovány mezistaniční úseky, každopádně nebylo tam instalováno nové zab. zař., na rozdíl od tratě č. 254.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„v případě Železnice Desná šlo o „prostou drátizaci tratě““
Pochopitelně, protože po povodních z roku 1997 tam byla trať z velké části postavena prakticky znovu, takže předelektrizační úpravy byly mnohem snazší a levnější.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A tehdy byla běžná mzda okolo 5000 Kč. Slovy pět tisíc.

Kazisvět
Host
Kazisvět

Vy jste měl v roce 2015 plat 5000 Kč?

Kazisvět
Host
Kazisvět

Nevím jak Vy, ale já tam vidím „částečná rekonstrukce stanice.“ A jestli se
Čtyři výhybky nahradí čtyřmi výhybkami a křížem, tak je to taková změna, že to za tu miliardu stojí…
Na té trati jsou dva propustky a 2 roky starý svršek. Nebo že by se ty peníze utratily za ZZ pro 7 km mezilehlý úsek a dvojkolejnou stanici?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ještě větší zlodějna je Vsetín. Kilometr trati za 2 miliardy! (Prosímignorujte, že v ceně je rekonstrukce nádraží).

Lektor
Host
Lektor

A jakou cenu byste si představoval při průměrném platě v ČR kteý už je skoro 33 000Kč, většina z té ceny jde totiž na platy. Ať už přímo nebo nepřímo.

Lektor
Host
Lektor

Když z té ceny vyignoruju cenu za nádraží, tak mi vyjde že by stavba měla stát 0Kč. Jak v ceně stavby mám ingnorovat předmět stavby?

xyz
Host
xyz

„Úpravy mají umožnit zavedení přímých vlaků z Brna do Hustopečí.“ A tím pádem konec existence přímých Os vlaků z Brna do Zaječí/Rakvic/Podivína/Ladné, jakož i přímých Os vlaků z „čehokoliv severně od Šakvic“ do Břeclavi (viz „vysoutěžený“ koncept JMK). „Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut.“ Opakovaně uváděná nepravda (pominu-li, že nádraží v centru Brna je „z rozhodnutí ouřadů“ jen věcí dočasnou): – Těch 35 minut to je (v bezvýlukovém stavu) ve většině případů (ve špičce každopádně) již dnes (X:35 h z Brna hl. n., v X:11 h v Hustopečích), byť s… Číst vice »

Kubrt
Host
Kubrt

Jaká je cílová představa o provozu osobáků na trati Brno-Břeclav? Kolik vlaků uhne do Židlochovic, kolik do Hustopečí, dojede něco do Břeclavi. Díky.

Petr
Host
Petr

Ve špičce Int. 30min Brno-Židlochovice a 30min Brno-Hustopeče (v úseku Brno-Hrušovany tím pádem Int. 15min). Přímý Brno-Břeclav asi nic kromě rychlíků zastavujících i Šakvicích, Zaječí a Podivíně…

xyz
Host
xyz

„Přímý Brno-Břeclav asi nic kromě rychlíků zastavujících i Šakvicích, Zaječí a Podivíně“
Dle dostupných údajů, přeje si JMK zavést i jejich zastavování v zast. Rakvice s tím, že následně by se počet „Os pendlů Šakvice – Břeclav“ ještě o to více snížil.

zesp
Host
zesp

I já jsem slyšel variantu, že mezi Šakvicemi a Břeclaví již žádný Os nepojede, zast. Ladná zůstane bez obsluhy a ostatní stanice na jih od Šakvic obslouží rychlík linky Brno – Olomouc, který bude zpomalen na úrověň osobáku a zastaví všude mimo Ladné. Je to úplně stejné jako s letištěm Mošnov, kde sice jede zcela prázdný přímý osobák z Ostravy, ale zato Ostravy do Přerova se již přímým Os vlakem (a vlastně díky nepřípojům Os vlakem vůbec) nedostanete (kvůli zachování počtu ujetých km)… No a od nového JŘ se tak vlastně až na pár Ex vlaků denně z Ostravy do… Číst vice »

Petr
Host
Petr

zesp: Věta „ostatní stanice na jih od Šakvic obslouží rychlík linky Brno – Olomouc, který bude zpomalen na úrověň osobáku a zastaví všude mimo Ladné“ zní hrozně. Ve skutečnosti už teď mezi Šakvicemi a Břeclaví zastavuje rychlík v Zaječí a Podivíně, k tomu se přidá navíc pouze 1 zastávka, a to Rakvice, to zní poněkud lépe 😀 cestujícíc to na době jízdy ani nepozná

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ostrava Přerov zastávkovým osobákem to je výhra! Sice tam jede EC za tutéž cenu a o půl hodiny rychleji…
Proč ne rovnou přímý osobák Praha − Ostrava?

Lektor
Host
Lektor

Tak osobáky z Přerova do Ostravy nejezdí hlavně kkvůli tomu že je to jiný kraj. V úseku Brno-Břeclav se vlastně ani o rychlík nejedná, prakticky jde o spěšný vlak objednaný JMK a slouží především pro spojení Brna s Břeclaví a Hodonínem. Nikam jinam se z Brna nevyplatí jet přes Břeclav.

LKB
Host
LKB

Lektor: Nemate pravdu, napr. Brno – Varsava se jezdí pres Breclav. A podobně mnoho dalších měst na severu, přestupy v Olomouci nebo v Ostravě časově před pár lety nevychazely (nevím, proč)..

petr766
Host
petr766

Tak si koupíš jízdenku u Regiojetu. Kde je problém?

xyz
Host
xyz

Viz https://smlouvy.gov.cz/smlouva/6098607, vpravo na liště příloha „rámcové jízdní řády“, strany č. 39 – 42.

Ve stručnosti:
– Ve špičce X 30min. interval vlaků Brno – Židlochovice + 30min. interval vlaků Brno – Hustopeče.

– Mimo špičku X + o víkendech celodenně 60min. interval vlaků Brno – Židlochovice + 60min. interval vlaků Brno – Hustopeče.

Do Břeclavi přímo již nic.

Kromě jevů, které jsem popsal ve svém předchozím komentáři, upozorňuji na střídavé projíždění zastávek Pouzdřany vs. Popice, tzn. z jedné zastávky do druhé nebude téměř možné se dostat.

Frantisek
Host
Frantisek

To vypadá na další nepěknou ideologickou prasečinu. Co takhle alespoň použít dlouhé soupravy a ty rozpojovat? Na těch cancourech se určitě dlouhý vlak nezaplní. A s dráty nebo bateriemi tak mohli přidat i Pohořelice, jenže to by bylo málo rušení a moc vlakokilometrů (blížících se poslední dobou vozokilometrům) navíc…

kakov
Host
kakov

pak ovšem vyvstávají 2 otázky:

1) kolik lidí děnné mezi těmito zastávkami cestuje (popř. z jakého důvodu)?

2) existuje mezi obcemi varianta busem?

xyz
Host
xyz

„1) kolik lidí děnné mezi těmito zastávkami cestuje (popř. z jakého důvodu)?“ Otázka je irelevantní (tím více otázka typu „z jakého důvodu“ – aneb „kádrování“ na tzv. „dostatečně dobré“ důvody atd.?; navíc odhlíží od aspektu „neřešení stávajícího počtu cestujících“ namísto správného aspektu „řešit počet cestujících v budoucím stavu“; ostatně, pokud bychom řešili záležitosti dle nynějšího stavu, bylo by možné sklouznout i k názoru „na t-254 dnes stačí sólo motorák v 1 h taktu v X; o víkendu dokonce nic; tak na co elektrizace = nasazení velkých souprav, a to ve 30min. intervalu). Spojení sousedních obcí má být zajištěno v každém… Číst vice »

Lektor
Host
Lektor

Co je irelevantí na otázce kolik lidí kolik lidí tak cestuje? Trvat na spojení, které nikdo nevyuživá je nesmysl a nevyužívané je to především proto, že i na kole je to rychlejší.

xyz
Host
xyz

„Co je irelevantí na otázce kolik lidí kolik lidí tak cestuje?“ Viz můj předchozí příspěvek (mj. skutečnost, že se hledí do budoucna mj. s odlišným konceptem spojení, tzn. je vedlejší řešit aktuální stav; dle tohoto uvažování nedává smysl ani elektrizace Hustopečí, protože „lidi se vejdou do sólo motoráku 1x za hodinu). Ironií je, že ono „střídavé projíždění“ je podmínkou k tomu, aby cestovní doba Brno hl. n. – Hustopeče byla „jenom“ těch 50 minut, resp. aby se těsně stihlo do Hustopečí dojet v X:00/X:30 tak, aby ihned poté z Hustopečí vyjel protijedoucí spoj směr Brno. Což také mj. znamená přenášení… Číst vice »

a8n
Host
a8n

Myšleno ostrý nebo půlhodinový/hodinový obrat?

xyz
Host
xyz

Budu-li předpokládat, že za 1 minutu nelze obrat soupravy stihnout, tak myšleno půlhodinový/hodinový.

xyz
Host
xyz

Připomínám také, že pro Pouzdřany a Popice nastane i výrazné zhoršení vlakového spojení s Břeclaví; dosud: přímé spojení v 1 h taktu ve špice a 2 h taktu mimo špičku, a to bez prostojů; nově: četnost spojení stejná, ale s přestupem v Šakvicích s tím, že v případě spojení Popic s Břeclaví bude přestupní doba v Šakvicích činit cca 5 – 10 minut, zatímco v případě spojení Pouzdřan s Břeclaví půjde v období přepravní špičky o přestupní dobu 35 – 40 minut (v obou směrech).

Lektor
Host
Lektor

Vypsal jste to hezky, ale právě proto aby vaše informace byly releantní je potřeba znát pro kolik lidí je to zhoršení a pro kolik lidí zlepšení bez této informace jsou aše minuty k ničemu.

xyz
Host
xyz

„právě proto aby vaše informace byly releantní je potřeba znát pro kolik lidí je to zhoršení a pro kolik lidí zlepšení bez této informace jsou aše minuty k ničemu“
Předně – předkládáte falešné dilema (stejného „stíhání křižování v Hustopečích“ lze dosáhnout tak, že jeden z dvojice vlaků by zastavoval jak v Pouzdřanech i v Popicích, zatímco druhý z této dvojice v ani jedné ze zastávek).

A za druhé – pro relaci Brno – Hustopeče bude poelektrizační stav (co do cestovní doby) zhoršení tak jako tak (36 vs. 50 min. – viz výše).

Lektor
Host
Lektor

Já nic nepředkládám na tož aby to bylo falešný. Pouze říkám že je potřeba říci pro kolik lidí je to zhoršení a pro kolik zlepšení.

Vojta
Host
Vojta

S tím přípojem v Šakvicích pro Pouzdřany je to dobrá připomínka – na základě připomínkování to snad dopadne tak, že jeden vlak zastaví v obou a druhý např. obě projede – aspoň se tím u části spojů vyhoví požadavku pro rychlejší spojení.

xyz
Host
xyz

„na základě připomínkování to snad dopadne tak, že jeden vlak zastaví v obou a druhý např. obě projede“
To střídavé projíždění vůbec má i další aspekt, ve smyslu „jako by občané z Popic potřebovali do Hustopečí dojíždět „na celou“ (co se příjezdu spoje do Hustopečí týče), zatímco občané z Pouzdřan naopak „na půl“.

Při shodném začátku školní/pracovní/jiné doby to pro občany přinejmenším jedné z obcí znamená půlhodinové „zdržení“ (resp. o půl hodiny větší rozestup mezi příjezdem do cílového města a reálným začátkem oněch školních/pracovních/jiných povinností).

Nekdo
Host
Nekdo

otazka je samozrejme relevantni. kdyby tam jezdil jeden jediny clovek, tak i tak byste pozadoval zachovani spoje?

xyz
Host
xyz

„kdyby tam jezdil jeden jediny clovek, tak i tak byste pozadoval zachovani spoje?“ Předkládáte falešné dilema, kdy ve skutečnosti nejde o zachování spoje jako takového (ba naopak, v úseku Vranovice – Šakvice nově bude jezdit téměř 2x tolik Os vlaků než dosud), ale o stav, aby část vlaků zastavovala v obou obcích najednou. „kdyby tam jezdil jeden jediny clovek“ Pominu-li nesmyslnost celého (falešného) dilematu (viz mé předchozí komentáře), tak dodám, že mezi těmito obcemi nejezdí „jeden jediný člověk“ – v Popicích je zubní lékař. Dále: navzájem se doplňují ordinace (téhož lékaře) v Pouzdřanech a Popicích tak, že v Pouzdřanech jsou… Číst vice »

Lektor
Host
Lektor

co to plácate neznám nikoho kdo má jinýho zubaře ve středu a jinýho ve čtvrtek.

Jan Pytela
Host
Jan Pytela

21. století – praktik má víc ordinací a (třeba kvůli příspěvkům obcí nebo nedostatku pacientů/naopak „lepšímu kšeftu“) mezi nimi pendluje a každý den v týdnu klidně může být jinde.

xyz
Host
xyz

„co to plácate neznám nikoho kdo má jinýho zubaře ve středu a jinýho ve čtvrtek.“ Docela jsem čekal, jakým způsobem překroutíte, když ty konkrétní případy dojížďky uvedu. Nezklamal jste. Čtěte pořádně, co jsem napsal v předchozím příspěvku: – zubař je po celý týden stejný + ve stále stejné ordinaci (Popice) – i praktický lékař je vždy stejný, ale v úterý/čtvrtek ordinuje jinde (Popice) než ve středu (Pouzdřany) P. S. V případě lékařů (především toho zubního) je tedy dojížďka mezi obcemi Pouzdřany vs. Popice jasná. Dalším možným aspektem je ZŠ, kdy v Pouzdřanech je (resp. byla v uplynulém školním roce) v… Číst vice »

kakov
Host
kakov

dovolím si Vám oponovat, i když jsou Vaše komentáře velice věcné a odborné, tak mi přijde zvláštní tvrdit, že při návrhu spojení není potřeba brát v potaz počty cestujících (byť nejen současných, tak i potenciální, ta otázka nebyla zaměřena jen na současnost a nebyla myšlena tak, že budoucnost se nemá brát v potaz), zrovna tak je nemístné tvrdit, že důvod je nedůležitý, pokud se jedná o tisíce lidí denně, rozhodně má smysl to spojení realizovat bez ohledu na případné negativní ovlivnění jiných parametrů dopravního systému, pokud se jedná o návoz školáků do ZŠ, má smysl realizovat spojení i pro „malé“… Číst vice »

Lektor
Host
Lektor

Nesouhlas příspěvky xyz nejou věcné a už vůbec ne odborné a to jednoznačně vystihuje ignorace skutečné poptávky po uvedeném spojení

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„upozorňuji na střídavé projíždění zastávek Pouzdřany vs. Popice, tzn. z jedné zastávky do druhé nebude téměř možné se dostat“
To nesmyslné střídavé zastavování osobních vlaků je typicky „brněnská specialita“, kterou KORDIS převzal asi z nápadů Jury Dukáta (dej mu Pán Bůh nebe), protože ten to také obhajoval – a pak to přebrali i ministerští úředníci a zprznili tím dálkovou dopravu na trase Praha – Olomouc – …

ukulele
Host
ukulele

Kdyby aspoň střídavé zastavování, vždyť o víkendu v těch Pouzdřanech skoro nic nastavovat nebude!

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll