LOT 3a leaderboard

Elektrizace tratě ze Šakvic do Hustopečí může začít, SŽDC má smlouvu za 1,4 miliardy

Železniční stanice Šakvice. Foto: www.obec-petrov.czŽelezniční stanice Šakvice. Foto: www.obec-petrov.cz

Sdružení společností Subterra, OHL ŽS, Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Elektrizace železnic vyhrálo jednu z velkých letošních zakázek na tuzemské

Zpět na článek
96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr766

Nebylo by pomalu smysluplnější natáhnou kolej tak, aby Hustopeče byly jen průjezdní stanice?

Vojta

A co takhle místo VRT Brno – Vranovice postavit podél D2 novou trať Chrlice – Hustopeče – Zaječí? 😉

Vojta

Zajímavý je návrh v této diplomové práci na zrychlení linky R13 – vzhledem ke změně časových poloh jsou tam navrženy jak přímé osobáky do Brna, tak přípoje k R13.
https://dspace.cvut.cz/handle/10467/82906
Tlak na zrychlení linky R13 bude, protože 14minutové prostoje v Hodoníně jsou všechno jenom ne super. A podobně to bude se zájmem na konkurenceschopného spojení z Hustopeč – to jestli tam ze začátku možná bude jezdit vymeták neznamená, že je vše ztraceno.

xyz

„Tlak na zrychlení linky R13 bude“
Zde je několik úskalí:
– možný posun do vhodnější časové polohy mezi Brnem a Břeclaví koliduje časovou polohou vlaků Regiojetu.

– naopak má přijít určité zpomalení této linky v podobě dodatečného zastavení v zast. Rakvice.

Lubomír

Po celou dobu přípravy stavby bylo ze strany kraje podporováno řešení s „rychlejšími“ osobními vlaky Hustopeče – Brno, které budou střídavě zastavovat Popice – Pouzdřany a které budou projíždět Vojkovice a Popovice, protože tyto zastávky, budou obslouženy židlochovickými osobáky. Za podmínky použití nových jednotek potom vychází jízdní doba 35 min. Oproti současnému stavu s přestupem na R5/S3 každou hodinu to bude ve špičce každých 30 min. Ten úplně zastávkový koncept dopravy může stavbu velmi degradovat, nicméně věřím, že se nejedná o reálný jízdní řád, který bude platit po stavbě. Vždyť S vlaky by měli jít rychleji už třeba proto, aby… Číst vice »

Svojsin

Lubomír: Co to vykládáte člověče k té 108 Brno – Znojmo?!? Za posledních mnoho jízd jsme měli 2x zpoždění, že se nechaly ujet přípoje ve ZN. Většinou zpoždění do 2-3 min. NIKDY jsem nezažil , že bych se nemohl napít( to asi jen ultrašotos mají tento zákaz) on to řidič busu ani nemůže zakazovat. Rovněž klimatizace bývá většinou puštěna. Bohužel někteří tupani otvírají okna a snižují účinek klimatizace, i když proti loňsku je to lepší. Netvařte se , že vlaky dojíždí do Znojma vždy načas….chtělo by to víc objektivity, ale ta se u železničářů většinou nedá čekat, koneckonců je máme… Číst vice »

Lubomír

Divné, mě se naopak cca v 80 % případech stává, že garantovaná jízdní doba 52 minut dodržena není už třeba jen proto, že se bus vleče celou cestu za kamionem. Mnohdy jsem nechápal, proč nestíhá to dojet za 52 min. ani ráno, kdy nebyly žádná omezení na infrastruktuře i v hustotě provozu. Prostě je to jen od konkrétního řidiče a jeho odvaze jet rychle. Ale takto nemůže fungovat spolehlivý systém dopravy. Ohledně připojování busů ve Zn to platí možná lépe, mimo právě přestup na 432, kde min. každý týden jednou ujel bus busu a zamávaly si (pro mě nepochopitelné, že… Číst vice »

Svojsin

Jako štrůdl bych to asi nenazval, jde o půlhodinu ve špičce, což není žádná katastrofa, i vzhledem k nutnosti používat dál zastávkové spoje. Samozřejmě, pokud by byla možnost vlaku opravdu v rychlém! provedení, tak by asi tolik(nebo vůbec) Ex busů nejezdilo. (Každopádně nárůst a to dlouholetý, potvrzuje ochotu lidí tuto linku používat.) Co se týká spolehlivosti, nebylo by od věci udělat alespoň někde mezi Znojmem a Pohořelicema 2+1, což by dost pomohlo. Teď , když se dají obletět Lechovice, jsme jednou dojeli s Ex za 49 min. do Brna. Je ale pravda, že nás po cestě nebrzdil žádný vyděšenec v… Číst vice »

petr766

To jsou ale hlouposti. Tak si kup baterku, argumentovat nemožností číst knihy potmě, to je zhovadilost nemající nic společného s diskuzí, zda je vhodnější vlak nebo autobus. Vlak ze Znojma je totálně nepoužitelný a několik let ještě bude. A hlavně že ve vlaku je wi-fi použitelné 😀 😀 Informační systém je ve vlaku jaký? Že průvodčí možná někdy něco řekne? 😀

xyz

Rozdíl 15 minut (35 vs. 50) při rozdílu dvou zastavení (Popovice u R., Vojkovice n/S.) + případně 3min. „pobytu navíc“ kvůli předjíždění? Tady něco nesedí.

Resp. pokud by mělo sedět, pak by to znamenalo, že těch 50 minut je neuvěřitelně natažených (resp. „vyvatovaných“) a tím nepatřičnější jsou opatření typu „střídavé zastavování Pouzdřany/Popice“, protože z logiky věci by se bez problémů stíhalo zastavování všech Os vlaků v obou zastávkách zároveň.

Dušan

Vřele doporučuji se podívat do a) studie proveditelnosti a pak b) do dokumentace stavby do dopravní technologie – spousta věcí, kvůli kterým se tady rozohňujete je ve skutečnosti trochu jinak, a to včetně časových poloh spojů a stávajících a budoucích jídzních dob. Klidně mě napište na mail (dusan.vokoun@volny.cz), pošlu Vám oboje nebo to pošlu klidně i panu Sůrovi – nemám s tím problém:-))). Jen mi nějak vadí, když se říkají nepravdy – to je celé.

xyz

„do dokumentace stavby do dopravní technologie“
směrodatná pro mě je dopravní technologie (resp. konkrétní jízdní řád) stanovená objednatelem ve „vysoutěženém“ konceptu (kdy právě objednatel je ten, který rozhoduje), ne technologie navržená zhotovitelem studie (tedy subjektem, který v konečném důsledku nerozhoduje o finálním řešení).

Zdůvodnění onoho 15min. rozdílu (resp. proč je tak velký) můžete stručně popsat přímo zde.

Lubomír

Vstoupit do diskuze…Zdůvodnění je již přece výše popsáno: čtyři zastávky navíc (Heršpice, Vojkovice, Popovice a jedna z Pouzdřany – Popice), odstranění předjíždění, vozidla využívající plný rychlostní profil 160 km/h, nevím do jaké míry znal objednatel coby tvůrce jízdních dob rychlostní profil předmětné modernizované infrastruktury, dále zvýšení rychlosti po stavbách reko zab. zař. Brno hl. n.

xyz

Děkuji za odpověď, byť coby výhrada (oproti nepochybnému „skokovému“ přínosu pro relaci Brno – Hustopeče) může zůstat: – Těch 50 minut (X:10/X:40 h Brno hl. n. – X:00/X:30 h Hustopeče) je flexibilních co do zkrácení cestovní doby např. o 2 minuty (aspoň by díky tomu mohlo být možné zastavovat v Pouzřanech + v Popicích zároveň). – Naopak těch 35 minut je „buď, anebo“ – tedy buď se to natěsno bude stíhat (beru stav přinejmenším do doby, kdy je linka S3 fixována polohami typu „Tišnov X:30/X:00 h“) do Hustopečí, anebo se protijedoucí vlaky minou až v Šakvicích = namísto 35 minut… Číst vice »

Dušan

Jenže těch 35 minut je jenom ve střednědobém horizontu, jinak to má být 33,5 minuty – vyplývá to z toho, že S3 ve střednědobém horizontu není již předjížděna v Hrušovanech u Brna a je počítáno se ŽUB-em – pak se projíždí Popovice u Rajhradu a Vojkovice nad Svratkou, kdežto v dlouhodobém horizontu S3 do Židlochovic obsluhuje Popovice u Rajhradu, Rajhrad a Vojkovice nad Svratkou, kdežto S3 do Hustopečí obsluhuje jenom Rajhrad + střídavě ty Pouzdřany/Popice. A to celé je jenom proto, že od střednědobého horizontu je sledována osa symetrie 00-00 a 30-30 v Židlochovicích a Hustopečích u Brna a pokud… Číst vice »

Vojta

Jestli je 7 minut tak tak a 5,5 minuty už je málo, tak mám trochu obavu o stabilitu takového grafikonu. To už je lepší zastavovat oboje a mít obrat 35 minut. Jasně souprava navíc něco stojí, ale přenášení zpoždění taky.

Další možnost je, že souprava, která směrem do Hustopeč zastaví Popice i Pouzdřany po obratu projede obě dvě (a naopak), čímž doba obratu zůstane stejná jako při střídavém projíždění.

Dušan

Jenže tím zpátečním projetím si nepomůžete, protože to, že zastavíte zpátky už nemá vliv na tu osu symetrie, kterou potřebujete v těch Hustopečích držet…jediné možné, pokud by se mělo zastavovat oboje je realizovatelné s projížděním Rajhradu, jenže tím pádem z tohoto důležitého přestupního uzlu na bus uděláte místo intervalu 15/30 min. tím projížděním 30/60 min. a pod to se asi nikdo nepodepíše. Ale uvidíme, taky záleží, co za jednotky JmK vysoutěží – pokud to bude mít trochu výkon a nebude to líná lemra, tak to bez problémů obslouží oboje i s Rajhradem…bohužel kraj to dělá tak nešťastně, aby si zajistil,… Číst vice »

petr766

Proč bych se nemohl najíst nebo napít v autobusu, co je to za nesmysl? Naopak, tam kde je dálnice a je možné mít rychlé autobusy, je to ideální, pokud vlak není konkurenceschopný a to z Hustopečí zatím není.

Jedine vlaky

Zbytečná věc. Lepší je nechat to ve stávajícím stavu s tím, že se nasadí lepší vozy a opraví se trať. Není navíc místo na rychlíky Brno – Hustopeče, to by pak dávalo smysl. Jízdní doba se prodlouží o 15 minut, což je v takovém důležitém přiměstkém spojení prostě hodně. Nechápu, kdo vymyšlí projekty typu „zlepšíme kvalitu, ale zároveň prodloužíme jízdní dobu, která je vlastně největším přínosem při konkurenci s automobily“.

Lektor

V článku ve výčtu elektrizací chbí ta nejvýznamější Uničov, a pak taky Kadaň

Len

Zbytečně vyhozené peníze, a co ti lidé co bydlí podél tratě, zničí jim to domi a zbytečně. Stejně tam jezdí max. 5 lidi jen přes školní rok víc. A co chudáci zvířata!

Lektor

Domy s měkkým i brrr a na zbytek nemá cenu reagovat

Jiří Šrámek

Z vepřovic nejsou tvrdé.

Ondra Vaněk

Hustopeče by hlavně uvítaly hlavně rychlé dálniční autobusy, za 20 min na Zvonařce, dopoledne by mohly nějaké spoje zajet k Olympii. Osobáky mají končit ve Vranovicích/Židlochovicích a další zastávky jsou tak na šukafon.

Jiří Kocurek

Zvonařka je super. Obzvlášť pro ty co dojíždějí do Bohunic (třeba lékaři do FN) nebo do Králova Pole (třeba progamátoři do RHELu).

xyz

„Obzvlášť pro ty co dojíždějí do Bohunic (třeba lékaři do FN)“ Pro ně bude „super“ i ten oficiálně plánovaný stav: – v Horních Heršpicích nezastavující skoro nic (a i kdyby, tak jde o odlehlou stanici) – v Modřicích daleko od nádraží na tramvaj – a dosavadní přestupní vazba od linky č. 505 (použitelné při přestupu v Židlochovicích právě i pro obyvatele Hustopečí) u Ústředního hřbitova zanikne, protože linka č. 505 bude (ve směru od Židlochovic) dle oficiálních předpokladů utnuta v Rajhradě (+ i na onom zbylém úseku bude omezena četnost spojů). Tzn. zejména pro Židlochovicko, v menší míře ale i… Číst vice »

kakov

a až bude do FN Bohunice jezdit 8 tramvaj? jak asi dlouhý časový úsek bude mezi zavedením tramvaje a novými vlaky do Hustopečí??

xyz

„a až bude do FN Bohunice jezdit 8 tramvaj?“
– Stále to znamená zajížďku přes centrum (+ mj. projetí zóny navíc oproti stavu s přestupem u ústředního hřbitova).

– Přímé spojení hlavního nádraží s FNB bude existovat jen do doby odsunu nádraží, pakliže nemá být i linka č. 8 příslušně „zakroucena“ tak, aby odsunuté nádraží obsluhovala (čímž pádem ale nebude – či o to hůře bude – obsluhovat dosavadní část centra Brna).

Lektor

No ale v Brně jezdí všichni jen do centra :-))

...

Brno má nějaké centrum? 🙂

Jan Pytela

Vaňkovku a Olympii… oh wait

petr766

A jaký že je to rozdíl od vlaku? Z Dolního nádraží?

host

Úplně k ničemu! Teď 35 min, s přestupem a rychlíkem. Pak přes 50 min napřímo. To nikdo jezdit nebude! Proč jako není třeba jeden vlak bez zastávek a druhý s tím že stojí v každé vesnici? Kraj nechápu. Nesmysl. 1,4mld vyhozených oknem. Mohlo to Hustopeče posunout. Teď budou jezdit prázdné vlaky.

Jiří Kocurek

Citace článku: „Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut.“

Skinheads & Punks united

Vyhozená miliarda za něco, co šlo mnohem levněji vyřešit akumulátory v el. jednotkách.. Tak alespoň doufám, že v Hustopečích do nádraží bude pěkně dlouhé, aby se to v případném, docela jistém budoucím větším zaplněním spojů s dlouhými vlaky nemuselo ještě v Šakvicích rozpojovat.

xyz

„Vyhozená miliarda za něco, co šlo mnohem levněji vyřešit akumulátory v el. jednotkách…“ – Tyto akumulátory by rovněž nebyly zadarmo. – Aby mohly být vedeny přímé vlaky Brno – Hustopeče, tak (i kdyby měly být vedeny ve vámi zmiňovaných akumulátorových jednotkách) je potřeba přestavět žst. Šakvice; v nynějším stavu je pro vedení přímých vlaků Brno – Hustopeče nutno buď jet již z Vranovic „proti správnému směru“ (po 2. traťové koleji), anebo provést přestavení soupravy přes břeclavské zhlaví. Toto úskalí bude odstraněno v rámci diskutované stavby, ovšem za tu cenu, že část nákladů půjde právě do přestavby žst. Šakvice včetně této… Číst vice »

Skinheads & Punks united

Akumulátory by se jen těžko přiblížily ale této ceně, nejdražší položka budou nejspíš právě ty dráty.

Kamui

Dráty naopak tvoří (obzvlášť střidavé) z celkové ceny nula celých nula prd.

Jiří Kocurek

Akumulátory by zrekosntruovaly nádraží v hustopečích. AHA! ROvněž by nebylo potřeba vyměnit shnilé pražce.

liposh

Podle mě je hloupost rušit přímé couráky na Břeclav. Z mnoha důvodů je to fajn spoj pro mnoho lidí. Já díky němu mohl lovit zamlada kočky až v dalekých zakopaných vískách a večer při zpáteční cestě se v něm vyspat 😀

železničář v důchodu

No, a teď tam místo přímých osobních vlaků budou zastavovat rychlíky …

Nekdo

to ze sem pisou hlouposti sotousci, FIPkari, ruzne VRTy a zeleznicari v duchodu, to tak nejak patri k mistnimu koloritu. ale ze krome sotousu sem zacnou psat sve vlhke sny i soustuchtivi pubertaci, tak to je novinka…

Lektor

To ale spíš na soustuchvivé důchodce 🙂

železničář v důchodu

No, hlavně ovšem je aspoň trochu pozitivní, že ty své bláboly sem „Nekdo“ píše jen občas – jinak bychom z těch jeho „mouder“ nevyšli …

...

1.4 miliardy korun vyhozeno oknem, počet aut dojíždějících do Brna po D2 to nijak nesníží. Tím spíše s těmi 50 minutami jizdní doby.

Luke

Jakej imbecil zajistil projíždění Horních Heršpic?Ráno tam vystupují desítky lidí

Kazisvět

Zase zlodějna, jak může stát 1 km lokálky v rovině 200 mega? Zvlášť když to Železnice Desná dala za 1/10!

xyz

– V ceně je započtena i přestavba žst. Šakvice (viz i článek) – nové ostrovní nástupiště (výsledek: plná peronizace namísto dosavadní poloperonizace) + doplnění spojek na obou zhlavích (dosud pouze jednoduché spojky!); v případě břeclavského/hustopečeského zhlaví též jeho přestavba.

– Naopak v případě Železnice Desná šlo o „prostou drátizaci tratě“ + dílčí úpravy stanic; nejsem si jist, zda/nakolik tam byly upravovány mezistaniční úseky, každopádně nebylo tam instalováno nové zab. zař., na rozdíl od tratě č. 254.

železničář v důchodu

„v případě Železnice Desná šlo o „prostou drátizaci tratě““
Pochopitelně, protože po povodních z roku 1997 tam byla trať z velké části postavena prakticky znovu, takže předelektrizační úpravy byly mnohem snazší a levnější.

Jiří Kocurek

A tehdy byla běžná mzda okolo 5000 Kč. Slovy pět tisíc.

Kazisvět

Vy jste měl v roce 2015 plat 5000 Kč?

Kazisvět

Nevím jak Vy, ale já tam vidím „částečná rekonstrukce stanice.“ A jestli se
Čtyři výhybky nahradí čtyřmi výhybkami a křížem, tak je to taková změna, že to za tu miliardu stojí…
Na té trati jsou dva propustky a 2 roky starý svršek. Nebo že by se ty peníze utratily za ZZ pro 7 km mezilehlý úsek a dvojkolejnou stanici?

Jiří Kocurek

Ještě větší zlodějna je Vsetín. Kilometr trati za 2 miliardy! (Prosímignorujte, že v ceně je rekonstrukce nádraží).

Lektor

A jakou cenu byste si představoval při průměrném platě v ČR kteý už je skoro 33 000Kč, většina z té ceny jde totiž na platy. Ať už přímo nebo nepřímo.

Lektor

Když z té ceny vyignoruju cenu za nádraží, tak mi vyjde že by stavba měla stát 0Kč. Jak v ceně stavby mám ingnorovat předmět stavby?

xyz

„Úpravy mají umožnit zavedení přímých vlaků z Brna do Hustopečí.“ A tím pádem konec existence přímých Os vlaků z Brna do Zaječí/Rakvic/Podivína/Ladné, jakož i přímých Os vlaků z „čehokoliv severně od Šakvic“ do Břeclavi (viz „vysoutěžený“ koncept JMK). „Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut.“ Opakovaně uváděná nepravda (pominu-li, že nádraží v centru Brna je „z rozhodnutí ouřadů“ jen věcí dočasnou): – Těch 35 minut to je (v bezvýlukovém stavu) ve většině případů (ve špičce každopádně) již dnes (X:35 h z Brna hl. n., v X:11 h v Hustopečích), byť s… Číst vice »

Dušan

To s tou jízdní dobou není úplně pravda, jednak je pokaždé jiná v krátkodobém, střednědobém a dlouhodobém horizontu a jednak je zcela závislá na požadovaném konceptu IDS JMK, jakož i na dokončení některých infrastrukturních staveb – v tomto případě zejména ŽUB. Tisková zpráva bývá obvykle zkratkovitá a pak je to marketingový dokument – to je třeba si uvědomit.

xyz

„To s tou jízdní dobou není úplně pravda, jednak je pokaždé jiná v krátkodobém, střednědobém a dlouhodobém horizontu“ – Z věty „Díky uvedeným úpravám se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za 35 minut“ vyplývá „stav po dokončení stavby“. Ne nějaké „vzdálené kdyby“. – Další infrastrukturní stavby = vliv i na jízdní dobu ve stavu „nulová varianta Hustopeče“. Tzn. (zjednodušeně řečeno) pokud se všem vlakům vlivem dokončení ŽUB zkrátí cestovní doba např. o 3 minuty, tak se o 3 minuty zkrátí jak těm Os vlakům Brno – Hustopeče (z 50 na 47 minut), tak by se zkrátila… Číst vice »

xyz

… dovětek/upřesnění: po dokončení onoho ŽUBu pro změnu již nebude platit onen údaj o CENTRU Brna (resp. do CENTRA Brna se cestující dostane za o to delší časový úsek, protože k cestovní době Hustopeče – Brno ods. n. bude nutno připočíst pěší/MHDčkový přesun či obecně pro cestu do většiny cílů připočíst prodloužení přesunu „z nádraží do skutečného cíle jízdy“).

Jan Pytela

Jižní a východní směr dělají čachry s tím, co vychází v SP jako časová úspora. Z Modřic se cesta na hlavas oproti současnému stavu má o 4 min. zkrátit, pak je ještě třeba vzít v úvahu, že velké množství lidí míří jinam než do centra, ovšem vystoupit po cestě a přestoupit na MHD se rozumně dá jen v KrPoli a na Hlavase (výluka budiž důkazem). Druhou část ale samozřejmě zlepšují obě varianty.

petr766

„Většina cílů“ je samozřejmě lež.

Guest

Samozřejmě

Lektor

Jenže pro většinu novinářů je jednodušší okopírovat tiskovou zprávu, než tvořit vlastní článek a podrobnosti si zjišťovat sám.

Kubrt

Jaká je cílová představa o provozu osobáků na trati Brno-Břeclav? Kolik vlaků uhne do Židlochovic, kolik do Hustopečí, dojede něco do Břeclavi. Díky.

Petr

Ve špičce Int. 30min Brno-Židlochovice a 30min Brno-Hustopeče (v úseku Brno-Hrušovany tím pádem Int. 15min). Přímý Brno-Břeclav asi nic kromě rychlíků zastavujících i Šakvicích, Zaječí a Podivíně…

xyz

„Přímý Brno-Břeclav asi nic kromě rychlíků zastavujících i Šakvicích, Zaječí a Podivíně“
Dle dostupných údajů, přeje si JMK zavést i jejich zastavování v zast. Rakvice s tím, že následně by se počet „Os pendlů Šakvice – Břeclav“ ještě o to více snížil.

zesp

I já jsem slyšel variantu, že mezi Šakvicemi a Břeclaví již žádný Os nepojede, zast. Ladná zůstane bez obsluhy a ostatní stanice na jih od Šakvic obslouží rychlík linky Brno – Olomouc, který bude zpomalen na úrověň osobáku a zastaví všude mimo Ladné. Je to úplně stejné jako s letištěm Mošnov, kde sice jede zcela prázdný přímý osobák z Ostravy, ale zato Ostravy do Přerova se již přímým Os vlakem (a vlastně díky nepřípojům Os vlakem vůbec) nedostanete (kvůli zachování počtu ujetých km)… No a od nového JŘ se tak vlastně až na pár Ex vlaků denně z Ostravy do… Číst vice »

Petr

zesp: Věta „ostatní stanice na jih od Šakvic obslouží rychlík linky Brno – Olomouc, který bude zpomalen na úrověň osobáku a zastaví všude mimo Ladné“ zní hrozně. Ve skutečnosti už teď mezi Šakvicemi a Břeclaví zastavuje rychlík v Zaječí a Podivíně, k tomu se přidá navíc pouze 1 zastávka, a to Rakvice, to zní poněkud lépe 😀 cestujícíc to na době jízdy ani nepozná

Jiří Kocurek

Ostrava Přerov zastávkovým osobákem to je výhra! Sice tam jede EC za tutéž cenu a o půl hodiny rychleji…
Proč ne rovnou přímý osobák Praha − Ostrava?

Lektor

Tak osobáky z Přerova do Ostravy nejezdí hlavně kkvůli tomu že je to jiný kraj. V úseku Brno-Břeclav se vlastně ani o rychlík nejedná, prakticky jde o spěšný vlak objednaný JMK a slouží především pro spojení Brna s Břeclaví a Hodonínem. Nikam jinam se z Brna nevyplatí jet přes Břeclav.

LKB

Lektor: Nemate pravdu, napr. Brno – Varsava se jezdí pres Breclav. A podobně mnoho dalších měst na severu, přestupy v Olomouci nebo v Ostravě časově před pár lety nevychazely (nevím, proč)..

petr766

Tak si koupíš jízdenku u Regiojetu. Kde je problém?

xyz

Viz https://smlouvy.gov.cz/smlouva/6098607, vpravo na liště příloha „rámcové jízdní řády“, strany č. 39 – 42.

Ve stručnosti:
– Ve špičce X 30min. interval vlaků Brno – Židlochovice + 30min. interval vlaků Brno – Hustopeče.

– Mimo špičku X + o víkendech celodenně 60min. interval vlaků Brno – Židlochovice + 60min. interval vlaků Brno – Hustopeče.

Do Břeclavi přímo již nic.

Kromě jevů, které jsem popsal ve svém předchozím komentáři, upozorňuji na střídavé projíždění zastávek Pouzdřany vs. Popice, tzn. z jedné zastávky do druhé nebude téměř možné se dostat.

Frantisek

To vypadá na další nepěknou ideologickou prasečinu. Co takhle alespoň použít dlouhé soupravy a ty rozpojovat? Na těch cancourech se určitě dlouhý vlak nezaplní. A s dráty nebo bateriemi tak mohli přidat i Pohořelice, jenže to by bylo málo rušení a moc vlakokilometrů (blížících se poslední dobou vozokilometrům) navíc…

kakov

pak ovšem vyvstávají 2 otázky:

1) kolik lidí děnné mezi těmito zastávkami cestuje (popř. z jakého důvodu)?

2) existuje mezi obcemi varianta busem?

xyz

„1) kolik lidí děnné mezi těmito zastávkami cestuje (popř. z jakého důvodu)?“ Otázka je irelevantní (tím více otázka typu „z jakého důvodu“ – aneb „kádrování“ na tzv. „dostatečně dobré“ důvody atd.?; navíc odhlíží od aspektu „neřešení stávajícího počtu cestujících“ namísto správného aspektu „řešit počet cestujících v budoucím stavu“; ostatně, pokud bychom řešili záležitosti dle nynějšího stavu, bylo by možné sklouznout i k názoru „na t-254 dnes stačí sólo motorák v 1 h taktu v X; o víkendu dokonce nic; tak na co elektrizace = nasazení velkých souprav, a to ve 30min. intervalu). Spojení sousedních obcí má být zajištěno v každém… Číst vice »

Lektor

Co je irelevantí na otázce kolik lidí kolik lidí tak cestuje? Trvat na spojení, které nikdo nevyuživá je nesmysl a nevyužívané je to především proto, že i na kole je to rychlejší.

xyz

„Co je irelevantí na otázce kolik lidí kolik lidí tak cestuje?“ Viz můj předchozí příspěvek (mj. skutečnost, že se hledí do budoucna mj. s odlišným konceptem spojení, tzn. je vedlejší řešit aktuální stav; dle tohoto uvažování nedává smysl ani elektrizace Hustopečí, protože „lidi se vejdou do sólo motoráku 1x za hodinu). Ironií je, že ono „střídavé projíždění“ je podmínkou k tomu, aby cestovní doba Brno hl. n. – Hustopeče byla „jenom“ těch 50 minut, resp. aby se těsně stihlo do Hustopečí dojet v X:00/X:30 tak, aby ihned poté z Hustopečí vyjel protijedoucí spoj směr Brno. Což také mj. znamená přenášení… Číst vice »

a8n

Myšleno ostrý nebo půlhodinový/hodinový obrat?

xyz

Budu-li předpokládat, že za 1 minutu nelze obrat soupravy stihnout, tak myšleno půlhodinový/hodinový.

xyz

Připomínám také, že pro Pouzdřany a Popice nastane i výrazné zhoršení vlakového spojení s Břeclaví; dosud: přímé spojení v 1 h taktu ve špice a 2 h taktu mimo špičku, a to bez prostojů; nově: četnost spojení stejná, ale s přestupem v Šakvicích s tím, že v případě spojení Popic s Břeclaví bude přestupní doba v Šakvicích činit cca 5 – 10 minut, zatímco v případě spojení Pouzdřan s Břeclaví půjde v období přepravní špičky o přestupní dobu 35 – 40 minut (v obou směrech).

Lektor

Vypsal jste to hezky, ale právě proto aby vaše informace byly releantní je potřeba znát pro kolik lidí je to zhoršení a pro kolik lidí zlepšení bez této informace jsou aše minuty k ničemu.

xyz

„právě proto aby vaše informace byly releantní je potřeba znát pro kolik lidí je to zhoršení a pro kolik lidí zlepšení bez této informace jsou aše minuty k ničemu“
Předně – předkládáte falešné dilema (stejného „stíhání křižování v Hustopečích“ lze dosáhnout tak, že jeden z dvojice vlaků by zastavoval jak v Pouzdřanech i v Popicích, zatímco druhý z této dvojice v ani jedné ze zastávek).

A za druhé – pro relaci Brno – Hustopeče bude poelektrizační stav (co do cestovní doby) zhoršení tak jako tak (36 vs. 50 min. – viz výše).

Lektor

Já nic nepředkládám na tož aby to bylo falešný. Pouze říkám že je potřeba říci pro kolik lidí je to zhoršení a pro kolik zlepšení.

Vojta

S tím přípojem v Šakvicích pro Pouzdřany je to dobrá připomínka – na základě připomínkování to snad dopadne tak, že jeden vlak zastaví v obou a druhý např. obě projede – aspoň se tím u části spojů vyhoví požadavku pro rychlejší spojení.

xyz

„na základě připomínkování to snad dopadne tak, že jeden vlak zastaví v obou a druhý např. obě projede“
To střídavé projíždění vůbec má i další aspekt, ve smyslu „jako by občané z Popic potřebovali do Hustopečí dojíždět „na celou“ (co se příjezdu spoje do Hustopečí týče), zatímco občané z Pouzdřan naopak „na půl“.

Při shodném začátku školní/pracovní/jiné doby to pro občany přinejmenším jedné z obcí znamená půlhodinové „zdržení“ (resp. o půl hodiny větší rozestup mezi příjezdem do cílového města a reálným začátkem oněch školních/pracovních/jiných povinností).

Nekdo

otazka je samozrejme relevantni. kdyby tam jezdil jeden jediny clovek, tak i tak byste pozadoval zachovani spoje?

xyz

„kdyby tam jezdil jeden jediny clovek, tak i tak byste pozadoval zachovani spoje?“ Předkládáte falešné dilema, kdy ve skutečnosti nejde o zachování spoje jako takového (ba naopak, v úseku Vranovice – Šakvice nově bude jezdit téměř 2x tolik Os vlaků než dosud), ale o stav, aby část vlaků zastavovala v obou obcích najednou. „kdyby tam jezdil jeden jediny clovek“ Pominu-li nesmyslnost celého (falešného) dilematu (viz mé předchozí komentáře), tak dodám, že mezi těmito obcemi nejezdí „jeden jediný člověk“ – v Popicích je zubní lékař. Dále: navzájem se doplňují ordinace (téhož lékaře) v Pouzdřanech a Popicích tak, že v Pouzdřanech jsou… Číst vice »

Lektor

co to plácate neznám nikoho kdo má jinýho zubaře ve středu a jinýho ve čtvrtek.

Jan Pytela

21. století – praktik má víc ordinací a (třeba kvůli příspěvkům obcí nebo nedostatku pacientů/naopak „lepšímu kšeftu“) mezi nimi pendluje a každý den v týdnu klidně může být jinde.

xyz

„co to plácate neznám nikoho kdo má jinýho zubaře ve středu a jinýho ve čtvrtek.“ Docela jsem čekal, jakým způsobem překroutíte, když ty konkrétní případy dojížďky uvedu. Nezklamal jste. Čtěte pořádně, co jsem napsal v předchozím příspěvku: – zubař je po celý týden stejný + ve stále stejné ordinaci (Popice) – i praktický lékař je vždy stejný, ale v úterý/čtvrtek ordinuje jinde (Popice) než ve středu (Pouzdřany) P. S. V případě lékařů (především toho zubního) je tedy dojížďka mezi obcemi Pouzdřany vs. Popice jasná. Dalším možným aspektem je ZŠ, kdy v Pouzdřanech je (resp. byla v uplynulém školním roce) v… Číst vice »

kakov

dovolím si Vám oponovat, i když jsou Vaše komentáře velice věcné a odborné, tak mi přijde zvláštní tvrdit, že při návrhu spojení není potřeba brát v potaz počty cestujících (byť nejen současných, tak i potenciální, ta otázka nebyla zaměřena jen na současnost a nebyla myšlena tak, že budoucnost se nemá brát v potaz), zrovna tak je nemístné tvrdit, že důvod je nedůležitý, pokud se jedná o tisíce lidí denně, rozhodně má smysl to spojení realizovat bez ohledu na případné negativní ovlivnění jiných parametrů dopravního systému, pokud se jedná o návoz školáků do ZŠ, má smysl realizovat spojení i pro „malé“… Číst vice »

Lektor

Nesouhlas příspěvky xyz nejou věcné a už vůbec ne odborné a to jednoznačně vystihuje ignorace skutečné poptávky po uvedeném spojení

železničář v důchodu

„upozorňuji na střídavé projíždění zastávek Pouzdřany vs. Popice, tzn. z jedné zastávky do druhé nebude téměř možné se dostat“
To nesmyslné střídavé zastavování osobních vlaků je typicky „brněnská specialita“, kterou KORDIS převzal asi z nápadů Jury Dukáta (dej mu Pán Bůh nebe), protože ten to také obhajoval – a pak to přebrali i ministerští úředníci a zprznili tím dálkovou dopravu na trase Praha – Olomouc – …

ukulele

Kdyby aspoň střídavé zastavování, vždyť o víkendu v těch Pouzdřanech skoro nic nastavovat nebude!