Největší novinkou nového jízdního řádu v Jihomoravském kraji bude zavedení přímých vlaků z Hustopečí do Brna. Správa železnic završila modernizaci a elektrifikaci úseku tratě 251 mezi Šakvicemi a Hustopečemi, ačkoliv některé práce potrvají až do ledna. Dnes do Hustopečí dojel protokolární vlak s vedením Správy železnic, Českých drah i kraje a byla slavnostně přestřižena páska. Pravidelné vlaky začnou jezdit v neděli.
Projekt zahrnul rekonstrukci obou stanic, elektrizaci trati mezi nimi, instalaci nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a zvýšení zabezpečení přejezdů. Ve stanici Hustopeče u Brna vznikla dvě bezbariérově přístupná nástupiště a přístřešky pro cestující. Na přání města je dominantní barvou stanice oranžová (nikoliv tradiční modrá), která odkazuje na městskou vlajku. Celkové investiční náklady stavby dosahují 1,6 miliardy korun.
Hustopeče obslouží vlaky linky S3, které budou ve směru na jih od Brna ukončeny střídavě v Židlochovicích a Hustopečích. Nepojedou již do Břeclavi, kde je nahradí nová vlaková linka S51. Ta v úseku Šakvice – Břeclav pojede od přípojů linky R13 (případně i S3).
Změna podle kraje přináší možnost „přesměrovat kapacitní vlaky do tras s vyšší poptávkou a současně na trasy s nižší poptávkou nasadit vlaky s odpovídající kapacitou“. „Jsme rádi, že se po úsilí trvajícím téměř 15 let podařilo završit strategické plány Jihomoravského kraje na zlepšení spojení Židlochovic a Hustopečí s Brnem. Nové dopravní řešení od letošního prosince znamená zásadní změnu nejen pro Hustopeče, ale i pro řadu okolních obcí,“ uvedl krajský radní pro dopravu Jiří Crha.
Změny na linkách S3, S51 v trase Brno – Hustopeče (- Břeclav)
Nové přímé spojení Brno – Hustopeče, více spojení pro Rakvice.
• Vlaky linky S3 budou ve směru na jih od Brna ukončeny střídavě v Židlochovicích a Hustopečích. Nepojedou již do Břeclavi, kde je nahradí nová vlaková linka S51. Ta v úseku Šakvice – Břeclav pojede od přípojů linky R13 (případně i S3).
• Aby byla zkrácena doba jízdy Hustopeče – Brno, budou vlaky S3 z Hustopečí projíždět méně vytížené zastávky Popovice u Rajhradu a Vojkovice nad Svratkou. Tyto zastávky obslouží vlaky linky S3 ze Židlochovic. Část vlaků projede i zastávky Pouzdřany a Popice, ale četnost spojení bude v pracovní dny zachována a o víkendu vzroste.
• Hustopeče neztrácejí stávající spojení na rychlíky R13 ze Šakvic do Brna, k těmto vlakům pojedou přípoje autobusové linky 543.
• Zlepšuje se spojení do vlakové zastávky Rakvice. Vlaky linky R13 budou nově zastavovat v Rakvicích. Linka S51 Šakvice – Břeclav pojede v nových časech, Rakvice také obslouží a umožní přestup na linku R13 obvykle v Zaječí a na linku S3 v Šakvicích.
• Na Hustopečsku dochází rovněž k úpravě návazných autobusových linek. Linka 541 bude ukončena v Hustopečích (nebude již vedena k nádraží v Šakvicích). V Hustopečích bude ve špičkách pracovních dní zajištěna návaznost na vlaky linky S3. Autobusy linky 543 pojedou z Hustopečí a z obce Šakvice k nádraží v Šakvicích, kde bude návaznost na vlaky R13 směr Brno a S51 (příp. R13) směr Břeclav a opačně.
Změny na lince R13 Brno – Břeclav – Hodonín (- Olomouc)
Nová zastavení v Rakvicích, zlepšení spojení ráno a večer Brno – Břeclav – Hodonín.
• Nové vedení přímých vlaků Brno – Hustopeče má vliv i na linku R13. Bude zachováno cestujícími hodně využívané rychlé spojení z Hodonína (4:16) – Břeclavi (4:36) – do Brna (5:28). Proti lince R13 navíc zastaví v Rakvicích, Vranovicích, Hrušovanech u Brna a Modřicích. Toto spojení je důležité pro dojíždějící do Modřické průmyslové oblasti i do Brna, kteří musejí být v práci v 6:00.
• Zachování ranního vlaku umožní zajistit rychlý odvoz pracujících ve směru Břeclavsko a Hodonínsko linkou R13 z Brna (22:36) – Břeclav (23:15) – Hodonín (23:39). Tento vlak zastaví navíc v Rakvicích.
• Předpokládaná výluková činnost, která omezí provoz turistického vlaku Expres Pálava-Podyjí, umožní vyřešit kritickou situaci o víkendech ráno po 9. hodině a odpoledne, kdy dochází k přeplňování vlaků ve směru od Brna do Břeclavi a zpět. Díky úsporám bylo možné zavést nový sezónní víkendový vlak R13 s odjezdem z Brna do Břeclavi v 9:36 a proti němu odpolední v 17:36.
• Nově bude omezeno zastavování v Modřicích, naopak přibude zastavení odpoledních vlaků v 13:36, 15:34, 17:36, 19:36, 22:36 z Brna v Rakvicích
Pokračování výluky s náhradní dopravou na lince S4 (elektrizace tratě)
Na lince S4 pokračuje výluka jedné traťové koleje Brno-Horní Heršpice – Střelice, vlaky linky S4 budou i nadále až do 20. 9. 2021 v úseku Brno – Zastávka nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Je zavedena nová linka xS4C vedená přes obec Omice mimo Střelice.
Pokračování výlukového jízdního řádu na lince S41
Vzhledem k výluce jedné traťové koleje Brno-Horní Heršpice – Střelice bude na lince S41 i nadále až do konce června 2021 výlukový jízdní řád. Nově jsou dosud dočasně zrušené spěšné vlaky Brno – Mor. Krumlov s odj. z Brna ve 14:31 a 16:31 nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. V období 1.7. – 20.9. bude na lince zavedena náhradní autobusová doprava.
Nové zastavení vlaků v Blížkovicích, Grešlovém Mýtě a Šumné
Spěšný vlak S81/1933 z Jihlavy zastaví navíc v Blížkovicích (18:37) a Grešlovém Mýtě (18:41). Spěšný vlak S81/1935 z Havlíčkova Brodu (jedoucí v neděli) nově zastaví v Šumné (20:44).
Zahrnutí vlaků v úseku Staré Město – Kunovice do IDS JMK – nová linka S62
Zahrnutí vlaků Zlínského kraje v úseku Staré Město u Uh. Hradiště – Uherské Hradiště – Kunovice do nové linky IDS JMK S62 pro dojezd cestujících z Jihomoravského kraje. To umožní bezproblémové cestování cestujících z Jihomoravského kraje do všech tří měst ležících ve Zlínském kraji bez toho, aby museli řešit, ve kterém vlaku jim jízdenka IDS JMK platí.
Očekávané výluky Modřice – Hrušovany u Brna a Brno – Blansko
V jízdním řádu 2021 se kromě výluk na linkách S4, S41 očekávají rozsáhlé výluky se značnými dopady na regionální dopravu:
• jednokolejný provoz v úseku Modřice – Hrušovany u Brna v květnu, červenci a srpnu z důvodu výstavby odbočky Rajhrad. Důsledkem bude nahrazení podstatné části vlaků linky S3 jižně od Modřic náhradní autobusovou dopravou a vedení ostatních vlaků linky S3 dle výlukového jízdního řádu.
• jednokolejný provoz Adamov – Blansko od 1. 9. 2020 do konce platnosti jízdního řádu z důvodu opravy nového novohradského tunelu. Vlaky budou vedeny dle výlukového jízdního řádu. Vlaky Brno – Rájec-Jestřebí, které nejedou o prázdninách, budou většinou vedeny jen do / z Adamova.
• četné víkendové výluky Brno – Blansko s náhradní autobusovou dopravou
Dálková doprava
Dálková doprava na linkách R8, R11, Ex3 a komerční lince RJ zahájí v novém jízdním řádu provoz s koronavirovými omezeními.
Opravte datum výluka Blansko Adamov od 1.9.2020?
Nebylo by to už spíš na přidání jedné předjízdné koleje v Rajhradě směrem ke sladovně a kolejových spojek na obou stranách stanice?
mapy. cz/s/latelovalu
Stejně tak nebylo by to už minimálně na nějakou úpravu zapojení nákladního nádraží mez Heršpicemi a Modřicemi tak aby vznikl minimálně od odbočení průtahu trojkolejný úsek?
mapy. cz/s/decuhosuro
Lepší by samozřejmě bylo aby to tak vedlo až do Heršpic, ale i vzhledem k plánované přestavbě uzlu si nemyslím že by to vyšlo tak ekonomicky aby se ospravedlnila přestavby přesmyku.
Pěkná šaškárna, předělat páteřní trať Brno-Břeclav na Brno-Hustopeče. To by nešlo prodloužit akorát vlaky co končí ve Vranovicích do Hustopeč? Tak jak některé vlaky co jezdili do Hrušovan a teď jezdí do Židlochovic. Do práce z Popic do Popovic budu muset zbytečně přestupovat, protože vlak z Hustopečí tam nestaví. Doteď jsem nasedl v Popicích a vysedl v Popovicích.
No je to fakt prča. Za velké peníze se elektrifikuje 5 km tratě, aby se na podstatně delším úseku začalo jezdit motorově… A ještě líným a pomalým Kvatrem. Kdyby tam dali alespoň Stadlera, nebo Žraloka. Ty ale hoblují pomalé tratě, kde svoje vlastnosti nevyužijí… Jen tak dále… Pár starších snímků z téměř dokončených Hustopečí:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Sakvice_Hustopece_zari_2020/
Tak to ne, kvatro je přece moderní, nízkopodlažní a klimatizované vozidlo ryze české výroby!
Tyvole, z te R13 se pomalu stava osobak. Uz tak vsechny spoje stavi doslova v kazde dire, a ted jeste pribydou Rakvice. Doufam, ze se bude jednat o jeden spoj denne, jinak uz to moc rychlik nebude.
Přesně tak, měl by tam jezdit jako náhrada krajský Sp.
V Rakvicích budou zastavovat skoro všechny vlaky, které na R13 platí kraj, tedy ty bývalé Sp mezi Brnem a Hodonínem. Většina z nich ale přestane zastavovat v Modřicích, tedy mnohem důležitější stanici a odpoledne se tak člověk z Modřic na jih dostane jen Os a směrem za Šakvice už tedy jen s přestupem. A to kraj původně chtěl zastavování VŠECH R13 v Rakvicích! Naštěstí na ministerstvu mají rozum a na takovýto paskvil nedovolili. I tak ale kvůli přesměrování S3 do díry s 6 000 obyvateli, místo, aby dál jezdila do nejbližšího okresního města a logického centra oblasti, tedy do Břeclavi,… Číst vice »
Bude se jednat o 5 spojů denně v každém směru v pracovní den a jsou to pouze ty spoje, kde se na financování podílí JMK a má tedy možnost to u rychlíkové linky R13 ovlivnit:
a) Sp 833/R 823/R 825/R 827/R 829
b) Sp 830/R 828/R 824/R 822/R 820
Za mého mládí jezdily osobáky až do HavlBrodu. A dovolil bych si tvrdit, že to byl spoj Břeclav-HavlBrod. Možná ne, ale to není podstatné. Každopádně, kam tento trend povede? Že bude linka S3 jezdit z Králova pole do Horních Heršpic? :-/ 😀
Ale to se platil ještě rychlíkový příplatek, takže lidem nevadilo jezdit na takovéhle vzdálenosti ještě osobákem.
Dneska máte řádově (řádově proto, že teď je to občas v integrovaném systému levnější) stejnou cenu za rychlík, takže proč jezdit osobákama?
Pokud si dobře pamatuji ze svého mládí, tak před rozdělením Československa to snad dokonce byly vlaky Havlíčkův Brod – Bratislava a střídaly se tam brněnské a bratislavské 560. Ale nevím, jestli si to pamatuji dobře, protože pokud by to tak bylo, byla by to hodně dlouhá štreka pro 560.
No na to by byl lepší S-bahn nějakou vlakotraavají přes Semilasso.
Děkujeme za obslužnost i ve ZL kraji, mají se tam od vás z JmK co učit v tom gottwaldově.
Změnilo se vedení kraje, takže je šance.
Nejpalčivější problémy na železnici ve Zlínském kraji jsou:
1) ubohá parodie na IDS (nutno celé předělat)
2) chybějící osobní vlaky na Slovensko (Horní Lideč – Púchov, Bylnice – Trenčianska Teplá), aby však mohly jezdit, musí být vůle i na slovenské straně
nove vedenie ministerstva dopravy sr je presahom na krajskej aj statnej urovni verejne naklonene ak sa jedna o ids ka… staci odkomunikovat…problem moze byt skor v tom, ze v susednom Zilinskom a Trencianskom kraji IDS ka len vznikaju!
doplnujem a k niektorym veciam musia najprv vzniknut predpisy, ktore neexistuju narozdiel od cr
Směšujete dva problémy dohromady. Je třeba dát do kupy IDS ve Zlínském kraji. Mezinárodní doprava je specifická, je na ni potřeba dohoda dvou objednatelů a dvou dopravců. Velmi pravděpodobně by v mezinárodní dopravě platil zvláštní tarif.
Proč? IDS JMK do Rakouska taky jezdí za normální jízdenku.
A taky do Myjavy, což je právě Slovensko. Takže precedent už náne.
Ano, ale nevidíte tu druhou stranu mince, kolik JMK stojí dotovat rakouské náklady na vlak a integraci s českou úrovní jízdného. Se Slovenskem se to nedá srovnávat.
Mám obavu, že dnešní mocipáni z 21 opět nic nezmění jako ti předchozí a ta trapná parodie idosu bude pokračovat dále.
Nač osobní vlaky na Slovensko? Vždyť nám nejezdí ani vnitrostátní, kde je bývalá sláva trati Brno – Tr. Teplá, kde je Nitra – Praha ??? Proč je stále nějaká výluka UB – Bojkovice???
A do Pohořelic vlaky jezdit nebudou?
Nebudou.
Tak tomu moc nerozumím. Židlochovice 3834 obyvatel – vlak tam jede, Pohořelice 5133 obyvatel – vlak tam nejede.
Aby vlaky z Brna do Pohořelic měly smysl, musela by se postavit bezúvraťová spojka mimo Vranovice. Jinak to nemůže konkurovat dálnici D52.
Těch 1000 metrů kolejí v poli by neměl být velký problém.
K tomu 5-6 výhybek (minimálně 3ks na 80 km/h) tak na a zabezpečovací zařízení. Dá se, stojí to to prachy.
A protlačit to všemi správními řízeními. Dá se, stojí to nervy. 🙂
Pokud vím, „uvažuje se“ o celé nové trati Brno – Znojmo, která by přes Pohořelice měla vést.
A kolik os. vlaků tam chcete do Vranovic ještě poslat? I s tou přeložkou by to bylo pořád pomalejší než busem, tím víc pro ty, kterým se hodí vystoupit(přestoupit) na náměstí, pro lidi na sídlišti u školy, nebo pro cestující, kterým se hodí nastoupit v Brně u hřbitova. Navíc by jste vnutili mnoha lidem (Od Mikulova, Hrušovan, Miroslavi a Znojma) přestup navíc a nebo nechali souběh bus / vlak ? Přitom právě v relaci Znojmo – Brno, Hostěradice – Pohořelice – Brno a Hrušovany – Brno se podařilo dostávat lidi do veřejné dopravy i letech, kdy byl jinde sešup dolů.… Číst vice »
V podobném duchu je tedy zbytečný i vlak do Hustopečí. Hustopeče leží přímo na dálnici a po dálnici je to do Brna i kratší, žádný oblouk do Šakvic jako vlak.
Leon: Určitý tlak na Kordis resp.Měu v Hustopečích, aby byla zavedena linka po dálnici, je neustále. To, že je cesta vlakem mom. vlastně DELŠÍ, tomu spíš nahraje, ale nečekal bych v nejbližší době změnu. A pokud v budoucnu ano, tak jen jako doplněk. Okolo Břeclavi a Hustopečí bude ve směru na Brno hrát vlak dál první housle, jak je tomu od nepaměti hlavně u BV Rozdílů u Pohořelic/Hustopečí je hned několik: Celková doba jízdy vlaku/ busu do Brna nahrává busu u Pohořelic určitě více, než li u Hustopečí. Hustopeče mají „za sebou“ Břeclav, která je jednoznačně do Brna vázána na… Číst vice »
Hustopeče také nejsou na hlavní trati, takže nelze říci, že mají „za sebou“ Břeclav. Po Dálnici D2 je to z Hustopečí do Brna autem rychlejší než po D52 z Pohořelic, která končí u Rajhradu. Autobus nevyužije maximálku dálnice, ale z Pohořelic bude rychlejší jen o pár minut.
Leon: Nepochpil jste. V krátkosti: porovnával sem cesty vlak a bus. Jen tak mmch, cesta z Hustopečí rychlejší autem oproti Pohořelicím nejspíš nebude , dejme tomu srovnatelná. Od Rajhradu k Brnu moc nepoznáte, že nejste na D. Až blíže centru Brna, protože provoz. To platí ale mnohdy ještě víc při příjezdu ve směru od BV. Že mají za sebou LZE říct, pokud se bavíme o možnosti Ex busu a pokud chceme chápat text v souvislosti místo slovíčkaření. Takže to trochu shrnu: Hustopeče klidně teoreticky můžou mít bus po dálnici do Brna, určitě by byl i dost využitý a nejspíš nebude… Číst vice »
Ještě bych doplnil, že u Hustopečí by se nejspíš lepšího intervalu autobusů oproti vlaku nedosáhlo, V případě Pohořelic naopak vlak v tomto absolutně nemá šanci konkurovat.
Drobná přeložka byla kvůli zvýšení rychlosti – ale v takovém terénu by ani neměla stát za řeč a měla by být samozřejmost, to, že se tak mnohde u rekonstrukcí neděje je bohužel druhá věc: https://mapy.cz/s/fakujadade
Jenže se projednávaly 2 varianty – vlak do Hustopečí nebo BUS do Hustopečí a zvítězil vlak – tím pádem BUS padl neb bylo jasně dohodnuto, že oboje nebude.
Ještě to tak. Vyhozených peněz za Hustopeče bylo dost a koridor není nafukovací.
Mimochodem, Orlová má 36000 obyvatel.
A Orlová chce železnici? Chce obnovit bývalou KBD a pomocí vlečky se propojit do Ostravy na hlavní?
Mohl by to být takový základ ostravského S-bahnu. Jen aby se tam něco náhodou nepropadlo…
Kernteriér: Ale šotouši vlak do Pohořelic chtějí a ty jim to zařídíš!!
Jinak budeš za trest do konce života fíra na šukafonu Kralovice – Rakovník….a máš to….
Svého nebo té trati?
Bude patřit jednomu nejmenovanému vůdci ultrašotoušků……
Já si nemyslím ,že je to dobře,přímé vlaky do prdelákovic a na hlavní trati se prohánět s Kvatrem 842.Ano někde je obsazenost vlaků menší ,ale určitě má větší smysl trasovat Os vlak Břeclav-Brno -Tišnov /Skalice n Sv ,s tím ,že nekončí v Brně ,stejně jako některé linky Eska v Praze (to se docela povedlo) a mít v Břeclavě přípoje od Hodonína ,ze Slovenska a Rakouska a z míst co nejsou na hlavní trati přestupovat.Něco podobného měl Ústecký kraj ,na hlavním tahu Děčín-Klášterec se přestupovalo v Mostě ,no a po pár letech jsou zpět přímé Os Děčín-Kadan (některé až do Chebu)A… Číst vice »
Moje řeč, paní Iveto, moje řeč. Za mě by bylo rozumnější trať do Hustopečí zrušit a Hustopeče řešit přímými autobusy po dálnici, které už ostatně v minulosti měli a využívali. Navíc by to ulevilo i R13, která je právě mezi Brnem a Šakvicemi přetížená a osobáky, které jsou výrazně pomalejší, tu úlevu pro R13 rozhodně nepřinesou.
Na stříhání pásky putovní výstavka v podobě Pantera a od zítřka šup po žebříku do Honeckera. To je šaškárna! 😁🙄😏
Politicky trapná šaškárna, doufám, že cestující z Hustopečí brzy prozřou a půjdou na radnici „žádat“ lepší model cestování a tohle si 2 roky líbit nenechají.
Nepojení mělo smysl, ale s rychlými jednotkami… nikoliv 242+vagony a na obrat, tak málo, že když přijede pozdě, pozdě taky odjede
Upřímně je mi těch chorých hlav líto, co tohle vymysleli – drahý model, který naštve minimálně 30% cestujících jižní S3
Libit si to budou muset nechat, protože nic jiného k dispozici v této republice není.
A nůžky si vzali domů?
Střihněte si pásku a prodlužte jízdní doby. R13 + autobus 30 minut, přímá S3 45 minut. Tolik k přímým vlakům.
Že bude výlukový jízdní řád na lince S41 jeden rok, se vědělo už při jeho zavedení (letos v létě)?
Ano. Druhá možnost byla S41 celou nahradit autobusy.
Kdo že měl ten úžasný nápad odstranit stanici v Rajhradu a nahradit ji zastávkou?
Mám ho nabonzovat?
Spíše řečnicky řečeno, raději ne, ještě by dostal zlynčováno 😀
A teď to spraví, jak sviňa branku. Akorát spojka, žádné nové staniční koleje. To mohli zrovna nechat tak, jak to je teď
Slavné SŽ (DC) byla doba „zkracování“ a rušení…
Když rušili žst. Rajhrad, tak SŽDC ještě ani neexistovala. To byla unitární železnice pod značkou ČD.
V myšlení té společnosti snad změnil jen přístup ke kamarádům od staveb… jinak Stavební dráha, byla sice pod záštitou jednoho, ale žila si už tehdy svým životem. Nic se v jejich filozofii myšlení nezměnilo. Snad jen přidali aroganci a převedli většinu úkonů na dopravce.
Vaše ubohá narážka vám nevyšla…
A Rožmberk bude furt vlak, tj. NAD bude jen u S-linek?
Cca do konce června ano. Pak asi na necelé 3 měsíce NAD i u něj.
Ok, dík 🙂
Takže s velkou slávou se začne jezdit (často pomaleji než s přestupem) z Hustopečí, aby v dubnu zase na minimálně čtvrt roku byla velká omezení a výluka kvůli odbočce na Rajhrad…
Letos rozkopané Šakvice, loni Hrušovany, příští rok Rajhrad. Kdy už to bude jezdit mezi Břeclaví a Brnem normálně (a bez zpoždění)?
NIKDY, dokud bude vládnout kolejím nezřízené SŽ a Kordis je v tom bude podporovat.
Neb místo aby jim bránilo, aby výluková opatření byly co nejméně bolestivá, tak jim ještě přitakávají… a jakoby hledají řešení, které ale ušetří peníze Kordisu, ne cestujícím, protože pořád platí rovnice ČAS = PENÍZE
Chápu, že vy a někteří by nic neopravovali a nic nevylepšovali, ale to bychom tu měli stále to „dřívbylolíp“….
Ale kdepak, stačilo by lepší plánování.
Jaké soupravy budou na S3 do Hustopečí jezdit? 242 s honekry se tam totiž „neotočí.“
otočí a bez problému.
Rovnou se upřesním ať nejsem ukamenován 🙂 Přijede vlak. Na jeho konec najede plechovka. Plechovka od prvního vlaku vyjede resp. počká. Přijede druhý vlak a naše čekající plechovka na něj najede a tak to půjde celý den. Žádná tragédie se nekoná.
Lokomotiv je dost…
Není… :/ jsou na hraně provozuschopnosti
Koná – vozy, které ty plecháče táhnou… 🙄😏
Bymka no. To je fakt taková tragédie? Určitě také máte doma vše nové…
Ano, mám. 😁 Nežiji v muzeu. A honeckery v roce 2020 v poměrně bohaté zemi JSOU ostuda a tragédie!
Až na ten hodně krátký pobyt. Co přiveze, to si taky odveze. A jestli to strojvedoucí stihnou za 8´, tak by měli být minimálně pochváleni…
Ti strojvedoucí jsou v práci a za tu dostávají výplatu. Tedy za co pochvala? Mě také nikdo nechválí za normálně odvedenou práci.
Ani tehdy, kdy vám šéf dá práci, kterou je nereálné stihnout?
Řešení: sysel.
Sysel se na dva roky nevyyplatí (pak nastoupí krajští Panteři)
Ono se tehdy ukázalo, že sysel a mašina s regulací přepínáním odboček na VN straně trafa nejdou úplně dobře k sobě.
Když tomu nerozumíte, tak se k tomu nevyjadřujte.
Budou muset… Sice s problémy, neefektivně, ale otočí… bude to jak na dvorečku u blbečků
Chybička se vloudila: • jednokolejný provoz Adamov – Blansko od 1. 9. 2020…
Neví někdo co bude jezdit za vozidla na Os Šakvice – Břeclav? Nebude to nic motorového pod dráty, že ne?
Bude tam pendlovat 842.
Hm, já jsem si to myslel. Ať žije ekologická veřejná doprava.
Alternativa je autobus. NIkoliv Plecháč + 1x Bdmtee.
O plecháči + 1x Bdmtee nikdo nemluví, to by nedávalo moc smysl. K nasazování autobusů není žádný důvod, existují i nízkokapacitní elektrické jednotky. Pár 650 snad v JM kraji jezdí, ne?
Zatim je jich málo a jezdí tam, co udělají více muziky – obstastni více cestujících.
Řešením mohlo být, aby nadále každý druhý z vlaků (tzn. 1h takt ve špičce, 2h takt mimo špičku) pokračoval do Břeclavi s tím, že jen „opačný druhý“ by uhnul do Hustopečí (zato na ty „břeclavské“ Os vlaky by byl zajištěn přípoj v Šakvicích).
Zrovna v tom úseku Šakvice – Hustopeče budu zvědav na průměrné využití vlaků, zejména když si uvědomím výchozí stav, tedy sólo 809/810 v 1h taktu v pracovních dnech; o víkendu již X let zcela bez provozu.
Ano, přesně pár. Dvě 😀
Však to by bohatě stačilo. Oběh je, pokud vím, psaný na jednu soupravu a tak by byla i záloha 😉
Musíme si počkat rok, dva. Pak snad budou odpovídající vozidla.
Nebo 3, 4…
A je vůbec tato linka potřeba?
Pokud by R/Sp jezdily v úseku Brno – Břeclav každou hodinu a kromě Rakvic zastavoval alespoň každý druhý i v Ladné, tak by potřeba zcela jistě nebyla.
No a nedávalo by větší smysl, aby ten osobák jezdil Hustopeče – Šakvice – Břeclav?
Tak to by bylo podobné. Stejně by tam asi jezdila 842, pak by elektrifikace trati do Hustopečí smysl nedávala.
A nedávalo by větší smysl ponechat než přijdou nové jednotky dopravní model jak je, jen 809 vyměnit za 650… jen s tím, že by se zavedl i víkendový provoz…? Levnější, smysluplnější a především méně náchylné na pravidelnost provozu a včasnost.
842 je novém modelu uhnaná, a o lince S3 nejde mluvit jinak než „ořezaná“ až na kost => žádná časová rezerva… s přihlédnutím k nevčasnosti okolo jedoucích EC, nás asi čekají dost prapodivné dva roky… ještě, že z toho bude zase ve výluce a na tu se svede pak i to ostatní.