Dvakrát rychleji než dosud. Začala proměna dalších 17 kilometrů trati z Brna do Přerova

Stanice Kojetín po modernizaci tratě Brno - Přerov. Foto: Správa železnicStanice Kojetín po modernizaci tratě Brno - Přerov. Foto: Správa železnic

Rychlost se zvýší na 200 km/h, zmizí všechny přejezdy.

Správa železnic začala s modernizací dalších 17 kilometrů trati z Brna do Přerova. Po v květnu zahájené proměně úseku z Nezamyslic do Kojetín čeká proměna trati z Kojetína do Přerova.

Zakázku za 10,499 miliardy korun získalo sdružení Subterra, OHLA ŽS, Swietelsky Rail, Elektrizace železnic Praha a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby. Cena v soutěži klesla oproti maximálnímu stropu o půl miliardy korun. Hotovo má být do konce roku 2028, kdy bude trať dvoukolejná a na 200 km/h.

Celkem tak Správa železnic staví nyní 27 kilometrů trati na 200 km/h. Dosud je zde maximem 100 km/h. Součástí akce je instalace ETCS a proměna stanci Kojetín a Chropyně včetně nových nástupišť, podchodů a výpravních budov. I když bude maximem na trati 200 km/h, trať bude součástí budoucích vysokorychlostních železnic.

Budoucí podoba stanice Chropyně na trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: SŽTrať Kojetín - Přerov po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnicMost přes Moravu na nové trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: Správa železnicTrasování úseku Kojetín - Přerov. Foto: SŽDCStanice Kojetín po modernizaci tratě Brno - Přerov. Foto: Správa železnicStanice Chropyně po modernizaci. Foto: Správa železnic

Větší bezpečnost má kromě ETCS přinést i zrušení všech 14 přejezdů na trati. Na trati vznikne nová odbočka Bochoř pro zvýšení kapacity dráhy. Obnovou projdou i všechny mosty a propustky, v Kojetíně vznikne 120 metrů dlouhé přemostění řeky Moravy.

Stavba bude probíhat souběžně s už probíhajícími pracemi na sousedním úseku do Nezamyslic. V závěru srpna proto začala nepřetržitá výluka, autobusy pojedou namísto vlaků do poloviny prosince.

Na trati Brno – Přerov začíná kvůli modernizaci dlouhá výluka

Trať mezi Brnem a Přerovem čeká postupná modernizace. Je rozdělena na pět úseků.

Úseky rychlé tratě (200 km/h) Brno – Přerov (odkazy vedou na informační letáky SŽ s podrobnostmi k jednotlivým stavbám)

První stavba Brno – Blažovice 2028–2032

Druhá stavba Blažovice – Vyškov 2026–2031 

Třetí stavba Vyškov – Nezamyslice 2027–2033

Čtvrtá stavba Nezamyslice – Kojetín 2025–2028

Pátá stavba Kojetín – Přerov 2025–2028

Tagy Brno - Přerov Elektrizace železnic (EŽ) Firesta-Fišer Kojetín - Přerov OHLA ŽS Správa železnic Subterra
48 komentářů