cargo

DSZO prodlouží trolejbusovou trať v Otrokovicích

Trolejbus Škoda 35Tr ve Zlíně. Foto: DSZOTrolejbus Škoda 35Tr ve Zlíně. Foto: DSZO

Stavba nového trolejového vedení umožní bateriovým trolejbusům, aby obsluhovaly celou trasu dosavadní autobusové linky 55 častěji.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dan Žatecký

Všude se mohutně buduje a staví od jara do podzimu, kdy je stavební sezóna. A Ve zlíně to udělají přesně obráceně. Tohle nepochopím. Chudáci technici, ti se pěkně nazmrzají, až budou dělat sloupy a zavěšovat troleje.

Pája

Sloupy už tam z větší části jsou dlouhé roky. Dokonce se kvůli tomu rekonstruovalo veřejné osvětlení. Staré lampy šly k zemi, nová svítidla do nových stožárů. Věšet trolej v zimě bude náročnější, soucítím s techniky.

Sharkovec

Super, jenom doufám, že se povede vyřešit i současnou nenávaznost mezi 6 a 55 o víkendu. Na nádraží a u pošty čeká na přípoje přes čtvrt hodiny, což není moc ok.

Pája

Nejpohodlnější z pohledu cestujícího by bylo jezdit 2 i 6 až na Štěrkáč a 55 v podstatě eliminovat.

dan Žatecký

Potíž je v tom, že cestující ze Zlína většinou jedou do Otrokovic na ŽST, což je více méně polookružní točna trolejbusů, a pak zpátky do Zlína. Závlek na štěrkáč by sice byl možný po cestě na nádraží, ale spěchající cestující, který přestupuje by tak mohl ztratit svůj přípoj. Takže ano i ne.

Pája

Současné některé spoje linky 2 od zastávky Pošta jedou normálně na nádraží a hned zase pokračují po trase 55ky. Tzn. znovu Pošta, stáhnout sběrače a dál na dieselagregát nebo baterie. Ta trasa není ideální. Možná by to časem sneslo úpravy ulic. To je asi námět k diskusi.

Miroslav Zikmund

Proč – udělá se smyčka kolem nádraží, tam vystoupí „vlakoví cestující“, nastoupí ti co jedou ve směru Pošta > Štěrkáč ….
V opačném směru se pojede „bez“ smyčky. Číslo linky ze Štěrkáče bude jiné ….
Podobné řešení existovalo dlouhá léta v Hradci Králové. Vzhledem ke konfiguraci trolejového vedení v centru zajížděla vozidla jedoucí mezi konečnými A-B (neznám HK) k témuž označníku u Hlavního nádraží a duplicita se řešila odlišným číslováním linek v každém směru …

Pája

Možná by šlo poposunout zastávku Pošta a jezdit ulicemi k nádraží s MHD obousměrně. Jako když 55 odbočí na Společenský dům a vrátí se zase na T. Bati. Jinak náš mladý se párkrát divil, proč nejezdí vlak až ke 3těrkáči, když tam vedou koleje ke garážím. Vedou tam, vedou, ale vlečkové 🙂

Ludvík

Nedivím se, že se mladý divil. 🙂 Mladý rozum není zatížen zkostnatělým myšlením, proto také špičkoví vědci většinu svých převratných objevů učinili v mladém věku. Jinak o využití té vlečky pro osobní dopravu se skutečně uvažovalo. No, aby to mohlo z velké části nahradit linku 55, muselo by se jednat spíše o trať tramvajového charakteru (kvůli frekvenci spojů). Ale technický proveditelné to je, vlečka v Otrokovicích, mezi nádražím a Štěrkovištěm, téměř kopíruje trasu linky 55. Jen nemnoho spojů linky 55 zajíždí k Senioru. Takže po realizaci rychlodráhy (Vizovice -) Zlín – Otrokovice, ž.s – Otrokovice, Štěrkoviště, by na koleje přešla… Číst vice »

...

A cim se tam bude jezdit? Doufam, ze DSZO bude nakupovat uz nove trolejbusy.

Miroslav Zikmund

To dodrátování tam mělo být dávno až na Štěrkáč …..

Ctenar

Určitě ne. Zvolené řešení je dobrý kompromis. Nadjezd nad tratí a ul. Nerudova nebyl v rámci nedávné rekonstrukce připraven pro trolejbusové vedení. A v neposlední řadě není vhodné omezit případné nadměrné silniční zásilky do průmyslového areálu. Teď tam zrovna jelo hodně nadměrů s vybavením pro upravenou TNS Otrokovice v rámci akce „střídavina“.

Miroslav Zikmund

Do průmyslové zóny / tam kam jezdí jen „účelové“ spoje samozřejmě stačí duální-bateriové vozidlo v samostatném provozním oběhu = vozidlo / vozidla jezdí „celý provozní život“ je na stejné lince / linkách ….

Pája

To máte naprostou pravdu. Jenže – nejdřív se čekalo na stavbu nadjezdu přes dnešní koridor. Pak se zjistilo, že (tehdy nový) nadjezd nepočítá s trolejovým vedením a sloupy. Můj bývalý nadřízený dokonce předkládal projekt dvou věží na obou stranách. Mezi nimi navrhoval zavěsit konstruci nesoucí vedení jako jsou zavěšeny některé mosty. Na výkresech to vypadalo moc zajímavě. Při renesanci trolejbusů po ropné krizi dostaly přednost linky na Příluky, Bartošovu čtvrť a hlavně sídliště Jižní Svahy. Sloupy pro trolejové vedení vedoucí Otrokovicemi jsou příprava z novějšího data, zatím nesou veřejné osvětlení. Ani tehdy (90. roky) nebyl záměr dotažen do konce. Proto… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Já jsem pamětníkem původního přejezdu, kde se stávalo dlouhé minuty před závorami, ani ne tak pro „hustý“ provoz na trati, ale z důvodu posunu prováděného na výtažné koleji směrem k Tlumačovu … Pak se postavil nadjezd. Pravda, bez přípravy na trolejové vedení. V 70. letech nebyla příliš ochota „trolejovat“ … sovětský bratr dodával relativně levnou ropu, nafta z ní vyrobená byla za 0,90 Kčs, zatímco na trolejové vedení byla potřebná měď dovážená vesměs ze zahraničí – nejkvalitnější měla junta fašistického diktátora generála Pinocheta …. V Praze se „díky“ levné naftě a sovětskému metru (které mělo dle kliky Kapek & spol.… Číst vice »

Čtenář

Paměti starého zbrojnoše.

Pája

Ale no tak, mějte pro nás veterány taky trochu pochopení 🙂

Pája

Příluky byly první, Bartoška druhá. Jižňáky byly nějaký čas ještě obsluhovány autobusy 51 i pod dráty, dokud nebyla nová měnírna. Ikarus plazící se s oblakem dýmu zatáčkou k prvnímu segmentu a v zimě tam radši ani nezastavující mám v živé paměti. Po zatrolejování se docela rozrostly do té doby přidušené okrasné keře. A my to tehdy dýchali… Období levné ropy a ekonomické výhodnosti autobusu radši nepřipomínejte. Ještě dnes se najde dost lidí, kteří tak nějak význam elektrické trakce moc nechápou a nacpali by nejraději všude autobusy.

Jiří Kocurek

Ještě doendávna musela mít objížďka trolejbusu schválení od drážního ůřadu, aby to nebylo nedovolené provozování drážní dopravy. Furt je to potřeba nechat schválit, ikdyž se jede na baterie stejně jako s elektrobusem?

Kuba

Některá města v ČR mají jako virtuální trolejbusovou dráhu schválené celé město a pak nemusí řešit objížďky a povolování jednotlivých úseků. Ale jsou města, kde to DÚ nepovolil.

Pája

U DSZO je to ošetřeno tak, že trolejbusová linka je řádně schválena, má patřičná povolení a na zastávkách najdete u jízdního řádu obrázek trolejbusu nebo trolejbus/autobus u více linek. Tudíž to není objížďka, jedná se o běžnou pravidelnou linku. Není vůbec důležité, že trolejové vedení tam nikdy nebylo a asi ani nebude. Jezdí tudy už linka č. 2 z Bartošovy čtvrti. S bateriemi se to tip ťop na Štěrk dá už dnes, jinak tam zajíždějí trolejbusy s dieselem. Takhle už před mnoha lety „spolkly“ trolejbusy původně autobusové linky v různych částech sítě. Pravda je i to, že staré trolejbusy s… Číst vice »

Ctenar

Ten e-bus na 55 je nejlepší vozidlo, které tam kdy bylo nasazeno. Tichý, dynamický, moc fajn.

Pája

Podívejte, takhle nějak vypadá zastávka trolejbusu tam, kde dráty nevedou