dkv_obrazok

Leo Express oznámil první trasy, kam začne jezdit s naklápěcími soupravami Talgo

Talgo VI. Foto: Falk 2 / Wikimedia CommonsTalgo VI. Foto: Falk 2 / Wikimedia Commons

Dopravce se vrací na Slovácko, nabídne dvakrát denně přímé spojení Prahy a Bratislavy.

Odebírat
Upozornit na
guest
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Borský

Podle autora článku není Bratislava na Slovensku, ale na Slovácku.

Joe

Ono by to chtělo číst ty články celé a ne jen titulky a názvy odstavců. Pak se člověk dozví zajímavé věci, hlavně pokud tomu textu i rozumí.

Hoermalmeister

A ty asi neprosperuješ v Geografii, viď. Slovácko je domovský region Leoše a teď chce Slovácko spojit s Prahou a Bratislavou, mně to přijde srozumitelné

Radek M.

Podle plánku to vypadá, že na linku Praha – Prešov budou od konce dubna taky nasazené Talga. Mají jich dost na to, aby zvládli vyjezdit jak linku Praha – Bratislava, tak i Prešov?

Twix

Ono už by to v té době ani nešlo projet stejnosměrným vlakem, ne?

Radek M.

Asi ne, to je asi taky ten důvod, proč tam celý březen a duben nebudou jezdit. Flirty se sice mají někdy dualizovat, ale je otázka, jak dlouho jim potom bude trvat schválení

Ondra

Proc nikdo nejezdi přes Valmez-Púchov? Je to kvůli objednavce statu na rychliky?

vlachjan

Tipl bych si že jednak kvůli nedostatku kapacity v úseku Přerov-Hranice a jednak protože z Olomouce dojedete do Půchova za dvě a půl hodiny a za podobnou dobu dojedete i do Bratislavy s přestupem v Břeclavi.

Daniel Jablonecký

Pokud myslíte do Žiliny, tak Ostravská aglomerace generuje hodně přes půl milionu potenciálních cestujících. To na Valašsku není ani omylem.

Mates

Čo ja zaujímavé je to, že im v Petržalke s tým dovolia toľko blokovať koľaj. Už teraz tam nechcú veľa krát dovoliť nákladným dopravcom robiť techniku, respektíve odstavovať súpravy na dlhšie z kapacitných dôvodov a teraz tam plánujú na pol dňa odstaviť súpravu.

Kubrt

A z čeho soudíte, že ta souprava bude stát právě tam?

Mates

Áno, môžeme sa na to pozrieť aj takto, ale ekonomicky nevidím význam aby to cez polovicu Bratislavy vozili zasa niekam inam. No uvidíme, aká bude technológia prevádzky.

Tomáš Záruba

Jsou tam i sturcy.

Kubrt

Ekonomicky to žádný pozitivní význam nemá, ale jak píšete, je to především otázka kapacity kolejiště.

thomas.horky

Takže bez aktivního naklápění=bez časové úspory?

Zoffrey

Ano

Twix

Tak ono řešit časovou úsporu u dvou párů vlaků (oproti čemu vlastně?) za to naklápění asi nestojí.

Daniel Jablonecký

Talgo má pasivní naklápění. Aktivní má pendolino.

Jihočeský velkoměšťan

Jak moc těžké by bylo SŽ přesvědčit, aby do ETCS pro Talgo přidala další rychlostní profil? Počítám, že to bude mít vyšší možný nedostatek převýšení než 150 mm. Jen by se teda nějak musela vyřešit lokomotíva.

Al de Baran

by se teda nějak musela vyřešit lokomotíva.

Plecháč

Talgo umí 180 mm. Moc velký rozdíl to neudělá, ale i tak by bylo fajn využít potenciál té soupravy.

MajsterN

Slušný retro z dob kdy v rádiu hráli modern talking, pro Slováky dobré. To, co kdysi vykládal Leoš o moderních vlacích (před startem LE) vypadá dnes úsměvně.

jakub

Asi tak.90% trasy vede územím ČR, nemusíte mít strach že by linku využívali jenom Slováci.

Jan Tichavský

Ten ranní vlak ve 4 ráno z Bratislavy taky nebude moc populární.

Martin

Na české koleje naprostá paráda kdyby se povedlo všechny získat tak je to super

Dete

Pořád lepší než retro v podobě béček ze 70 let, co jezdí u ČD

Jan

Bude se používat ten generátorový vůz? Nebo to umí nějaké napětí které je tomu schopný dát vectron?

Dome_fcst

Áno bude sa používať

Kubrt

Jaké napětí potřebuje ta souprava pro napájení? Očekával jsem, že když ve Španělsku jezdila (i) pod 3000 V, šlo by jí napájet nějakým systémem dostupným z lokomotivy na síti SŽ.

Zoffrey

1000V AC – naopak většina východní Evropy používá 3000V DC pro napájení vozů

Kubrt

Díky. Takže to znamená, že když ta souprava jela ve Španělsku pod 3000 V DC, napájela se z agregátu?

Kubrt

Beru zpět, níže jsem byl poučen, že napájecí kabel tam vůbec není. Je až na Talgo VII.

L.P.

To by mne také zajímalo…

Zbyněk

Jízdenky jsou už v prodeji, tak jsem si prošel plánek vlaku. Zajímavé mi na něm přijde to, je tvořen 12 relativně krátkými vozy, a většina z nich má WC. Takže ve vlaku pro 350 sedících cestujících je 9 záchodů, to mi přijde celkem velkorysé.

Zbyněk

Ve srovnání s Flirty, kde na cca 240 sedadel jsou záchody jen 3.

Michal Kozuk

Aby ses z toho neposral.

Rabín

Je Talgo u nás schválené? Pokud ne, tak se obávám, že 30. dubna 2026 ani náhodou.

Kicruj

jsou to jenom vagony a proces schvalování už jede, to klidně stihnout mohou.

Rabín

Pokud to stihnou, tím lépe.

Tom

Čím to budou tahat?

Juraj

Vectron, co jiného?

Mates

Traxx? 380 od ČD, ktoré by mali ísť na predaj? Variantov je viac. Aj keď si myslím aj ja, že to bude ten Vectron.

Kicruj

jedou přes tratě, kde už teď je výhradní provoz ETCS, takže 380 v současném stavu určitě ne.

Caprad

Co je v tom koncovém článku na fotce, že nemá prostor pro cestující?

Kubrt

Elektrický generátor pro provoz na neelektrifikovaných tratích a stanoviště strojvedoucího.

Movia

spíše vlakvedoucího, ne?

Kubrt

Bylo to míněno jako řídicí vůz.

Lars

Generátor pro provoz na všech tratích, nemá to vůbec topný kabel. A u těch stanovištích bych si taky nebyl 100% jistej, jestli to není jen místo pro vedoucího posunu při sunutí do hlavových nádraží.

RS Zero

Ne, jsou to řídící vozy, které se ale v provozu ve španělsku téměř nepoužívaly a u nás ani nejsou kompatibilní vozidla.

Kubrt

Aha, já myslel, že tam je napájecí kabel, ale teď koukám na fotky, že ten je až u Talgo VII. Děkuji.