Ústecký kraj přestane ve svých vlacích uznávat většinu jízdenek ČD, dopravce nabízí vrácení peněz za IN karty

Siemens Desiro Českých drah v barvách Ústeckého kraje v Děčíně. Foto: České dráhySiemens Desiro Českých drah v barvách Ústeckého kraje v Děčíně. Foto: České dráhy

Některé typy jízdních dokladů ČD budou v kraji dál platit.

189 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Ještě pochopím autobusy,ale dráha…

A.s.

Jak se bude nakupovat z obce z Ul do obce v Středočeském kraji?

Vendelin

Jizdenka ČD na vlaky půjde prodat, stejně jako SJT, pokud je trasa obsluhována ví e dopravci.

Kolemjdoucí

Komu připadá kapánek složité začít používat OneTicket, tak řešení je jednoduché = obejít se bez dotací od toho či onoho kraje a používat jen a pouze vlaky bez provozních dotací od kraje.

Předpokládám, že ČD nebo jiný podnikatel brzy na tuto Vaši poptávku zareaguje a pro Vás (a kompletně na Vaše útraty) Vám zajistí služby nedotovaného vlaku, např. tak, že připojí další vagon za dotovaný vlak

Na dotace na dopravu čehokoliv, kamkoliv není právní nárok. A v současné ekonomické situace ani nedává smysl takto plýtvat peněz z dalších a dalších půjček.

Pink

One ticket je většinou nejdražší varianta ze všech možných.

Tomáš Lasota

Ale jde koupit zákaznická karta na slevu 25 %, na obyčejné jizdné.

Kolemjdoucí

Je-li pro Vás OneTicket nad Vaše finanční možnosti, tak se obávám, že v budoucnu budete cestovat leda tak prstem na mapě.

Protože konkrétně v případně málokapacitních vlaků na vedlejších tratí jsou náklady na cestu zhruba z 80 až 98% placeny dotacemi/daňovými úlevami např. na DPH. A pouze ten zbytek (20% a méně) platíte Vy, ze své kapsy ve formě jízdenky.

A.s.

Vy asi do práce nejedete. To je opravdu kapánek super jednoduché.

Kolemjdoucí

Jakože OneTicket neumožňuje používat vlak na cestu do práce???? Prosím Vás, kde jste se to dočetl?

Honza

Je na čase zrušit kraje. Nic dobrého to nepřináší, jen stojí spousty peněz navíc.

igor.mobilne

Kraje by byly dobré, ale ne tady ty malé. Typický divné jsou např. Pardubický s Hradeckým (jsou oddělené jen proto, že v těch městech by nerozdýchali, že by krajské mohlo být to druhé) a taky např Zlínský (bohužel se mě týká a vím, jaká je to lepenice). Pokud se EU nelíbily velké kraje, měly být přejmenovaný na země a byl by klid (pokud se někomu zdá, že staré velké kraje by nebyly dost na země, nechť se podívá a rakouské spolkové země a porovnává si to).

Petr0003

A pak tady máme situaci, že i na mezi krajské cesty není možné koupit jízdenku ČD, viz Valašské Meziříčí směr Frýdek-Místek a nebo z Hranic na Moravě směr Ostrava. I na mezikrajské cesty tedy už možnost cestování na tarif ČD padl. Ale na krajském úřadě nikomu nevysvětlíte, že toto je to jiný kraj a ne MSK, (byť hranice krajů jsou upraveny ústavním zákonem) prostě bordel v čechystánu. 😀

Jirka

Takže když jezdím čtyřikrát za rok pracovně do Ústí nad Labem linkou U32, nesmím jí využít s jízdenkou ČD. Na cestovní příkaz potřebuji na jízdence mít vytištěnou trasu, tedy kde jsem nastoupil a kam jedu, žádná pásma a pod. Opravdu ty lidi do aut naženou.

Zahn

Jak vykazujete cesty MHD?

Handzidcek

Stále bude možnost One Ticket, která je podle kilometrického tarifu ze stanice do stanice.

petr

A nejde to do cešťáku dát třeba jako místní přeprava (podobně jako třeba jízdy po TEŽ na blokové jízdenky, kterých si označíte podle vzdálenosti třeba 6).
Navíc prý jde tyhle typy výdajů řešit čestným prohlášením.
Kromě toho oneticket za stejně šílené ceny jako čd zřejmě stále zůstává.
Jinak souhlasím, že to je zase další krok ke znepřehlednění a další drobnost, která může lidi odradit.

Machiaveli

což je ovšem pouze projev tuposti a neznalosti vašeho zaměstnavatele, nikoli kraje či „systému“

Cestujici

To jste se.ozvali z redakce brzy… již z kraje června jsem byl ve vlaku upozorněn na tarif DÚK s tím že in karta neplatí …

Zdeněk

Další krok k tomu, jak dostat cestující z kolejí do aut. Než absolvovat proces nákupu jízdenek, návaznosti vlaků apod. za takových podmínek, tak do vlaku v takové oblasti ani náhodou.

Zapa

A přitom stačí jedna aplikace.

petr

Opravdu jen jedna? No ale to si pak k ceně jízdenky připočtěte cenu chytrého zařízení a cenu jeho provozu. Nestačilo by třeba jen nějaké www něco nebo prostě pani v pokladně nebo průvodčí.

misak

Kde tu jednu aplikaci seženu, abych měl jednu jízdenku pro více dopravců ???

Y.K.

jaký proces? Koupíte to pořád jak v aplikaci ČD nebo kraje. Jen ČD nesmí prodávat svůj tarif, to je celé.

Karel

Treba kolo mi to prikoupit v muj vlak k DUK nejde…fakt nechci mit v mobilu 150 ruznych aplikaci a pred kazdou cestou kombinovat s kym a jak a kdy je to nevyhodnejsi a k tomu jeste ruzn3 vyjimka a pasma a zony.
A co napriklad pri zpozdeni nebo zruseni vlaku, kdyz budu mit jizdenku CD na rychlik, tak nebudu moct pouzit osobni vlak v ramci kraje i kdyz je taky CD?

Vadym

Kdyz budete mit jednu jizdenku pro rychlik i pro osobak – muzete.

M.Z.

S každou další hovadinou tohoto typu tu čím dál tím víc chybí produktový ekvivalent BahnCard100+City (IN100 a všechny MHD).

Už dneska jsou kombinace krajských tarifů cenově mezi IN25 a IN50, ale “předstartovní rešerže” je peklo.

Vidím tu ohromný prostor pro “Kreditku veřejné dopravy”, kterou opípám každý nástup a výstup z busu/vlaku/koněspřežky a po 42 dnech se mi zpětně strhne nejvýhodnější kombo téhle bizarní šaškárny…

mirek

Tak musím konstatovat, že jezdit veřejnou dopravou po ČR je stále víc nepřehlednější. Už ní prakticky nejezdím a to se v mé generaci 35+ děje stále častěji. Lidi si koupili auta a už nemají náladu ani čas řešit, co kde platí a kolik aplikací si mají nainstalovat. Takže možná lidem co jezdí do práce nebo nenakouknou za humna tohle nevadí, ale nám co cestujeme přes hranice kraje a někam dál s více dopravci se nám to už opravdu nechce řešit. Teď jsem po dlouhé době jel za kamarádem přes dva kraje a použil dva dopravce a na 107 km jsem… Číst vice »

Jenda

Na druhou stranu, tato srovnání mi přijdou trochu nefér, resp. předpokládají, že auto už máte z jiných důvodů. Já auto nemám, a kdybych si ho chtěl pořídit a provozovat, tak podle mě musím nastudovat a vyřešit mnohem složitější věci než je zorientování se v bordelu tarifů na české železnici – a to ani neuvažuju kdybych musel dělat řidičák (ten už mám).

Jirka

Máte plnou pravdu, člověk už neví, kde si koupit jízdenku a jakou.

Pavel

Kde na západě platíte 12 euro za víc jak 100km cestu?

DOPRAVAK01

Začnu otázkou. Tarif ČD tedy nepůjde koupit jen na cestách začínajících a končících v ústeckém kraji nebo i mezi místem v ústeckém kraji a zastávkou mimo ústecký kraj, kde ovšem platí tarif DUK?
Každopádně další zesložitění sytému veřejné a pochopení pro normální lidi aneb normální člověk sedne do auta a do cíle dojede dřív, než by doma nastudoval změť tarifů a pravidel. Takže tu máme v každém kraji jiná pravidla, do toho další pravidla pro mezikrajské cesty, do toho pravidla pro tarif TR10 a do toho předražený one ticket. Má tohle někdo za potřebí absolvovat?

Franta

Fajn, že DÚK funguje dobre, jak PID. Tragická je neustále padající a nefunkční IDOLka, ktera na kraj navazuje a použít se moc nedá.

Ladislav Renner

Souhlas, Idolka je mizerie. Mnohdy zamrzne, platba se strhne, ale jizdenka se objevi v apce az s velkym zpozdenim (treba 15 minut). Nelze pouzit platebni branu, jedine jednu predefinovanou kartu. nacita se pomalu. Pokud je spatne funkcni wifi, nacita se donekonecna a je nutno vypnout wifi, apku restartovat, aby se clovek dostal k zakoupene jizdence offline. DUK, PID atd. funguje bez problemu.

Luboš Beneš

Ta aplikace je fakt divná, posledně mi z ní zmizely 2 celodenní lístky na kolo po prvním odbavení. Naštěstí to druhý průvodčí neřešil….

Machiaveli

na wifině v budově krajského úřadu se závada neprojevuje 🙂

Jiří Kadlec

Měli by ale na rychlíky „Labe“ Praha-Ústí-Děčín nasadit lepší vozidla. Pamatuji, když na nich před lety o víkendech jezdily Elefanty, to byla o dost lepší úroveň než co tam jezdí teď. Navíc současné soupravy tam mají o víkendech nedostatečný prostor na kola a kočárky. Pantery (zdvojené) by na tuto linku byly mnohem lepší.

Honza89

Jel jste Labem v posledním roce? Béčka v kmenové soupravě uz jsou většinou minulostí.

MartinS.

Jestli jen občas, tak je to v roce 2025 pořád ostuda. Kdyby tam už 5 let „Béčka“ nejezdila vůbec, tak by to byla normální situace.

Honza89

Tak samozřejmě, že R20 by si zasloužila nového. S ohledem na zastavovací politiku ve středním úseku něco svižného s rychlou výměnou cestujících.

Jiří Kadlec

Jo v létě na začátku srpna Děčín – Praha a kola se musely nakládat do starého „zavazadlového“ vagónu a skoro se tam nevešly. Nevím jestli to nebyla zrovna nějaká náhradní souprava, pokud to byla výjimka tak ok (jestli tam teď už jezdí aspoň podobné soupravy nebo lepší než na R16 Berounka..)

Zapa

Tak zrovna hytláky, tedy vozy BDs na kola tam jsou staré, ale přemýšlím co kapacitnějšího byste si představoval? Od nového grafikonu tam budou místo toho jezdit pravděpodobně „syslové“, ale těch míst tam je tak nějak stejně. A předpokládám, že to bude také s povinnou rezervací a ještě pod vlastním dohledem (což netvrdím, že musí být nutně na závadu).
Ešusy nejsou a žádný zázrak na kola to také nebyl, zvlášť když to lidi skládali tam kam neměli. R20 si musí počkat na soutěž.

Stanislav

A to mají být syslové na všech soupravách R20 už letos?

Ivan_pha

To bohužel nejsou. Dvojnásobná zkušenost poslední měsíc

Mlok

I stavajici souoravy jsou zbytečně luxusní

Zapa

Co je podle vás luxus?

Josef J.

V Elefantech jsou jen miniaturní police na zavazadla, takže zbývá jen na sousední sedačku nebo na zem. Nepovažuji je tedy za lepší úroveň.

Modeion

Jezdím zásadně 1cl. s ČD. Jízdenka DÚK je o 900-, Kč dražší než u ČD. Nepotřebuji, aby mi platila na DPMÚL a na DPMMost.

Baraba

To ale není chyba kraje. To je chyba CD ze nejsou schopny dojednat s krajem nějakou kompenzaci. Stačí kdyby CD „koupily* každému s IN100 krajskou sitovku a bylo by to v klidu…

Zdeněk

A není to třeba naopak? Kraj není schopen dojednat s CD ……..

Y.K.

Ne není. Kraj to platí, ČD jsou dodavatel, pokud tam ČD chtějí uplatnit nějakou svou interně firemní cenovou / tarifní politiku, musí se snažit.

Míra

Mohly by se spíš domluvit všechny kraje a vytvořit něco jako německý „Deutschland ticket“, tedy síťovou jízdenku, co bude platit ve všech krajích ČR.

Vadym

OneTicket

jonas

Třináct krajských síťovek? To je dobrej vtip.

Boleslav Suppe

Ale treba jizdenku koupenou pres apku kraje i CD v Gepard Expresu nenactou… Je to hodne site horkou jehlou

55p

Pokud takovou jízdenku dopravce neuzná, je to jeho chyba a měl by od objednatele dostat sankci. To je dost vážný problém. Hlásil jste to? Určitě zralé na kontrolu ze strany kraje.

Tom

nedotované spoje nemusí být v ONE TICKET

Boleslav Suppe

Takze koupim v DUK i jizdenku Kadan Roudnice? To totiz dosud neslo

Hsnm

Proč by to nešlo?

55p

Můj vlak mi ji nabídne, jak přes Ústí, tak přes Švestkovku

pidalin

Fakt se mi stejská po době 15+ let zpátky kdy jsem řekl „jízdenku z A do B“ a za 5 vteřin jsem jí měl a nic jsem neřešil, tenkrát byla vlaková doprava opravdu dostupná pro všechny a jednoduchá na použití, teď je to jenom pro šotouše který to baví furt studovat.
Jízdenky ČD měl stát dávno plošně zakázat a naordinovat všude už povinně one ticket (vedle lokálních integrovanejch systémů samozřejmě) a pokud se to nestane celoplošně, tak je to podle mě nesmysl a jenom to přináší další chaos do už tak chaotickýho systému jízdenek.

Juraj

A přesně na tomhle se nezměnilo nic. Vlastně kromě jedné věci: dneska toto můžete říct u libovolného dopravce na libovolnou relaci.

Můj vlak úplně v pohodě nabídne příslušné IDS jízdné, drtivá většina uživatelů ani nepozná rozdíl. Stejně tak na pokladně. Pokud to zákazník specificky neřeší, dostane to nejvýhodnější, co mu daná pokladna nebo aplikace dokáže prodat.

Zelinář

Říct si o jízdenku odkudkoliv kamkoliv sice můžete, ale dopravci vám ji neprodají. Když budete mít štěstí, prodají vám jízdenku pro daný IDS. Někdy nekoupíte ani jízdenku pro ten IDS, i když ji dopravce uznává, pokud ji máte odjinud (PID u Regiojetu v rychlících Kolín-Ústí n. Lab.). Nedivím se lidem, že svoje cestování řeší pomocí automobilu a počty cestujících ve VHD klesají.

Samo

OneTicket vám všetci dopravcovia predajú, a jeho cena je na úrovni TR10 čo bola v tej „zlatej dobe“ 15+ rokov dozadu v podstate jediná tarifa.

Juraj

KAŽDÝ dopravce je schopen vydat OneTicket kamkoliv v rámci tarifní sítě SJT, tzn. všechny stanice v Česku.

Pokud pro danou relaci navíc existuje jízdné v rámci IDS, obvykle dostanete to.

DOPRAVAK01

Tohle je neskutečný alibismus. Cestujícímu by mělo být nabídnuto nejlevnější jízdné (ať už složené z jízdenek IDS nebo něčeho jiného) a ne předražený paskvil, který navíc neplatí v autobusech. Za cenu jedné SJT dojedete obvykle autem tam i zpět.

Pokud v relaci platí IDS, dostanete ho, ale opět ne v nejlevnější kombinaci, nebo snad již existuje vyhledávač, který dokáže vyplivnout nejlevnější kombinaci jízdného mezi IDS?

Mlok

Změnilo se mnoho. Tarif značně nepřehledný (jednou jízdenka dopravce v Os platí jindy zase ne), soukromníci ani sitovy tarif nemají. IDS každý pes jiná ves a nad tím se vznáší předražené držhubné jménem oneticket.

Juraj

Tarif se naopak zpřehlednil, protože pro cesty v rámci kraje teď existují dvě varianty místo tří 🙂

Jinak jak už bylo mnohokrát napsáno, aplikace jako Můj vlak bez problémů zvládají IDS jízdné i OneTicket, a hezky vám ukážou veškeré dostupné možnosti na jedné obrazovce, seřazené od nejvýhodnější.

Zdeněk

Podstatné je to, co jste řekl: „v rámci kraje ….“ No a co dál?
V takovém případě toho necháte a jdete si pro klíče od auta.

Daniel Jablonecký

Oneticket síťové jízdenky nabízí.

Mlok

Ale za cenu, která nemá smysl

Stráťa

Je to přesně naopak. Tehdy to bylo pro šotouše co rádi jezdí kolem republiky dnes je to pro pravidelně dojíždějící kteří nebydlí ani nepracují na nádraží.

xyz

Až na to, že taková jízdenka platila jen ve vlacích, že.

Ne v autobusech, ne v MHD.

Mlok

I tehdy byly v nekterych krajích plnohodnotná IDS a jako bonus celosiťový a použitelný tarif železnice. Ten dnes není

Y.K.

Celosíťový tarif je OneTicket a je přesně na té ceně jako byly tyto jízdenky. Co je dnes jinak jsou relační slevy a krajské jízdné, které je levnější (One ticket není dražší, je stejný jako základní tabulkové jízdné, což lze snadno vidět ve více zapadlých spojích, kde žádné slevy nejsou a stojí stejně jako jízdenka ČD).

Stanislav

Otázka, jestli se i ta IN 100 pro cestujícího vyplatí na Ústecku a okolo, když tam za rok převezme většinu výkonu RJ a ČD tam moc toho mít nebude.

Jan

Zavedení krajů v roce 2000 nebyl moc dobrý nápad.

xyz

Pak by dodnes byl rozpor v objednávce vlaků (celostátně ministerstvem – v lepším případě; v tom horším by prostě MD dalo do rukou ČD peníze a „jezděte jak chcete“) vs. autobusů (okresními úřady, kterých bylo mnohem více než je krajů).

FrenkyUL

Kraje suplují stát a doprava není vše z jejich agendy.

Garyn

v roce 1960 taky?

Ondra L.

To je spis dane tim, ze kraj ma v novych smlouvach s dopravci vyber jizdneho na svoje konto a dopravcum plati za provozovani spoju.

Punkz

Na druhou stranu je cestující v takovém systému skutečně degradován na pouhý substrát (z pohledu dopravce to není zákazník).

Juraj

Taky celá pointa toho systému je, že vztah cestujícího je s objednavatelem, dopravce je tam jen servisní entita. Proto se taky tlačí jednotný vizuál a jednotné standardy kvality.

U autobusů už dneska drtivá většina cestujících netuší, kdo je veze, a hodně lidem to nejspíš nedochází třeba i na linkách S49/S61 PID.

Adam Ř

Myslím že pro většinu populace je vše na kolejích i koleje samotné prostě ČD, s výjimkou RJ expresů

Zahn

Nesuďte druhé podle sebe.

Kristina

Pro mě teda jo, jedu vlakem tak 5x za rok 4 stanice a je mi jedno, kdo mě veze a komu to zaplatím.

fpul

Když je tarif dopravce pouhá past na lidi co jezdí jen někdy a tak se nechají nachytat na nesmyslně drahý lístek, tak to raději nic. Když se zákazník dodatečně dozví, že ho dopravce natáhl klidně i o 100 procent, tak si k němu asi nevytvoří pozitivní zákaznický vztah.

Tomáš Lasota

A režijni jizdné Čekych Drah budou dál uznávat bez nějakého doplatku.

Supidio

Ano, je to v článku

Mlok

Snad jej brzy zruší a přestaneme železničářům z daní dotovat soukromé cestování

Zapa

A to vám určitě praskne žilka až vám oznámím, že Ústecký kraj svojí režijku poskytuje i dalším „krajským pracovníkům“ a nejen železničářům.

Hans N.

A teď bez emocí. Objednavatelem a plátcem dopravy je kraj. Při vší úctě proč má dotovat zaměstnanecký benefit dopravce nebo organizací s krajem nijak nespojených?

Parazit

V tom případě mi vysvětlete, proč JV ÚK kraje platí v rychlících, které platí ministerstvo?
Samozřejmě bez emocí.

Zahn

Protože kraje se na provozu těch vlaků finačně spolupodílí.

Ingip

Ono to platí i obráceně – MD se spolupodílí na provozu „krajských“ vlaků.

Machiaveli

to se pletete

Parazit

Odkud berou kraje peníze na financování?

Parazit

Mohl bych poprosit odkaz na smlouvu, na stránkách ministerstva ani kraje jsem nic nenašel….
děkuji.

Jarda V.

IDS JK klepe na dvere a my vsichni co jezdime na jihu cech VHD se na nej tesime a jen v tichosti zavidime tem co uz ho maji a pouzivaji a ty desitky lidi co budou pendlovat po CR osobakama se budou muset smirit s tim ze to nebude az hak jednoduche. Nelze se zavdecit vsem. …. PS taky by me zajimalo jak se k tarifu CD a dalsim postavi a zda to rovnou naridi.

fpul

Zrovna o víkendu jsem byl na jihu Čech. Bylo pro mne výhodné si koupi celodenní Jikord jízdenku (skupina + kupa dětí). Ale o víkendu to ve Volarceh nešlo. Automat ve vlaku GWT to neumí, průvodčí tam nebyl. Pak Arriva – kupte si náš lístek, mi to uznáváme, ale neprodáváme. A až pokladna v Budějovicích to uměla. Přes Internet či v aplikaci to nejde.

Mlok

Další kraj, co si hraje na stát ve státě

Adam Ř

Jakože by se všude mělo jezdit podle jednotných státních jízdenek? Oneticket tam pořád platí.

Ondra L.

No to nestraste, s oneticketem by asi mnoho cestujicich nezustalo 🙂

Adam Ř

To je ale ten státní tarif. Samozřejmě že je strašně drahej, proto jsem rád za „státy ve státě“ – kraje s vlastními tarify

pidalin

One Ticket stojí úplně stejně jako flexi jízdenka ČD. Spousta lidí mi furt někde tvrdí že One Ticket stojí víc, ale pokaždý když to ověřuju, tak to stojí úplně stejně jako flexi ČD, tak nevim kde to berou. Samozřejmě na komerčních linkách kde se kupujou jízdenky vázaný na konkrétní vlak to bude drahý s one ticketem, ale to by bylo i s flexi jízdenkou ČD.

Adam Ř

Například právě dnes Krušnohor R606 z Wilsona do Teplic, flexi ČD 229 kč, oneticket 261 kč.
Pokud to dobře chápu, tak cena flexi roste dle obsazenosti a nikdy nepřekoná oneticket, ale může ho dorovnat

Juraj

Flexi má dva stupně:
Flexi zvýhodněná a Flexi základní. A ta základní má právě velmi podobný vzorec pro výpočet ceny jako SJT, byť se teoreticky odlišovat mohou (SJT je automaticky valorizovaný dle inflace, ČD si TR10 nastavují samy).

jan.hartman

Vzdycky jsem nasel, ze je drazsi, byt treba o 2 Kc oproti flexi jizdence na kratkem useku. Vetsinou byva rozdil veliky, proto jsem si one ticket jeste nikdy nekoupil, byt jezdim dost casto.

Mlok

Ne nestojí, one ticket je dražší.

Ingip

Někdy je stejně drahý.

Mlok

Vlastní krajské tarify jsou ok, ale zakazovat tarif dopravce je zlo

xyz

Při brutto-smlouvě má nepovolení tarifu dopravce své opodstatnění.

Mlok

Brutto systém je nesmysl, dopravce není nijak motivovám na sobě pracovat

xyz

Dá se zařídit nějakými bonusy za vybrané jízdné.

A tím pádem je motivován naopak objednatel, což u netto-systému moc motivace nemá – když by měl platit dopravci stále stejnou částku.

P. S. brutto-systém je při existenci IDSkového jízdného (tzn. rozpočítávaného různým dopravcům v rámci kraje) logický takříkajíc z principu.

Zahn

Kraj od dopravců nakupuje provoz vlaku. Jinak řečeno, kraj dopravci platí za všechna místa k sezení i stání ve vlaku. Kraj potom logicky vybírá jízdné, aby pokryl co největší část nákladů za vlak. Kdyby v takovém případě vybíral jízdné dopravce, tak je kraj okraden a dopravce by měl celou cenu jízdného jako navýšení zisku, protože náklady a vysoutěžený zisk mu už hradí kraj. Dopravce by musel kraji platit kompenzaci za cestující s takovým jízdným. A to asi ČD platit nechtějí. Jiní dopravci to vůbec nezkoušejí. Co je na tom k nepochopení.

Mlok

Co je k nepochopení na chaosu, který akorát cestujicí z VHD vyhaní. A ten systém co popisujete je na hlavu postavený.

Tomáš Lasota

Jo, protože společnost České Dráhy jsou přihlášené že uznávají Oneticket jízdenky.

alda

říká se tomu samostatná působnost a je to zakotveno v legislativě ČR

xyz

Další kraj, který si svobodně rozhoduje o podmínkách kontraktu s tím kterým dopravcem.

stan

Začínám chápat, proč se asi nedostavěla Babylonská věž. Zřejmě tam proběhla privatizace a lidé se neuměli domluvit.

pidalin

Je to hrůza, nechápu proč ministerstvo dopravy nedokáže bochnout do stolu a udělat pořádek. Dyť to jenom žene lidi do aut.

Punkz

Přitom v zahraničí se tohle umí. Úplně by stačilo aby v rámci OT existovaly vázané včasné jízdenky. Ten chaos co v Česku od roku 2020 budujeme nemá v Evropě obdoby.

Daniel Jablonecký

Vy toho o Evropě evidentně moc nevíte.

Mlok

Ví toho evidentně více než vy. Jinak byste stávající bordel na dráze neobhajoval.

Zahn

Stát nesmí zvýhodňovat jednu skupinu obyvatel před jinými. Tudíž stát nesmí prodat jízdenku těm, kdo mají cestu naplánovanou levněji než těm, které potřeba někam cestovat vznikla nečekaně ihned. To by byla nerovnost přímo protiústavní.

Nedbal

Protože Kupka ke ministr silnic.To jste si nevšiml?

Mlok

Kupka je hlavně vrchní žvanil a krom dálnic po něm nic dobrého nezůstane

Ingip

A to je málo, ty dálnice? To je dle mého názoru výborný výsledek!

Petr

Teď tam má být ministr železnic. Tak uvidíme.

Daniel Jablonecký

Zapomněl jste napsat VYHÁNĚNÍ LIDÍ Z VLAKŮ.

Traveller

Konečně 👏 Ať ten zlodějský tarif ČD zakážou postupně ve všech krajích. Ideálně i pro mezikrajské cesty, i v rychlících. Jen mě docela štve, že kraj podpořil nákup jízdenek DÚK přes aplikaci ČD, i to, že aplikaci DÚK vyvíjí Chaps, který spadá pod ČD.

mlokXCM

A proč chcete zakázat něco, co nevyužíváte? Pro někoho je jednodušší si kupovat jízdenky přes ČD, než v každém kraji stahovat nějakou aplikaci.

Juraj

Tak si to znovu přečtěte a zjistíte, že ty i krajské jízdenky v pohodě koupíte přes ČD.

Včera jsem jel na lince GW Trainu. Jízdenky jsem kupoval přes Můj vlak. Nákup i kontrola naprosto v pohodě.

Studý Chudent

Tos upad?

Radek

Vždyť má pravdu. Jízdenka ČD Slaný – Praha Mas. nádraží stojí 110 Kč.. Jízdenka PID jen 80, jenže s tím rozdílem, že plati tři hodiny a cestující na ní může podle libosti pendlovat po Praze.. Konečná úspora je u člověka který v Praze přesená na MHD 70 Kč.

Radek

To by mě zajímalo, co se na tom někomu nezdá? Tohle jsou fakta… Jo jedině snad, že dotyční mají režijku..

Filip Jirsák

Některá fakta vám tam ovšem vypadla. Třeba ta, že rozdíl do plné ceny pak platí objednatel. Takže cestující sice za jízdenku zaplatí míň, ale o to víc pak doplatí objednatel. Co je tedy na tom tarifu zlodějského?

Jenda

Jak to doplácení vlastně funguje? Když si koupím PID jízdenku, jak vědí, komu mají kolik zaplatit?

Zahn

Zlodějské je to, že ČD dostanou od objednatele stejnou úhradu, ať cestující jede za traid krajský nebo ČD. Cestující je tedy o rozdíl v ceně jízdenky okraden.

Studý Chudent

Já plně podporuju IDS a sám je mnohdy kombinuju, ale např. na poslední spoj dne bych si to v životě nekoupil (protože nemam jednu přepravní smlouvu).

K druhé části komentáře Travellera: nákup IDS v apce můj vlak by měl být v ideálním případě možný všude

Kotec

Za 110 korun samozřejmě nikdo nejede. Většina lidí má nějakou slevu a inkartu jde mít i zadarmo za body (tak to mám já), takže In25 beru jako základní tarif.

Boleslav Suppe

Tak si kupte za 140 celodenni celositovou… PID tarif je extremne laciny

marek hudec

jak vychází cena?
bude to jako západočeský tarifový prasochlív?
pro ilustraci:
rychlík Kařez-Rokycany (doba jízdy 10 min)
jízdné PID 30,-
jízdné IDPK 36 ,-
jízdné ČD 50,-
OneTicket 51,-

hbf

A co je na tom špatně? Měly by být všechny nabídky stejně drahé?

Vadym

PID pro tuto relaci použit nemužete, protože ona je celkem mimo StČ.

Boleslav Suppe

A kdyz je pruvodci vzadu a ja nastoupim dopredu tak je to za 0,- 😂

Jarda V.

Na jihu cech jizdni doba vlaku 7-8 minut trasa Kamenny ujezd u Ceskych Budejovic – Velesin mesto. Cena 25Kc s IN25, pasma mam poskladane trochu jinym smerem a na autobus a vlak neplati uplne stejne a kdyz sedim v Expresu nemam sanci si jizdenku koupit a jedu za plnych 47 z Budejovic, jeste nekdo tu chce plakat nad tim ze tu a tam to neni idealne nastavene? Jinak celodenka po kraji stoji 250, v pracovni dny 1+dite do 15ti, SoNe+ 2+3.. to je snad jedina vyhoda co jsem tady j nas na jihu nasel 🙂 zlatej Usteckej nebo Plzenskej kraj.

Berhof

Jaká by to byla paráda mít jednotný lístek, který by zároveň byl za rozumnou cenu a mohli jsme se tak konečně zbavit čím dál zhoršující se tarifní džungle…

Jiří Kadlec

OneTicket není za rozumnou cenu?

Supidio

Ne, to fakt není. One ticket je bohapusta zlodejna.

Juraj

Už jsem to tu psal, ale klidně to budu psát opakovaně:
Pokud vymyslíte, kdo dopravcům doplatí ten rozdíl, tak se dá OneTicket ohýbat prakticky libovolně. Ve smlouvě s dopravci je na to dokonce připraven mechanismus.

Hodně štěstí s prosazením výrazného navýšení provozní subvence u vznikající vlády.

DOPRAVAK01

Tohle je snad práce pro objednatele. Pak ať tu nikdo nekňučí, že lidé nevyužívají veřejnou dopravu. Tohle je přesně ten důvod.
Proč tedy kraje a stát nevymyslí pravidla a nezjednoduší tenhle tarifní bordel?

Mlok

Protože je to práce a to krajským úředníkům nevoní

Kubrt

Tady je ideál maximálně univerzální lístek za minimální cenu 😉

Ares

Když to dosypete ze státního, tak ať jezdíme skoro zadarmo, ale to asi není moc reálné. Ten podíl na úhradě od cestujícího tam prostě vždy bude, jen jde o to, jak velký.

Zapa

Což asi ví, a proto tam dal toho smajlíka.

ušatá

Když to jde u silniční dopravy, tak proč ne u veřejné?

Tomáš Lasota

Ale je ale musíte mít zákaznickou slevou kartu.

Mlok

Ne to opravdu není. Je to předražené držhubné

kajman

I kdyby byl, tak není jednotný. Jednotný listek platí na všechno.

Boleslav Suppe

Neni, Kadleče

Jaroslav

není

ušatá

Není!!! A už vůbec ne ty síťové jízdenky a jejich nedostatečný rozsah adruhy!

Vamid

To musíte být nadšený. Doteď platily oba lístky, teď platí jeden. Džungle se úspěšně eliminuje

Zahn

Ve Švýcarsku několik občanských spolků bojovalo za jednotnou jízdenku 100 let, než vznikl General Abonement. Založte si občanské sdružení a bojujte také.

Gogo

Další krok k vyhnání lidí z VHD, co kraj to jiný systém, co kraj to další apka do mobilu, už jen chybí jako JMK aby cestující měl jízdenku předem i na zastávce kde se nedá koupit.
Řešení tohoto bordelu vás asi napadne, má čtyři kola a volant a žádný lístek do něj nepotřebuju.

Bespi

Problem je hlavne na strane MD … .

Karl vB.

Z textu:
– „Jízdenky ale půjde, stejně jako již nyní, koupit v aplikaci Českých drah Můj vlak.“
– „…jízdenky pro mezikrajské cesty budou v regionálních vlacích platit i nadále.“
Z toho lze vyvodit, že žádnou další aplikaci nepotřebujete a pokud pojedete mimo hranice ÚK, jízdenka ČD ve vlaku objednávaném ÚK bude platit.

Twix

Taky tady nevidím tu potřebu další apky, pokud v tom kraji nebydlím a už ji stejně nemám. Přes Můj vlak kupuju i jízdenky v Plzeňském kraji (i když jedu jen vlakem uvnitř kraje) nebo třeba OneTicket jako součást cesty z Prahy do Krumlova, kde to vyřeším spolu s ČD jízdenkou v jednom kroku.

Juraj

Nově bude hodně cest levnějších, a půjdou pořád koupit stejnými způsoby jako dosud.
Tak co konkrétně vyhání lidi do aut?!

Daniel Jablonecký

Nic. To je jenom mantra bláznivých šotoušů, kteří vám do omrzení budou tvrdit, že cena cesty autem = cena spáleného paliva.

Kamil

Přesně tak.
A teď prosím otevřeme téma parkování a placení za něj. Potřebuji drobné mince, mobil s fotoaparátem a datovým připojením pro načtení QR kódu? Nebo mi stačí znát speciální syntaxi SMS zprávy? Aplikaci? Platební kartu? Jak se dozvím kde co platí a kolik to stojí. To je ještě větší tarifní džungle než u jízdenek.

Pavel

Tahle fragmentace tarifu je děs. „Tschechienticket“ klepe na dveře, ostatně ANO ho má v programu, pokud vím.

Bohouš

Fragmentace tarifu se v šotokomunitě hrpzně přeceňuje. Drtivá většina cest je pravidelné dojíždění do školy/práce v rámci platnosti tarifu kraje. Prakticky nikdo nejezdí z Ústí do Budějovic/Ostravy/Brna,…, vlakem ani jinak – však co by tam ti lidé hledali? Nemají žádný důvod tam jezdit. Takže ústečákovi je fakt jedno že v IDSJMK mají nějaký specifický způsob odbavení, protože IDSJMK vlakem nikdy v životě nepojede.

Zbynek

Kdyz jsem studoval dalkove vysokou v Pardubicich, spoluzaci byli z cele CR. Snad jen z KV kraje nikdo nebyl.

Prirozene, ze na kratsi vzdalenosti se jezdi vic.

noerf

Ti co jezdi denně obvykle jezdi v rámci tarifu daného kraje, který má nějaké přesahy mimo kraj. Ti co jezdí jednou týdně mezi regiony jezdi obvykle rychliky a vlaky vyšší kvality, kde platí tarify dopravce nebo one ticket.

*h8*

Ale mnozí nebydlí přímo na trase toho rychlíku a musí si od něj „domů“ dokupovat další jízdenku, za poměrně nevýhodnou cenu, navíc jako druhou přepravní smlouvu. Třeba takové spojení Brno – Kroměříž 80 km: 104 Kč (typická cena Regiojet Brno-Kojetín) + 25 Kč (Kojetín-KM v tarifu ZlK, drážní neplatí byť jde o mezikrajskou cestu) vs. České dráhy 101 Kč (1x týdně přímý vlak) nebo za 82 Kč se 2 přestupy. One ticket za „lidových“ 176 Kč.

Mlok

To je trefný. Reklama na vlak jak vyšitá

AleSh

Co je myšleno specifickým způsobem odbavení v IDSJMK?

Kotec

A co studenti na VŠ?
Nehledě na to, že když já pojedu do práce, tak tam mám dva dopravce + MHD třetího dopravce a zpět se mi tam dostane dopravce čtvrtý. Upozorňuji, že jezdím 45 km (po železnici 57), což je úplně normální vzdálenost, ale nepovažuji za normální, abych platil za zpáteční jízdenku skoro 300.

Juraj

Studenti VŠ (do 26 let) mají nárok na 50% slevu i z SJT, takže žádné drama.

Alenkaf

Tak to já byl vlakem už ve všech krajích. Zrovna do Budějovic respektive jižních Čech a na jižní Moravu se jezdí z celé republiky.

Mlok

Nepřeceňuje, když se pokusíte nezasvěcenému vysvětlit jak si koupit jízdenku na vlak a na co si dát pozor tak si poklepe na čelo a vlaku se vyhne obloukem

Zdeněk

No jestli by tedy nebylo jednodušší rovnou udělat hranice kolem kraje a hotovo. Co má kdo rajzovat někde dál, třeba až do Budějovic, nebo, nedej bože, až do Ostravy.

Sch

Ale on se dá koupit oneticket, je je nejdražší.

Tomáš Lasota

No jak máte slevovou tak to není zas tak drahé.

Tomáš Lasota

A mohli by tež konečně nabízet plastovou kartu něco podobného jako České Dráhy In-kartu.

Daniel Jablonecký

Na co plastovou kartu? Na škrábání námrazy z oken auta?

Tomáš Lasota

Né, ve formě kreditní karty co kraje taky nabizi