Ústecký kraj přestane ve svých vlacích uznávat většinu jízdenek ČD, dopravce nabízí vrácení peněz za IN karty
Siemens Desiro Českých drah v barvách Ústeckého kraje v Děčíně. Foto: České dráhy

Některé typy jízdních dokladů ČD budou v kraji dál platit.
Ještě pochopím autobusy,ale dráha…
Jak se bude nakupovat z obce z Ul do obce v Středočeském kraji?
Jizdenka ČD na vlaky půjde prodat, stejně jako SJT, pokud je trasa obsluhována ví e dopravci.
Komu připadá kapánek složité začít používat OneTicket, tak řešení je jednoduché = obejít se bez dotací od toho či onoho kraje a používat jen a pouze vlaky bez provozních dotací od kraje.
Předpokládám, že ČD nebo jiný podnikatel brzy na tuto Vaši poptávku zareaguje a pro Vás (a kompletně na Vaše útraty) Vám zajistí služby nedotovaného vlaku, např. tak, že připojí další vagon za dotovaný vlak
Na dotace na dopravu čehokoliv, kamkoliv není právní nárok. A v současné ekonomické situace ani nedává smysl takto plýtvat peněz z dalších a dalších půjček.
One ticket je většinou nejdražší varianta ze všech možných.
Ale jde koupit zákaznická karta na slevu 25 %, na obyčejné jizdné.
Je-li pro Vás OneTicket nad Vaše finanční možnosti, tak se obávám, že v budoucnu budete cestovat leda tak prstem na mapě.
Protože konkrétně v případně málokapacitních vlaků na vedlejších tratí jsou náklady na cestu zhruba z 80 až 98% placeny dotacemi/daňovými úlevami např. na DPH. A pouze ten zbytek (20% a méně) platíte Vy, ze své kapsy ve formě jízdenky.
Vy asi do práce nejedete. To je opravdu kapánek super jednoduché.
Jakože OneTicket neumožňuje používat vlak na cestu do práce???? Prosím Vás, kde jste se to dočetl?
Je na čase zrušit kraje. Nic dobrého to nepřináší, jen stojí spousty peněz navíc.
Kraje by byly dobré, ale ne tady ty malé. Typický divné jsou např. Pardubický s Hradeckým (jsou oddělené jen proto, že v těch městech by nerozdýchali, že by krajské mohlo být to druhé) a taky např Zlínský (bohužel se mě týká a vím, jaká je to lepenice). Pokud se EU nelíbily velké kraje, měly být přejmenovaný na země a byl by klid (pokud se někomu zdá, že staré velké kraje by nebyly dost na země, nechť se podívá a rakouské spolkové země a porovnává si to).
A pak tady máme situaci, že i na mezi krajské cesty není možné koupit jízdenku ČD, viz Valašské Meziříčí směr Frýdek-Místek a nebo z Hranic na Moravě směr Ostrava. I na mezikrajské cesty tedy už možnost cestování na tarif ČD padl. Ale na krajském úřadě nikomu nevysvětlíte, že toto je to jiný kraj a ne MSK, (byť hranice krajů jsou upraveny ústavním zákonem) prostě bordel v čechystánu. 😀
Takže když jezdím čtyřikrát za rok pracovně do Ústí nad Labem linkou U32, nesmím jí využít s jízdenkou ČD. Na cestovní příkaz potřebuji na jízdence mít vytištěnou trasu, tedy kde jsem nastoupil a kam jedu, žádná pásma a pod. Opravdu ty lidi do aut naženou.
Jak vykazujete cesty MHD?
Stále bude možnost One Ticket, která je podle kilometrického tarifu ze stanice do stanice.
A nejde to do cešťáku dát třeba jako místní přeprava (podobně jako třeba jízdy po TEŽ na blokové jízdenky, kterých si označíte podle vzdálenosti třeba 6).
Navíc prý jde tyhle typy výdajů řešit čestným prohlášením.
Kromě toho oneticket za stejně šílené ceny jako čd zřejmě stále zůstává.
Jinak souhlasím, že to je zase další krok ke znepřehlednění a další drobnost, která může lidi odradit.
což je ovšem pouze projev tuposti a neznalosti vašeho zaměstnavatele, nikoli kraje či „systému“
To jste se.ozvali z redakce brzy… již z kraje června jsem byl ve vlaku upozorněn na tarif DÚK s tím že in karta neplatí …
1. Psali jsme o tom v létě. 2. Nyní ČD poslaly znovu, že je možnost zažádat o vrácení peněz za IN Kartu
Další krok k tomu, jak dostat cestující z kolejí do aut. Než absolvovat proces nákupu jízdenek, návaznosti vlaků apod. za takových podmínek, tak do vlaku v takové oblasti ani náhodou.
A přitom stačí jedna aplikace.
Opravdu jen jedna? No ale to si pak k ceně jízdenky připočtěte cenu chytrého zařízení a cenu jeho provozu. Nestačilo by třeba jen nějaké www něco nebo prostě pani v pokladně nebo průvodčí.
Kde tu jednu aplikaci seženu, abych měl jednu jízdenku pro více dopravců ???
jaký proces? Koupíte to pořád jak v aplikaci ČD nebo kraje. Jen ČD nesmí prodávat svůj tarif, to je celé.
Treba kolo mi to prikoupit v muj vlak k DUK nejde…fakt nechci mit v mobilu 150 ruznych aplikaci a pred kazdou cestou kombinovat s kym a jak a kdy je to nevyhodnejsi a k tomu jeste ruzn3 vyjimka a pasma a zony.
A co napriklad pri zpozdeni nebo zruseni vlaku, kdyz budu mit jizdenku CD na rychlik, tak nebudu moct pouzit osobni vlak v ramci kraje i kdyz je taky CD?
Kdyz budete mit jednu jizdenku pro rychlik i pro osobak – muzete.
S každou další hovadinou tohoto typu tu čím dál tím víc chybí produktový ekvivalent BahnCard100+City (IN100 a všechny MHD).
Už dneska jsou kombinace krajských tarifů cenově mezi IN25 a IN50, ale “předstartovní rešerže” je peklo.
Vidím tu ohromný prostor pro “Kreditku veřejné dopravy”, kterou opípám každý nástup a výstup z busu/vlaku/koněspřežky a po 42 dnech se mi zpětně strhne nejvýhodnější kombo téhle bizarní šaškárny…
Tak musím konstatovat, že jezdit veřejnou dopravou po ČR je stále víc nepřehlednější. Už ní prakticky nejezdím a to se v mé generaci 35+ děje stále častěji. Lidi si koupili auta a už nemají náladu ani čas řešit, co kde platí a kolik aplikací si mají nainstalovat. Takže možná lidem co jezdí do práce nebo nenakouknou za humna tohle nevadí, ale nám co cestujeme přes hranice kraje a někam dál s více dopravci se nám to už opravdu nechce řešit. Teď jsem po dlouhé době jel za kamarádem přes dva kraje a použil dva dopravce a na 107 km jsem… Číst vice »
Na druhou stranu, tato srovnání mi přijdou trochu nefér, resp. předpokládají, že auto už máte z jiných důvodů. Já auto nemám, a kdybych si ho chtěl pořídit a provozovat, tak podle mě musím nastudovat a vyřešit mnohem složitější věci než je zorientování se v bordelu tarifů na české železnici – a to ani neuvažuju kdybych musel dělat řidičák (ten už mám).
Máte plnou pravdu, člověk už neví, kde si koupit jízdenku a jakou.
Kde na západě platíte 12 euro za víc jak 100km cestu?
Začnu otázkou. Tarif ČD tedy nepůjde koupit jen na cestách začínajících a končících v ústeckém kraji nebo i mezi místem v ústeckém kraji a zastávkou mimo ústecký kraj, kde ovšem platí tarif DUK?
Každopádně další zesložitění sytému veřejné a pochopení pro normální lidi aneb normální člověk sedne do auta a do cíle dojede dřív, než by doma nastudoval změť tarifů a pravidel. Takže tu máme v každém kraji jiná pravidla, do toho další pravidla pro mezikrajské cesty, do toho pravidla pro tarif TR10 a do toho předražený one ticket. Má tohle někdo za potřebí absolvovat?
Fajn, že DÚK funguje dobre, jak PID. Tragická je neustále padající a nefunkční IDOLka, ktera na kraj navazuje a použít se moc nedá.
Souhlas, Idolka je mizerie. Mnohdy zamrzne, platba se strhne, ale jizdenka se objevi v apce az s velkym zpozdenim (treba 15 minut). Nelze pouzit platebni branu, jedine jednu predefinovanou kartu. nacita se pomalu. Pokud je spatne funkcni wifi, nacita se donekonecna a je nutno vypnout wifi, apku restartovat, aby se clovek dostal k zakoupene jizdence offline. DUK, PID atd. funguje bez problemu.
Ta aplikace je fakt divná, posledně mi z ní zmizely 2 celodenní lístky na kolo po prvním odbavení. Naštěstí to druhý průvodčí neřešil….
na wifině v budově krajského úřadu se závada neprojevuje 🙂
Měli by ale na rychlíky „Labe“ Praha-Ústí-Děčín nasadit lepší vozidla. Pamatuji, když na nich před lety o víkendech jezdily Elefanty, to byla o dost lepší úroveň než co tam jezdí teď. Navíc současné soupravy tam mají o víkendech nedostatečný prostor na kola a kočárky. Pantery (zdvojené) by na tuto linku byly mnohem lepší.
Jel jste Labem v posledním roce? Béčka v kmenové soupravě uz jsou většinou minulostí.
Jestli jen občas, tak je to v roce 2025 pořád ostuda. Kdyby tam už 5 let „Béčka“ nejezdila vůbec, tak by to byla normální situace.
Tak samozřejmě, že R20 by si zasloužila nového. S ohledem na zastavovací politiku ve středním úseku něco svižného s rychlou výměnou cestujících.
Jo v létě na začátku srpna Děčín – Praha a kola se musely nakládat do starého „zavazadlového“ vagónu a skoro se tam nevešly. Nevím jestli to nebyla zrovna nějaká náhradní souprava, pokud to byla výjimka tak ok (jestli tam teď už jezdí aspoň podobné soupravy nebo lepší než na R16 Berounka..)
Tak zrovna hytláky, tedy vozy BDs na kola tam jsou staré, ale přemýšlím co kapacitnějšího byste si představoval? Od nového grafikonu tam budou místo toho jezdit pravděpodobně „syslové“, ale těch míst tam je tak nějak stejně. A předpokládám, že to bude také s povinnou rezervací a ještě pod vlastním dohledem (což netvrdím, že musí být nutně na závadu).
Ešusy nejsou a žádný zázrak na kola to také nebyl, zvlášť když to lidi skládali tam kam neměli. R20 si musí počkat na soutěž.
A to mají být syslové na všech soupravách R20 už letos?
To bohužel nejsou. Dvojnásobná zkušenost poslední měsíc
I stavajici souoravy jsou zbytečně luxusní
Co je podle vás luxus?
V Elefantech jsou jen miniaturní police na zavazadla, takže zbývá jen na sousední sedačku nebo na zem. Nepovažuji je tedy za lepší úroveň.
Jezdím zásadně 1cl. s ČD. Jízdenka DÚK je o 900-, Kč dražší než u ČD. Nepotřebuji, aby mi platila na DPMÚL a na DPMMost.
To ale není chyba kraje. To je chyba CD ze nejsou schopny dojednat s krajem nějakou kompenzaci. Stačí kdyby CD „koupily* každému s IN100 krajskou sitovku a bylo by to v klidu…
A není to třeba naopak? Kraj není schopen dojednat s CD ……..
Ne není. Kraj to platí, ČD jsou dodavatel, pokud tam ČD chtějí uplatnit nějakou svou interně firemní cenovou / tarifní politiku, musí se snažit.
Mohly by se spíš domluvit všechny kraje a vytvořit něco jako německý „Deutschland ticket“, tedy síťovou jízdenku, co bude platit ve všech krajích ČR.
OneTicket
Třináct krajských síťovek? To je dobrej vtip.
Ale treba jizdenku koupenou pres apku kraje i CD v Gepard Expresu nenactou… Je to hodne site horkou jehlou
Pokud takovou jízdenku dopravce neuzná, je to jeho chyba a měl by od objednatele dostat sankci. To je dost vážný problém. Hlásil jste to? Určitě zralé na kontrolu ze strany kraje.
nedotované spoje nemusí být v ONE TICKET
Takze koupim v DUK i jizdenku Kadan Roudnice? To totiz dosud neslo
Proč by to nešlo?
Můj vlak mi ji nabídne, jak přes Ústí, tak přes Švestkovku
Fakt se mi stejská po době 15+ let zpátky kdy jsem řekl „jízdenku z A do B“ a za 5 vteřin jsem jí měl a nic jsem neřešil, tenkrát byla vlaková doprava opravdu dostupná pro všechny a jednoduchá na použití, teď je to jenom pro šotouše který to baví furt studovat.
Jízdenky ČD měl stát dávno plošně zakázat a naordinovat všude už povinně one ticket (vedle lokálních integrovanejch systémů samozřejmě) a pokud se to nestane celoplošně, tak je to podle mě nesmysl a jenom to přináší další chaos do už tak chaotickýho systému jízdenek.
A přesně na tomhle se nezměnilo nic. Vlastně kromě jedné věci: dneska toto můžete říct u libovolného dopravce na libovolnou relaci.
Můj vlak úplně v pohodě nabídne příslušné IDS jízdné, drtivá většina uživatelů ani nepozná rozdíl. Stejně tak na pokladně. Pokud to zákazník specificky neřeší, dostane to nejvýhodnější, co mu daná pokladna nebo aplikace dokáže prodat.
Říct si o jízdenku odkudkoliv kamkoliv sice můžete, ale dopravci vám ji neprodají. Když budete mít štěstí, prodají vám jízdenku pro daný IDS. Někdy nekoupíte ani jízdenku pro ten IDS, i když ji dopravce uznává, pokud ji máte odjinud (PID u Regiojetu v rychlících Kolín-Ústí n. Lab.). Nedivím se lidem, že svoje cestování řeší pomocí automobilu a počty cestujících ve VHD klesají.
OneTicket vám všetci dopravcovia predajú, a jeho cena je na úrovni TR10 čo bola v tej „zlatej dobe“ 15+ rokov dozadu v podstate jediná tarifa.
KAŽDÝ dopravce je schopen vydat OneTicket kamkoliv v rámci tarifní sítě SJT, tzn. všechny stanice v Česku.
Pokud pro danou relaci navíc existuje jízdné v rámci IDS, obvykle dostanete to.
Tohle je neskutečný alibismus. Cestujícímu by mělo být nabídnuto nejlevnější jízdné (ať už složené z jízdenek IDS nebo něčeho jiného) a ne předražený paskvil, který navíc neplatí v autobusech. Za cenu jedné SJT dojedete obvykle autem tam i zpět.
Pokud v relaci platí IDS, dostanete ho, ale opět ne v nejlevnější kombinaci, nebo snad již existuje vyhledávač, který dokáže vyplivnout nejlevnější kombinaci jízdného mezi IDS?
Změnilo se mnoho. Tarif značně nepřehledný (jednou jízdenka dopravce v Os platí jindy zase ne), soukromníci ani sitovy tarif nemají. IDS každý pes jiná ves a nad tím se vznáší předražené držhubné jménem oneticket.
Tarif se naopak zpřehlednil, protože pro cesty v rámci kraje teď existují dvě varianty místo tří 🙂
Jinak jak už bylo mnohokrát napsáno, aplikace jako Můj vlak bez problémů zvládají IDS jízdné i OneTicket, a hezky vám ukážou veškeré dostupné možnosti na jedné obrazovce, seřazené od nejvýhodnější.
Podstatné je to, co jste řekl: „v rámci kraje ….“ No a co dál?
V takovém případě toho necháte a jdete si pro klíče od auta.
Oneticket síťové jízdenky nabízí.
Ale za cenu, která nemá smysl
Je to přesně naopak. Tehdy to bylo pro šotouše co rádi jezdí kolem republiky dnes je to pro pravidelně dojíždějící kteří nebydlí ani nepracují na nádraží.
Až na to, že taková jízdenka platila jen ve vlacích, že.
Ne v autobusech, ne v MHD.
I tehdy byly v nekterych krajích plnohodnotná IDS a jako bonus celosiťový a použitelný tarif železnice. Ten dnes není
Celosíťový tarif je OneTicket a je přesně na té ceně jako byly tyto jízdenky. Co je dnes jinak jsou relační slevy a krajské jízdné, které je levnější (One ticket není dražší, je stejný jako základní tabulkové jízdné, což lze snadno vidět ve více zapadlých spojích, kde žádné slevy nejsou a stojí stejně jako jízdenka ČD).
Otázka, jestli se i ta IN 100 pro cestujícího vyplatí na Ústecku a okolo, když tam za rok převezme většinu výkonu RJ a ČD tam moc toho mít nebude.
Zavedení krajů v roce 2000 nebyl moc dobrý nápad.
Pak by dodnes byl rozpor v objednávce vlaků (celostátně ministerstvem – v lepším případě; v tom horším by prostě MD dalo do rukou ČD peníze a „jezděte jak chcete“) vs. autobusů (okresními úřady, kterých bylo mnohem více než je krajů).
Kraje suplují stát a doprava není vše z jejich agendy.
v roce 1960 taky?
To je spis dane tim, ze kraj ma v novych smlouvach s dopravci vyber jizdneho na svoje konto a dopravcum plati za provozovani spoju.
Na druhou stranu je cestující v takovém systému skutečně degradován na pouhý substrát (z pohledu dopravce to není zákazník).
Taky celá pointa toho systému je, že vztah cestujícího je s objednavatelem, dopravce je tam jen servisní entita. Proto se taky tlačí jednotný vizuál a jednotné standardy kvality.
U autobusů už dneska drtivá většina cestujících netuší, kdo je veze, a hodně lidem to nejspíš nedochází třeba i na linkách S49/S61 PID.
Myslím že pro většinu populace je vše na kolejích i koleje samotné prostě ČD, s výjimkou RJ expresů
Nesuďte druhé podle sebe.
Pro mě teda jo, jedu vlakem tak 5x za rok 4 stanice a je mi jedno, kdo mě veze a komu to zaplatím.
Když je tarif dopravce pouhá past na lidi co jezdí jen někdy a tak se nechají nachytat na nesmyslně drahý lístek, tak to raději nic. Když se zákazník dodatečně dozví, že ho dopravce natáhl klidně i o 100 procent, tak si k němu asi nevytvoří pozitivní zákaznický vztah.
A režijni jizdné Čekych Drah budou dál uznávat bez nějakého doplatku.
Ano, je to v článku
Snad jej brzy zruší a přestaneme železničářům z daní dotovat soukromé cestování
A to vám určitě praskne žilka až vám oznámím, že Ústecký kraj svojí režijku poskytuje i dalším „krajským pracovníkům“ a nejen železničářům.
A teď bez emocí. Objednavatelem a plátcem dopravy je kraj. Při vší úctě proč má dotovat zaměstnanecký benefit dopravce nebo organizací s krajem nijak nespojených?
V tom případě mi vysvětlete, proč JV ÚK kraje platí v rychlících, které platí ministerstvo?
Samozřejmě bez emocí.
Protože kraje se na provozu těch vlaků finačně spolupodílí.
Ono to platí i obráceně – MD se spolupodílí na provozu „krajských“ vlaků.
to se pletete
Odkud berou kraje peníze na financování?
Mohl bych poprosit odkaz na smlouvu, na stránkách ministerstva ani kraje jsem nic nenašel….
děkuji.
IDS JK klepe na dvere a my vsichni co jezdime na jihu cech VHD se na nej tesime a jen v tichosti zavidime tem co uz ho maji a pouzivaji a ty desitky lidi co budou pendlovat po CR osobakama se budou muset smirit s tim ze to nebude az hak jednoduche. Nelze se zavdecit vsem. …. PS taky by me zajimalo jak se k tarifu CD a dalsim postavi a zda to rovnou naridi.
Zrovna o víkendu jsem byl na jihu Čech. Bylo pro mne výhodné si koupi celodenní Jikord jízdenku (skupina + kupa dětí). Ale o víkendu to ve Volarceh nešlo. Automat ve vlaku GWT to neumí, průvodčí tam nebyl. Pak Arriva – kupte si náš lístek, mi to uznáváme, ale neprodáváme. A až pokladna v Budějovicích to uměla. Přes Internet či v aplikaci to nejde.
Další kraj, co si hraje na stát ve státě
Jakože by se všude mělo jezdit podle jednotných státních jízdenek? Oneticket tam pořád platí.
No to nestraste, s oneticketem by asi mnoho cestujicich nezustalo 🙂
To je ale ten státní tarif. Samozřejmě že je strašně drahej, proto jsem rád za „státy ve státě“ – kraje s vlastními tarify
One Ticket stojí úplně stejně jako flexi jízdenka ČD. Spousta lidí mi furt někde tvrdí že One Ticket stojí víc, ale pokaždý když to ověřuju, tak to stojí úplně stejně jako flexi ČD, tak nevim kde to berou. Samozřejmě na komerčních linkách kde se kupujou jízdenky vázaný na konkrétní vlak to bude drahý s one ticketem, ale to by bylo i s flexi jízdenkou ČD.
Například právě dnes Krušnohor R606 z Wilsona do Teplic, flexi ČD 229 kč, oneticket 261 kč.
Pokud to dobře chápu, tak cena flexi roste dle obsazenosti a nikdy nepřekoná oneticket, ale může ho dorovnat
Flexi má dva stupně:
Flexi zvýhodněná a Flexi základní. A ta základní má právě velmi podobný vzorec pro výpočet ceny jako SJT, byť se teoreticky odlišovat mohou (SJT je automaticky valorizovaný dle inflace, ČD si TR10 nastavují samy).
Vzdycky jsem nasel, ze je drazsi, byt treba o 2 Kc oproti flexi jizdence na kratkem useku. Vetsinou byva rozdil veliky, proto jsem si one ticket jeste nikdy nekoupil, byt jezdim dost casto.
Ne nestojí, one ticket je dražší.
Někdy je stejně drahý.
Vlastní krajské tarify jsou ok, ale zakazovat tarif dopravce je zlo
Při brutto-smlouvě má nepovolení tarifu dopravce své opodstatnění.
Brutto systém je nesmysl, dopravce není nijak motivovám na sobě pracovat
Dá se zařídit nějakými bonusy za vybrané jízdné.
A tím pádem je motivován naopak objednatel, což u netto-systému moc motivace nemá – když by měl platit dopravci stále stejnou částku.
P. S. brutto-systém je při existenci IDSkového jízdného (tzn. rozpočítávaného různým dopravcům v rámci kraje) logický takříkajíc z principu.
Kraj od dopravců nakupuje provoz vlaku. Jinak řečeno, kraj dopravci platí za všechna místa k sezení i stání ve vlaku. Kraj potom logicky vybírá jízdné, aby pokryl co největší část nákladů za vlak. Kdyby v takovém případě vybíral jízdné dopravce, tak je kraj okraden a dopravce by měl celou cenu jízdného jako navýšení zisku, protože náklady a vysoutěžený zisk mu už hradí kraj. Dopravce by musel kraji platit kompenzaci za cestující s takovým jízdným. A to asi ČD platit nechtějí. Jiní dopravci to vůbec nezkoušejí. Co je na tom k nepochopení.
Co je k nepochopení na chaosu, který akorát cestujicí z VHD vyhaní. A ten systém co popisujete je na hlavu postavený.
Jo, protože společnost České Dráhy jsou přihlášené že uznávají Oneticket jízdenky.
říká se tomu samostatná působnost a je to zakotveno v legislativě ČR
Další kraj, který si svobodně rozhoduje o podmínkách kontraktu s tím kterým dopravcem.
Začínám chápat, proč se asi nedostavěla Babylonská věž. Zřejmě tam proběhla privatizace a lidé se neuměli domluvit.
Je to hrůza, nechápu proč ministerstvo dopravy nedokáže bochnout do stolu a udělat pořádek. Dyť to jenom žene lidi do aut.
Přitom v zahraničí se tohle umí. Úplně by stačilo aby v rámci OT existovaly vázané včasné jízdenky. Ten chaos co v Česku od roku 2020 budujeme nemá v Evropě obdoby.
Vy toho o Evropě evidentně moc nevíte.
Ví toho evidentně více než vy. Jinak byste stávající bordel na dráze neobhajoval.
Stát nesmí zvýhodňovat jednu skupinu obyvatel před jinými. Tudíž stát nesmí prodat jízdenku těm, kdo mají cestu naplánovanou levněji než těm, které potřeba někam cestovat vznikla nečekaně ihned. To by byla nerovnost přímo protiústavní.
Protože Kupka ke ministr silnic.To jste si nevšiml?
Kupka je hlavně vrchní žvanil a krom dálnic po něm nic dobrého nezůstane
A to je málo, ty dálnice? To je dle mého názoru výborný výsledek!
Teď tam má být ministr železnic. Tak uvidíme.
Zapomněl jste napsat VYHÁNĚNÍ LIDÍ Z VLAKŮ.
Konečně 👏 Ať ten zlodějský tarif ČD zakážou postupně ve všech krajích. Ideálně i pro mezikrajské cesty, i v rychlících. Jen mě docela štve, že kraj podpořil nákup jízdenek DÚK přes aplikaci ČD, i to, že aplikaci DÚK vyvíjí Chaps, který spadá pod ČD.
A proč chcete zakázat něco, co nevyužíváte? Pro někoho je jednodušší si kupovat jízdenky přes ČD, než v každém kraji stahovat nějakou aplikaci.
Tak si to znovu přečtěte a zjistíte, že ty i krajské jízdenky v pohodě koupíte přes ČD.
Včera jsem jel na lince GW Trainu. Jízdenky jsem kupoval přes Můj vlak. Nákup i kontrola naprosto v pohodě.
Tos upad?
Vždyť má pravdu. Jízdenka ČD Slaný – Praha Mas. nádraží stojí 110 Kč.. Jízdenka PID jen 80, jenže s tím rozdílem, že plati tři hodiny a cestující na ní může podle libosti pendlovat po Praze.. Konečná úspora je u člověka který v Praze přesená na MHD 70 Kč.
To by mě zajímalo, co se na tom někomu nezdá? Tohle jsou fakta… Jo jedině snad, že dotyční mají režijku..
Některá fakta vám tam ovšem vypadla. Třeba ta, že rozdíl do plné ceny pak platí objednatel. Takže cestující sice za jízdenku zaplatí míň, ale o to víc pak doplatí objednatel. Co je tedy na tom tarifu zlodějského?
Jak to doplácení vlastně funguje? Když si koupím PID jízdenku, jak vědí, komu mají kolik zaplatit?
Zlodějské je to, že ČD dostanou od objednatele stejnou úhradu, ať cestující jede za traid krajský nebo ČD. Cestující je tedy o rozdíl v ceně jízdenky okraden.
Já plně podporuju IDS a sám je mnohdy kombinuju, ale např. na poslední spoj dne bych si to v životě nekoupil (protože nemam jednu přepravní smlouvu).
K druhé části komentáře Travellera: nákup IDS v apce můj vlak by měl být v ideálním případě možný všude
Za 110 korun samozřejmě nikdo nejede. Většina lidí má nějakou slevu a inkartu jde mít i zadarmo za body (tak to mám já), takže In25 beru jako základní tarif.
Tak si kupte za 140 celodenni celositovou… PID tarif je extremne laciny
jak vychází cena?
bude to jako západočeský tarifový prasochlív?
pro ilustraci:
rychlík Kařez-Rokycany (doba jízdy 10 min)
jízdné PID 30,-
jízdné IDPK 36 ,-
jízdné ČD 50,-
OneTicket 51,-
A co je na tom špatně? Měly by být všechny nabídky stejně drahé?
PID pro tuto relaci použit nemužete, protože ona je celkem mimo StČ.
A kdyz je pruvodci vzadu a ja nastoupim dopredu tak je to za 0,- 😂
Na jihu cech jizdni doba vlaku 7-8 minut trasa Kamenny ujezd u Ceskych Budejovic – Velesin mesto. Cena 25Kc s IN25, pasma mam poskladane trochu jinym smerem a na autobus a vlak neplati uplne stejne a kdyz sedim v Expresu nemam sanci si jizdenku koupit a jedu za plnych 47 z Budejovic, jeste nekdo tu chce plakat nad tim ze tu a tam to neni idealne nastavene? Jinak celodenka po kraji stoji 250, v pracovni dny 1+dite do 15ti, SoNe+ 2+3.. to je snad jedina vyhoda co jsem tady j nas na jihu nasel 🙂 zlatej Usteckej nebo Plzenskej kraj.
Jaká by to byla paráda mít jednotný lístek, který by zároveň byl za rozumnou cenu a mohli jsme se tak konečně zbavit čím dál zhoršující se tarifní džungle…
OneTicket není za rozumnou cenu?
Ne, to fakt není. One ticket je bohapusta zlodejna.
Už jsem to tu psal, ale klidně to budu psát opakovaně:
Pokud vymyslíte, kdo dopravcům doplatí ten rozdíl, tak se dá OneTicket ohýbat prakticky libovolně. Ve smlouvě s dopravci je na to dokonce připraven mechanismus.
Hodně štěstí s prosazením výrazného navýšení provozní subvence u vznikající vlády.
Tohle je snad práce pro objednatele. Pak ať tu nikdo nekňučí, že lidé nevyužívají veřejnou dopravu. Tohle je přesně ten důvod.
Proč tedy kraje a stát nevymyslí pravidla a nezjednoduší tenhle tarifní bordel?
Protože je to práce a to krajským úředníkům nevoní
Tady je ideál maximálně univerzální lístek za minimální cenu 😉
Když to dosypete ze státního, tak ať jezdíme skoro zadarmo, ale to asi není moc reálné. Ten podíl na úhradě od cestujícího tam prostě vždy bude, jen jde o to, jak velký.
Což asi ví, a proto tam dal toho smajlíka.
Když to jde u silniční dopravy, tak proč ne u veřejné?
Ale je ale musíte mít zákaznickou slevou kartu.
Ne to opravdu není. Je to předražené držhubné
I kdyby byl, tak není jednotný. Jednotný listek platí na všechno.
Neni, Kadleče
není
Není!!! A už vůbec ne ty síťové jízdenky a jejich nedostatečný rozsah adruhy!
To musíte být nadšený. Doteď platily oba lístky, teď platí jeden. Džungle se úspěšně eliminuje
Ve Švýcarsku několik občanských spolků bojovalo za jednotnou jízdenku 100 let, než vznikl General Abonement. Založte si občanské sdružení a bojujte také.
Další krok k vyhnání lidí z VHD, co kraj to jiný systém, co kraj to další apka do mobilu, už jen chybí jako JMK aby cestující měl jízdenku předem i na zastávce kde se nedá koupit.
Řešení tohoto bordelu vás asi napadne, má čtyři kola a volant a žádný lístek do něj nepotřebuju.
Problem je hlavne na strane MD … .
Z textu:
– „Jízdenky ale půjde, stejně jako již nyní, koupit v aplikaci Českých drah Můj vlak.“
– „…jízdenky pro mezikrajské cesty budou v regionálních vlacích platit i nadále.“
Z toho lze vyvodit, že žádnou další aplikaci nepotřebujete a pokud pojedete mimo hranice ÚK, jízdenka ČD ve vlaku objednávaném ÚK bude platit.
Taky tady nevidím tu potřebu další apky, pokud v tom kraji nebydlím a už ji stejně nemám. Přes Můj vlak kupuju i jízdenky v Plzeňském kraji (i když jedu jen vlakem uvnitř kraje) nebo třeba OneTicket jako součást cesty z Prahy do Krumlova, kde to vyřeším spolu s ČD jízdenkou v jednom kroku.
Nově bude hodně cest levnějších, a půjdou pořád koupit stejnými způsoby jako dosud.
Tak co konkrétně vyhání lidi do aut?!
Nic. To je jenom mantra bláznivých šotoušů, kteří vám do omrzení budou tvrdit, že cena cesty autem = cena spáleného paliva.
Přesně tak.
A teď prosím otevřeme téma parkování a placení za něj. Potřebuji drobné mince, mobil s fotoaparátem a datovým připojením pro načtení QR kódu? Nebo mi stačí znát speciální syntaxi SMS zprávy? Aplikaci? Platební kartu? Jak se dozvím kde co platí a kolik to stojí. To je ještě větší tarifní džungle než u jízdenek.
Tahle fragmentace tarifu je děs. „Tschechienticket“ klepe na dveře, ostatně ANO ho má v programu, pokud vím.
Fragmentace tarifu se v šotokomunitě hrpzně přeceňuje. Drtivá většina cest je pravidelné dojíždění do školy/práce v rámci platnosti tarifu kraje. Prakticky nikdo nejezdí z Ústí do Budějovic/Ostravy/Brna,…, vlakem ani jinak – však co by tam ti lidé hledali? Nemají žádný důvod tam jezdit. Takže ústečákovi je fakt jedno že v IDSJMK mají nějaký specifický způsob odbavení, protože IDSJMK vlakem nikdy v životě nepojede.
Kdyz jsem studoval dalkove vysokou v Pardubicich, spoluzaci byli z cele CR. Snad jen z KV kraje nikdo nebyl.
Prirozene, ze na kratsi vzdalenosti se jezdi vic.
Ti co jezdi denně obvykle jezdi v rámci tarifu daného kraje, který má nějaké přesahy mimo kraj. Ti co jezdí jednou týdně mezi regiony jezdi obvykle rychliky a vlaky vyšší kvality, kde platí tarify dopravce nebo one ticket.
Ale mnozí nebydlí přímo na trase toho rychlíku a musí si od něj „domů“ dokupovat další jízdenku, za poměrně nevýhodnou cenu, navíc jako druhou přepravní smlouvu. Třeba takové spojení Brno – Kroměříž 80 km: 104 Kč (typická cena Regiojet Brno-Kojetín) + 25 Kč (Kojetín-KM v tarifu ZlK, drážní neplatí byť jde o mezikrajskou cestu) vs. České dráhy 101 Kč (1x týdně přímý vlak) nebo za 82 Kč se 2 přestupy. One ticket za „lidových“ 176 Kč.
To je trefný. Reklama na vlak jak vyšitá
Co je myšleno specifickým způsobem odbavení v IDSJMK?
A co studenti na VŠ?
Nehledě na to, že když já pojedu do práce, tak tam mám dva dopravce + MHD třetího dopravce a zpět se mi tam dostane dopravce čtvrtý. Upozorňuji, že jezdím 45 km (po železnici 57), což je úplně normální vzdálenost, ale nepovažuji za normální, abych platil za zpáteční jízdenku skoro 300.
Studenti VŠ (do 26 let) mají nárok na 50% slevu i z SJT, takže žádné drama.
Tak to já byl vlakem už ve všech krajích. Zrovna do Budějovic respektive jižních Čech a na jižní Moravu se jezdí z celé republiky.
Nepřeceňuje, když se pokusíte nezasvěcenému vysvětlit jak si koupit jízdenku na vlak a na co si dát pozor tak si poklepe na čelo a vlaku se vyhne obloukem
No jestli by tedy nebylo jednodušší rovnou udělat hranice kolem kraje a hotovo. Co má kdo rajzovat někde dál, třeba až do Budějovic, nebo, nedej bože, až do Ostravy.
Ale on se dá koupit oneticket, je je nejdražší.
No jak máte slevovou tak to není zas tak drahé.
A mohli by tež konečně nabízet plastovou kartu něco podobného jako České Dráhy In-kartu.
Na co plastovou kartu? Na škrábání námrazy z oken auta?
Né, ve formě kreditní karty co kraje taky nabizi