dkv_obrazok

Ústecký kraj přestane ve svých vlacích uznávat většinu jízdenek ČD, dopravce nabízí vrácení peněz za IN karty

Siemens Desiro Českých drah v barvách Ústeckého kraje v Děčíně. Foto: České dráhySiemens Desiro Českých drah v barvách Ústeckého kraje v Děčíně. Foto: České dráhy

Některé typy jízdních dokladů ČD budou v kraji dál platit.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pidalin

Fakt se mi stejská po době 15+ let zpátky kdy jsem řekl „jízdenku z A do B“ a za 5 vteřin jsem jí měl a nic jsem neřešil, tenkrát byla vlaková doprava opravdu dostupná pro všechny a jednoduchá na použití, teď je to jenom pro šotouše který to baví furt studovat.
Jízdenky ČD měl stát dávno plošně zakázat a naordinovat všude už povinně one ticket (vedle lokálních integrovanejch systémů samozřejmě) a pokud se to nestane celoplošně, tak je to podle mě nesmysl a jenom to přináší další chaos do už tak chaotickýho systému jízdenek.

Juraj

A přesně na tomhle se nezměnilo nic. Vlastně kromě jedné věci: dneska toto můžete říct u libovolného dopravce na libovolnou relaci.

Můj vlak úplně v pohodě nabídne příslušné IDS jízdné, drtivá většina uživatelů ani nepozná rozdíl. Stejně tak na pokladně. Pokud to zákazník specificky neřeší, dostane to nejvýhodnější, co mu daná pokladna nebo aplikace dokáže prodat.

Stanislav

Otázka, jestli se i ta IN 100 pro cestujícího vyplatí na Ústecku a okolo, když tam za rok převezme většinu výkonu RJ a ČD tam moc toho mít nebude.

Jan

Zavedení krajů v roce 2000 nebyl moc dobrý nápad.

Tomáš Lasota

A režijni jizdné Čekych Drah budou dál uznávat bez nějakého doplatku.

Supidio

Ano, je to v článku

Jarda V.

IDS JK klepe na dvere a my vsichni co jezdime na jihu cech VHD se na nej tesime a jen v tichosti zavidime tem co uz ho maji a pouzivaji a ty desitky lidi co budou pendlovat po CR osobakama se budou muset smirit s tim ze to nebude az hak jednoduche. Nelze se zavdecit vsem. …. PS taky by me zajimalo jak se k tarifu CD a dalsim postavi a zda to rovnou naridi.

126975

Celkem logický krok, když krajské vlaky bude obsluhovat jiný dopravce než ČD.

Ondra L.

To je spis dane tim, ze kraj ma v novych smlouvach s dopravci vyber jizdneho na svoje konto a dopravcum plati za provozovani spoju.

Punkz

Na druhou stranu je cestující v takovém systému skutečně degradován na pouhý substrát (z pohledu dopravce to není zákazník).

Juraj

Taky celá pointa toho systému je, že vztah cestujícího je s objednavatelem, dopravce je tam jen servisní entita. Proto se taky tlačí jednotný vizuál a jednotné standardy kvality.

U autobusů už dneska drtivá většina cestujících netuší, kdo je veze, a hodně lidem to nejspíš nedochází třeba i na linkách S49/S61 PID.

Mlok

Další kraj, co si hraje na stát ve státě

Adam Ř

Jakože by se všude mělo jezdit podle jednotných státních jízdenek? Oneticket tam pořád platí.

Ondra L.

No to nestraste, s oneticketem by asi mnoho cestujicich nezustalo 🙂

Adam Ř

To je ale ten státní tarif. Samozřejmě že je strašně drahej, proto jsem rád za „státy ve státě“ – kraje s vlastními tarify

pidalin

One Ticket stojí úplně stejně jako flexi jízdenka ČD. Spousta lidí mi furt někde tvrdí že One Ticket stojí víc, ale pokaždý když to ověřuju, tak to stojí úplně stejně jako flexi ČD, tak nevim kde to berou. Samozřejmě na komerčních linkách kde se kupujou jízdenky vázaný na konkrétní vlak to bude drahý s one ticketem, ale to by bylo i s flexi jízdenkou ČD.

Adam Ř

Například právě dnes Krušnohor R606 z Wilsona do Teplic, flexi ČD 229 kč, oneticket 261 kč.
Pokud to dobře chápu, tak cena flexi roste dle obsazenosti a nikdy nepřekoná oneticket, ale může ho dorovnat

Juraj

Flexi má dva stupně:
Flexi zvýhodněná a Flexi základní. A ta základní má právě velmi podobný vzorec pro výpočet ceny jako SJT, byť se teoreticky odlišovat mohou (SJT je automaticky valorizovaný dle inflace, ČD si TR10 nastavují samy).

alda

říká se tomu samostatná působnost a je to zakotveno v legislativě ČR

stan

Začínám chápat, proč se asi nedostavěla Babylonská věž. Zřejmě tam proběhla privatizace a lidé se neuměli domluvit.

pidalin

Je to hrůza, nechápu proč ministerstvo dopravy nedokáže bochnout do stolu a udělat pořádek. Dyť to jenom žene lidi do aut.

Punkz

Přitom v zahraničí se tohle umí. Úplně by stačilo aby v rámci OT existovaly vázané včasné jízdenky. Ten chaos co v Česku od roku 2020 budujeme nemá v Evropě obdoby.

Traveller

Konečně 👏 Ať ten zlodějský tarif ČD zakážou postupně ve všech krajích. Ideálně i pro mezikrajské cesty, i v rychlících. Jen mě docela štve, že kraj podpořil nákup jízdenek DÚK přes aplikaci ČD, i to, že aplikaci DÚK vyvíjí Chaps, který spadá pod ČD.

mlokXCM

A proč chcete zakázat něco, co nevyužíváte? Pro někoho je jednodušší si kupovat jízdenky přes ČD, než v každém kraji stahovat nějakou aplikaci.

Juraj

Tak si to znovu přečtěte a zjistíte, že ty i krajské jízdenky v pohodě koupíte přes ČD.

Včera jsem jel na lince GW Trainu. Jízdenky jsem kupoval přes Můj vlak. Nákup i kontrola naprosto v pohodě.

Studý Chudent

Tos upad?

Radek

Vždyť má pravdu. Jízdenka ČD Slaný – Praha Mas. nádraží stojí 110 Kč.. Jízdenka PID jen 80, jenže s tím rozdílem, že plati tři hodiny a cestující na ní může podle libosti pendlovat po Praze.. Konečná úspora je u člověka který v Praze přesená na MHD 70 Kč.

Radek

To by mě zajímalo, co se na tom někomu nezdá? Tohle jsou fakta… Jo jedině snad, že dotyční mají režijku..

Filip Jirsák

Některá fakta vám tam ovšem vypadla. Třeba ta, že rozdíl do plné ceny pak platí objednatel. Takže cestující sice za jízdenku zaplatí míň, ale o to víc pak doplatí objednatel. Co je tedy na tom tarifu zlodějského?

Studý Chudent

Já plně podporuju IDS a sám je mnohdy kombinuju, ale např. na poslední spoj dne bych si to v životě nekoupil (protože nemam jednu přepravní smlouvu).

K druhé části komentáře Travellera: nákup IDS v apce můj vlak by měl být v ideálním případě možný všude

Kotec

Za 110 korun samozřejmě nikdo nejede. Většina lidí má nějakou slevu a inkartu jde mít i zadarmo za body (tak to mám já), takže In25 beru jako základní tarif.

marek hudec

jak vychází cena?
bude to jako západočeský tarifový prasochlív?
pro ilustraci:
rychlík Kařez-Rokycany (doba jízdy 10 min)
jízdné PID 30,-
jízdné IDPK 36 ,-
jízdné ČD 50,-
OneTicket 51,-

hbf

A co je na tom špatně? Měly by být všechny nabídky stejně drahé?

Vadym

PID pro tuto relaci použit nemužete, protože ona je celkem mimo StČ.

Berhof

Jaká by to byla paráda mít jednotný lístek, který by zároveň byl za rozumnou cenu a mohli jsme se tak konečně zbavit čím dál zhoršující se tarifní džungle…

Jiří Kadlec

OneTicket není za rozumnou cenu?

Supidio

Ne, to fakt není. One ticket je bohapusta zlodejna.

Kubrt

Tady je ideál maximálně univerzální lístek za minimální cenu 😉

Ares

Když to dosypete ze státního, tak ať jezdíme skoro zadarmo, ale to asi není moc reálné. Ten podíl na úhradě od cestujícího tam prostě vždy bude, jen jde o to, jak velký.

Tomáš Lasota

Ale je ale musíte mít zákaznickou slevou kartu.

Mlok

Ne to opravdu není. Je to předražené držhubné

kajman

I kdyby byl, tak není jednotný. Jednotný listek platí na všechno.

Vamid

To musíte být nadšený. Doteď platily oba lístky, teď platí jeden. Džungle se úspěšně eliminuje

Gogo

Další krok k vyhnání lidí z VHD, co kraj to jiný systém, co kraj to další apka do mobilu, už jen chybí jako JMK aby cestující měl jízdenku předem i na zastávce kde se nedá koupit.
Řešení tohoto bordelu vás asi napadne, má čtyři kola a volant a žádný lístek do něj nepotřebuju.

Bespi

Problem je hlavne na strane MD … .

Karl vB.

Z textu:
– „Jízdenky ale půjde, stejně jako již nyní, koupit v aplikaci Českých drah Můj vlak.“
– „…jízdenky pro mezikrajské cesty budou v regionálních vlacích platit i nadále.“
Z toho lze vyvodit, že žádnou další aplikaci nepotřebujete a pokud pojedete mimo hranice ÚK, jízdenka ČD ve vlaku objednávaném ÚK bude platit.

Twix

Taky tady nevidím tu potřebu další apky, pokud v tom kraji nebydlím a už ji stejně nemám. Přes Můj vlak kupuju i jízdenky v Plzeňském kraji (i když jedu jen vlakem uvnitř kraje) nebo třeba OneTicket jako součást cesty z Prahy do Krumlova, kde to vyřeším spolu s ČD jízdenkou v jednom kroku.

Pavel

Tahle fragmentace tarifu je děs. „Tschechienticket“ klepe na dveře, ostatně ANO ho má v programu, pokud vím.

Bohouš

Fragmentace tarifu se v šotokomunitě hrpzně přeceňuje. Drtivá většina cest je pravidelné dojíždění do školy/práce v rámci platnosti tarifu kraje. Prakticky nikdo nejezdí z Ústí do Budějovic/Ostravy/Brna,…, vlakem ani jinak – však co by tam ti lidé hledali? Nemají žádný důvod tam jezdit. Takže ústečákovi je fakt jedno že v IDSJMK mají nějaký specifický způsob odbavení, protože IDSJMK vlakem nikdy v životě nepojede.

Zbynek

Kdyz jsem studoval dalkove vysokou v Pardubicich, spoluzaci byli z cele CR. Snad jen z KV kraje nikdo nebyl.

Prirozene, ze na kratsi vzdalenosti se jezdi vic.

noerf

Ti co jezdi denně obvykle jezdi v rámci tarifu daného kraje, který má nějaké přesahy mimo kraj. Ti co jezdí jednou týdně mezi regiony jezdi obvykle rychliky a vlaky vyšší kvality, kde platí tarify dopravce nebo one ticket.

AleSh

Co je myšleno specifickým způsobem odbavení v IDSJMK?

Kotec

A co studenti na VŠ?
Nehledě na to, že když já pojedu do práce, tak tam mám dva dopravce + MHD třetího dopravce a zpět se mi tam dostane dopravce čtvrtý. Upozorňuji, že jezdím 45 km (po železnici 57), což je úplně normální vzdálenost, ale nepovažuji za normální, abych platil za zpáteční jízdenku skoro 300.

Alenkaf

Tak to já byl vlakem už ve všech krajích. Zrovna do Budějovic respektive jižních Čech a na jižní Moravu se jezdí z celé republiky.

Sch

Ale on se dá koupit oneticket, je je nejdražší.

Tomáš Lasota

No jak máte slevovou tak to není zas tak drahé.