umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy Doprava ve městě

Ve Zlíně letos vyjede osm nových autobusů, první tři už DSZO převzala

Autobus Iveco Urbanway 12 pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Foto: DSZO
Autobus Iveco Urbanway 12 pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Foto: DSZO
Do konce března bude ve Zlíně a Otrokovicích jezdit osm nových autobusů Iveco Urbanway.

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO) vyjede ještě tento týden s prvními třemi novými autobusy Iveco Urbanway 12. Jde o součást obnovy autobusové flotily, během roku dopravce koupí celkem osm nových vozidel. Stejný počet nejstarších autobusů během roku vyřadí.

První autobusy vyjedou tento týden, další do konce března. „Čas plyne a nejstarší autobusy, které jsme pořizovali kolem roku 2001, mají už svou ekonomickou životnost za sebou. Proto je nahrazujeme novými vozidly,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Vyřazovat se budou autobusy typu Irisbus City Bus, které najezdily ve Zlíně a v Otrokovicích během své životnosti každý kolem 800 tisíc kilometrů. Jsou ještě provozuschopné a DSZO je bude nabízet k odprodeji, případně je předá k ekologické likvidaci. V podmínkách DSZO již přestávala být údržba takto starých autobusů rentabilní.

Nové autobusy dodala společnost KAR Group za cenu 5,9 milionu korun bez DPH. Jsou vybaveny klimatizací a splňují emisní normu euro 6. Mají o něco vyšší výkon naftového motoru a lepší filtraci pevných částic výfukových plynů.

Autobusy z poslední dodávky mají podobně řešený interiér jako vozidla, která už cestující z autobusových linek DSZO znají. K dispozici je podle technické dokumentace 25 čalouněných sedadel a 74 míst k stání. Nechybějí ani dvě místa pro invalidní vozíky nebo dětské kočárky. K vybavení vozidla patří také akustický informační systém včetně hlášení mimo vozidlo pro nevidomé osoby, LCD informační displej, vnější vozidlová kamera i vnitřní kamera, která umožňuje řidiči mít větší přehled o pohybu cestujících při nástupu a výstupu. Tlakové lišty na druhých a třetích dveřích chrání cestující před nebezpečím sevření zavírajícími se dveřmi. Vozidlo je vybaveno rovněž přesným měřidlem stavu paliva po jednotlivých směnách. Třem novým autobusům byla přidělena evidenční čísla 685, 686 a 687.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Covid necovid , vlak nevlak , chcete běžný život? Prosím, udělejme to samé co Trump v Americe (zburcujeme lid a nabehneme do sněmovny. Transparenty , píšťalky vám nepomůžou. Dejme Česku normální život před Covidem JSEM PRO , otevřete vše jak bylo. Lidé zemřou, zemřou blízcí a třeba jak půlka lidí v Česku vymře tak druhá půlka už stěmi transparenty stát nebude ale bude stát nad hrobem a říkat si. Že já neměl trpělivost a můj chtíč mě zabil maminku.

Pája

Tohle prosím souvisí s průběžnou obnovou vozového parku jak?

DJ TRAIN

Prosim ta tolerancia k borcovi, pravidelna zdravotna starostlivost je vyznamne omezena, dosledky su rozne…

Pája

Nevíte někdo ev. čísla vozů určených k vyřazení?

Jiří 3

Provozní Citybusy mají čísla 652, 659-661, 668-671, takže pravděpodobně půjdou pryč všechny.

Pája

Díky

Jiří 3

Pamatuju si, jak mi jeden z řidičů říkal, že silnější 8 válcové motory jsou na žádost lidí z dílen.

Sharkovec

Na této věci mi zrovna úplně nezáleží, ale mají ty autobusy zásuvky na dobíjení? Ve všech vozech dodaných minulý a předminulý rok jsou.

Josef Král

Nevím, proč se všichni soustřeďují na zásuvky na dobíjení. U řidiče ano, ať si dobíjí služební mobil. Autobus však slouží k tomu, aby mne spolehlivě a pohodlně někam přepravil, ne abych si tam dobíjel mobil. To bych pak mohl chtít zásuvku na veřejném WC, u holiče nebo v čistírně. A v autobusu mít třeba kávovar nebo holící strojek.

Nikolaj M.

Není to něco, co by se člověku hodilo denně, si tak myslím. Ale za to se jednou za čas najde chvíle, kdy to člověk opravdu ocení. Pokud se vám nestalo, že jste někam cestoval, a po cestě se vám téměř nevybil telefon, tak si nedovedete představit, jak taková věc potom udělá radost (v mém případě do Edinburghu, kde jsem si po cestě autobusem z letiště do centra dobil telefon a mohl jsem ho pak využít v centru jako GPS, abych našel hotel). Jistě, mohl bych zůstat na letišti a čekat tam, až se mi telefon dobije, ale tlačil mě čas… Číst vice »

Pája

Náš puberťák to občas ocení i v MHD a rozhodně není jediný. Je to cestující, jízdné platí a nejspíš bude MHD využívat i jako dospělý.

Radek

Ono by stačilo mít telefon s takovou baterkou, aby to člověk nemusel mít 2x denně na kabelu jak pevnou linku.

Jiří Kocurek

Když se v restauraci slušně zeptáte, tak to není problém. Nevidím důvod, proč by to u holiče nešlo, nabít si mobil. A zásuvka na holící strojek je běžným příslušenstvím spacího vozu už roky.

Sharkovec

Říkal jsem, že mi na tom zrovna nezáleží. Ale občas se to hodí.

Pája

Kávovar a zásuvku na holící strojek beru. Občas ráno nestíhám 😀👍

Martin

Ano, USB zásuvky jsou u řidiče a zároveň i u cestujících.

Sharkovec

Díky za info 🙂

Desta

I kdyby tam nebyly, nevadí. Někteří jedinci je brzo zalepí žvykačkama nebo ulámou konektory.

Bmo

A k čemu to potřebuješ, prosimtebe? Za těch pár minut jízdy po Zlíně se ti ten mobil moc nenabije.

Pája

Další takový, co jede 2 zastávky nebo vůbec nejezdí a podle toho soudí všechny?

Big Fat Fabulous Woman

74 míst k stání v Iveco Urbanway 12 to jako vážně?

Jiří Kocurek

Hádám, že počítají 8 lidí na metr čtvereční. Teda lidí… to je tak pro děcka do 12 let věku.

Josef Král

Je dobré, že autobusy mají čalouněná sedadla, že tam nejsou nepohodlné dřevěné sedačky jako v nových autobusech v Ostravě.

Vlk

Čalouněná sedadla jsou totálně k ničemu. Je to jen estetika pro cestující ! Pokud se někdo na sedačky posere nebo v létě sedadla smrdí, tak nezbývá, než to řešit mytím a tepováním, jsou to zbytečné problémy a vyhazování peněz. Sedáky mají být jednoduché bez čalounění, protože je opláchnete hadicí a hotovo !!! Na ty dvě zastávky co si cestující sedne to bohatě stačí.

Pája

Tyhle bludy o 2 zastávkách kdysi hlásal nejeden z údržby. Dokonce netopil v zimě v salonu, jen v kabince. Nečekám komfortní křeslo, ale kulturu cestování ano.

Pavel Vavříček

V Ostravě mají kulturu cestování na háku a nesnáším ty dřevěné překližky. To mám i raději ty plastové STER MX, které se k nám do Ostravy dostaly přes vozy Solaris Urbino 10

Pája

To je blbý, že to takhle řeší. Chápu snadnější úklid, ale proč na čuňata má doplácet slušný cestující?

Partneři

Škoda transportation
podcast