cargo

DSZO prodlouží trolejbusovou trať v Otrokovicích

Trolejbus Škoda 35Tr ve Zlíně. Foto: DSZOTrolejbus Škoda 35Tr ve Zlíně. Foto: DSZO

Stavba nového trolejového vedení umožní bateriovým trolejbusům, aby obsluhovaly celou trasu dosavadní autobusové linky 55 častěji.

Už letos v říjnu by měly začít práce na třetí etapě trolejbusové trati v Otrokovicích u Zlína. Postupně pak z linky 55 začnou mizet autobusy a nahradí je vozidla na baterie.

Dojde k prodloužení zatrolejovaného úseku od pošty v Otrokovicích až po sokolovnu, která je na ulici Komenského,“ řekl Vojtěch Cekota, mluvčí Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice (DSZO).

Stavba nového trolejového vedení umožní bateriovým trolejbusům, aby obsluhovaly celou trasu dosavadní autobusové linky 55 častěji. Ta má konečnou na Štěrkovišti a v současnosti ji převážně obsluhují právě autobusy. To by se mělo po protažení trolejí změnit.

Zahájení stavby se předpokládá letos v říjnu a práce by měly skončit někdy na jaře příští roku. Aktuálně z vyjádření mluvčího Cekoty vyplývá, že dopravní společnost počítá s dubnem 2022. Zlín chce jít cestou bateriových trolejbusů i do budoucna, a to zejména z ekonomických důvodů.

„Uvažuje se především o rozvoji dopravy bateriovými trolejbusy. Taková vozidla by obsluhovala některé okrajové části sítě MHD, kde by kvůli nižší hustotě provozu nebylo ekonomické stavět trolejové vedení,“ popisuje Cekota, podle kterého to zároveň nevylučuje možnost prodloužení některých dílčích zatrolejovaných úseků. „Je pravděpodobné, že by došlo například k pokrytí úseku směrem k plánované nové výpravní budově železniční stanice Zlín střed, případně navazující části továrního areálu,“ říká.

DSZO s bateriovými trolejbusy experimentuje již řadu let a postupně rozšiřuje tratě, na kterých tento typ vozidel jezdí. V minulosti tak trolejbusy například začaly zajíždět do Příluk anebo pokryly vytíženou linku na Lešnou do zoo.

Tagy Dopravní společnost Zlín - Otrokovice DSZO Otrokovice prodloužení trolejbusových tratí v Otrokovicích
24 komentářů