Bizarní spor o kapacitu pro Burčákový rychlík. Správa železnic odmítla více než tři vozy do Mutěnic

Stanice Mutěnice při konání akce Burčákový pochod v roce 2017. Foto: Rad Loek / mapy.comStanice Mutěnice při konání akce Burčákový pochod v roce 2017. Foto: Rad Loek / mapy.com

Podle Správy železnic omezení kapacity přispěje větší bezpečnosti.

189 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zlevněme dráhu

SŽ ukazuje, že je nejenom naprosto neschopná, ale i podlá a zákeřná.

dandys

Tak at tam nasadi loko + 3 dvoupatraky 🙂 (Bdmteeo či jeho ekvivalenty)

Jiří

Naschvál to nejde. Hlavně , že má podle Evropské unie železnice zelenou. Vůbec ne pokrytci.

Jakob

My ty lidi a zboží z kolejí vyženeme a ne že ne! Ať žije ekologie. Příště vypravit xx busů a všichni budou spokojený

Poblijón express

Tak jel z pěti a z Hodonína prej 3 a 2 :))

xyz

Ne, jen 3 (zbylé 2 zůstaly v Hodoníně; ne že bych to viděl, ale neexistuje jiná varianta – ráno před Hodonínem jsem ten vlak viděl s 5 vozy) a stálo se v nich (stáli tam lidé ze 2 vozů). Viděno na křižovatce na okraji Hodonína (a dál do Mutěnic je silnice zavřená, i proto bylo zdůrazňováno, ať účastníci pochodu nechodí po silnici Mutěnice – Dubňany, ale po blízké cyklostezce vybudované namísto tratě – protože ta silnice je objízdná za zavřenou silnici od Mutěnic k Hodonínu).

Antonín

Škoda, že nesehnal patrovou soupravu.

najmy

Dostali na starost koleje, ale oni jim po nich chtějí jezdit…

Klatovský

Všechny koleje budou muset oplotit, aby se tam lidi a náklad nedostal.

tarten

Tak se stanicema už se dost pokročilo v instalaci modrého zábradlí…

Kolbaba

Aha, proto se to dělá tak mohutné. Aby to neprorazili ani tankem. Ti cestující co by chtěli jet vlakem, nebo na vlak něco naložit. 😀

petr

Přesně tak👍😃

Jan Tichavský

Ta správa železnic by šla nejlíp, kdyby jim tam nejzdili dopravci s cestujícíma, že?

Renata Placková

Dopravci dejme tomu, ale cestující, to je svoloč!

Václav

I kdyby byl problém s udržením pořádku ve vlaku. Pokud cestující nepoškozují majetek Správy železnic, tak to není starost SŽ. Je to problém pro dopravce, případně pro policii a přestupkový odbor dotčených obcí.

Václav

Asi jsem se unáhlil. V případě, kdyby došlo k železniční nehodě způsobené neukázněným cestujícím, tak by s tím SŽ měla co do činění.

Kolbaba

Přesně. Aby SŽ nemusela řešit nehody a lidem se nic nestalo, tak jim raději zakážeme těmi vlaky jezdit. Superbezpečná železnice 21. století (bez vlaků). Jeďte auty.

Ondra

Je vůbec legální takto účelově měnit technické parametry tratě? Myslím, že pokud by to ten spolek napadl u soudu, tak by tam mohla být šance na náhradu škody i zrušení této nesmyslné změny.

Ahr

Samozřejmě že to legální není, je to omezení dopravců v přístupu na dopravní infrastrukturu, ale SŽ si prostě dělá co chce. Dopravci se mohou bránit na ÚOHS (přístup k dopravní infrastruktuře).
Dlouhé vlaky (zvlášť když se vejdou k peronu) musí umět vyřešit každý výpravčí. Tady se ale zdá, že zapůsobil nějaký SŽ bafuňář, který vědom si vlastní pochybné důležitost „vydal papír“ aby to nešlo a kterého ten papír bude dost mrzet. Naštvanost cestujícíh bude značná a stěžovat si patrně bude nejen dopravce.

Jiří Voseček

A tohle všechno dozoruje ten šašek Kolovratník a je mu to fuk :))

Vladislav

Dozoruje dosluhující ministr, a PR Spolu, Kupka.

kubisek

No co, nějakého drážního vašnostu ta akce .e.e, tak když jí nemůže zaříznout rovnou, udělá to přes podmínky, aby se nevyplatila.

rušnovodič Peter

Takže keď sa z troch vozňov vysype kopa cestujucich ( na podstatne kratšej dĺžke cca 3x25m ) udajná bezpečnosť výstupu vzrastie 🙂

Vladislav

Otevřou čtyři vagóny, popotáhnou soupravu a otevřou poslední čtyři, a cestující se mohou vydat na Burčákový pochod.

Zesp

Názorný příklad, proč těch lidí ve vlacích ubývá. Naprosto nevstřícný postoj SŽ je zde naprosto ukázkový. Pak se všichni nestačí divit. Viz ta zbytečná výluka mezi Nezam a Přerovem. Dělá se tam jen jeden propustek!!! A pak se zase bude ještě chvíli jezdit po staré trati… Přitom nyní takové komplikace při cestování….

najmy

Je to tak. Jednu z mála akci, kde se železnice může blýsknout je třeba včas zarazit. Co kdyby se to líbilo natolik, že by lidi nakonec ještě chtěli jezdit vlakem a všimli si nějakých nedostatků…

Jouda

Hnus, klasické povrchní a ponižující přístup nějaké drážní autority k ekonomicky slabšímu subjektu. A jen se to zhoršuje. Co je cílem takto škodit, ať už je to SŽ, drážní úřad, ÚHOS a podobně, těžko říct. Jedno je jisté, čím dál tim více se tyto úřady a organizace rozhodují dle momentální nálady daného ředitele/ úředníka, na základě osobních pocitů a sympatií. A všichni se křížem se všemi znají, jezdi spolu na hory, formule….takže se vždy podrží. A je jedno jestli je to tahle bizarnost, nebo boj o hnědého Sergeje na DÚ…

Kubík

Příště pojedou na výlet busy s WC a na dráhu se vykašlou, SŽ i Cargo přeci dělá léta vše, aby nikdo nic na dráze nechtěl. Když se každý otráví, je po problému a úředník žije i v podniku v likvidací ještě léta.

manus

TAk nějak nevím, ale SŽ se skutečně chová jako stát ve státě a dělá si co chce podle své libovůle. Už to začíná být do očí bijící, všude, kde je nějaký problém na železnici, vždy je zatím SŽ, myslím, že ten Úřad by potřebovalc pořádně provětrat a nebo celý zrušit. Myslím, že by to cestující ani nepoznali. Jen namátkou, třeba ty opakovaně stržené trole u Roudnice kvůli jejich tvrdošíjnému nesmyslu. 😉

Prednosta

Úkolem SŻ není zajistit nějaké blaho dopravce a cestujícího, ale udělat kroky takové, aby to dopravce přestalo bavit a šel hledat jiný business, anebo alespoň jeho prostřednictvím cestujícímu dokázat, že stát se cestujícím opravdu nebyl dobrý nápad.
Jinak si podobné nápady s užitnými délkami,.cyklostezkami,.a vylukami na x stavebních sezón ve stejném místě nelze jinak smysluplné vysvětlit

Prednosta

Bylo by zajímavé vznést dotaz, jestli bude aplikováno i na Ostrava-Stodolni, kde ovšem RegioJet taky běžné přesahuje a nevejde se….

Ostravaček

To už kolikrát ani v Havířově, bývá už celkem běžné, že 1 nebo 2 vozy jsou úplně mimo peron 😅

Mlok

RegioJet může vše… tam nepochodíte

tarten

Na Ostrava-Stodolni se ten vlak fyzicky nevejde. Do Mutěnic ke 159m nástupišti se 5vozový vlak v pohodě vejde i s lokomotivou. Takže jde o „jiný případ“. 😀

Tomáš Řehák

Opravdu si správa železnic změnila TTP kvůli jedné akci a nazývá to změnou vztažné legislativy? 😀 Malinko mimo téma,SPD navrhne pana Svobodu ministrem dopravy?😀

Prednosta

Zjevně zcela běžná praxe….spíše osobní boje…. Třeba Loket, Kozina a jiné by mohly vyprávět. Nějaké investiční miliony jsou dle mne to poslední , co někoho zajímá

Gabriela Pšoukalová

Změna TTP č. 19 je účinná již od 15.6.2025. Tj. dopravce měl skoro 4 měsíce, aby na změny zareagoval, upravil plánovanou technologii či zkrátil soupravu – a ne nejdříve vyprodal 5 vozů, zažádal si o trasu a pak se na poslední chvíli „divil“.

xyz

Co se v té stanici reálně k 15. 6. 2025 změnilo, že TTP byly změněny?

Tomáš Řehák

Ano,tímto potvrzujete zvůli SŽ si kdekoliv,pouze proto že jednou za rok jede vlakem více lidí,si účelově měnit TTP a nazývat to legislativní změnou bez toho aniž by se měnily stavebně technické parametry dráhy. Mimochodem ten dooravce nezaplatí SŽ za dopravní cestu dle rozboru vlaku?

zwi

Nikoho ve vedení SŽ poplatek za dopravní cestu nezajímá. Důležité je splnit KPI. Majoritní příjmy SŽ jsou na přímo od státu. I kdyby tomu tak nebylo, jelikož SŽ je státní firma a ne soukromá. Všem ve vedení je prosperita organizace úplně ukradená, mimo zmíněná KPI.

Zcarga@centrum.cz

Ano, dopravce ma asi čas ae denně prohrabovat změnami ttp, výlukami….nově dokonce řešit rozkazy. Chytit ten váš alibisticky moloch za prdel a vyhodit.
Docela by mi zajímalo, jak Gavendda dospěl k výpočtu, ze lidi z 5 vozů nacpe do 3 vozů a tím zvýší bezpečnost. To nedává logiku.

Y.K.

Gavenda to jistě nepočítal, jako oddělení komunikace to jen musí nějak okecat, to je jeho džob, horší jsou ti co ta rozhodnutí dělají (a pak hodí na mluvky ať se z toho nějak vykroutí).

Robert

Kdyz tak sleduju výkony, hodnocení SŽ, získávám pocit ze ta chvíli mávání praporkem po škole by mě mohla dostat v této firmě na opravdu vysokou pozici.
Jen se obávám že bych neměl dostatek asertivity pro své “kolegy” a nadřízené….

xyz

Mmch. v posledních pár letech už ani neobracejí posilové Os vlaky z Hodonína v zastávce Mutěnice zast., ale už v žst. Mutěnice. Přitom těžiště celého dění je právě u mutěnické zastávky, ne stanice.

Ještě do roku 2019 obracely v zastávce. Pak 2020 a 2021 se pochod „kvůli covidu“ nekonal. A od 2022 už obracení v žst. Mutěnice.

Domis

Takto je ale možné mít více vlaků Hodonín-Mutěnice, tj. interval cca 40 min. Pokud by se jezdilo až na zastávku se vším, tak by se to nevyjezdilo.

xyz

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2019/2019_255.pdf Rok 2019 (mmch. den posledního rozloučení s Karlem Gottem).

Ale jo, je pravda, že se přenášela zpoždění. Na druhou stranu, při nasazení soupravy navíc by to vycházelo i tak. Ale asi nebyla k dispozici.

Odpůrce zdravého rozumu

To je ta stejná SŽ, která řídí rizika související s novou SŽ D1 stylem „zrušili jsme RPN, jinak nic“?

xyz

Je to stejná Dobrá správa, která zrovna trať okolo Mutěnic na 4 měsíce v roce 2023 vyloučila z provozu kvůli úpravě zabezpečení železničních přejezdů, resp. při tom vyloučení nebyl znám termín ukončení.

Leinad

Rušení ručních návěstí přeci bezpečnost zvýší 😀 všechny nehody byly s hádkou „Von mi (ne)dal návěst“
Kdyby hradlářka v Kosoři místo mávání cedulí rozsvítila logované PN na návěstidle, nic se nestane.

Kubík

Takže po zrušení RPN se při poruše jezdí v mezistaničním oddíle Radotín-Dobřichovice, výborná věc pro kapacitu tratě. Asi tvůrce D1 zapoamněl, že ještě někde jsou hradla. Cha.

N.N.

Ano, to je ta stejná SŽ, o které někteří diskutující tvrdí, jak nemá absolutně žádné pravomoce, že za všecko můžou ti tam nahoře. Pochybuju, že změnu TTP pro žst. Mutěnice jim nařídil Kupka.

Tomáš Řehák

Tak to nikdo netvrdí,ale tento postup zavání od SŽ jen tím že když se jim znelíbí počet cestujících kteří jezdí vlakem nebo vlastně cokoliv na dopravcích tak si prostě změní TTP a nazvou si to legislativní změnou.

martin

Přesně tak to je. Ve Zborovicích chtějí dopravci nakládat 300 vozů ročně, tak se tam vytrhá manipulační kolej.

Frantisek X

Dopravní politiku ale opravdu neurčuje SŽ. Tohle je jen naschvál ve jménu té politiky, možná se snaží zalíbit, nebo už to přijali jako normu. To ale neomlouvá tu vadnou dopravní politiku, jíž se většina těch kroků přímo či nepřímo řídí. Ministerstvo má dávat úkoly a kontrolovat je.

Místní

Hoši, jako, přeju vám to. Ale co jsem slyšel loni ve vysílačce v Mutěnicich, tak strojvedoucí toho expresu absolutně nevěděl kde je a co se po něm chce….

Kubrt

Což ovšem zkrácení délky vlaku nikterak neřeší, dva mimoběžné problémy.

všd

Měl mít seznání tratě a zjevně je neměl a neměl ani „pilota“. Což je jaksi problém, ale zcela jiného rázu.

Jirik

Investice do infrastruktury zde nejsou potřeba, když běžně tu už vlaky nejezdí…. Jen víkendový provoz.

xyz

Nicméně ta druhá sobota v říjnu je zde zcela atypická.

Lukáš Chytil

Ale jezdí se tak skoro každý rok, takže je předvídatelná.

xyz

To nezpochybňuji.

Navíc dle teze předřečníka: ta „investice do infrastruktury“ tam neproběhla ani v době, kdy tam byl provoz po celý týden.

Hřebíček

Pro objektivní doplnění článku dodávám, že změna TTP č. 19 je účinná již od 15.6.2025. Tj. dopravce měl skoro 4 měsíce, aby na změny zareagoval, upravil plánovanou technologii či zkrátil soupravu – a ne nejdříve vyprodal 5 vozů, zažádal si o trasu a pak se na poslední chvíli „divil“.
Na obranu dopravce ale dodávám, že se nedivím, že ho nenapadlo studovat TTP a hlavně normativy, když nedošlo ke stavebním úpravám nástupišť a jejich délky. Paušální zkrácení normativu pro celou trať tak beru jako drobný „naschvál“ Správy železnic.

Jaroslav Gregovsky
Daja Nečasová

Jo, dnešní doba. Dříve by skákali lidí dolů v pohodě a nikdo by to neřešil – pamatujete si někdo, jak kdysi osobáky přes Blansko – město zastavovaly na přejezdu a lidí skákali metr dolů? A nic. Kdo byl chromajzl, tak šel dozadu nebo dopředu . A bylo to.

Gabriela Pšoukalová

Jenže driv když si někdo zlomil nohu a šel si stěžovat, tak se mu všichni vysmali, co jste za debila. Dnes místo aby sklopil uši, bude se soudit. Vůbec se ostrazitosti ze strany SŽ po zkušenostech nedivím.

Leinad

„Bude se soudit“ neznamená „vyhraje a dopravce mu zaplatí újmu.“
Mimochodem i dneska přejezd například půlí nástupiště zastávky Černošice. A byť se tam dá 471 zastavit aby ani jedny dveře nevyšly na vozovku, jezdí tam i jiné soupravy i strojvedoucí co nepoužívají cílové brzdění.

jako

Nesoudil bych se, a nejsem sám. Myslíte, že obyčejní lidi z této společnosti mají na to se soudit se Správou železnic? Proč by to, proboha, dělali?

petr

Zcela opačně k tomu přistoupila města pokud jde o úklid sněhu. Když to ještě měli uklízet lidi, tak to v 6:01 vyrazila městská policie a důsledně to kontrolovala, jestli je chodník prohrnutý. Dneska, když to má uklízet město, na to kašle a chodníky nechává neprohrnuté, prý je pojištěné (to by mě zajímalo, která pojišťovna by takovou škodu uhradila).

petr

Pamatuju ty doby a nejsou zase až tak dávné, nějaký konec devadesátých let, kdy se z vagonů skákalo na násep, protože si strojvedoucí chtěl pokecat s výpravčím a nedojel až ke konci nástupiště (to by se možná vlak vešel). Pamatuj uto hlavně v Čerčanech, ale určitě jsem se s nastupováním nebo vystupováním do výšky setkal mnohokrát i jinde a nějak jsem to nebral jako něco mimořádného. Ona tehdy i ta nástupiště byla nižší, takže ono i normálně se nastupovalo nebo vystupovalo vysoko.

Odpadlík

Tak už došlo i na osobák. Adhoc nákladní doprava takhle existuje dlouhá léta „dneska už nepojedete, zítra ráno“ nebo „díra mezi osobáky je za 4 hodiny a minutu mu prostě udělat nemůžeš“ apod…

Y.K.

Cestující jsou brzda železnice, pryč s nimi.

Fakticky by už bylo na čase, aby SŽ měla platby vázané na výkonnost železniční sítě a byla se tak nucena chovat pro-provozně a prozákanicky s cílem co největších výnosů. A ne jako byrokrat, kde nejbezpečnější a nejsnadněji udržovaná dráha je bez vlaků.

michal001

Přesně. To je v duchu „my vám dáme jet na slavnosti vína vlakem, holoto jedna. Jen byste se tam zase ožrali.“ Tak asi autem…

Klabava

Tak asi autem, a ne že pojedete ožralí. Logika jak noha.

Frantisek X

Zdaleka ne jen cestující…

irenka

Známe tyhle akce. Alkohol, nadávky, výtržnosti. I tři vozy jsou hodně.

xyz

Je to vlak jedoucí na tržní riziko.

Mmch. vlak jedoucí z Brna na objednávku kraje letos poprvé nepojede jako přímý.

gringoAD

Děkujte ETCS. Dřív poslaly ČD mimořádný vlak, z koženek, který šel krásně umýt. Teď je poveze zpátky Ibalgin, který pak bude týden chybět..

xyz

Mohly nasadit do čela 750.7 s ETCS.

Nicméně to by ten vlak musel někdo objednat.
Mmch. ten vlak od Brna jel mezi Mutěnicemi zast. a Mutěnicemi-žst. soupravově, tzn. ani toho by se netýkalo délkové omezení co do délky nástupiště v žst. Mutěnice (max. tak ohledně případné délky v Mutěnicích zast.).

Zdeněk

Zastánkyne mravní čistoty se ozvala

L. P.

Zkáza železnic, jinak to nazvat nelze.

Jaroslav Pešek

A pořád by někdo chtěl po té železnici z 19.stol jezdit. Jak má, propána, SŽ zrušit ty lokálky, kdyz furt někdo objednává vlaky? Přece máme nejdokonalejší silnice+autí.

patology_chef

Že ti lidi toho furt nenechají, jezdit vlakem!
Mimochodem, všiml jsem si v TTP na dosti vedlejších tratích, že Zkáza železnic povoluje délku nákladního vlaku jen pod sto metrů. Asi aby se just nevyplatily :-/

Petr

Přímo tam se nic nestalo, ale o pár kilometrů dál už ano:
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlak-muzi-amputoval-nohu.A121014_094435_brno-zpravy_mav

Což nic nemění na tom, že by bylo ze strany SŽ vhodné dát objednateli vlaku vědět dřív než měsíc před akcí…

Kubrt

Na to SŽ řekne, že nemůže informovat všechny dopravce a tito si to musí hlídat sami. Což je pravda, ale jisté pachuti se člověk nezbaví.

Leinad

Teoreticky ani nejde garantovat, že dostanu trasu dřív než změna grafikonu, třeba holt bude trať plná.
Ale proč dělat naschvály, na nástupiště se to vejde. Pokud by byl problém a blokováním perónu/stání přes přechod/… tak holt povolit jenom pobyt pár minut a uhni.

Jan Máca

V odkazovaném článku se píše: „Podle svědků mladík zřejmě přes koleje spěchal na jiný vlak.“
Takže když v poloperonizované stanici někdo opilý přijde o nohu a kvůli tomu budeme bránit jízdě Burčákového expresu, jakto že se ještě smí prodávat alkohol ve vlaku? Co když někdo potom při přestupu půjde přes koleje a něco ho přejede? Nebo nedej bože půjde na hokej a bude dělat výtržnosti? Není to absurdní kvůli jednomu případu, notabene, když se stejné případy dějí i bez spojitosti s touto akcí?

Jan

Byl jste někdy na tom pochodu? Kdysi to byla pohoda. Dnes hrůza.

Vašek

Logiku omezení jistě má. Ze třívozové soupravy nikdo na jiný vlak spěchat nebude. Z např. čtyřvozové by už spěchal.

Luboš Beneš

A z pětivozové by to byly davy….

Frantisek X

No, z pětivozové bude nejspíše akorát větší rozptyl lidí přecházejících koleje mimo přechody, možná jich i bude více (pokud by se někteří z nich do tří vozů již necpali), jinak je to jedno.

Y.K.

Ovšem s danou akcí to nijak nesouvisí, rychlíky budou jezdit i tak…

T478.4086

Rozkaz zněl jasně:
Muž s koženou brašnou nesmí projet za žádnou cenu!

https://youtu.be/Z9fQgJyHOhM

Joe

Tady to spíš bude muž s koženkovými béčky 🙂

Aaabbb

Vloni jsem na té akci byl. Problém tam žádný nebyl, naopak souprava tohoto zvláštního vlaku zachránila i řadu cestujících z odřeknutých a zpožděných vlaků ČD. Správa železnic už opravdu neví, čím ještě dopravcům házet klacky pod nohy.

Lukáš

To si děláte srandu? Při této akci je kvůli agresivním opilcům vlakový personál každoročně jednou nohou v kriminále a druhou v nemocnici.

Lukáš

Dva střízliví v páteční večer, to není špatné.

Aaabbb

Jenže tady mluvíte asi o vlakovém personálu v běžných vlacích, které tady SŽ neřeší, nikoliv v tomto soukromém expresu. Tady byl personál v počtu větším než 1 na vůz a ve vlaku byl naprostý klid.

tarten

Takže SŽ má za úkol starat se o psychickou pohodu vlakového personálu soukromníka? To slyším prvně.

Leinad

Tam platilo normální jízdné (IDS, ČD) nebo to bylo zdarma? 🙂

Petr

Normálně IDS, ale všechny spoje byly dost narvané, obzvláště v Zaječí šukafonem i s 5 přípojnýmy vozy to bylo se stáním na chodbě až ke dveřím. Zkracování si fakt nedovedu představit, to by hodně lidí neodjelo.

Jan Novotný

Vloni si organizátor dělal vše jak chtěl, navíc některé věci vůči předpisům a bezpečnosti. Ani se proto nedivím, že padlo opatření takové, jaké padlo. Ano, mám případně fotografie…

Igor

Tak máte fotografie, ale odkaz na ně nevidím. Pokud je nechcete z různých důvodu zveřejnit tak se jimi v diskuzi neohánějte.

tarten

A to souvisí s délkou nástupiště 159 m pro 5vozový vlak jak přesně?

Místní

Loni rozhodně za ČD žádný odřeknuty vlak nebyl.

Aaabbb

U jednoho vloženého vozu Btax v ODS nátěru byl problém s dveřmi, vůz se v Zaječí asi vyřazoval, pokud nebyl vlak odřeknut, tak byl velmi zpožděn, a cestujícím by ujely přípoje.

Místní

Jo, u toho jsem zrovna byl, ale to bylo už předloni.

Tonda

Já bych tam s tím přijel a co udělá SŽ? nic ..:)

MZa

Nedovolí odjezd z Hodonína.

Lukáš Chytil

Jako, že bude kontrolovat složení vlaku?

Tzz

Přesně tak

Martin B

Je mi jasné že dostanu nejvíc mínusů ve vesmíru, ale jsem schopen si udržet nezaujatý pohled. Nebudeme si nalhávat, že se na této akci neděla značná zvěrstva. A je úplně jedno čí to byl vlak. Lidi co z vlaků vystupovali na opačnou stranu do kolejí, dlouhé soupravy které přečuhovaly konce nástupišť, všude bordel, lidi co to přehnali s chlastem atd atd. Mj. nejdelší nástupiště ve stanici Mutěnice má 160 metrů. Jednoduchými počty s osmivozovým vlakem tak dojdeme k závěru, že nejméně ze dvou vozů lidi skákali na zem …

Jaroslav Pešek

Aha, a co kdyby SŽ postavila delší nastupiště a kolej?

Lukan

Proč by kvůli jedné akci (= jednomu vlaku) stavěla delší nástupiště? To nemá žádnou ekonomickou návratnost a jsou to totálně vyhozené peníze.

xyz

Stačí přisypat.

Klabava

Ze zvedacím mostem do Lužce se taky na ekonomiku nehrálo. Tady by se to alespoň využívalo.

Frantisek X

Lužec si ale vynutila „nutnost“ dostat do Prahy větší výletní lodě; přitom ta trať by nemusela končit takto slepě, jenže to je pro koleje asi přece jen moc peněz, a samotná spojka do Mělníka je možná i o dost kratší spojkou z druhé strany, ovšem už bez obsluhy čehokoli navíc po cestě. Zvlášť, když „vlaky na vsi nechceme“.

Frantisek X

Hlavně, že jinde je staví dlouhá „podle normy“ i pro mnohem kratší vlaky. A tam, kde by to bylo potřeba pro pravidelné delší vlaky, také nic. Leckde se vystupuje na nasypaný hrb, a také to nikomu nevadí. Když není výstup přímo do koleje na zhlaví…

Daja Nečasová

No, to je právě dnešní doba, kdy se slušné chování stává přežitkem, jak mi bylo řečeno od jedné mladé slečny. Na podobné akce totiž často jezdí nudící se blbouni, aby zaplnili svůj prázdný život.

Igor

Takže jste tím chtěl říct, že do Mutěnic může 160m vlak a omezení na 100 je zbytečné?

Martin B

Není zbytečné, je výsledkem dnešního rozštěpení unitární železnice na jednotlivé celky, kdy se jeden celek právnickými kličkami brání druhému celku a naopak.

tarten

A proč by jako do Mutěnic nemohl 160 m dlouhý vlak?

Ahr

Asi nemuím počítat, ale v článku se píše o pětivozovém rychlíku, což je i s mašinou max. 150 m, co je fakt méně něž 163 m. A že by nebyl volný přechod – stejně se to musí přestavit, odjede to až večer. Dobrá správa si patrně zjednodušila život tím, že normativ je tam podle nejkratšího nástupiště. Profíci ve stanici si s delším vlakem poradí, ale profesionalita se už ze SŽ vytratila (naštestí ne všude) a všechno složitější z pusté lenosti nahradíme papírem se zákazem. A budeme se ohánět bezpečností železniční dopravy. To na železnici funguje už desítky let, nejbezpečnější vlak… Číst vice »

Luboš

Staří pardálové, kteří dělají výpravčího 30 a více let a pamatují vlakodrom na železnici před rokem 1989 si poradí bez problémů a dokáží vyjezdit každou situaci. Jenže dnes je vše problém. Porucha zabezpečovacího zařízení?,tak se prostě jezdit nebude, dříve se muselo jezdit porucha, neporucha. Vlak se nevejde do stanice?, dříve to nikomu nevadilo a v pohodě se dalo křižovat, dnes obrovský problém.

Premek

Jenže tenkrát se dalo spoustu věcí zatajit, ututlat atd. Dnes má každej civilista chytrej mobil, kamer jako máku, záznamový zařízení atd.
Navíc je výpravčí často na všechno sám. Sloužím sice jen 22 let, ale už jsem svoje zažil…

Karl vB.

Dříve se třeba v některých také stalo, že pokud jste chtěl vystoupit z posledního vagónu nějakého delšího rychlíku, tak jste otevřel dveře a málem jste stoupnul na trpasličí návěstdlo. Tehdy se nad tím nikdo nijak nepozastavoval, ale dneska by to asi jen tak bez povšimnutí neprošlo, protože mobil má každý, takže důkazního materiálu by bylo habaděj a možnosti to veřejně rozmáznout, ve srovnání se starou dobou, jsou naprosto neskutečné.
Na „SZZ“ v podobě nalinkované tabule s čísly kolejí, kam se křídou ručně zapisovaly (a mazaly) čísla vlaků, dneska asi už taky nenarazíte.

Martin B

Měl jsem namysli soupravy z předchozích ročníků. Objednatel sám uvádí že se tam vešel s osmivozovým rychlíkem. No nevešel ani omylem, poslední vozy byly vždy za peronem. Z těch 160m je ještě potřeba odečíst 17m lokomotivy a nutnost nechat jeden přechod volný k vlaku jedoucím opačným směrem … Pak se dostanete na těch 100m

Ahr

Podle dopravní dokumentace byla dnes délka vlaku i s mašinou 142 m. A peron má 163. Fakt, počty … Někoho by měli soudruzi ze SŽ poslat na přezkoušky do základní školy. Volný přechod se u takových akcí zajistí celkem jednoduše přestavením soupravy na kolej bez peronu, i tak by to tam zbytečně překáželo do večera.

Luboš Beneš

Takže 6 vozů v pohodě a dobrá správa chce jen 3. Kde ti soudruzi ze SŽ udělali chybu?

Martin B

No není to v pohodě, těch 6 vozů se už natáhne přes celou stanici a nejde udělat přechod ke křižujícímu vlaku opačným směrem. Na takovou masivní akci to tam prostě dneska není stavěné.

Frantík

Jakože z posledního vozu nejde dojít do prvního a tam vystoupit ?

Frantisek X

Není třeba ani do prvního, to by se asi chtělo málokomu, ale z prvního a pátého do druhého a čtvrtého už by to šlo, pojistit se to dá zamřením dveří případně… Kdyby se chtěl někdo jistit proti lidem „neslyším, nečumím, ale všechno vyfotím a zveřejním“.

Martin B

Jo to jistě jde, akorát to trvá tak 10 až 15 minut.

hbf

Teď zrovna stojí v MB vlak Drážďany – Jičín. 2 vozy mimo peron, lidí plná stanice a pohoda klídek.
Je to jen schválnost na úrovni vzteklounka v mateřské škole.

Ústečan

Brejlovec a 3 patra!

Roman

Když už jsou objednané vozy, tak to nejde jen tak ze dne na den změnit. Hlavně pod Bohumínem nejsou žádné dvoupatrové vozy

Chleba Nakup

Adaptér a 471.

patology_chef

Bpjo931 😉

Leinad

Brejlovec krmí Elefanta topným kabelem, aby to mělo lepší adhezi.

Aleš

Škoda, ještě v roce 2017 byly (viz úvodní fotka).

xyz

Byly ještě loni.

Vladimír

Správa železnic je likvidátor dopravy na kolejích. Ruší vlečky, neudržuje schválně některé tratě (např. Krupka – Oldřichov) a teď další výmysl pro Mutěnku, přitom je to jejich práce, která je živí, ale asi to nepotřebují.

MiK

Ať je tohle, jak chce, ale nejméně u těch vleček opravdu nemáte pravdu. S valnou většinou (tak 95 %) vleček nemá SŽ nic společného. Ty ruší majitele těch vleček, což jsou právnické/fyzické osoby.

Luboš

Ale ,SŽ má s vlečkami dočinění. SŽ si za napojení vleček na veřejnou síť inkasuje od majitelů vleček peníze a neustále zdražuje, kdežto u silnice, která vede z továrny a je napojená na veřejnou komunikaci nic majitel továrny neplatí. A za druhé k rušení vleček dochází i proto, protože ČD také neustále zdražuje přepravu, takže kamion po silnici je levnější. A také nikde ten kamion nemusí čekat až mu někdo od ŘSD dovolí vyjet na silnici, u SŽ je tomu právě naopak.

Ahr

SŽ hospodaří s rozpočtem desítek miliard. Těch pár drobných od dopravců v podstatě nepotřebují. Ne nadarmo se už před drahným časem říkalo, že nejvíc na dráze překážejí cestující a bedny (dneska kontejnery). Kdyby nic nejezdilo, byl by klid.

Couler

Nalezne ta správa železnic někdy ještě větší dno ?

Asdfjgjejcjf

Samozřejmě

Mynic

Njn, Láďa Antalec vyprodal 5 vozů a teď zjistil, že tam můžou jenom tři. To je skandál. To je jako bych nadával policii, že mi naměřila 70km/h v padesátce, jenom proto, že tam kdysi ta sedmdesátka byla. Mám pro tebe Ládíku řešení. Odpoj dva vozy a pak se pro ně s mašinou vrat.

tarten

Ne, je to jako když Krišot přijede, zapíchne třicítku za zatáčkou a začne inkasovat pokuty.

Petr Šimral

To bylo k vidění pravidelně v Bulharsku 🙂

Jackbrno

Kdyby to mělo technický důvod, tak se to dá pochopit. Tohle je ale pouze úmyslný klacek pod nohy. Srovnání s omezením rychlosti je nesmyslné, protože to se dává po nějakém posuzování na základě místní situace.

Sova

Místní situace je i to, že radnice chce po vzoru jiných vykutálených obcí nainstalovat radary a vybírat mýto maskované za pokuty…

adamtywoniak

Otevřeli komentářovou sekci, ale uživatelé jim tam chodili komentovat? Moderace je obecně dobrá věc, ale s mírou…

JacobK

Jeden klacek pod kola v podobě ETCS ke zrušení Burčákového rychlíku nestačil, tak SŽ hází pro jistotu klacek další.

Kubrt

ETCS je uprgade infrastruktury, přes všechny okolnosti veskrze žádoucí (na frekventovaných tratích). Zato v Mutěnicích se nic fyzicky nezměnilo. Tudíž bych to nestavěl na roveň.

Klatovský

To by bylo abyste nám po kolejích jezdili s vláčky.

Pavel

Proč Správa železnic hází svým zákazníkům klacky pod nohy?
Odpovím si sám. Jejich plat je fixní bez ohledu na počet zákazníků. Naopak, čím méně zákazníků budou mít, tím méně budou mít práce, takže dělají vše pro to, aby zákazníky odradili.
A to jsou placeni z peněz z daňových poplatníků.

Jackbrno

Přesně tak, žádné prémie za množství odbavených vlaků nemají, takže každý odmítnutý vlak je pro ně pozitivní. Typická státní organizace.

55p

Naopak každý další vlak může zpozdit nějaké pravidlo a tím ohrozit prémie pro generálstvo 😉

jan.sekanina

Myslím, že je čas pár oblastních SŽ „manažerů“ z této firmy propustit.

Komarek

Vždycky mě překvapí, že Správa železnic vynalezne nějaký další způsob, jak železnici škodit.

Alanis

Maj tam na to asi celé oddělení a dle výsledků je bohužel jedno z nejproduktivnějších.

Jaroslav Pešek

Partyzáni mají jeden způsob, jak zabránit projetí vlaku: TNT. Naše státní organizace Sabotáž Železnic k tomu stejnému zná tisíc a jeden způsob.

Projektant

Nebyl tam problém s tím, že souprava stála celý den u nástupiště vzadu a lidi se tam průběžně motali v kolejišti, kde mezitím jezdily vlaky? Krátkou soupravu teď můžou nechat u 1. nástupiště, aniž by blokovala oba přechody.

Ale problém má i jiná a lepší řešení, např. soupravu po výstupu cestujících přesunout na manipulační kolej, kde motání v kolejišti nehrozí. A organizátor by určitě zvládl zařídit i nějaké mobilní schůdky, pokud je tedy nutné do vlaku chodit průběžně po celý den.

adamtywoniak

Takováto diskuse o rizikách a opatřeních nejspíš měla a mohla proběhnout mezi SŽ a objednatelem, ale neproběhla.

55p

Kdyby to měl byt jediny problem…teda pardon, záminka… lze soupravu zamknout a nikdo tam courat nebude.

xyz

Zítra už tam bude odstavena jen 1 souprava a ne 2 (přímý vlak od Brna už nejede).

xyz

Mmch. nemyslím si, že by byl problém v tomto, už právě proto, že těžiště dění celé akce je docela vzdálené od žst. Mutěnice.

xyz

** Ale přeci jen tam i druhá souprava odstavena byla – 2x Lint, jedoucí jen časně dopoledne a pak navečer. Zatímco celodenní oběh zajistily dvě dvojice s 845.

Ten_z_Bíliny

Maj tam koleje a jezdi jim tam po nich vlaky…

Michal

Tak nedivil bych se, kdyby už na Správě cyklostezek ležel návrh na přeměnu tratě na cyklostezku…

Luboš

Ano, na generálním ředitelství SŽ by byli nejraději, kdyby v každé stanici bal jen jedna kolej.

Frantisek X

A možná ani ta ne. Aspoň mimo čtyři hlavní průtahy pro pouhý průjezd územím, ideálně bez zastavení, natož nějaké osobní či nákladní obsluhy.

Bezejmenný

Otevřeli si nádraží, ale jezdili jim tam lidi….

Alanis

Při čtení článků s tématikou SŽ mi v hlavě furt vyskakuje ksicht debilně smějícího se Svobody. Přivádí mě to lehce k šílenství. To je manažer jak burčák, prostě k posrání.

Joe

Urážíte burčák, ten když to není nějaká rychlomočka z potulných stánků na odpočívadlech, tak se po něm nestane vůbec nic.

náhodný

Viděl jsem dnes jakýsi přehled nových ministrů, a pan Svoboda se tam vyskytl jako ministr dopravy. Takže možná na SŽ skončí…

Luboš

Na SŽ ano, ale o to bude mít v pozici ministra více pravomocí, takže vlastně bude SŽ poroučet dál a to přímo podle svých představ, což jako ředitel SŽ moc nemohl, protože nad ním byl ještě dálničář Kupka.

tarten

Jenže poločas rozpadu ministra je o dost kratší. 😉
Nesázel bych ani na to, že tam bude celé 4 roky.

JiVe

No a když se nedejbože podaří, tak je to ksicht pana ministra. Strašná představa

55p

Taky to je vzkaz cestujícím. Zaplaťte si příště autobus a neotravujte nás s vlakem na kolejích. Vaše, my nic.

Rabín

…aneb vítězství předpisu nad zdravým rozumem.

Petr S.

Vítězství pohodlnosti

MiS

Prozákaznický přístup Správy železnic jako víno 🙂
SŽ tu není od toho, aby analyzovala „zkušeností z předchozích let, kdy docházelo u této konkrétní akce ze strany pořadatele k podcenění organizace.“ SŽ je manažer infrastruktury, který má sám zajistit, aby infrastruktura pro výstup na nástup cestujících v Mutěnicích i jinde byla bezpečná.

Marťas

To není akce jak víno… To je akce jak burčák

Rabín

Viz výše … Joe 🙂

Marťas

Joe – 18 minut… Já – 32 minut… Viz vedle 😛😛

N.N.

Prosímás víno si tohle srovnání nezaslouží. Tohle … okena.

Luboš Beneš

Zajímavé, že tady analyzuje, ale když se jí málem srazí 2 vlaky tak je to OK, my nic.