Doprava ve městě Trolejbusy

Zlín převzal první bateriový trolejbus Škoda 30 Tr, bude jich mít sedm

Parciální trolejbus 30 Tr v barvách Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice. Foto: DSZO
Parciální trolejbus 30 Tr v barvách Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice. Foto: DSZO

Do Zlína dorazil první ze sedmi parciálních trolejbusů Škoda 30 Tr, které budou jezdit v barvách Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO). Nasadí je na novou trolejbusovou linku do Kostelce, Štípy a k ZOO Lešná, prodloužení umožní baterie v trolejbusu.

Trolejbus tohoto typu jsme zatím ve Zlíně a Otrokovicích neměli. V minulosti ale jezdilo v naší síti MHD několik autobusů od výrobce SOR, takže tato značka pro nás není neznámá,“ konstatoval vedoucí údržby DSZO Antonín Červenka.

Do Zlína byl zatím dodán jen první ze sedmi nových trolejbusů a ani ten ještě DSZO nepřevzala do svého vozového parku. Bude jej několik týdnů využívat v dílnách a mimo pravidelné linky MHD jen pro školení pracovníků údržby a řidičů. Ze Škody Electric budou postupně dodávány další objednané vozy.

Všech sedm trolejbusů má dodat Škoda Electric podle smlouvy do 19. března. Poprvé jde o nasazení vozidel se čtyřmi dveřmi.

Trolejbus 30 Tr je dlouhý 12,180 metru, široký 2,55 metru. Je nízkopodlažní, klimatizovaný, má 22 míst k sezení a 58 míst k stání, mohou v něm být přepravovány současně až dva invalidní vozíky. Větší počet dveří by měl urychlit nástup a výstup cestujících na zastávkách. Vůz funguje jako trolejbus, ale je vybaven trakčními bateriemi, které umožní jeho jízdu na vzdálenost až 12 kilometrů mimo trolejové vedení. Při návratu pod troleje se baterie během jízdy opět dobíjejí.

Nové linky 4 a 5 mají jezdit až k ZOO Lešná, podle ředitele DZSO Josefa Kocháně by měly začít jezdit na konci března.

Cena za pořízení sedmi bateriových trolejbusů činí téměř 94 milionů korun (bez DPH). Nákup těchto nových vozů byl možný především díky dotaci ve výši 85 % z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Dotace představuje částku 79,7 milionu korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Nějaké údaje – třeba k použitým aku, jejich kapacitě, životnosti – se nepovedlo sehnat?

petr766
Host
petr766

Tak snad to pomůže intervalům, protože dostat se do a ze ZOO Lešná dolů do města MHD je za trest. Je to druhá nejnavštěvovanější ZOO, ale MHD tomu absolutně neodpovídá. Sice se občas dá jel linkou (pokud najde správnou zastávku, kde který autobus vlastně zastavuje, ale to většina lidí neví).
Pokud chcete dojet na Lešnou třeba někdy bez auta a nejste místní, tak ztratíte dopravou z/na nádraží klidně 2 hodiny, protože kolikrát tam něco jede snad 1x za půl hodiny i méně často, až k ZOO.

Ludvík
Host
Ludvík

Zdá se to být nepříliš zajímavá informace místního významu, zvláště když průběžný nákup nových vozidel MHD probíhá všude. Jenže ve skutečnosti se zde jedná o malou dopravní revoluci, která může mít velký význam i pro lidi, kteří nemají se Zlínem moc společného. ZOO Lešná leží asi 8 km od centra Zlína. Přestože v návštěvnosti a věhlasu se vyhoupla hodně vysoko, doprava tomu neodpovídá. Zvláště o víkendu může být cestující překvapen, že když nestihne jeden spoj další jede třeba za 1,5 hodiny. Linky 34 a 36 budí dojem, že mají obsloužit několik vesnic a u ZOO zastavují jen tak mimochodem. Zlíňáci… Číst vice »

petr766
Host
petr766

Byl jste rychlejší. Taky to tak máme, že pokud tomu odpovídá doprava, necháme rádi auto doma nebo někde dál od ZOO v sezoně (i když se snažíme víkendům a svátkům vyhýbat, zvláště těm slovenským, protože to pak naši sousedé berou Lešnou útokem…). Jedenkrát jsme jeli až k ZOO Regiojetem, když to myslím jednu nebo dvě sezony zkoušeli natáhnout, ale to jim asi mimo víkendy moc nefungovalo. 2x pak s přestupem na MHD a je to strašně omezující a hlavně pak v ZOO pořád sledovat hodinky, abychom se dostali včas na zastávku, když pak další spoj jede až za x desítek… Číst vice »

petr766
Host
petr766

Kolik stojí parkovné? Bývalo (na těch placených parkovištích) myslím 80 Kč/auto, to zase ve srovnání s cenami jízdenek na MHD pro rodinu vyjde nastejno 😉 Ale jinak ho plně chápu, v sezoně na těch úzkých silničkách okolo ZOO…

petr.r
Host
petr.r

zlín má už dva trolejbusy s baterkama škoda-solaris 26tr a několik s dieslovým agregátem.

Partneři



CSCARGO
RSD