Autobusy Dopravci Železnice

Dopravci zneužívají slevy, přiznal jejich autor Babiš. Po Kremlíkovi chce zastropování cen

Premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Vladimír Kremlík. Foto: Úřad vlády
Premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Vladimír Kremlík. Foto: Úřad vlády

Premiér Andrej Babiš, jehož vláda bez důvěry před rokem a půl schválila zavedení slev 75 % pro vybrané skupiny cestujících, poprvé přiznal, že někteří dopravci systém zneužívají. Slevy odčerpávají ze státní kasy téměř šest miliard ročně v podobě kompenzací dopravcům.

Někteří dopravci zneužili slevy a uměle navýšili ceny jízdenek. To se mi absolutně nelíbí,“  řekl dnes na konferenci na veletrhu Rehaprotex v Brně. „Není možné, když lidem chceme dát výhodu, aby na tom někdo vydělával. Myslím si, že dobří podnikatelé mají společenskou odpovědnost a určitě dávají peníze i do neziskových nadací a snaží se takto lidem pomoci, takže zde mají velkou příležitost,“  uvedl. Kompletní projev Babiše je na stránkách Úřadu vlády. Obsahuje například i zjevnou mýlku v tom, že slevy mělo jím vedení hnutí ANO 2011 ve volebním programu. Se slevami ve skutečnosti přišel Babiš poté, co nezískal podporu ve Sněmovně a usiloval o hlasy komunistů pro svou vládu.

Dopravci, zejména Leo Express,  využívají systému, který vláda Andreje Babiše zavedla. Téměř šest miliard korun ročně se rozděluje prakticky bez kontroly a jakéhokoliv stropu, stát za kompenzace platí často několikanásobek běžného jízdného. Vyhláška stanovuje, že stát doplatí rozdíl mezi plnou cenou jízdenky a cenou po povinné slevě.

Ministerstvu dopravy se navíc nelíbí postup Leo Expressu, který cestujícím s nárokem na slevu vrací všechny peníze formou kreditu. Cestujícímu se slevou je tak jedno, kolik je základní cena jízdenky, protože jede v podstatě zadarmo. To vede k tomu, že Leo Express běžně nabízí ceny na lince Praha – Ostrava výrazně dráž než konkurence. Dopravce ale kritiku odmítá a tvrdí, že postupuje podle platné vyhlášky.

Ministerstvo dopravy už nedávno uvedlo, že zvažuje zastropování cen pro výplatu kompenzací, aby nedocházelo ke stavu, kdy stát například za studenta mezi Prahou a Ostravou platí přes 800 Kč. Deník Zdopravy.cz dlouhodobě na nedostatky v systému slev upozorňuje.

„Slevy jsme udělali proto, abychom pomohli lidem. Zadal jsem panu ministrovi, aby situaci vyřešil,“ řekl Babiš, který původně chtěl stoprocentní slevy pro vybrané cestující. Slevy stát rozdává v době, kdy je už jasné, že budou příští rok chybět peníze na dopravní stavby, které by například cestování po železnici zlepšily.

Ministerstvo dopravy už dříve uvedlo, že zvažuje zastropování kompenzací podle chystaného jednotného státního tarifu. Ten ale dosud není schválen, protože ministerstvo příslušnou novelu zákona připravovalo příliš dlouho a ani po roce od předání poslancům není zákon definitivně schválen.

Snažíme se domluvit s ministerstvem financí, jak problém vyřešit,“ řekl ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). Může jít o omezení ceny jízdenky na konkrétní trasu nebo stanovení maximální výše jízdného na kilometr.

173
Diskuze

avatar
42 Komentáře
131 Reakce na komentáře
81 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
84 Autoři komentářů
ondraBoHgagneurMíraJiří Kocurek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zavedl státní slevy a cestující je využívali. A dokonce na nich vydělávali ti, kteří ty cestující vozili. Doufám, že si svá slova Bureš vezme k srdci a bude vydělávat (nejen) na biopalivech BEZ DOTACÍ.

Postavil si hospodu, ale chodili mu tam lidi.

BoH
Host
BoH

„Já jsem známý šetřílek“ … Jojo, to známe

liberal shark
Host
liberal shark

1) ty slevy a dotace zdaleka nevymyslel Babiš
2) jakákoliv dotovaná cena se automaticky navyšuje minimálně o polovinu výše dotace
3) jakékoli dotace a veřejné podpory jsou nesmysl

BoH
Host
BoH

1) Ano, nicméně je do současné příšerné podoby upravil. Když bylo 25 % na cestu do školy, kromě pár extrémistů nikdo neprostestoval. 2) Záleží na tom, jak je dotační systém nastaven. V tomto případě ano, obecně rozhodně ne. 3) No to tedy nejdou, protože i v základech ekonomie se dočtete, že rozhodně ne vše lze provozovat na komerční bázi. Navíc tady nejde jen o ekonomické, ale také o ekologické hledisko. Pokud by například doprava byla čistě na komerční bázi, tak veřejná doprava bude jezdit asi tak z 10 %. A co zbytek? No samozřejmě auta, protože se nevyplatí lidem platit… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

3) jenže ti lidi ten autobus stejně platí. Z daní, takže celková cena není vidět.

Mimochodem, koupili byste si šalinkartu, která je 2x dražší, ale dá se odečíst ze základu zdrav, soc i DPFO? DPMB by to stačilo, 50 % příjmů má vlastních. DPMB by dostal svoje, jen by ostrouhal přerozdělovací řetězec.

BoH
Host
BoH

To sice jo, nicméně právě ten přerozdělovací systém funguje na tom, že „bohatí dávají více a chudí méně“… A nejsou to ti bohatí, kteří tím autobusem jezdí…

Jiří
Host
Jiří

Proč jsou vůbec slevy? Pro důchodce za co, že jsou ti lidé stáří? Ti není zásluha, to je prostě běh času. Teď se jim několikrát zvýšily důchody, tak ať si to zaplatí. Můžou si za pakatel koupit IN25 na rok, stačí trochu jezdit a za body je další rok zdarma. To je 25 % dolu. Pokud musejí cestovat pravidelně k doktorovi a prokazatelně na to nemají, tak ok, třeba roční sleva na 50 % na danou cestu z-do. To samé studenti. Tak snižte rodičům daně a hotovo. Jednodušší a je to vyleje nalej. A když už slevu, tak na trať… Číst vice »

Rtep
Host
Rtep

Bylo by dobré to zrušit. Ale to se povede, až Bureš zmizí na smetišti dějin nebo alespoň v kriminále.

Dáda
Host
Dáda

dlouhá věta popisující jedno slovo. Nikdy ( Bureš zmizí na smetišti dějin nebo alespoň v kriminále) Vždy budou nějací Bureši…

Kevis
Host
Kevis

Uvedu vám dnešní případ využívání studentských slev. Nastoupila mi Romka,o které vím, že zametá chodníky u technických služeb. Chtěla po mně studentské jízdné a já ji ho musel prodat, jelikož ještě nemá 18 a je povinná mi ukázat jen občanku

Rtep
Host
Rtep

Tak to je snad v naprostém pořádku, ne?
Když už Bureš tuto zoufalcovu koblihovou slevu zavedl, tak proč by ji neměl využívat někdo, kdo na ní má jednoznačně nárok? Mezi 15. a 18. rokem věku jsou v pracovním poměru stovky mladých a ti všichni na ni nárok samozřejmě mají.

gagneur
Host
gagneur

U nás na pokladně taky pokladní ví, že už nějaký rok jezdím do práce (ještě minulý školní rok se mě ptala, zda student či obyč) a dle karty ví, že je mi 24 let. Ted mám ze školy potvrzenou prukazku a kupuji si se slevou. A nic mi nemůže 😀

Robert
Host
Robert

Je dobře že se o podlem jednání LEO píše otevřeně.

Luke
Host
Luke

Proč podlé jednání? Jen se chová jak správný hospodář. Využívá jen možností ve špatně připravené a diravé vyhlášce.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Jestli tomu dobře rozumím ,tak podle tvé logiky plná Letná protestovala proti tomu že se pan Babiš choval jako správný hospodář a ne proti podlému chování ?

Kevis
Host
Kevis

Občas se dovíme, že některé organizace poskytujíc sociálníí služby potřebným musí ukončit činnost, jelikož nemají na svůj provoz peníze. Pořádají se různé žebravé akce typu adventní koncerty, konto bariéry,konto kuře. Proč, protože vláda místo toho,aby dala peníze tam,kde jsou opravdu třeba, vymyslí slevu na jízdném,kde vlastně vyhodila zatím 5,6 miliardy korun. A nač? Aby se mohli studenti jezdit ve volnu opíjet, takže vlastně podporujou alkoholismus, aby ti spoluobčané, kteří měli vůbec problém vychodit základní školu, takže už dál nestudují, toho do 18 let zneužívali, protože jim stačí k prokázání nároku na slevu ukázat jen občanský průkaz. Neustále čteme,jak je mládež… Číst vice »

Tom
Host
Tom

Slevy by měl Andy platit ze zisku Agrofertu, který má pouze díky dotacím.
A teď vážně:
Pokud už tyto slevy musí být, tak by neměli být ve špičkové časy, aby se hlavně do vlaků dostala business klientela a ostatní plně platící zákazníci.

Tom
Host
Tom

Neměly. Sorry jako!

Rtep
Host
Rtep

Rozumnými slevami by byly asi tak 50% slevy pro žáky a studenty pro cesty do škol a nějaká podobná výška slevy pro seniory cca nad 70 let. To vše samozřejmě jen na nejlevnější jízdné.
Jenže zrušením té 75% zrůdnosti by ANOfert a oligarcha Bureš přišli nejméně o polovinu voličů.
Holt s koblihami na věčné časy a nikdy jinak…

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Žáci a studenti do a ze školy klidně zdarma.

Rtep
Host
Rtep

Tak k tomu není naštěstí žádný důvod.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Teď asi trochu odbočím, ale to do toho Brna jeli Panterem a ve dvojce 😀 ?

Lukáš
Host
Lukáš

Co třeba rj? 😉

Hrackalw
Host
Hrackalw

Na fotce je panter.

jan
Host
jan

Chudáci 🙂

Hrackalw
Host
Hrackalw

A nebo chtěli tu slevu tu by v jedničce nedostali 😀.

R.L.m.
Host
R.L.m.

A co využít slev k „regulaci“? Něco ve smyslu třeba 25% sleva standardně, vyšší sleva jen pokud bude cesta vykonána mimo (definovanou) přepravní špičku nebo při obsazenosti menší než nějaké procento x hodin před odjezdem. Nebo nějak podobně. Ano je to složitější.

pepa
Host
pepa

Ať žije nesmrtelná teta!!

Joseph
Host
Joseph

Nevím, co je na tom pravdy, ale slyšel jsem od několika lidí, že soukromníci prodají v celkové ceně pro dospělého několik dětských. Může to někdo potvrdit?

Hrackalw
Host
Hrackalw

O tomto nevím, ale známá si přes internet objednala lístek a přišel ji lístek pro důchodce. Když to telefonem reklamovala byla ujištěna že má lístek správný. Prostě Jančura si rejzuje na slevách i u lidí kteří nemají nárok. No kdo umí ten umí 😀.

Georg
Host
Georg

to jsou historky jak ze svejka a urcite velmi duveryhodne.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Tak právě toto žádná historka není to je faktická situace těch historek mám víc. Ale to nemám přímo ověřené tak nechci šířit opravdové drby. Třeba to že Jančura odvezl podle doplatků více duchodcu studentů a zdravotně postižených než má kapacitu vlaku. Tomu se ani mě věřit nechce. Ale to že podvádí s doplatky nebo dokonce vozí černé duše tomu bych věřil. Když toho nedokonalého zákona jde tak snadno využít proč by to nedělal. Zpětně dohledat a zkontrolovat to prostě není možné.

navratp
Host
navratp

Jedna známá povídala. Důkazy nejsou. Ale MUSÍ to být pravda.

Hrackalw
Host
Hrackalw

A proč by si to vymyslela proč by mi lhala tě nenapadá ? Podotýkám že to je absolutně nestranný člověk s železnici nemá nic společného je to obyčejný cestující.

gagneur
Host
gagneur

Ještě že Babišovi nevadí, že je zneužívám já co by občan 😀

Marty
Host
Marty

Dejte důchodcům také místenky zadarmo!!!! Na pokladně!!! Několikrát jsem viděl, jak je vyhodí mladí, kteří si umí koupit lístek přes chytrý telefon nebo internet, rozvalí se tam, čumí do mobilů a senioři musí stát třeba z Prahy až do Pardubic!!!! No kde to jsme??!!! Za nás platilo, že dědečka a babičku pustit sednout, dneska??? Já mám místenku, tak vypadni bábo nebo dědku!!!!

Dalibor
Host
Dalibor

Což platilo i dřív, kdo měl místenku, seděl. kdo neměl, měl smolíka. Nikdo a nic nikomu nebrání si místenku koupit. A jde to i na pokladně, tj. kdo chce koupí si místenku. Na internetu jsou jen jiný ceny než na pokladně. Zkuste koupit zboží v leckterým kamenným obchodě za internetový ceny z ešopu…

Alan Wank
Host
Alan Wank

Přesně tak, nemám problém pustit někoho sednout v MHD, ale přece si nezajišťuji místenku, abych potom musel stát. Navíc spoje, které nejsou povinně místenkové (v těch by tento problém logicky nemohl nastat) mají i „volná“ místa, očekával bych tedy, že si důchodci sednou právě na tato místa, případně by je měli pustit lidé, co místenku nemají a nikoliv ti, co ji mají.

pepa
Host
pepa

Ať žije úcta ke stáří

Dáda
Host
Dáda

vnímám úctu k věku a místenky poněkud odlišně. Uvedu příklad. Senior na křižovatce má taky, z úcty ke stáří, právo jet na červenou??

MiKi
Host
MiKi

Co s tím má úcta ke stáří společného ?

Paja
Host
Paja

Staří s místenkou pustí sednout mladýho se sádrou? Nebo maminku s malým děckem?

Georg
Host
Georg

senior musi jezdit ve spickach? senior si nemuze naklikat listek na netu s mistenkou? nebo si ji nemuze koupit za 35 Kc, kdyz uz jizdne ma za suche z nosu?

Dominik
Host
Dominik

Však pracující si přeci taky může přivstat a jet v 5, i když dělá od 9, aby se vyhnul špičce, nebo si dohodnout změnu pracovní doby, ne?

Divočák
Host
Divočák

Pan Veselovský na toto téma měl trefný „monolog“ na dvtv, určitě ho tento ‚zvrat‘ v situaci pobaví..

BoH
Host
BoH

A zase bude za borca, jak toto bezpráví dokázal napravit 😀

A.R.
Host
A.R.

No jo, odbornici. Tihle diletanti vytvori debilni paskvil a pak se divi, ze jej nekdo zneuzije.

Martin
Host
Martin

Paradoxni je prave to, ze sam Babis jako podnikatel vyuzival jakychkoliv dotaci a jinych vyhod ve svem podnikani…

ondra
Host
ondra

Využíval… na místě je spíše přítomný čas,využívá nadále a přestat s tím nemíní

Hezky česky
Host
Hezky česky

Nevím kdo je diletant, tento tah ANO dosestavil vládu a přinesl pár procent voličů.. Zatím vede stále o parník před druhým a třetím, kteří spíše ztrácejí dech.

Dalibor
Host
Dalibor

No aspoň víme co jsou voliči zač. Něco jako společenský zrcadlo. Každej má holt nějaký preference. Neboli každej národ má – parlament, prezidenta… takovýho, jakýho si zaslouží ( zvolí)

Pražák
Host
Pražák

Bohužel máte pravdu, průměr je u nás relativně nízko. Ale není se co divit, z lidí starších 40 let jich 40% tvrdí, že za bolševika bylo lépe neb na tom lidé byli plus mínus stejně a 20% všech voličů by nejraději zavedlo nějakou formu diktatury. Holt komu není shůry dáno, toho si koupí Bureš, Pitomio či bolševici.

Hezky česky
Host
Hezky česky

Politici jsou obrázek národa, není úplně pravda. Je třeba to zasadit do politického systému, kde díky opo smlouvě máme zvýhodněného vítěze (d´Hondtova poměrná metoda), tedy vládě stačí něco málo přes 40% voličů, tedy krát volební účast vám stačí něco málo přes čtvrtinu občanů s volebním právem (studenti do 18-ti nemají volební právo), takže ještě méně lidí v zemi a na ten zbytek dáte kejchák, neb vám z marketingových průzkumu vychází co che těch 20%+ lidí ve státě co vás volí a kde vašim nevoličům to sebrat, neb to jsou čistě voliči odkojení minulým režimem, či mají ze státní kasy prospěch.… Číst vice »

Paja
Host
Paja

Tak to víme už dávno. Babiš jen povýšil to socanovský „zvýšíme důchody“ na něco co pod sebe zahrne i studenty, čímž pádem to může potěšit i jejich rodiče. Kupování voličů tu je a bylo a ty preference tomu obvykle odpovídají.

Pražák
Host
Pražák

Což jen ukazuje mentální omezení těch co ho volí. Teď ještě těm jednodušším „prodá“ to, jaký je geroj když ten bordel co tu s těmi nesmyslnými slevami zavedl kosmeticky poopraví. Ano bude líp a makáme.

A.R.
Host
A.R.

Jak píše Dalibor, aspoň víme, co jsou voliči zač. Prostě psychicky zmrzačený národ si volí psychicky zmrzačené lidi.

Gajda
Host
Gajda

Zneužije je moc drsný slovo, jen na maximum využije. Za zneužití bych bral, kdyby mě nechali jet jako dospělýho s lístkem pro seniora, když stejně budou na svým. Ono z těch co to kritizujou kdyby měl někdo možnost si takto legálně vydělat nemalý peníze, taky nebude váhat

A.R.
Host
A.R.

To by mi asi nepovolilo svědomí. Začínám mít dojem, že k tomuto národu nepatřím, protože nejsem typicky vyčůraný Čech, který vše využívá, když to zákon povoluje.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Dávám vám pane několik palců nahoru 😀 . Nedávno jsem psal v jiné diskuzi že by měla být také nějaká podnikatelská morálka nebo tak nějak. To bylo mínusu a dokonce osočení že s takovou bych asi brzy zbankrotoval. Jste výjimka. Ale je to příjemné zjištění že někdo takový existuje 👍👍👍👍👍.

A.R.
Host
A.R.

Díky. 🙂 Naštěstí podnikatel nejsem. Proti poctivým nic nemám, ale nemám tak ostré lokty, abych se tady prosadil. Pokud bych jednou začal podnikat, tak tady by to nebylo.

IGCT
Host
IGCT

Mluviti stříbro, mlčeti zlato, Andreji. Je to stejné „zneužití“ jako u čapáka. Co nezakazuje zákon,je dovoleno. Nechápu, že tomu andrejovi lidi ty kecy stále žerou.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Teď si skupina mladých popáků kupuje v Ex 140 studentskou jizdenku. Jedou na podle jejich slov na chlastačku do Pragy…všichni vytáhli ISIC a 129 CZK. Ty brďo. Podpora turismu 😂

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Skupina mladých Poláků

Jiří Voseček
Host
Jiří Voseček

Sleva platí pouze pro studentské průkazy vydané českými školami.

asddfsadfsa adsfasdf
Host
asddfsadfsa adsfasdf

To se plácli hodně přes kapsu. Většinou mě OVA-PHA na internetu stojí 92 a v pendolínu s mítestenkou záleží, nejčastěji 127 CZK.

jan
Host
jan

Tady to stát vybere zpět na spotřební dani a DPH, to bych se nebál..

Chorobný prokrastinátor
Host
Chorobný prokrastinátor

Vida. DoŤOKáno jest. Co napraví teď?

jirka
Host
jirka

To-Kroupa hruza

Kevis
Host
Kevis

Ale ještě něco. V naší dopravě nesleduju, že by nějak výrazně po slevách stoupl počet cestujících,ale jen to, že začali jezdit levněji. A jestli přibyli,tak ti,co 2 zastávky kdysi chodili pěšky a nyní se svezou ty 2 zastávky za 3 Kč, jelikož je to pro ně pakatel a stát na to musí doplatit 11 Kč do vyrovnání ceny jízdného. Tím jen podpořil lenost studentů a vlastně i udělal vše proti snížení zdravého pohybu

Dominik
Host
Dominik

Možná ve Vašem kraji, ale u nás je rozhodně vidět nárust.

Jirka
Host
Jirka

No u nás se jezdí i jedna zastávka. Běžně pod kopcem čeká tak deset lidí, kteří jedou jednu zastávku právě kvůli kopci. Zastávky jsou od sebe méně než kilometr.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

A to je prosím jaký kraj? Já jsem očekával aspoň narůst o 35-50%, když je to za dvacku do Prahy, ale stejně většina rodin s dětmi si užijí D1..aspoň za Jihomoravský kraj není nárust ani o 0,0001%, omlouvám se. 😃

Kevis
Host
Kevis

Ať ty slevy zruší úplně. Proč já mám dotovat ze svých daní důchodce, kteří ušetří na jízdném do supermarketu,aby tam utratili mnohem víc nebo cestu studentů, kteří tuto slevu využívají na cesty do barů a ušetřené peníze pak propijí? Vidím to totiž často,jak jsou tyto slevy využívané, jelikož jezdím s autobusem. Když už, proč i tyto slevy nemají i pracující za minimální mzdu, kteří po odpočtu jízdného z výplaty mají míň, než ti důchodci a ještě z toho musí živit rodinu. Různé organizace,jako třeba Klokánek skomírají, že nemají na provoz, že od státu nedostávají dostatek peněz a stát rozhazuje peníze… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Důchodcům nechat, v aktivním věku už byli a do státního odvedli, teď je řada na státu, aby je nenechal úplně na holičkách. A výška důchodu? Asi jak kde, ale zas taková výhra to často není.
A studenti? Tam bych to omezil, jak to bylo, jen na cestu do/z školy, jestli to dopravce na vlastní náklady bude poskytovat i jinde, je jeho problém.
A u obou skupin stáhnout na (dejme tomu 45%).

jirka
Host
jirka

proc duchodcum? nikdy nemakali… konecne 30let od ceskeho bankrotu slavime

Zlínka
Host
Zlínka

Vy jste………

xyz
Host
xyz

„v aktivním věku už byli a do státního odvedli, teď je řada na státu, aby je nenechal úplně na holičkách.“
Lze zařídit přiměřeně/dostatečně vysokou penzí (kterou může každý důchodce dle svého uvážení využít na cokoliv).
Ne jednoúčelovou kompenzací za veřejnou dopravu.

Dominik
Host
Dominik

Penze je vypočítávána dle výšky platu a odpracovaných let, to by se musel zavést něco jako nepodmíněný důchod.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Naopak, české penze jsou jedny z nejvíce rovnostářských ze všech penzijních systémů světa. Velká část je nároková, jen malá část je zásluhová a odvíjí se od minulých mezd.

Martin
Host
Martin

Myslim, ze na puvodnim systemu slev nebylo nic spatneho,…
Co se tyce duchodu, to je na dlouhou debatu, v tomto jsme az prilis socialisticti…

Pražák
Host
Pražák

Důchodci již levnější jízdné měli i před touto Burešovou habaďůrou, takže není důvod proč z veřejných zdrojů platit Burešová jednodušší voliče.

Lukáš
Host
Lukáš

To právě že neměli, jen někteří dopravci jim uznávali slevu10-25% na vlastní náklady. Sleva na důchodce byla zrušená někdy 2010-2013.

Paja
Host
Paja

Nesmysl. Nad 70 bylo ve vlaku 50% a jinak měli IN Senior (IN50) za hubičku. Jak to bylo u autobusů to netuším.

pepa
Host
pepa

Na rozdíl od tebe jsme si na ty důchody vydělali.

MiKi
Host
MiKi

Opravdu ? Z ekonomického pohledu by jim důchod z peněz, které do systému odvedli dneska nestačil ani na chleba s vodou. Dnešní výši důchodu mají , protože jsme ochotni jim to platit ze státního rozpočtu.

Míra
Host
Míra

Bez našich dědků a pradědků by tu vůbec žádné železnice a silnice nebyly. Nemohla by tu být ani debata o slevách na vlaky a autobusy. Ale platí to i do budoucna, pokud se infrastruktura nebude udržovat a rozvíjet a peníze se „projí“, nebude za několik desítek let co dotovat.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll