Dopravci Lidé Železnice

České dráhy nasadily na rychlík mimořádně lepší vůz. Kvůli premiérovi a ministrovi

Andrej Babiš a Karel Havlíček přichází k vlaku kolem vozů, které na rychlících Praha - Benešov běžně jezdí. Foto: Ministerstvo dopravy
Andrej Babiš a Karel Havlíček přichází k vlaku kolem vozů, které na rychlících Praha - Benešov běžně jezdí. Foto: Ministerstvo dopravy

Cestující v rychlíku 707 Lužnice z Prahy do Českých Velenic dnes čekalo překvapení. Na spoj, který je složen téměř výhradně z vozů z 80. let minulého století bez větší modernizace, nasadily České dráhy vůz Bdpee se zásuvkami, klimatizací a wifi. Důvodem byla výprava premiéra Andreje Babiše a ministra dopravy Karla Havlíčka vlakem do Benešova spojená s várkou slibů o vylepšení dojíždění vlakem do Prahy.

České dráhy se snímkem z modernizovaného vozu pochlubily na svých sociálních sítích, stejně tak premiér a ministr. Na těchto spojích běžně jezdí soupravy složené z vozů řady A, B a BDs, tedy v podstatě toho nejhoršího, co České dráhy cestujícím na rychlících nabízejí. Jde o vozy, které prošly jen drobnými úpravami, například výměnou potahů.

Bc. Václav Nebeský (generální ředitel Českých drah) a Andrej Babiš. Foto: Twitter Českých drah
Bc. Václav Nebeský (generální ředitel Českých drah) a Andrej Babiš. Foto: Twitter Českých drah

České dráhy nasadily vůz pro premiéra v době, kdy na řadě jiných linek trvale bojují s nedostatkem vhodných moderních vozů, například na Západních nebo Valašských expresech.

„Vzhledem k plánovanému dnešnímu jednání ohledně dopravní situace na železnici ve Středočeském kraji byl do oběhu zařazen velkoprostorový vůz, který byl k dispozici, takové jednání umožnil a zároveň může zůstat na lince v běžném provozu a v této soupravě i v následujících dnech,“ uvedly České dráhy na twitteru. Podle rezervačního systému ČD ale jezdí další dny stále soupravy složené ze starých vozů. ČD neuvedly, z jakého jiného vlaku musely tento vůz pro premiéra přesunout.

Babiš dnes slíbil, že cestování vlaky v okolí Prahy se zlepší prodloužením souprav a nástupišť. Pražský objednatel veřejné dopravy Ropid už dříve tlačil na pořizování velkokapacitnějších souprav pro tyto spoje, narazil ale na odpor Středočeského kraje, který je pod vládou hnutí ANO 2011.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin
Host
Martin

To fakt nechapu, a pak mame poslouchat, ze jsou do Budejovic moderni vozy…

Jan Miksa
Host
Jan Miksa

To už musí jet premiér aby jel lepší vagon? Obzvláště kupeckove vozy ČD někdy vypadají jak z doby před 15 lety. Nejsou tam ani zasuvky ani wifina. Přitom ty samé bere RegioJet a wifinu tam má. Jedině ta klimatizace připomíná 2. dekádu 21. století.

Naj Askim
Host
Naj Askim

kup si data

Leinad
Host
Leinad

Stačí aby dopravce koupil vozy s okny. V šukafonu i třeba v B249 na stejné trati signál je.

Milan kuchar
Host
Milan kuchar

Ano ano ano to už tu jednou bylo. Taky meli upraveny vagóny a byli nabarveny na červeno. Akorát že nepokryvali kapacitu

Leinad
Host
Leinad

Bureš slibuje, ale ve skutečnosti kraj odmítá platit posilu. 🙂

Štěk zapesal
Host
Štěk zapesal

No to je zase kauza hodná inteligence pana Sůry 🤣😎

milos
Host
milos

Článek na téma – kterak podvodník a lhář opět zbaběle prchá před jednáním s Evropskou komisí, která by sice ráda dále štědře dotovala provoz agrofertu, jen kdyby jí bureš vysvětlil proč!?

On ale nic vysvětlit nehodlá… Co na to hanzelka a monika!? bureš jim tímto přece kazí byznys (i když samozřejmě chápou, proč by bojoval za cizí firmu).

Podaří se burešovi ukrýt před EK v sázavských lesích kolem Benešova? Jaké má nejslabší premiér vydíraný Rusy (drží ho u moci) a Číňany (je u nich zadlužen až po uši) šanci?? A co Jan Tleskač?

Jan K.
Host
Jan K.

Měli by hlavně udělat ty vlaky delší. Teď je nějaký nesmyslný trend u ČD všechny vlaky zkracovat na jenom 4 – 5 vozů. A kam se jako ty lidi mají vejít když ten vlak je tak krátký a jede to v odpolední špičce kdy ten nápor cestujících je vyšší. Nejhorší je že tihle lidi co o tom rozhodují kolik ten vlak bude mít vozů a jaké řazení tak ty tím necestují takže nevědí o tom že ten vlak potřebuje více vozů. A na ty nástupiště by se to určitě vešlo. A vagony je kde brát, v depu je jich tam… Číst vice »

milos
Host
milos

na nastupiště cestou možná ano – ale na hlaváku, kde se používají půlnástupiště by najednou pro každý regionální spoj bylo potřeba nástupiště celé? Jen další plácnutí do vody salónního plácala…

Cyklista
Host
Cyklista

Nezapomeňte, že ČD nemá žádné použitelné vozy a každý posilový vůz se odebírá ze zásob vozů určených ke sešrotování. Buďme tedy rádi, že mají aspoň těch 4 – 5 vozů na vlak

Kofolytik
Host
Kofolytik

Spíš než na vagon se podívejte jak vypadá šéf ČD, který jede vlakem s premiérem. Rozhlalená košile, zlatý řetízek, nepadnoucí sako a strniště. Jestli nemá soudnost sám, tak ho na to měl někdo z PR ČD taktně upozornit, že to by si to jako šéf páté největší firmy neměl dovolit.

BoH
Host
BoH

A co konkrétně je na kteréhokoliv z těch věcí špatně? Proč by musel mít dopnutou košili? Proč by neměl mít zlatý řetízek? Proč by neměl mít takové sako, ve kterém se cítí dobře? Proč by nemohl mít strniště? … Mně tedy spíše vadí, jak se tento člověk dostal do čela Drah.

Kofolytik
Host
Kofolytik

Reprezentuje firmu na setkání s premiérem země, což je 4. nejvyšší představitel státu. Není na výletě za babičkou. Ale máte pravdu – potvrzuje to, že se opravdu do čela firmy dostat neměl a myslím, že pro něj hlasující členy DR hanba fackuje.

BoH
Host
BoH

Ale nějak nechápu, co je špatně na jeho oblékání. Nechápu, proč do toho tahat „módní policii“, ať se obléká, jak uzná za vhodné. Alespoň nevypadá jako škrobený snob 🙂

Kofolytik
Host
Kofolytik

K jeho pozici náleží nějaká pravidla a povinnosti. A jednou z těch povinností je umět se správně obléknout. Řídí a reprezentuje 5. největší firmu v ČR, plat ho ve výběru oblečení neomezuje a je na setkání s jedním z nejvyšších státnich činitelů. Jak mu má někdo věřit, že zvládne řídit tenhle kolos, když ani není schopen se oholit a vybrat si padnoucí oblečení?
Pokud by to byl výstřední milionář provázející premiéra po svém panství, tak by se dalo zamhouřit oko, ale tento pán je defacto zaměstnanec státu na setkání se svým nadřízeným.

BoH
Host
BoH

A o tom rozhodujete Vy nebo kdo? Proč by se například měl holit? Aby vypadal jako 10 letý dítě? A ten oblek mu budete vždy schvalovat? Aby náhodou neudělal přehmat… No, módní policie by měla koukám převzít kontrolu nad státem, protože ta díky svým schopnostem se „správně“ oblékat má jistě správné kompetence manažera 🙂

Brumla
Host
Brumla

Nedávno jsem sednul do ,,moderního,, vozu. Sedel jsem skoro na zemi, kolena jsem měl skoro v úrovni ramen. Vstát ze země nebylo příjemné. Vzpomněl jsem si na ,,zlaté,, koženky. Včera jsem jel znovu , na zemi jsem neseděl ovšem sedadla plyšová, byla ošuntěla drobky , vzpomněl jsem si na ,, Zlaté,, koženky, vzal se hadr a otřelo se to a bylo vše čisté. Jo a WiFi fungovala , ovšem při počtu dat jsem ani neprepinal na WiFi.

BoH
Host
BoH

Čím že jste to jel, že jste „seděl skoro na zemi“? Neznám sedadla, která by měla nějakou odlišnou výšku (alespoň ne tak, abych si toho všiml). Pro příště ještě radím – když jste rád s sebou nosil hadřík, tak příště příruční vysavač. Já jen ty zlaté časy s béčky skutečně zpět nechci 🙂

navratp
Host
navratp

Ty problémy co popisujete v prvním a druhem řádku jsou podle mne typické pro koženky. Tak nevím…

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Je fakt, že v některých rychlíkových vagonech je posez hodně nízký. Starším lidem se v nich hůř zvedá a bez užití područek to nejde. Na koho konstruktéři touto koncepcí mysleli, snad na děcka nebo trpaslíky?

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

A co je lepší bunda z koženky nebo právě naopak? 🙂

Petr Zlom
Host
Petr Zlom

Jsem rád, že členové vlády vč. premiéra jsou vidět ve vlaku. Mimo jiné je to velká mediální podpora železnice. Témata, o kterých se jednalo jsou pro budoucí rozvoj příměstské železnice nejen v okolí Prahy klíčové.
Bohužel několik novinářských hlupáků se to snaží torpédovat tím, když jako hlavní zprávu prezentují lepší vagón. !!! Za první republiky se běžně vypracovali celé zvláštní vlaky pro vládu, prezidenta…. V některých západních zemích je to dobrým zvykem i dnes. Bohužel česká malost opět vítězí.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Grigorij Alexandrovič Potěmkin se tomu jen směje..

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mohl by se, švihák, objevit na scéně s pečenou husou na podnosu.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Na křižníku Aurora?

Madarska sova
Host
Madarska sova

Auroru si vzal soudruh Dzeržinskij na ryby

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Asi nebyl volný křižník Potěmkin.

BLackList
Host
BLackList

obvykle se vládním představitelům a pod. zařazuje salonní vůz. Takže srovnání s Potěmkinovými vesnicemi není úplně na místě.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Určitě ta cesta vlakem měla manifestovat sepjetí hnutí ANO s masami. To víte, že se v tomto případě myslí na volby až v „první řadě“. Já bych tento počin ale neodsuzoval. Je celkem sympatický.

Luděk S.
Host
Luděk S.

A už je líp?

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Těm dvěma (autocenzurováno) ANO. Ti si jeli v luxusu, zato plebs se tísnil v horším..

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ano i ne, pane ministře. Někomu se přitížilo. Ale mám i dobré zprávy. Daří se snižovat daně.
https://echo24.cz/img/5694e20ae4b026b19b256c32/1040/540/FIT?_sig=M73LtYnuKHbW19Uj_ZUp3MSzTdHn0GfZo_UadMCRluI

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Jak komu. Kremlíka už melou.

Vlado
Host
Vlado

Mě se moc líbí jak všichni v komentářích se vyjadřují ke kvalitě vozů ,ale to podstatné uniká.Jednání se mimo jiné vede o délce nástupišt a tím možnosti delších souprav a zvýšení kapacity.Ale odpovídající nástupiště a jiné věci (jako třeba ranžíry)tu dávno byli a pár idiotů co si hraje na železniční odborníky vše zlikvidovalo,dnes se mě nevejde rychlík o 7 mi vozech ani do stanice Ústí n L ,na kolika tratích mám v JŘ poznámku nástup a výstup pouze u prvního (nebo 1-3 vozu)Ve stanicích vše přebytečné vytrhám ,ale pustím na koleje každého joudu a kapacitu dráhy nezvýším a pak se… Číst vice »

Georg
Host
Georg

tak si vlado dej jeste jeden velkej rum a uz di domu…

Jaroslav
Host
Jaroslav

Jako pointu to má a můžu s ní i souhlasit. Ale taky jsem u toho dostal chuť na panáka…

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Taky se bojíte cestovat vlakem když nejste pod vlivem?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak to musí být setsakramentsky dlouhé vagony. Ať měřím jak měřím, tak ten peron na Hlavním má asi 390 metrů a sedí to i v katastrální mapě. Na fotomapě je tam dokonce vyblejsknutý 9vozový manipulák, pro srovnání.
Osobní vagon má 25 až 27 metrů dle typu. Takže opět tady máme mlácení vycpaného králíka, že sežral jitrničku.

Miky
Host
Miky

„dnes se mě nevejde rychlík o 7 mi vozech ani do stanice Ústí n L“

To myslíte vážně nebo je to nadsázka?

Tomáš
Host
Tomáš

Cestovali v 2. triede? Tak to je celkom šok v pozitívnom slova zmysle.. Keď je nejaká akcia kompetentných u nášho národného dopravcu, tak súprava vyzerá katastrofálne a ešte sa pripojí ďalší vozeň 1. triedy.. Potom samozrejme, že aj keď cestujú juhom, tak cesta bola super a netreba nič meniť… Niečo podobné sme mohli vidieť v jednom z posledných videí na oficiálnom YouTube kanáli ZSSK, kde sa pán Filip H. so svojím ,,kolegom“ rozhodli cestovať rýchlikom z BL do KE cez Zvolen.. Samozrejme v 1. triede a jediné, čo sa divák v tomto videu dozvedel, je to, že infraštruktúra na juhu… Číst vice »

AAA
Host
AAA

tak problém je ovšem v tom že tato druhá třída (co se tam běžně nevyskytuje) je tak o dvě třídy lepší než to co je tam pro plebs normálně řazeno jako třída první.

Cestovatel
Host
Cestovatel

Tomáš: to víš no… u vlakových souprav tam na té trase není žádná konkurence od tradičně Českých dopravců, ani od Maďarských ani od rakouských… No a trať je od Štůrova západo-východní jednokolejka spojující severojižní jednokolejné „Uherské“ tratě původně stavěné za císaře pána na Budapešť..

Pumpičkář
Host
Pumpičkář

Možná proto, že vagony první třídy na jihu Čech připomínají spíše denní bar z roku 1975 a šanson Hany Hegerové o vyhozené barové lavici :-).

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Já jsem jel onehdy, není to tak dávno, na trati č. 200 výlukovým autobusem, a v něm – kdo nezažil neuvěří – byla sedadla uspořádáná 2 a 2 proti sobě v jakýchsi samostatných kójích. Něco jako čtyřky ve vlaku. Ale v něm kóje nejsou. Zažil to tam někdo z vás? 🤓

Dushan
Host
Dushan

Rozhodně nesouhlasím, že „vozy řady A, B a BDs, je v podstatě to nejhorší“. Z klasických vagónů v běžném provozu jsou nejhorší na českých kolejích vagony ABpee347 od polské firmy PESA Bydgoszcz.

Georg
Host
Georg

tak o tom nechte hlasovat na rychliku 707, ok?

Ušatá
Host
Ušatá

Rovněž se kloním k tomu, že vozy A, B nejsou nic špatného, zejména, pokud v B už není koženka. Tyto vozy mají oproti těm jakoby novým řadu výhod a i z diskusí vyplývá, že názory na to jsou tak půl na půl. Ty vozy jezdí dobře, mají kupata, dvě WC, dnes už v docela dobrém stavu a jedničky mají pohodlná a dostatečně polohovatelná sedadla, o čemž se u nových vozů nedá mluvit ani náhodou. Jedinou chybou v jedničce jsou slabé lampičky nad sedadly, u kterých se nedá číst. Prostě docela velkému množství cestujících nevyhovují vozy bez kupat, s řazením sedadel… Číst vice »

Dushan
Host
Dushan

Je sympatické, když vrcholní představitelé státu čas od času použijí ke služební cestě vlak. Nepamatuji, že by se tak stávalo v dobách vlády Klause/ODS a Havla.

Petr
Host
Petr

Jenže to byli státníci a nemuseli si lidskost dokazovat . Jo , co Havel vytáhl , Klaus udržel a tito to podělali . Ale stádo je spokojeno .

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Vzpomínám na fotku presidenta Havla ve vlaku směr Vrané nad Vltavou. Ale teď jako tehdy je to jako něco jako zvláštního …. .

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Ano, nepamatujete. Ale stávalo se. Stačí trošku googlit:

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlada-jela-zasedat-vlakem.A020311_124306_obrazem_ton (přeskočte až na „Červen 1993: vláda Václava Klause vyjela zvláštním vlakem ..“)

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/klaus-vyrazil-vlakem-do-ostravy-poprve-vyuzil-soukromeho-dopravce-138451 (Klaus prezidentem).

A to prosím toho arogantního pána VK dost nemám rád..

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak Klaus především neměl potřebu dozorovat délku perónů v okresním městě. Havel, když dozoroval točení piva, tak za něj taky platil. A rozhodně nepožadoval jinou sazbu DPH, když si objednal tupláka.

navratp
Host
navratp

Třeba si to jenom nechcete pamatovat.

Marian Kechlibar
Host
Marian Kechlibar

Vzpomínka na rok 2004. Rozhodli jsme se jet s jedním tehdejším kolegou na Invex do Brna. Tímtéž vlakem se ovšem rozhodl jet i Standa Gross, tehdejší premiér, plus zbytek vlády na výjezdní zasedání.

Celou boží cestu nás doprovázel policejní vrtulník. V hale brněnského hlavního nádraží manévry uniformovaných a odhadem dvaceti dalších v civilu.

Není nad to, když politici cestují lidovým dopravním prostředkem a šetří přitom prostředky daňového poplatníka. Konec ironie.

Petr
Host
Petr

A to ještě počítám , že limuzíny jeli po cestě taky , aby měli papaláši do čeho z vlaku přestoupit . Takže kromě fotky na fcb nákladově provar .

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Taky si říkám, že tohle musí být pro ochranku hodně náročné. Na úvodní fotce jsou minimálně tři, co se tváří, že páníček zase něco vyvedl, já tady nejsem.

aldazfrantiškova
Host
aldazfrantiškova

při zobrazení snímku z článku v nové záložce se objeví jako název záložky „koblihyjedouvlakem.jpg“ 🙂

Honza Fátor
Host
Honza Fátor

Člověk by řekl, že je to skoro na vyhazov redaktora, ale on vlastně kope za tu správnou stranu.

Karel
Host
Karel

Vlakem jsem jel naposledy v 1974 na vojnu a stačilo mi to.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Byl v něm ještě někdo jiný než branci?

Petr
Host
Petr

No vidíš . A to už ty vagony nastříkali na modro . Ne všechny , ale některé už stihli .

Georg
Host
Georg

a jak jsi jel z vojny? stopem?

vitapb
Host
vitapb

Je tam pořád

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

No pokud si myslíte, že od té doby se nic nezměnilo, pak je mi vás dost líto.

Anonym03
Host
Anonym03

Autem z AZ n.p. po D1 jsem jel jen jednou a stačilo mi to.

Jiří 24
Host
Jiří 24

Bych mu tam dal béčko z R12, to by čuměl s čím jezdí pan Nebeský 😍

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Rovnou Bdmtee, alias Honecker. To by si musel nejvyšší pan ředitel sednout na vedlejší čtyřku. Ale zase by měli oddíl sami pro sebe.

Jiří 24
Host
Jiří 24

Až moc velké pohodlí, stačilo by koženkový Béčko a pořádný pařáky 🤩

hoholu
Host
hoholu

Jo jo, B z R12 je fantazie ❤️❤️❤️

Fantom od vedle
Host
Fantom od vedle

Náhodou tyhle vozy, co tu jezdí nejsou vůbec špatný. Dle mého názoru jsou pohodlnější než některé novější vozy vypravované na expresy. Očekávám, že se zde najdou lidi, kteří tento názor zkritizují ale co budete dělat když ve třicetistupňovém vedru přestane jít klimatizace ve voze bez otevíracích oken?!
Nicméně nikomu tento názor nevnucuji ale lidé by si měli vážit toho, co zde jezdí.

Panda
Host
Panda

Takže v 99,9% případů by bylo lepší tam mít moderní vůz s klimatizací (a s lepším podvozkem, kotoučovými brzdami, vakuovým WC atd.), ale kvůli tomu 0,01% případů, kdy bude přes 30°C a nepůjde klimatizace odhajujete Béčka… Znám spoustu lidí z Benešova nebo ČB, kteří vlak považují za socku hlavně kvůli Béčkům. Mnoho z nich kvůli nim volí auto, případně expres/osobák.

Fantom od vedle
Host
Fantom od vedle

Souhlasím, že lepší podvozek a kotoučové brzdy, atd. jsou přínosem. Ale zas na druhou stranu když si mám vybrat tak jdu raději do starého Béčka než do nepohodlnýho Bdpee. Jo a těch několik lidí jak tady zmiňujete, tak by mě zajímalo proč jsou rychlíky Praha-Budějovice většinou plný. Poněvadž kdyby to všichni brali za ,,socku,, tak jezdí prázdný.

Marek
Host
Marek

Protože autem ta cesta taky stojí za starou bačkoru. Na jih vždycky jezdily ty nejhorší vagony co měly ČD po ruce.

Panda
Host
Panda

Plné jsou zejména ve směru špičky kvůli dojíždějícím do Benešova a také krátkým vlakům. Upřímně mezi Prahou (centrem) a Benešovem ve špičce moc alternativa není, takže spousta lidí vezme za vděk i Béčka, příp. Bdmtee (Sp) nebo osobáky… Uznávám ale, že Bdpee není moc velké zlepšení…

Georg
Host
Georg

bdpee s klimou, vakuhajzlem, normalnimi dvermi a wifinou ze neni zlepseni proti beckum?

Fantom od vedle
Host
Fantom od vedle

Wifina, klima a další ,,vychytávky,, jsou dnes pro většinu cestujících nutnými prvky, bez kterých by vlakem nejeli. Ovšem to taky není vše. Máte snad v Bdpee možnost si zhasnout či ztlumit osvětlení (viz BMZ)?! Samozřejmě že ne. Když si chce člověk při cestě za tmy trochu odpočinout, tak v tomhle voze se mu to zaručeně nepovede. Nehledě na to, že někdo má raději oddílové než velkoprostorové vozy. Teď tady neoroduji za béčka ale i v novějších se dá docílit cestovního komfortu. Bmz jsou toho ukázkovým příkladem.

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Taky je mi známo pár pracháčů, co jedou z Benešova ešusem, protože tam je klimatizace a civilizovaná jednička.

Honza Fátor
Host
Honza Fátor

Vakuové WC to je zlo, když je co chvíli kvůli nedostatku vody nebo ucpání mimo provoz. To zlatá obyčejná díra na koleje je konci jízdy vlaku, která trvá třeba i pět šest hodin.

Martin 2
Host
Martin 2

Přesně jak píše kolega podemnou, Vrchní kobliha na všechno dohlédne a všem naslibuje jak ,,ANO, bude líp,,. A jako obvykle slibem nezarmoutí. Mně úplně stačí, jak maká na VRT. Tahle skvadra až skončí tak se budou všichni divit. Dálnice nikde, VRT nikde, dálniční známky a předražené vrtulníky možná. Ale co bude určitě tak obrovské dluhy, které někdo muset zaplatit.

Otmar
Host
Otmar

Projekt VRT byl spuštěn před půlrokem. Máte špatné informace.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Že co? Březen 2017, vláda schválila hlavní trasy. A už v roce 2014 vyšla Bílá kniha.
https://www.mdcr.cz/getattachment/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Schvaleni-Bile-knihy-je-dulezitym-okamzikem-pro-da/MD_Bila_kniha.pdf.aspx

Takže za těch 6 let stihli:
– schválit hlavní trasy
– projednat s Německem Krušnohorský tunel, nikoliv už ale DÚR
– stanovit úsek Běchovice Poříčany jako prioritní
# nová trať Plzeň − Domažlice není iniciativa vlády.

Petr
Host
Petr

Kromě druhého bodu do kterého byli němci vmanipulováni (pozitivně) a Běchovice (ty už měli být hotové) to jsou sny a vzdušné zámky , výsledek nula .

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jojo, druhá nákladní dvojkolejka do Německa není potřeba, ty tranzitní kamiony Plzeň − Brno − Slovensko přece pobere dnešní jednokolejka.

Honza D.
Host
Honza D.

A o čem Bureš snil když náhodou spal?

Georg
Host
Georg

o jizde hasisbednou

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

O tom, že dostává dotace na převzetí majoritního podílu v Royal Dutch Shell.

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Keninkliche nederlandsche Shellmaatschapij :-).

Honza D.
Host
Honza D.

Pamatuji bilboardy s VR jednotkou a textem Praha – Brno 0:45 hod. Chudák, asi měl moc vlhkej sen…😀