Dopravci zneužívají slevy, přiznal jejich autor Babiš. Po Kremlíkovi chce zastropování cen
Premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Vladimír Kremlík. Foto: Úřad vlády
Premiér Andrej Babiš, jehož vláda bez důvěry před rokem a půl schválila zavedení slev 75 % pro vybrané skupiny cestujících,
Zavedl státní slevy a cestující je využívali. A dokonce na nich vydělávali ti, kteří ty cestující vozili. Doufám, že si svá slova Bureš vezme k srdci a bude vydělávat (nejen) na biopalivech BEZ DOTACÍ.
Postavil si hospodu, ale chodili mu tam lidi.
„Já jsem známý šetřílek“ … Jojo, to známe
1) ty slevy a dotace zdaleka nevymyslel Babiš
2) jakákoliv dotovaná cena se automaticky navyšuje minimálně o polovinu výše dotace
3) jakékoli dotace a veřejné podpory jsou nesmysl
1) Ano, nicméně je do současné příšerné podoby upravil. Když bylo 25 % na cestu do školy, kromě pár extrémistů nikdo neprostestoval. 2) Záleží na tom, jak je dotační systém nastaven. V tomto případě ano, obecně rozhodně ne. 3) No to tedy nejdou, protože i v základech ekonomie se dočtete, že rozhodně ne vše lze provozovat na komerční bázi. Navíc tady nejde jen o ekonomické, ale také o ekologické hledisko. Pokud by například doprava byla čistě na komerční bázi, tak veřejná doprava bude jezdit asi tak z 10 %. A co zbytek? No samozřejmě auta, protože se nevyplatí lidem platit… Číst vice »
3) jenže ti lidi ten autobus stejně platí. Z daní, takže celková cena není vidět.
Mimochodem, koupili byste si šalinkartu, která je 2x dražší, ale dá se odečíst ze základu zdrav, soc i DPFO? DPMB by to stačilo, 50 % příjmů má vlastních. DPMB by dostal svoje, jen by ostrouhal přerozdělovací řetězec.
To sice jo, nicméně právě ten přerozdělovací systém funguje na tom, že „bohatí dávají více a chudí méně“… A nejsou to ti bohatí, kteří tím autobusem jezdí…
Proč jsou vůbec slevy? Pro důchodce za co, že jsou ti lidé stáří? Ti není zásluha, to je prostě běh času. Teď se jim několikrát zvýšily důchody, tak ať si to zaplatí. Můžou si za pakatel koupit IN25 na rok, stačí trochu jezdit a za body je další rok zdarma. To je 25 % dolu. Pokud musejí cestovat pravidelně k doktorovi a prokazatelně na to nemají, tak ok, třeba roční sleva na 50 % na danou cestu z-do. To samé studenti. Tak snižte rodičům daně a hotovo. Jednodušší a je to vyleje nalej. A když už slevu, tak na trať… Číst vice »
Bylo by dobré to zrušit. Ale to se povede, až Bureš zmizí na smetišti dějin nebo alespoň v kriminále.
dlouhá věta popisující jedno slovo. Nikdy ( Bureš zmizí na smetišti dějin nebo alespoň v kriminále) Vždy budou nějací Bureši…
Uvedu vám dnešní případ využívání studentských slev. Nastoupila mi Romka,o které vím, že zametá chodníky u technických služeb. Chtěla po mně studentské jízdné a já ji ho musel prodat, jelikož ještě nemá 18 a je povinná mi ukázat jen občanku
Tak to je snad v naprostém pořádku, ne?
Když už Bureš tuto zoufalcovu koblihovou slevu zavedl, tak proč by ji neměl využívat někdo, kdo na ní má jednoznačně nárok? Mezi 15. a 18. rokem věku jsou v pracovním poměru stovky mladých a ti všichni na ni nárok samozřejmě mají.
U nás na pokladně taky pokladní ví, že už nějaký rok jezdím do práce (ještě minulý školní rok se mě ptala, zda student či obyč) a dle karty ví, že je mi 24 let. Ted mám ze školy potvrzenou prukazku a kupuji si se slevou. A nic mi nemůže 😀
Je dobře že se o podlem jednání LEO píše otevřeně.
Proč podlé jednání? Jen se chová jak správný hospodář. Využívá jen možností ve špatně připravené a diravé vyhlášce.
Jestli tomu dobře rozumím ,tak podle tvé logiky plná Letná protestovala proti tomu že se pan Babiš choval jako správný hospodář a ne proti podlému chování ?
Občas se dovíme, že některé organizace poskytujíc sociálníí služby potřebným musí ukončit činnost, jelikož nemají na svůj provoz peníze. Pořádají se různé žebravé akce typu adventní koncerty, konto bariéry,konto kuře. Proč, protože vláda místo toho,aby dala peníze tam,kde jsou opravdu třeba, vymyslí slevu na jízdném,kde vlastně vyhodila zatím 5,6 miliardy korun. A nač? Aby se mohli studenti jezdit ve volnu opíjet, takže vlastně podporujou alkoholismus, aby ti spoluobčané, kteří měli vůbec problém vychodit základní školu, takže už dál nestudují, toho do 18 let zneužívali, protože jim stačí k prokázání nároku na slevu ukázat jen občanský průkaz. Neustále čteme,jak je mládež… Číst vice »
Slevy by měl Andy platit ze zisku Agrofertu, který má pouze díky dotacím.
A teď vážně:
Pokud už tyto slevy musí být, tak by neměli být ve špičkové časy, aby se hlavně do vlaků dostala business klientela a ostatní plně platící zákazníci.
Neměly. Sorry jako!
Rozumnými slevami by byly asi tak 50% slevy pro žáky a studenty pro cesty do škol a nějaká podobná výška slevy pro seniory cca nad 70 let. To vše samozřejmě jen na nejlevnější jízdné.
Jenže zrušením té 75% zrůdnosti by ANOfert a oligarcha Bureš přišli nejméně o polovinu voličů.
Holt s koblihami na věčné časy a nikdy jinak…
Žáci a studenti do a ze školy klidně zdarma.
Tak k tomu není naštěstí žádný důvod.
Teď asi trochu odbočím, ale to do toho Brna jeli Panterem a ve dvojce 😀 ?
Co třeba rj? 😉
Na fotce je panter.
Chudáci 🙂
A nebo chtěli tu slevu tu by v jedničce nedostali 😀.
A co využít slev k „regulaci“? Něco ve smyslu třeba 25% sleva standardně, vyšší sleva jen pokud bude cesta vykonána mimo (definovanou) přepravní špičku nebo při obsazenosti menší než nějaké procento x hodin před odjezdem. Nebo nějak podobně. Ano je to složitější.
Ať žije nesmrtelná teta!!
Nevím, co je na tom pravdy, ale slyšel jsem od několika lidí, že soukromníci prodají v celkové ceně pro dospělého několik dětských. Může to někdo potvrdit?
O tomto nevím, ale známá si přes internet objednala lístek a přišel ji lístek pro důchodce. Když to telefonem reklamovala byla ujištěna že má lístek správný. Prostě Jančura si rejzuje na slevách i u lidí kteří nemají nárok. No kdo umí ten umí 😀.
to jsou historky jak ze svejka a urcite velmi duveryhodne.
Tak právě toto žádná historka není to je faktická situace těch historek mám víc. Ale to nemám přímo ověřené tak nechci šířit opravdové drby. Třeba to že Jančura odvezl podle doplatků více duchodcu studentů a zdravotně postižených než má kapacitu vlaku. Tomu se ani mě věřit nechce. Ale to že podvádí s doplatky nebo dokonce vozí černé duše tomu bych věřil. Když toho nedokonalého zákona jde tak snadno využít proč by to nedělal. Zpětně dohledat a zkontrolovat to prostě není možné.
Jedna známá povídala. Důkazy nejsou. Ale MUSÍ to být pravda.
A proč by si to vymyslela proč by mi lhala tě nenapadá ? Podotýkám že to je absolutně nestranný člověk s železnici nemá nic společného je to obyčejný cestující.
Ještě že Babišovi nevadí, že je zneužívám já co by občan 😀
Dejte důchodcům také místenky zadarmo!!!! Na pokladně!!! Několikrát jsem viděl, jak je vyhodí mladí, kteří si umí koupit lístek přes chytrý telefon nebo internet, rozvalí se tam, čumí do mobilů a senioři musí stát třeba z Prahy až do Pardubic!!!! No kde to jsme??!!! Za nás platilo, že dědečka a babičku pustit sednout, dneska??? Já mám místenku, tak vypadni bábo nebo dědku!!!!
Což platilo i dřív, kdo měl místenku, seděl. kdo neměl, měl smolíka. Nikdo a nic nikomu nebrání si místenku koupit. A jde to i na pokladně, tj. kdo chce koupí si místenku. Na internetu jsou jen jiný ceny než na pokladně. Zkuste koupit zboží v leckterým kamenným obchodě za internetový ceny z ešopu…
Přesně tak, nemám problém pustit někoho sednout v MHD, ale přece si nezajišťuji místenku, abych potom musel stát. Navíc spoje, které nejsou povinně místenkové (v těch by tento problém logicky nemohl nastat) mají i „volná“ místa, očekával bych tedy, že si důchodci sednou právě na tato místa, případně by je měli pustit lidé, co místenku nemají a nikoliv ti, co ji mají.
Ať žije úcta ke stáří
vnímám úctu k věku a místenky poněkud odlišně. Uvedu příklad. Senior na křižovatce má taky, z úcty ke stáří, právo jet na červenou??
Co s tím má úcta ke stáří společného ?
Staří s místenkou pustí sednout mladýho se sádrou? Nebo maminku s malým děckem?
senior musi jezdit ve spickach? senior si nemuze naklikat listek na netu s mistenkou? nebo si ji nemuze koupit za 35 Kc, kdyz uz jizdne ma za suche z nosu?
Však pracující si přeci taky může přivstat a jet v 5, i když dělá od 9, aby se vyhnul špičce, nebo si dohodnout změnu pracovní doby, ne?
Pan Veselovský na toto téma měl trefný „monolog“ na dvtv, určitě ho tento ‚zvrat‘ v situaci pobaví..
Komu se nechce hledat:
https://video.aktualne.cz/dvtv/darek-za-miliardy-spocitali-jsme-jak-babisova-sleva-z-jizdne/r~756d5f4cf11711e99b40ac1f6b220ee8/
A zase bude za borca, jak toto bezpráví dokázal napravit 😀
No jo, odbornici. Tihle diletanti vytvori debilni paskvil a pak se divi, ze jej nekdo zneuzije.
Paradoxni je prave to, ze sam Babis jako podnikatel vyuzival jakychkoliv dotaci a jinych vyhod ve svem podnikani…
Využíval… na místě je spíše přítomný čas,využívá nadále a přestat s tím nemíní
Nevím kdo je diletant, tento tah ANO dosestavil vládu a přinesl pár procent voličů.. Zatím vede stále o parník před druhým a třetím, kteří spíše ztrácejí dech.
No aspoň víme co jsou voliči zač. Něco jako společenský zrcadlo. Každej má holt nějaký preference. Neboli každej národ má – parlament, prezidenta… takovýho, jakýho si zaslouží ( zvolí)
Bohužel máte pravdu, průměr je u nás relativně nízko. Ale není se co divit, z lidí starších 40 let jich 40% tvrdí, že za bolševika bylo lépe neb na tom lidé byli plus mínus stejně a 20% všech voličů by nejraději zavedlo nějakou formu diktatury. Holt komu není shůry dáno, toho si koupí Bureš, Pitomio či bolševici.
Politici jsou obrázek národa, není úplně pravda. Je třeba to zasadit do politického systému, kde díky opo smlouvě máme zvýhodněného vítěze (d´Hondtova poměrná metoda), tedy vládě stačí něco málo přes 40% voličů, tedy krát volební účast vám stačí něco málo přes čtvrtinu občanů s volebním právem (studenti do 18-ti nemají volební právo), takže ještě méně lidí v zemi a na ten zbytek dáte kejchák, neb vám z marketingových průzkumu vychází co che těch 20%+ lidí ve státě co vás volí a kde vašim nevoličům to sebrat, neb to jsou čistě voliči odkojení minulým režimem, či mají ze státní kasy prospěch.… Číst vice »
Tak to víme už dávno. Babiš jen povýšil to socanovský „zvýšíme důchody“ na něco co pod sebe zahrne i studenty, čímž pádem to může potěšit i jejich rodiče. Kupování voličů tu je a bylo a ty preference tomu obvykle odpovídají.
Což jen ukazuje mentální omezení těch co ho volí. Teď ještě těm jednodušším „prodá“ to, jaký je geroj když ten bordel co tu s těmi nesmyslnými slevami zavedl kosmeticky poopraví. Ano bude líp a makáme.
Jak píše Dalibor, aspoň víme, co jsou voliči zač. Prostě psychicky zmrzačený národ si volí psychicky zmrzačené lidi.
Zneužije je moc drsný slovo, jen na maximum využije. Za zneužití bych bral, kdyby mě nechali jet jako dospělýho s lístkem pro seniora, když stejně budou na svým. Ono z těch co to kritizujou kdyby měl někdo možnost si takto legálně vydělat nemalý peníze, taky nebude váhat
To by mi asi nepovolilo svědomí. Začínám mít dojem, že k tomuto národu nepatřím, protože nejsem typicky vyčůraný Čech, který vše využívá, když to zákon povoluje.
Dávám vám pane několik palců nahoru 😀 . Nedávno jsem psal v jiné diskuzi že by měla být také nějaká podnikatelská morálka nebo tak nějak. To bylo mínusu a dokonce osočení že s takovou bych asi brzy zbankrotoval. Jste výjimka. Ale je to příjemné zjištění že někdo takový existuje 👍👍👍👍👍.
Díky. 🙂 Naštěstí podnikatel nejsem. Proti poctivým nic nemám, ale nemám tak ostré lokty, abych se tady prosadil. Pokud bych jednou začal podnikat, tak tady by to nebylo.
Mluviti stříbro, mlčeti zlato, Andreji. Je to stejné „zneužití“ jako u čapáka. Co nezakazuje zákon,je dovoleno. Nechápu, že tomu andrejovi lidi ty kecy stále žerou.
Teď si skupina mladých popáků kupuje v Ex 140 studentskou jizdenku. Jedou na podle jejich slov na chlastačku do Pragy…všichni vytáhli ISIC a 129 CZK. Ty brďo. Podpora turismu 😂
Skupina mladých Poláků
Sleva platí pouze pro studentské průkazy vydané českými školami.
To se plácli hodně přes kapsu. Většinou mě OVA-PHA na internetu stojí 92 a v pendolínu s mítestenkou záleží, nejčastěji 127 CZK.
Tady to stát vybere zpět na spotřební dani a DPH, to bych se nebál..
Vida. DoŤOKáno jest. Co napraví teď?
To-Kroupa hruza
Ale ještě něco. V naší dopravě nesleduju, že by nějak výrazně po slevách stoupl počet cestujících,ale jen to, že začali jezdit levněji. A jestli přibyli,tak ti,co 2 zastávky kdysi chodili pěšky a nyní se svezou ty 2 zastávky za 3 Kč, jelikož je to pro ně pakatel a stát na to musí doplatit 11 Kč do vyrovnání ceny jízdného. Tím jen podpořil lenost studentů a vlastně i udělal vše proti snížení zdravého pohybu
Možná ve Vašem kraji, ale u nás je rozhodně vidět nárust.
No u nás se jezdí i jedna zastávka. Běžně pod kopcem čeká tak deset lidí, kteří jedou jednu zastávku právě kvůli kopci. Zastávky jsou od sebe méně než kilometr.
A to je prosím jaký kraj? Já jsem očekával aspoň narůst o 35-50%, když je to za dvacku do Prahy, ale stejně většina rodin s dětmi si užijí D1..aspoň za Jihomoravský kraj není nárust ani o 0,0001%, omlouvám se. 😃
Ať ty slevy zruší úplně. Proč já mám dotovat ze svých daní důchodce, kteří ušetří na jízdném do supermarketu,aby tam utratili mnohem víc nebo cestu studentů, kteří tuto slevu využívají na cesty do barů a ušetřené peníze pak propijí? Vidím to totiž často,jak jsou tyto slevy využívané, jelikož jezdím s autobusem. Když už, proč i tyto slevy nemají i pracující za minimální mzdu, kteří po odpočtu jízdného z výplaty mají míň, než ti důchodci a ještě z toho musí živit rodinu. Různé organizace,jako třeba Klokánek skomírají, že nemají na provoz, že od státu nedostávají dostatek peněz a stát rozhazuje peníze… Číst vice »
Důchodcům nechat, v aktivním věku už byli a do státního odvedli, teď je řada na státu, aby je nenechal úplně na holičkách. A výška důchodu? Asi jak kde, ale zas taková výhra to často není.
A studenti? Tam bych to omezil, jak to bylo, jen na cestu do/z školy, jestli to dopravce na vlastní náklady bude poskytovat i jinde, je jeho problém.
A u obou skupin stáhnout na (dejme tomu 45%).
proc duchodcum? nikdy nemakali… konecne 30let od ceskeho bankrotu slavime
Vy jste………
„v aktivním věku už byli a do státního odvedli, teď je řada na státu, aby je nenechal úplně na holičkách.“
Lze zařídit přiměřeně/dostatečně vysokou penzí (kterou může každý důchodce dle svého uvážení využít na cokoliv).
Ne jednoúčelovou kompenzací za veřejnou dopravu.
Penze je vypočítávána dle výšky platu a odpracovaných let, to by se musel zavést něco jako nepodmíněný důchod.
Naopak, české penze jsou jedny z nejvíce rovnostářských ze všech penzijních systémů světa. Velká část je nároková, jen malá část je zásluhová a odvíjí se od minulých mezd.
Myslim, ze na puvodnim systemu slev nebylo nic spatneho,…
Co se tyce duchodu, to je na dlouhou debatu, v tomto jsme az prilis socialisticti…
Důchodci již levnější jízdné měli i před touto Burešovou habaďůrou, takže není důvod proč z veřejných zdrojů platit Burešová jednodušší voliče.
To právě že neměli, jen někteří dopravci jim uznávali slevu10-25% na vlastní náklady. Sleva na důchodce byla zrušená někdy 2010-2013.
Nesmysl. Nad 70 bylo ve vlaku 50% a jinak měli IN Senior (IN50) za hubičku. Jak to bylo u autobusů to netuším.
Na rozdíl od tebe jsme si na ty důchody vydělali.
Opravdu ? Z ekonomického pohledu by jim důchod z peněz, které do systému odvedli dneska nestačil ani na chleba s vodou. Dnešní výši důchodu mají , protože jsme ochotni jim to platit ze státního rozpočtu.
Bez našich dědků a pradědků by tu vůbec žádné železnice a silnice nebyly. Nemohla by tu být ani debata o slevách na vlaky a autobusy. Ale platí to i do budoucna, pokud se infrastruktura nebude udržovat a rozvíjet a peníze se „projí“, nebude za několik desítek let co dotovat.
Na kompenzacích nešidí jen LE. Šidí i ČD. Nechávají si proplácet slevu 75 % z předraženého mezinárodního jízdného NRT. Nevěříte? ČD to samy uvádí na webu: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/-26691/ Konkrétní případ, kolik stát prodělává: Vzdálenost Praha – Schöna (Gr.) činí 141 km. Za tuto vzdálenost si ČD při výdeji jízdenky NRT účtují 11,40 €. Přepočtu-li to podle aktuálního JŽK (1 € = 26,30 Kč), vyjde mi suma 299,82 Kč. Zaokrouhlíme nahoru na 300 Kč. Pokud by cena jízdného NRT byla stejná jako tarif TR 10, stála by tato vzdálenost 208 Kč. Nyní si srovnáme, kolik doplácí stát: Podle tarifu NRT stát doplácí… Číst vice »
Nechápu ty mínusy. Žádná nepravdivá tvrzení neuvádím, v mém komentáři jsou zdroje, ze kterých je jasné, že mám pravdu.
Máte výtku k ČD, za to ty mínusy.
Na uvedeném odkazu není, že by si ČD nechávaly proplácet slevu 75 % z předraženého mezinárodního jízdného NRT. Jináč skutečně předražené jsou na vzdálenost 1 km, a to si 75% proplácet nechávají.
Předražené? Prostě kilometrický ceník.
Poskytují z NRT slevu 75 %? Tak asi si to nechávají proplácet.
Napište do nadpisu někteří, nebo soukromí
Už mne pan Sůra štve s tím zaváděním. Přemýšlím o žalobě
A Babiše bych poslal na Pankrác xylofon kdybych mohl
Nejste Petr R.? Že mi tady už dlouho chyběla kulturní vložka. Žaloba… Pobavil👍🙂
žaloba 😀
made my day
Udělali slevy a diví se, že to dopravci a cestující využívají. Postavili si hospodu na mýtince a divili se, že tam chodí lidé. Holt, žádná sleva není zadarmo, tohle by měli vyučovat na prvním stupni ZŠ.
Cestující to využívají, ale dopravci ohýbají a dá se říct že i zneužívají. Šílený je to, že je jako bianco šek absolutně bez kontroly a je otázka, zda je ji možné v tomto systému vůbec nějak efektivně nastavit.
Nemyslel jste v případě dopravců „zneužívají“?
Já bych hlavně chtěl, aby tohle sociální jízdné bylo zakázáno inzerovat v reklamách.
=========
„Do Brnas námi již od 29 Kč! * “
(* cena pro studenty a seniory)
Tím ale řešíte důsledek, ne příčinu.
Ja bych chtel, aby v reklamach nebyli vubec ceny, at vyrobky propaguji bez cen…
Já bych chtěl, aby vůbec byly zakázaný reklamy. Odvádí pozornost, manipulují s lidmi, ruší. Reklamy zakázat!!!
Jůůů, Estébákovi Babišovi vadí zneužívání dotací.
Jistě, zneužívá je někdo jinej.
Přesně. Jen kdyby měl Anofert veřejnou přepravu, to by řval, jak je vše podle zákona. A teď čumí, že s tím někdo vym-dal.
Hlavně ti zlí dopravci nepěstrují motýle.
no může to napravit. Třeba vrátit všechny dotace, co v posledních letech čerpal Anofert. To by byl počin hodný následování!!
RJ pekne si pekne potichu necháva preplatiť Relax, Standart aj Lowcost 🙂
Proč pěkně a potichu? Zcela veřejně to přiznává. Business = 1. třída, zbytek je 2. třída jen s různými úrovněmi služeb. Tj vše je správně..
Dobré ráno, pane premiére.
To jsem zvědav jaký byrokratický pokyn přijde, solární baroni čerpají desítky miliard za desetkrát dražší prodej proudu a tady se děje rozruch pro pár cetek.
Očekávám, že nová regulace bude stát nějakou tu stovku milionů ročně, aby se ušetřilo pár jednotek. Ale občan bude spokojen a koza zůstane celá…
Ten Bureš je geniální. Ze svého průseru jeho PR ještě udělá to, jak vyřeší chování zlých soukromníků a pěkně jim zatne tipec.
Řeší problém kterérmu sám dopomohl na svět.
to je klasika. Politik něco prosadí a prezentuje to jako úspěch. Když se to zvrhne, on to myslel dobře a ti druzí to zneužili. po chvíli tentýž politik upraví – opraví – modifikuje a opět je to úspěch. Tzn oprava vlastní chyby se ocení dvakrát!
Traťová sleva bydliště – škola určitě ano.
Ale proč dávat slevu důchodcům? Aktivním důchodcům těch 50% dříve stačilo, teď se motají prakticky všechny vykopávky 65+, kteří jezdí jen sem tam a zavazí.
I ty jeden mladiku, třeba budes mít štěstí a také se dozijes. Pak se třeba naučíš slušnosti. Dojdi si za tátou, ať ti nafackuje, snad ještě není pozdě.
Všechno nebo ještě něco? 😆
Nebylo by nejlepší důchodce zakázat? Tak vám užírat chlebíček, pracně vydobytý poflakováním na studiích.
Dobrý nápad! Jako na Slovensku. Určitě množství jizdenek na spoj a je to. Zbytek za plnou cenu.
Myslím, že to není student.
Táta je dávno po smrti, s Manitouem souhlasím. Sleva doněkud někam, adresná, proč ne. Sklidem na dojíždění do práce, do školy. Pološný slevy , proboha proč? Aby lidi bezúčelně cestovali, když je to zadarmo (LE)?? v tom nevidím žádný prospěch pro společnost.
Pevně věřím, že až dosáhnete důchodového věku, zastřelíte se, abyste náhodou nezavazel 🙂
Pokud budu aktivní důchodce, to jest nebudu sotva lézt (příhoda z minulého týdne: Osoba z této slevové skupiny, vybavená, samozřejmě, trekovými holemi, nebyla schopná vylézt z vagónu typu Bdtee, svalila se na perón, jako pytel brambor a skutálela do kolejiště, odkud ji potom tahali cestující + průvodčí, takže zpoždění a tak dále.), potom občas zavazet budu. Jestliže budu pajda viz příběh, nebudu zabírat místo jen abych využil slevu.
Fuj, je mi z vás na zvracení. Víc nemá cenu říkat. Až vám bude těch 65+ tak doufám, že do vás taky budou vaše děti kopat.
Doporučuji něco na žaludek. 😀
Možná kdybyste nedoufal, že se ostatním bude dít něco zlého, nemusel byste mít problém se žaludkem (a ostatní s vámi).
Sice to nebude populární, ale od zavedení slev jsem si všimnul, že se zvýšil počet starších cestujících např. z Pardubic do Brna v RJ. Kafe zadarmo, noviny taky, jízdenka je stojí pár drobných, takže je ekonomičtější se projet vlakem než si jít koupit noviny a kafe.
Taky budeš..
Tak už je líp?
Já bych byl zejména proto, aby se hlavně omezili na cestu z bydliště do školy a pro důchodce třeba do okresního města. Sociální opatření by zůstalo a náklady výrazně klesly.
A hlavne jen v nejnizsi vozove tride.
Do okresního města? No to je dobrej vtip 🙂 To by fungovalo opravdu náramně 🙂
„Ministerstvu dopravy se navíc nelíbí postup Leo Expressu, který cestujícím s nárokem na slevu vrací všechny peníze formou kreditu. Cestujícímu se slevou je tak jedno, kolik je základní cena jízdenky, protože jede v podstatě zadarmo.“ Pokud dopravce LE evidentně porušuje vyhlášku, tak snad není problém udělat u něj přepadovou kontrolu a po zjištění výše uvedených nedostatků napařit pokutu ve výši 3 % ročního obratu společnosti. Pak Leoše tyto hry brzy přejdou. Podobně by se dalo postupovat u RJ, který poskytuje slevy i ve vozové třídě Relax. Tam by stačilo přestat proplácet slevy ve třídě Relax a donutit dopravce, aby slevy… Číst vice »
Tak problém je asi v tom, že ji evidentně neporušuje, že. Kdyby to bylo tak evidentní, tak se neřeší zastropování a už se to dávno vyřešilo pokutou.
Dopravci nejsou ti, na které bychom měli nadávat. Oni zcela logicky využívají maximálního rozsahu toho, co jim zákon umožňuje. Je to nemorální? Možná, ale určitě je to z jejich hlediska ekonomické jednání, kterému se nelze divit. Stát je ten, kdo má kvalitně formulovanou legislativou těmto věcem zabránit.
Tohle je obecně taková oblíbená zkratka, že někdo zneužívá skulin v zákoně. Ne, on je pouze využívá, ty skuliny tam primárně neměly co dělat.
RJ je pro mě v pořádku . Tam beru za první třídu jen business . Zbytek jsou různé druhy dvojek , maximálně low coast trojka. Sleva je na vše mimo jedničky. Za mě o.k.
A není i buzinec oficiálně dvojka?
“ low coast“ je milý překlep od low cost. Angličtináři prominou, šlo by to volně přeložit jako ´Nábřeží Ludvíka Svobody´?
Vzhledem k tomu, že porušení vyhlášky dostu LE ani RJ nikdo neprokázal, pak to asi nebude tak horký, že.
Že je třeba maximální cenu jízdenky zastropovat je fakt, stejně jako by bylo záhodno uvažovat o snížení (třeba na 50%), ne však zcela zrušení, této slevy.
Ale pak tu je druhý zajímavý paradox, studenti svorně tvrdí, jak slevy nepotřebují, ale všichni je využívají, místo toho aby si tedy koupili plnou jízdenku a tedy ušetřili peníze ze státního rozpočtu (když sami říkají, že ty peníze by šly využít lépe).
A kdo by si kupoval dražší jízdenku, když může jet za levnější? Chlape, myslete trochu 😉 To taky koupíte rohlík radši za 2:50, když ve vedlejším krámu je mají za 1 korunu? A když chcete koupit jakýkoliv produkt tak taky nehledáte, ve kterém obchodě je zboží levnější a jaký způsob dopravy bude levnější? Není to třeba podobné? 🙂
Radší si koupím rohlík za 2,50 co se dá jíst, než za korunu co se jíst nedá.
A když chci jízdenku tak s místenkou a nejlépe ve vlacích vyššího typu povinnou, aby se nade mnou neklátili ani důchodci a ni studenti. Chápu, že většinové „stádo“ se rozhoduje dle ceny a ne jinak.
Přesně tak, vybírám podle kvality, ne podle ceny. Rohlík za korunu je šmejd.
A jak lze tuhle vaší myšlenku aplikovat na ty slevy na dopravu?
Přijdete do obchodu a tam najdete v jednom regálu rohlíky (všechny mají stejnou velikost a byly upečený podle jedný a tý samý receptury jednou a tou samou pekárnou). Vlevo na regále bude viset cena 1.- Kč za kus a vpravo cena 2,50 Kč za kus. Předpokládám, že vy zaplatíte 2,50 Kč za kus, protože ty za 1,- Kč jsou šmejdy.
Dobře já jim to neberu, jen ať pak do médií nevykřikují, my je nechtěli, nám byly vnuceny, jelikož tak to opravdu vypadá.
U vás je možná na prvním místě cena, u mě ne, nepůjdu o ulici dál jen proto, že rohlík stojí o korunu méně. Prostě mám svoje vyzkoušené a to kupuji, někde to je lacinější jak jinde a jinde zase dražší, ale vím, že kupuju to, co mi chutná (a ne, milionář opravdu nejsem).
Pokud máte tentýž produkt za dvě ceny, vezmete si vždy tu vyšší, jen proto, že jste na ni zvyklý? Když najdete tutéž službu na nějakém slevovém serveru za polovic, tak si řeknete „ne, nebudu toho obchodníka obírat“?
Jezdím na režijku i FIP, přestože podle mne dává stát na dopravu málo a špatně. A přesto to, že neplatím plnou taxu, nevnímám jako morálně špatné.
Nejezdím o kilometr dál do vedlejšího krámu, jen proto, že jsem v letáku zahlédl, že můj oblíbený produkt mají o 3,- levnější, než tam, kde nakupuji běžně. Stejně jako maso nakupuji u řezníka, i když v supermarketu ho zrovna mají v akci o 20,- levnější.
A slevových portálů jsem nevyužil ani jednou.
Já neříkám, že je morálně špatně využívat slev, benefitů, atd…, ale je minimálně zvláštní křičet, já slevu nepotřebuji, ale z vesela ji využívat. Takto to vypadá, jakoby ty chudáky studenty, někdo nutil tu slevu používat.
Studenti opravdu říkají, že slevy nepotřebují. A mají pravdu. Ale chovají se ekonomicky. A to je správně.
P.S. Šetření státního rozpočtu poraďte Anofertu.
To je škoda slov, oni mluví vlastním jazykem 😂
V první řadě bych se zeptal rodičů zda studenti potřebují slevy nebo ne!
A není to jen alibismus?
Já neříkám, že se člověk musí chovat neekonomicky, ale ať pak do médií nevykřikuje, že tyto slevy nepotřebuje a že se peníze dají použít efektivněji. Vždyť je nikdo nenutí ty slevy využívat, protože takto to vypadá, že ano.
Pane, v TV se neustále brečí jak jsou důchodci chudý. Moje babičky obě tvrdily, že mají důchody dost vysoké (celý život v dělnických profesích). Takže to znamená, že byly nemorální a měly část důchodu vracet státu? Co vy alibisto?
Ne, a nevím jak to souvisí s jízdným. Důchody mají jaké mají, dle výše platu a dle odpracovaných let.
Navíc jsem je neslyšel vykřikovat, že slevy nepotřebují. Studenti vykřikují, že to nepotřebují, tak ať to nepoužívají, jinak to vypadá, jako že ty chudáky to někdo nutí využívat.
Je to stejné, jako s pátečními protesty, chodí demonstrovat za klima, ale uhlíkovou stopu zanechávají větší, nebo, jak řekl jeden profesor, protestují za klima, ale neumí zalít kytky ve škole.
Pája: Párkrát se mi stalo, že aniž bych předkládal jakýkoliv doklad, tak jsem automaticky dostal studentskou jízdenku. Pravda, je to už chvíli ale stejně, svět je divný.
Ad rohlíky: Když oba kdy budou ÚPLNĚ stejné a každý bude stát jinou cenu, který vezmete? To jsou taková pravidla fyziků- ideální plyn a další
Já? Vezmu grahamovej, páč ten má víc vlákniny a menší glykemický index.
Jojo, statni kasa prazdna, tak je trochu treba zacpat diry v rozpoctu. Uvidime, co Kremrole vymysli.
Kremrole vymyslí to, co řekne Bureš.
Zarážející je že se to pan premiér dozvěděl pry až teď cestou do Brna. Přitom to jak soukromníci zneužívají tyto slevy se ví již dávno. A nic se nedělo. A také to že se s touto možností zneuziti vůbec nepocitalo již při zavedení slev. To si někdo asi neuvědomil že jsme v Čechách kde se vyj….. se vsim protože my Češi to máme v povaze 😀.
To je téměř stejné jako kdybych já nepočítal že po výstraze bude červená a pak se dost divil že tam byla a já ji projel 😀.
Nemusite mluvit tak opatrne, pan premier sam to ma v povaze.
To rozhodně není jen věc Česka a Čechů. Když stát vymyšlí nějaký systém, musí mít také vymyšlené hranice a kontrolní mechanismy. Tohle byl populistický nepromyšlený nápad a podle toho o vypadá. Dopravci dělají jen to co jim regulátor dovolí a byli by proti sobě, kdyby nedělali, když to má byorokrat na háku a přijde mu to OK.
Jinými slovy, stát podnikatele nešetří, není tedy pro ně důvod, proč by měli sami od sebe šetřit stát tam kde si sám určuje pravidla.
Inu pokud někdo neumí do pěti počítat, tak nastaví podmínky a pak se diví.
Já myslím, že pan premiér ví o tom jak se tady dá vyjebávat s dotacema velmi dobře. Možná mu jen nedošlo, že to ví i další lidi.
Dopravci čerpají prachy tam, kde jim to zákon dovolí. Jiní čerpali jinde, kde jim to jiné zákony dovolily.
> Dopravci, zejména Leo Express
nejsem si moc jistý jak moc těch jejich pár spojů z těch pět miliard udělá, i kdyby to dojili horem dolem (což nerozporuju, že možná dělají)
Jedná se zhruba o 2 % z celkové výše kompenzací (115 mil. Kč z 5,6 mld. Kč)
Zrušit bez náhrady. Stát ušetří a trh se narovná.
Stát neušetří, dávili ČD v rozvoji a nyní je to vidět. Málo vagonů, mašiny jsou akorát do důchodu, tratě nenarovnaný, firmy se perou o zaměstnance.
Jé, agent Bureš objevil Ameriku!!!