Do Středočeského kraje dorazily nové RegioPantery, jezdí mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem

Jednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhyJednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhy

Start opozdilo posunutí neutrálního pole v zastávce Sázavka.

Na osobních vlacích mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem dnes začaly jezdit nové nízkopodlažní jednotky RegioPanter. Postupně nahradí klasické soupravy složené z osobních vozů a lokomotivy. Jejich start na této lince nabral zpoždění: čekalo se, až Správa železnic upraví zastávku Sázavka.

Na trasu budou nasazovány dvouvozové jednotky řady 650, které jsou určeny pro Vysočinu. Na tratích po Vysočině už jezdí od května, do Kolína ale zajíždět nemohly. Čekalo se na posunutí neutrálního pole ve stanici Sázavka Správou železnic. Neutrální pole je úsek bez napájení elektřinou. Dosud bylo trakční vedení v zastávce Sázavka v poloze, ve které by nebyl možný rozjezd jednotky kvůli umístění sběrače proudu uprostřed soupravy.

Do Pražské integrované dopravy míří 22 nových RegioPanterů, jezdit budou do Ústí a Čáslavi

 

ČD: Revoluce pro cestující

Cestující, kteří využívají osobní vlaky na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, se mohou těšit na revoluci v cestování. Nové jednotky jsou nízkopodlažní, což usnadňuje cestování handicapovaným, seniorům nebo rodinám s malými dětmi. Mají ergonomicky tvarované sedačky s dostatečným místem pro nohy, najdete tu klimatizaci i moderní audiovizuální informační systém. Tyto komfortní vlaky zároveň mohou sloužit jako mobilní kancelář ‚train office‘. Čas na cestě tak lze využít například k práci, studiu nebo třeba sledování filmů, a to díky Wi-Fi připojení, elektrickým zásuvkám, USB portům nebo sklopným a rozkládacím stolkům. Věříme, že nové vlaky přilákají na železnici nové cestující, stejně jako se to stalo v jiných regionech,“ popisuje člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Na Vysočině jezdí celkem šest elektrických jednotek RegioPanter. Poprvé v tomto kraji vyjely na začátku letošního května. Cestující se s nimi svezou na trati č. 250 mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou, na trati č. 225 Havlíčkův Brod – Jihlava / Jihlava město a nově na trati 230 spojující Kraj Vysočina s Kolínem a Kutnou Horou, tedy třetím a pátým nejlidnatějším středočeským městem.

Dalších 22 RegioPanterů pro středočeské tratě

„Vnímáme to jako další díl do naší skládačky – postupné celkové modernizace železniční dopravy ve Středočeském kraji. Jestliže chceme, aby cestující jezdili hromadnou dopravou a platili za to přiměřenou cenu, pak jim musíme nabízet vlaky splňující požadavky na komfort pro 21. století. Cílíme tedy na zvýšení kultury a obecně zkvalitnění cestování. Příští rok začneme ve spolupráci s Českými drahami nasazovat na středočeské elektrizované tratě dalších dvaadvacet Panterů. Již nyní jsou ve výrobě. Panteři vyjedou na trasy z Prahy do Ústí nad Labem a do Čáslavi přes Kolín. V modernizaci techniky v elektrické i motorové trakci hodláme pokračovat i v dalších letech,“ dodává radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.

Ve Středočeském kraji dosud jezdí jednotky RegioPanter na lince z Klatov a Plzně do Berouna.

RegioPantery pro PID: Nákup přinese více vlaků do Čáslavi i větší kapacitu do Lysé nad Labem

Tagy České dráhy RegioPanter Trať 230 Kolín - Havlíčkův Brod
54 komentářů