Do Středočeského kraje dorazily nové RegioPantery, jezdí mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem
Jednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhy
Start opozdilo posunutí neutrálního pole v zastávce Sázavka.
Start opozdilo posunutí neutrálního pole v zastávce Sázavka.
Nemohou se tyhle podívat i do Prahy?
Ne; mají práci na osobácích kolem Havlíčkova Brodu.
Tam ale nebudou jezdit celý den..
Proč se ptáte, když to tedy víte? Já tam teda prostor na nějaké výlety do Prahy nevidím, ani nevím, na jakých vlacích by to dávalo smysl.
A proč by měl platit jeden z nejchudších krajů tomu nejbohatsimu?
Od Kolína po Vlkaneč je objednavatelem Středočeský kraj, k žádnému vykořisťování Vysočiny nedochází (a nedocházelo by, ani kdyby, zcela hypoteticky, ty vlaky jezdily někam za Kolín).
Není Golčův Jeníkov je na Vysočině, a Vysočina to platí až do Čáslavi. Objednatele vlaků je také kra Vysočina a usek Čáslav Kolín středočeský kraj jen proplaci. Pokud by jeden panter jezdil po Středočeském kraji tak bude chybět na vysočině, která si je zaplatila. Pokud je ve středních Čechách tak si je musí objednat a zaplatit.
Ani současné exotické soupravy se do Prahy nedostanou. A kapacitně nemá význam ty soupravy do Prahy tahat. Na S1 a S2 jsou nízkokapacitní, a spěšnáky taky potřebují vyšší kapacitu. Praha – Kutná Hora by měly být třívozové. Navíc by se ty jednotky musely ukončit v Kutné Hoře.
Zrovna na S2 by se měly dostat, konkrétně na vlaku 5904 a ostře zpět z Nymburka do Kolína.
Aha, tak ale to je pořád část Nymburk – Kolín. Do Prahy už to je alespoň na Slona.
A co by dvouvozová souprava dělala v Praze?
Už bylo načase
Trochu off-topic, ale když už je řeč o regiopanterech… do Olomouckého kraje asi nestihnou dorazit všechny. V novém návrhu (k 31.8.) zmizela spousta ikon u osobáků Olomouc -> někam na východ (Přerov – Hranice – Vsetín resp. Suchdol). Třeba wifi, nízkopodlažnost, zásuvky. Takže asi stále pokračování 460 a nebo mašina+3xBt
Není divu, Škoda už měla problémy s dodávkou Panterů pro Moravskoslezský kraj, což vedlo ke ztrátě dotací (od EUA) na nové vlaky.
A kdy budou dodány do MSK 239-242?
Pochybuji že budou do 460 vrazet peníze. Zatím nevím že by pantery měly zpoždění pro olomoucký kraj.
No všechny panter pro olomouc měli být dodány v 12/2022, takže už mají slušný zpoždění- jsou dodány 3.
Asi neumíš počítat. 5 ks dodala škoda. Celkem dnes jezdilo 11 panterů .má jich být 30ks.
Spíš neumíš počítat ty, jezdí tři olomoucké ostatní (5) jsou dočasně půjčené z Moravskoslezskehokraje kraje.
650. 233 ,234,235,237,238. Tak nevím. Všechno výkony v olomouckém kraji.
Takže Pantery první série jezdí po Olomoucku jen dva? Tak spíše otázka co s nimi plánují.
Oni už jsou všechny 460 odstavené?
Ne.
Jezdí 5 ks Přerov – Vsetín, jeden kolem Ostravy. Něco hnije v Bohumíně v depu.. kuchaji ND. A dva byly v Olomouci.
6 ks jezdí.
Srdečně blahopřejeme a přejeme cestujícím co nejméně omlácená kolena o stolečky a odpadkové košíčky. 🙂
Já nevím co furt máte.. asi jste neměli když máte omlácena kolena
Jsem vážně jediný, kdo preferuje odpadkové koše pod stolky? Stejně ten stolek musí něco držet a za mě je lepší, když to něco je užitkové, tedy odpadkový koš, než jen deska bez užitku. A naopak nenávidím koše do uličky, kde je větší šance, že o něj zavadím a menší šance, že ho, pro jeho nepraktičnost, někdo reálně využije a nenechá odpadky na stolku, nebo pod sedačkou. Pokud tento nesmysl, tedy koše do uličky, vymřou a opět je plně nahradí mnohem praktičtější a užitečnější koše pod stolky, budu jedině rád.
Já souhlasím s váma oběma, ale….
Stolek s košem se dá udělat tak, aniž by měl ostré hrany, nebo by drtil kolena. Konkurence to umí.
Tak.
Rozdíl je dokonce u stejného výrobce
Nyní: https://www.msvinterier.cz/public/images/9ed48191aeb1d309b4ee31d61e28d8aa161352e3-04.jpg
Alternativa
https://www.msvinterier.cz/public/images/07de83a9ac91337482e0e6bcd4a81239897ed792-01.jpg
Přesto to jde udělat i bez ostrých hran po stranách. A mimochodem, proč musí být tak široký a nízký, když opak by byl lepší?
Viz třeba:
https://www.alamy.com/innenraum-eines-bombardier-nahverkehrszuges-talent-3-image220406856.html
U osobních vlaků preferuji velké odpadkové koše v blízkosti dveří, tak jako to mají ve Švýcarsku. Ty minikoše jsou náročné na údržbu, což je při rychlých obratech dost problematické a vlastně zbytečné.
To zas generuje problém, lidé by nesměli být prasátka, ale pokud by koš nebyl u místa tuplem a jen na představku, tak jich o to víc, nechá odpadky, na stolku, pod sedačkou, apod…
To dělají i když mají koš přímo před sebou. Odpadky nechávají na stolech, pohodí je na zem, na sedačku atd.
To ano, já neříkám, že už teď se někteří tak nechovají, ale často to je z důvodu plnosti koše ve spojitosti s leností hledat jiný. Takže by počet pohozených odpadků mimo „jen“ vzrostl“.
Jestli je někde konkrétní koš plný významně dříve než jiný, je to evidentně lenost provozovatele či vlastníka objektu ma dané místo dodat další nebo vyměnit za objemnější.
Ano kontejner do každé soupravy! 🙂
U RJ je k tomu dokonce vyzýván a odpadky odnáší četa, ale hlavně plat uklízečky je v ceně jízdenky.
Bohužel, nejsme ve Švýcarsku. Co funguje tam, nebude fungovat v Česku, protože průměrný Čech fakt nebude ten obal od bagety opatrovat až do výstupu.
Existuje efekt rozbitého okna. Ve vlaku, kde byl bordel a čmáranice před nástupem, se nebude moc starat ani Švýcar. A naopak, málokdo vleze do čistého vlaku a vyleze z chlívu.
Takových je dost.
No, dělá se to třeba i na některých R13 mezi Břeclaví a Hodonínem. Ale u většiny se to dělá až při obratu v Hodoníně, resp. Olomouci, ale nikdy v Brně, což je za mě chyba, hlavně u vlaků z Olomouce, protože během té cesty z Olomouce do Brna se ty koše dost zaplní.
Ale souhlasím, ty koše tam prostě musejí být. Jen jeden velký na představku fakt nestačí.
Ve Schweizu ať si mají, co chtějí. U nás koš na odpadky u sedadla a jeho vynešení platím v ceně jízdenky, nejsem uklízečka dopravce, abych z kelímkem od kafe/piva někam chodil. To by musela být v JŘ poznámka „koš na představku – levnější jízdné“, protože je tam levnější úklid, ale byl by to další tarifní bordel.
Je takový problém pochopit, že ten koš nemá překážet cestujícímu? To měřím 174 cm a vadí, je zvláštní, že jsou výrobci, kteří to umí i bez zavazení. Přeju vám cesty panterem 100% obsazeným hačat hezky u okna a alespoň hodinu a tam a hodinu zpět 🙂
Zažil jsem v Moravii, i když ne hodinu, jen nějaké půl hodinky. A naprosto bez problémů.
A to měřím zhruba stejně, jako vy.
Je mi záhadou, proč tam nemůže být stejný koš, jako byl v první generaci ešusů (zaoblený tvar bez ostrých hran).
Protože by někdo u práce musel používat mozek 🙂
§4. Jaký poloměr zaoblení, případně jaká křivka? Stejně Škoda vyhraje pavýběrko.
Děkuji, nechci.
RegioPanter má lepší sedáky, než Inter.
Řeč ale byla o Moravii jako vlakové soupravě, která má sedačky identické, jako nová generace RegioPanterů, jen v jiné barvě 😉
Když ono v to realitě často je tak, že lidi průměrného vzrůstu se o něco otřískají častěji, než extrémně vysocí lidé. Ti průměrně velcí totiž automaticky očekávají, že se všude vejdou, že nemusí dávat pozor, aby kolenem nenarazili do koše atd. Třeba já se 180 cm mám otřískanou hlavu do 10 minut poté, co vlezu do staré vesnické chalupy s nízkými zárubněmi. Ti vysocí naopak už od útlého věku vědí, že musí dávat pozor, jinak by byli otřískaní imrvére a všude 🙂
Toto není diskuze o stavbách ale o dopravě.