Do soutěže na letecké spojení Brna a Mnichova se opět nikdo nepřihlásil
Jihomoravský kraj neuspěl s dalším pokusem vybrat ve veřejné soutěži provozovatele linky z Brna do Mnichova. Leteckého dopravce hledá od
Jihomoravský kraj neuspěl s dalším pokusem vybrat ve veřejné soutěži provozovatele linky z Brna do Mnichova. Leteckého dopravce hledá od loňského jara, kdy zkrachovala společnost BMI Regional, která do té doby spojení zajišťovala.
Uzávěrka nabídek v soutěži byla dnes, oficiálně nepřišla ani jedna nabídka. Podle hejtmana Bohumila Šimka se během zadávacího řízení ozvaly kraji tři společnosti, které měly zájem o provoz na této trase. „Žádná z nich nepreferuje formu závazku veřejné služby. Ta je totiž spojena mimo jiné s velmi specifickou agendou a znamená pro ně velkou administrativní zátěž. Proto se do tohoto tendru nepřihlásily,“ řekl Šimek. Podle něj chtějí kraji v nejbližších týdnech představit své nabídky. „Budeme s těmito společnostmi jednat, abychom zjistili, jestli jsou jejich návrhy akceptovatelné i pro kraj,“ dodal Šimek.
Kraj poslední soutěž vypsal v listopadu. Na rozdíl od předchozího pokusu výrazně přidal objem možných plateb za provoz linky: místo 2600 eur za jednu rotaci až 4166 eur. Mírnější byly například i podmínky na rotace. Podle zadávací dokumentace musel dopravce nabídnout dvě rotace denně ve všední dny, v neděli jednu.
Podmínkou bylo nasazení letadla s kapacitou nejméně 50 míst, dopravce musel mít nejméně tři taková letadla. Od dopravce chtěl kraj i doklad, že má domluvenou spolupráci s dopravcem působícím na mnichovském letišti na prodej letenek či codesharovou spolupráci. V předchozí zakázce kraj požadoval menší letadlo, nejméně pro 35 cestujících.
Podobným výsledkem skončily i snahy Moravskoslezského kraje o nalezení aerolinky, jejíž provoz by dotoval. Do soutěže se přihlásila jen společnost Huf Air, kraj soutěž zrušil a dohodl se napřímo na podpoře leteckého spojení do Varšavy od polské společnosti LOT.