Do soutěže na letecké spojení Brna a Mnichova se opět nikdo nepřihlásil

bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regionalbmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional

Jihomoravský kraj neuspěl s dalším pokusem vybrat ve veřejné soutěži provozovatele linky z Brna do Mnichova. Leteckého dopravce hledá od

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Nejsem naprosto žádný příznivec Echo24.cz, ale tuším že i méně chápající rozpozná rozdíl vyváženosti obsahu článku, a tím i serióznosti, již z obsahu titulku: Echo24.cz –
– „Zájem o provozování linky Brno-Mnichov projevily tři společnosti. Chtějí ale jiná pravidla než nabídl kraj.“.

Zdopravy.cz
-„Do soutěže na letecké spojení Brna a Mnichova se opět nikdo nepřihlásil“.

Jen tak

ale ono se ta dve tvrzení nijak nevylučují.

Michal S.

Já si dokážu představit z Brna low cost linky 2x, 3x týdně směr Řím, Barcelona nebo Amsterdam, případně stejně jako u Ostravy LOT smer Varšava.

Jen tak

vsak ty low cost linky tam letaji … 🙂

Vojta

Podle mě to jsou dopravci Lufthansy CRJ-900
Eurowings Bombardier dash 8 a nebo AirDolomiti s Embraerem

Jirka Hlavička

Tak hlavně by kraj měl nejprve vyřešit, že organizuje dopravu na letišti, kde mu nepatří kus vzletové dráhy. Pokud bude takto pokračovat, vůbec mne nepřekvapí, pokud se majitel pozemků rozhodne tam znovu udělat pole.

Pavel

nebo mýtnou bránu nad ranvejí

Andree

Toto by melo smysl do 1945. Po vyhnani nemcu nesmysl. Spis tam odkud prisla nahrada y Rusko ukrajina bulharsko etc.

R2R2

Problem je, ze mnozi delnici z Ukrajiny a dalsich zemi jsou hodne haklivi na cenu dopravy a stejne jako u studentu z vychodniho Slovenska casto plati, ze zajem je v nektere vybrane terminy a po zbytek roku relativni klid. A stejne jako u spojeni s Kosicemi, ktere tu nekteri navrhuji, je otazkou, zda maji jihomoravsti radni zajem o lety na Ukrajinu a dalsich destinaci, zda v tom spatruji prinos pro kraj nebo pro sebe.

Maxx

Tak údajně jsou 3 zájemci….tak bůh vi jak to je

Dalibor

Prostě o takovou linku není zájem. nevím proč stále sesnaží z akaždou cenu toto provozovat.

Pája

Trapná snaha brněnských politiků přetlačit trh subvencemi, aby udrželi letiště a jeho zaměstnance při životě. Možná až bude k dispozici letadlo na elektřinu, že to bude dávat nějaký ekonomický smysl…

R2R2

Je otazkou, zda letiste nutne potrebuje k preziti tuto dotovanou linku. Co se tyce mnozstvi letu i pasazeru, tak tam dela drtivou vetsinu provozu letni sezona.

R2R2

Brno je proste nezajimave, jak poctem cestujicich, kteri potrebuji z nej, tak jako cilova destinace a nema smysl se tomu nejak extremne vzpirat, lepsi je prijmout fakt, ze se jedna o male bezvyznamne mesto v blizkosti mest mnohem vyznamejsich, ktera letiste maji a spise se zamerovat na to, aby fungovala doprava do techto mest. Od kraje je v tomto ohledu treba 2 veci, aby fungovala doprava reigonalni s napojenim na celostatni sit a take aby dokazal prijmout zasady uzemniho rozvoje, bez kterych neni napriklad mozne stavet dalnici na Viden, ktera ma pro letecke spojeni Brna se svetem radove vetsi vyznam… Číst vice »

Cislo9

Zásady územního rozvoje jsou přijaté již od roku 2016.

R2R2

Jiz?

Pan Tograf

Vzhledem k počtu slovenských studentů v Brně, možná by stálo za to prozkoumat možnosti linky do Popradu/Košic?

Nekdo

Tuhle bych urcite cca 2x rocne vyuzil…

Nekdo

Nebo to protahnout. Treba KSC-BRQ-FRA, nebo iiny rozumny hub v Nemecku…

Jen tak

idwalni zpusob, jak linku uplne zabit 🙂

kosicani maji linku do prahu, a brnaci by ji nezaplatili …

kde se tyhle ekonomicke nesmysly berou?

Jen tak

jako ze VS studenti by litali letadlem?

Pan Tograf

A proč ne? Okolo prázdnin, zkouškového, slovenských svátků apod. jsou vlaky beznadějně plné dlouho dopředu a taky ne zrovna levné. Navíc na východ se nejde dostat bez přestupu (vyjma nočních autobusů) a cestovní doba je 8 hodin. Poprad a Košice jsou tak malá letiště, že nástup a výstup je rychlovka a let by trval hodinu.

R2R2

Nevim, kolik stoji jizdenka studenty, hlavne netusim, zda maji slovensti studenti ceskych vysokych skol nejakou slevu na Slovensku, ale dospeleho bez slev by stala kolem 600 Kc, to je na pomery letecke dopravy dost nizka cena. Letadlo pro 50 lidi navic nevyresi problem toho, ze jsou vlaky beznadejne plne a pak tu mame problem obdobi mimo svatku, zkouskoveho nebo prelomu prazdnin, kdy je zajem o cesty na vychodni Slovensko mnohem nizsi. Osobne si myslim, ze kdyz se neuzivila prima linka mezi Kosicemi a Bratislavou ani mezi Kosicemi a Prahou, tak linka s Brnem je celkem beznadejna. Samozrejme by to mohla… Číst vice »

rado p.

Vidim, ze mas dost omezene znalosti. Linka KSC-PRG normalne funguje. A i cely tvuj komentar je spatny.

R2R2

Omlouvam se, ta teprve bude zrusena 😉

(spletl jsem si to s Bratislavou)

Pan Tograf

Slováci studující v ČR mají na Slovensku vlaky zdarma (ŽSSK 2. třída bez místenky) a i tak si většinou platí první třídu a u RJ nejčastěji Relax. Nehledě na příplatky za lehátka a lůžka. Takže je cesta také často vyjde na více než 600 korun. Kdyby hlavní objem letenek stál dejme tomu od 30-50 euro… plus se to samozřejmě týká i už pracujících slováků a čechů s kořeny na slovensku, turistů do Tater… Co se týče termínů, letový řád by hádám šel udělat nepravidelně Linka z Prahy do Košic lítá (ATR od ČSA), letenky začínají na 2100 a z mé… Číst vice »

R2R2

Opravdu si studenti vetsinou plati 1. tridu? Je to sice uz peknych par let, co jsem byl studentem, ale tehdy meli mi vychodoslovensti spoluzaci (a zdaleka ne jen oni) jine priority nez setrit na vyssi tridy jizdenek domu.

Jen tak

tak urcite .

uz vidim jak vs studenti plati 1500 za letenku do popradu 🙂

dnesku si tu dali dostavenicko trotli z novinek?

Y.K.

Za kolik tisíc je zhruba takový student ochoten letět?

Pan Tograf

hodina letu (což vychází na Brno-Košice) ATR stojí 2000 USD (palivo, posádka, let. poplatek, údržba…). Při 80 místech to je 25USD = 570 korun. S nějakými podbízivými místy za 20 euro a většinou mezi 30-50 by se to tedy vyplatilo a bylo to i konkurenceschopné k vlakům

Jen tak

1) do atr 80 lidi nenarves
2) musis do toho zapocitat oba smery (v jednom smeru to mozna poveze, v druhem smeru to bude prazdne), takze cena bude vyssi
3) 570 je zcela nesmyslne cislo. jen odletova sazba za kazdeho cestujiciho je v brne 370. k tomu palivo (pokud bude letadlo plne) je cca 400-500 na osobu (pri mensim obsazeni je to pak samozrejme blvice). k tomu vsechny dalsi zminene veci (letistni poplatky, udrzba, posadka, zisk) a jsme na minimalni cene prevysujici 1000.

podrzeno secteno… nesmyslny blabol.

pozorovatel

Zapomínáte ovšem odečíst ty dotace …

R2R2

Jenze na tohle nikdo dotace nenabizi, jihomoravsti radni jsou sice silene posedli ideou pravidelne letecke linky, ale ne tolik, aby dotovali leteckou linku pro studenty na vychod Slovenska. Pripadna linka do Kosic navic neplni jednu z dulezitych funkci planovane dotovane linky, tedy moznost prestupu na lety do dalsich destinaci.

Jen tak

dotace na linku brno – kosice (poprad)?

no tvl… ja myslel, ze toho experta pred vami uz nic nepredci… ale predcil jsi.

pozorovatel

Já jsem to ovšem pochopil tak, že by mělo jít o linku Mnichov/Frankfurt – Brno – Košice/Poprad, takže ta dotace souvisí s tím Mnichovem, které by to pomohly „parciálně“ financovat.

jozka

A v tom Brne by mohli vymest Turany i Medlanky, to by bylo, aby to nebyl sukces…

R2R2

Odbaveni cestujicich na letisti nic nestoji, za pristani a vzlet se neplati a prumerna obsazenost bude kolem 100%, to zni dobre 😉

Jakub Unucka

Opravdu výpočet úplně mimo realitu. Reálná cena paliva a dalších nutných nákladů je na hodinový let několikanásobně vyšší….

Marian

V deväťdesiatych rokoch lietala podobnú linku spoločnosť SK Air s Jetstreamom 31. Bola to taká čudná rotácia. Viedeň Brno Košice Kyjev a späť. Lietalo sa cez deň a pokiaľ si spomínam tak nemala dlhé trvanie.

Pan Tograf

Zajímavé, díky 🙂

Vilém Baczko

Bylo to Zurich-Brno-Kosice-Kyjev. A je pravda, ze to tak fungovalo jen par mesicu.

Karel

Na vyhazování penēz,to jsou odborníci.Prý dobří hospodáři.K smíchu.

Nicky

Pokud se uchytí LOT v Ostravě a bude to ekonomicky nějak rozumně fungovat, tak by mohl mít zájem i o to Brno.

Daniel Novák

Ekonomicky rozumně a dotované horem dolem, jenom aby bylo vyhověno ostravské nesoudnosti, nejde navzájem dohromady.

marty-t2

Navíc majitel LOTu koupil i Condor se sídlem ve Frankfurtu, takže možná nás čeká spojení místo do Varšavy nebo do Mnichova na významnější německý uzel… Ale nechal bych to na trhu, ať si sám zjistí kde je zájem – nijak bych jej dotacemi nekřivil…

Jen tak

Condor… dovolenková aerolinka (samozrejme, muzeme diskutovat, jestli jí zůstane) .. v zime létající jen do karibiku, v létě i do asi pěti amerických měst…. no … partner snů 😀

V. K.

Jihomoravští daňoví poplatníci mají víc štěstí než rozumu.

Trdlo

Asi tak nějak… 🙂
Neměl by se ale „kraj“ spíš zamyslet nad tím, proč dopravci odmítají létat pro kraj? Protože administrativa navíc, tím další náklady a už se to nevyplatí? Takže to ukazuje jen na naprosto zbytečnou a zatěžující vymyšlenou administrativu…
Moc pěkná ukázka podpory podnikání ze strany státu. A ještě to na sebe úředníčci napráskají…

Radek Janata

Protože jim nikdo nezaručí, že to i s tou krajskou dotací bude ziskové. Komerční linku mohou kdykoliv zastavit, tohle by nemohli.

Když už to kraj chce řešit, ať raději zadotuje železničním dopravcům nějakou jízdenku na letiště ve Vídni.
Dneska totiž máte na výběr buď jízdenku flexibilní, ale drahou, nebo jízdenku levnou, ale vázanou na vlak.
Což je při návratu vzhledem k možnému zpoždění letadla poněkud nepraktické. Prostě něco jako Vlak+letiště od ČD.

Jakub

To je jako mít obchod a chtít po zákaznicích, aby chodili do obchodu přes ulici.

libcha

ad Jakub: he? Krajská objednávka závazkové dopravy přece neslouží k tomu, aby se zajistil kšeft pro brněnské letiště, ale proto, aby se podpořila mobilita jeho obyvatel a atraktivita pro investory.

Jen tak

to v tomto pripade (a v pripade pardubic a ostravy) fakt neplatí.

malej-jarda

Na EURedio se dá jet Brno hl.n. – Flughafen Wien za 14,50 Euro.

Nekdo

ale o to tady vubec nejde. klidne at to stoji dvojnasobek, ale co je podstatne je to, aby v Brne bylo mozne odevzdat kufr a jiz mit dale zajistenou navaznost. takze pokud by byl airport check-in v Brne na nadrazi, s tim, ze vlak do VIE je jiz letecka linka (se vsemi z toho vyplyvajicimi skutecnostmi), tak to by bylo idealni reseni…

provokatér

K čemu vlak, N.B. snad provozovaný těmi hnusnými úpadkovým zlodějskými „státními“ dopravci (ČD + ÖBB)? Vždyť právě v měééstě Brněé přece začal svoji hvězdnou podnikatelskou cestu ten „nejlepší a nejžlutější“ dopravce, jaký v minimálně střední Evropě existuje (a možná tam dokonce stále ještě i platí daně), který navíc vyrost mimo jiné i na prodeji letenek, takže je vlastně svým způsobem („z branže“) a za patřičné dotace by jistě byl schopen provozovat „leteckou NAD“ přímými spoji (většinou po dálnicích) z měéésta Brna až na schwechatské letiště třeba každou půlhodinu a zajistit i odbavení zavazadel už před odjezdem.

marty-t2

žlutý bus ve 2:30 ale i 06:30 z Brna směrem na Schwechat je pravidleně vyprodán. Proč asi ? Že by to bylo tím, že první vlaky na Vídeň vyjíždí z Brna až po půl osmé ? Jak chcete stihnout ranní odlet ? Vlastním autem nebo žlutým busem ! Díky za něj !!!

pozorovatel

A nabídly snad už „město Brno + JmK Jančurovi nějakou „součinnost“ ve prospěch toho, aby těch ranních autobusů do Vídně jezdilo víc místo toho, aby se jejich potentáti snažili „rozfrcat“ veřejné finance na nerealistické vize o dotovaném leteckém spojení?

marty-t2

tak tim malej Jardo dojed na ranní odlet v osm z Vidne, OK ? Kdyz prvni ranňi vlak vyjizdi z Brna po pul osme…

Nekdo

šotouškům tohle nevysvětlíš… a to ještě nemluvíme o odletech v šest ráno, abys stíhal nějaké jednání po Evropě dopoledne a měl šanci se vrátit stejný den domů, nebo pokud potřebuješ rozumně chytnout TATL přípoj…