LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Z Ostravy chtěl za dotace od kraje létat jen Huf Air. Na licenci Nordicy

Boeing 737-800 v reklamních barvách Moravskoslezského kraje na Letišti Ostrava. Foto: FB Letiště OstravaBoeing 737-800 v reklamních barvách Moravskoslezského kraje na Letišti Ostrava. Foto: FB Letiště Ostrava

Společnost Huf Air byla jediným zájemcem o provoz dotovaných linek z Letiště Ostrava do Mnichova a Vídně. Moravskoslezský kraj nakonec

Společnost Huf Air byla jediným zájemcem o provoz dotovaných linek z Letiště Ostrava do Mnichova a Vídně. Moravskoslezský kraj nakonec soutěž zcela zrušil. Místo toho se domluvil s polskou leteckou společností LOT Polish Airlines na provozu linky z Ostravy do Varšavy.

Kraj nechtěl od začátku uvést, kdo nabídku podal, nakonec musel jméno zájemce zveřejnit na profilu zadavatele v závěrečné písemné zprávě.  Huf Air vznikl 11. září 2019, nemají vlastní licenci pro provoz letecké dopravy.

Jednatel firmy Michal Huf odmítl, že by nabídka firmy založené těsně před termínem podání nabídek a bez licence byla vtipem. „Kraj měl na zrušení soutěže plné právo, protože došlo k zajištění konkurenčního prostředí,“ dodal Huf.

Kraj zrušení vysvětlil tím, že do soutěže přišla jediná nabídka. „V zadávacím řízení nebyla zajištěna dostatečná hospodářská soutěž; jediný účastník zadávacího řízení zároveň nedoložil splnění zadavatelem stanovených podmínek účasti v zadávacím řízení,“ uvedl kraj v písemné zprávě.  Nesplněním bylo především vlastnictví licence. Pro kraj šlo o opakované fiasko s výběrem dotovaného dopravce.

Firma na svých stránkách uvádí, že chtěla létat s letouny Bombardier CRJ900ER nebo ATR72-600. Obě patří estonské státní letecké společnosti Nordica. Právě na licenci estonského dopravce chtěla provozovat i tyto linky. Huf nevyloučil, že se bude hlásit i do soutěže na dopravce pro Jihomoravský kraj na trase z Brna do Mnichova.

Moravskoslezský kraj počítal v soutěži s tím, že do Mnichova i Vídně bude na každé lince nejméně 11 rotací týdně. Kraj chtěl provoz financovat až 800 miliony korun ročně.

„Po těchto linkách už dlouhou dobu volali nejen zástupci nadnárodních společností, které v kraji působí, ale i lidé, kteří se chtějí podívat do světa a pohodlně letět přímo z krajského města třeba na druhou půlku zeměkoule. S jedním přestupem v Mnichově nebo Vídni už to bude možné,“ uvedl loni náměstek hejtmana kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Tagy Huf Air Letiště Ostrava Moravskoslezský kraj Nordica OSR
48 komentářů