Do jednotného tarifu vstupují od července komerční vlaky, zatím bez Leo Express

Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz/Jan SůraJednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Cestující nebudou muset ani na trase Praha – Ostrava řešit, se kterým dopravcem pojedou.

Více než půl roku po startu ostrého provozu systému jednotného tarifu OneTicket začnou první dopravci nabízet využití jízdenky i ve svých komerčních vlacích.

Systém začne plně běžet od 1. července, už dnes je možné si ale nově koupit u jednotné jízdenky i místenku do Českých drah. V praxi tak od 1. července například cestující, který si koupí jízdenku Most – Olomouc bude moci rozhodnout, zda v úseku z Prahy na Hanou pojede Českými drahami, nebo RegioJetem. „Systém je připraven na zapojení i komerčních vlaků,“ potvrdil šéf Cendisu Jan Paroubek.

Takzvané komerční vlaky, tedy spoje mimo závazek objednávky ministerstva dopravy či krajů, dnes u nás provozují České dráhy, RegioJet a Leo Express. Jde prakticky o všechny spoje z Prahy na Ostravsko, v případě Leo Express také na Slovácko a u RegioJetu z Prahy do Brna a Břeclavi. Všichni tři dopravci už jednotný tarif nabízejí u vlaků v závazku veřejné služby.

RegioJet i České dráhy potvrdily, že komerční vlaky do systému zapojí. „Můžeme potvrdit, že se zapojením komerčních vlaků Českých drah do systému jednotného tarifu počítáme od 1. července 2021,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Podobně reagoval i mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Systém bude zatím bez komerčních vlaků Leo Express, firma důvody nezapojení nekomentovala.

Jednotná jízdenka bude u komerčních spojů výhodná hlavně pro ty, kteří jezdí pravidelně a mají časové jízdné. U jednotlivých cest je běžná cena obvykle i kvůli konkurenci výrazně níže než  kilometrický tarif SJT, v dobách přepravní špičky ale může naopak státní tarif vyjít levněji.

Tagy Cendis České dráhy OneTicket RegioJet SJT systém jednotného tarifu Top
143 komentářů