Dlouhé výluky u Pardubic končí, provoz do Hradce i Chrudimi se vrací k normálu

Zatěžovací zkouška na novém železničním mostě přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaZatěžovací zkouška na novém železničním mostě přes Labe v Pardubicích. Foto: Skanska

Omezení na trati trvala přes dva roky, dnešním dnem výluky končí.

Po více než dvou letech se od zítřka cestující mezi Pardubicemi, Hradcem Králové a Chrudimí dočkají cestování bez přestupu na náhradní autobusy. Správa železnic o půlnoci ukončí poslední ze série výluk spojené s modernizací trati z pardubického hlavního nádraží do Stéblové.

Poslední výluka trvala od října, týkala se úseku z Pardubic do Rosic. Jejímu ukončení předcházela statická zatěžovací zkouška nového mostu přes Labe. V jednu chvíli tak most zatěžovalo 500 tun.

Nový most přes Labe je jednou z hlavních staveb rozsáhlé modernizace úseku z Pardubic do Stéblové. Trať je nově kompletně dvoukolejná. Most má tři pole, má ocelovou nosnou konstrukci, střední obloukové pole má 80 metrů a překlenuje celé řečiště Labe. Krajní pole má každé 30 metrů. Životnost mostu se projektuje na 100 let.

Video: Lokomotivy Šlechtična a Sergej otestovaly nový železniční most v Pardubicích

Modernizace celého úseku začala v květnu 2021, celá akce vyjde na 2,7 miliardy korun. Jednotlivé části se zprovozňovaly postupně. Dvě koleje má trať do Hradce už také v úseku Stéblová – Opatovice nad Labem. Zdvoukolejnění poslední části v úseku z Opatovic nad Labem do Hradce Králové Správa železnic připravuje.

Modernizace trati Pardubice - Stéblová. Pramen: Správa železnicZatěžovací zkouška na novém železničním mostě přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaZatěžovací zkouška na novém železničním mostě přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaFinální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaFinální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaModernizace trati Pardubice - Stéblová omezila provoz elektrických vlaků. Pramen: Správa železnicVýstavba druhé koleje mezi Rosicemi a Stéblovou. Foto: MDČRModernizace trati Pardubice - Stéblová. Pramen: Správa železnicModernizace trati Pardubice - Stéblová. Pramen: Správa železnicPráce na modernizaci stanice Pardubice-Rosice nad Labem. Foto: SkanskaPráce na modernizaci stanice Pardubice-Rosice nad Labem. Foto: SkanskaPůvodní most přes Labe před posunutím. Foto: SkanskaPráce na zdvoukolejnění ve Stéblové. Foto: SkanskaNový most přes Labe na trati Pardubice - Stéblová. Pramen: SkanskaRegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy
Tagy Elektrizace železnic Rosice nad Labem - Stéblová Skanska Správa železnic Trať 031 Pardubice - Hradec Králové
32 komentářů