Dlouhé výluky u Pardubic končí, provoz do Hradce i Chrudimi se vrací k normálu

Zatěžovací zkouška na novém železničním mostě přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaZatěžovací zkouška na novém železničním mostě přes Labe v Pardubicích. Foto: Skanska

Omezení na trati trvala přes dva roky, dnešním dnem výluky končí.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. P.

Myslel jsem, že tu bude daleko víc nových fotek.

Han van Meegeren

Tím normálem je samozřejmě i úvraťová tragikomedie v Rosicích.
Bravo, bravissimo!

Musím se kouknout, zda už mám na účtu všimné.

Jiří Kocurek

To jako chcete říct, že prováděcí firma uplatila obyvatele Ostřešan, aby si na Ostřešanské spojce .. nevydělala, protože se stavět nebude?

Nebo jaký je myšlenskový konstrukt toho úplatku?

Jan pesina

Kdyby se místo rozhazování peněz za projekty Ostřešanske spojky zvýšila rychlost a od Jesenčany v naprosté rovině zdvojkolejnila trať až k Chrudimi zastávka by bylo rozumnější navíc tím zdvojkolejenym mostem se skrati jízdní doba do Chrudimi a také od půlky příštího roku se uvažuje o hodinovém taktu směr Brod a půl hodinovém taktu mezi Pardubicemi a Slatiňany to ti nestačí?😆

Gunduľ neubiješ

Jaké je dnes počasí u Vás v Ostřešanech?

Granja

Erupce na slunci.

Jan pesina

Už to nehul😆🤣

Rejpal

Škoda, bude se mi po NAD stýskat a myslím, že nebudu jediný. Jezdila mnohem častěji než vlaky a jezdila včas.

czhunter

No, nevím, jel jsem tam asi 2x a posledních 500 metrů v Pardubicích jsme jeli tak 10 minut.

A vystoupit jsme samozřejmě nemohli, přestože bych to od kruháče došel pěšky tak 10x rychleji než autobus.

Favorit

Mělo to svoje pro a proti. Super bylo přímé propojení Hradec – Chrudim, noční přímý bus PCE – HK bez zajíždění do okolních vesnic, mimo exponované časy jezdila NAD občas i se slušným náskokem proti jízdnímu řádu. Na druhou stranu kolikrát poskakování v Pardubicích u kruháče, řidiči v Hradci obvykle vyjížděli přes Korunu, kde taky nebyl problém ztratit další minuty. Ve finále je to jedno, stejně člověk na nádraží musel, vlak je – aspoň pro mne – ale určitě pohodlnější varianta.

kik

Ono se vlastně v HK od nádraží jinudy než přes Korunu vyjet nedá. Když to vezmete kolem ČEZu (druhou stranou) tak se dostane u podchodu na okruh a skáčete minimálně ke křižovatce s Gočárovou tř. A co jsem si všiml, tak hodně busů to od Koruny bralo přes Labskou II, protože to prostě bylo rychlejší.

J A R

NAD měla nevýhodu v tom, že nenavazovala na vlakové spoje. Stalo se mi, že jsem přijel NAD do Hradce Králové, a když jsem doběhl na nástupiště, tak jsem viděl už jen zadní světla rychlíku na Trutnov.

vbb

Rok 2123: u rezavějícího mostu v Rosicích demonstruje skupina „Nebourat“ a ministr dopravy přemýšlí, co s mostem dál, když by se mezi PU a HK krutě hodila třetí kolej. Ale zase je nebezpečí, že zbouráním mostu se přijde o jedinečné panorama s chemičkou v pozadí, což by mohlo ohrozit zápis Pardubic v registru památek Unesco…

Vše tu už bylo.

🙂

Růža

To pak budou po dokončení do HK a instalaci ETCS paradoxy. Osobní a spěšné vlaky 160 a rychlík od Arrivy ?

Petr

120. Ale smlouvu snad mají „jen“ do roku 2028. Myslíte že ta rekonstrukce a osazení ETCS tak poletí? Už to vědí Nekáceči z Hradce?

Milan Dvořák

120 pouze mezi Opatovicemi a Stéblovou. Pochybuji, že by Arriva do jednotek 845 instalovala ETCS, pokud by jí to stát nezaplatil. Smutné vyhlídky, zrychlení rychlíků se nekoná.

Honza135

Nekáceči z Hradce 😀😀😀 To neříkejte, jinak se toho chytnou a ještě si tak začnou řikat. Mechováci jsou toho schopní 😀

Petr Kožený

Ještě se dodělává druhá kolej v úseku Pardubice -Rosice nad Labem, není to dodělané v úseku od nadjezdu u Parama směrem na nádraží.

Matt

Škoda, ta NAD tam jezdila v mnohem lepších časech jako vlaky. Mnohem častěji. Cestující navíc přijdou o přímé spojení Hradec-Chrudim, Chrudim má strašně poddimenzované vlakové spojení, navíc v Pardubicích z vlaků od Chrudmi nic většinou ani nenavazuje. Autobusy NAD nebyli většinou přervané, vlaky budou. Ach.

Jiří Voseček

Je fakt, že autobusy jezdily vlastně pořád ve špičce. Což ale vedlo k tomu, že ty v úplné ranní a odpolední špičce jezdily prervane.

Až se podaří vyřešit i poslední úsek u HK a městští teroristi Spolek Kaštanka přestane škodit, tak i interval vlaků ve špičce bude lepší.

Jan pesina

Konečně a jsem rád že vlaky ČD konečně jezdí zase až do h.brodu bez přestupu a příští rok v hodinovém taktu😉

Honza135

Paráda, v sobotu mě čeká cesta do Liberce, takže jsem rád, že už nebude nutný přestup.

Jan

Výluky končí až zítřejším ránem, dneska jsem v Chrudimi potkával NAD…

Šejdr

Ne, výluka skončila, vlaky Arrivy odpoledne už jezdily z Rosic do Pardubic hl.n. ČD si zřejmě na dnešek naplánovaly celodenní NAD, tak to dojezdí autobusy a po kolejích jako první pojede až poslední večerní pár vlaků po půlnoci.

PMa

To je u náhradních hlodavců u dlouhých výluk běžný postup.

Qaws

Bohužel je běžný čas, že SŽ nestihne výluku ukončit včas a pak se řeší, kde sehnat již odvolané busy… Nedivím se, že si ČD nechaly s ND pro jistotu jednodenní rezervu…

David

Tak jsem si říkal, že teď budeme rok jezdit a hned na to navážeme v roce 2025 s rekonstrukci Opatovice – Hradec a výluky na dva roky. A ono nakonec ne, k tomu podle mapy SŽ má dojít až v roce 2028 a má se dělat ten úsek 4 roky (hustý – 6 km tratě předělávat 4 roky, to nestihnou dělníci ani svačit) a do té doby podle původních plánů SŽ to znamená, že v úseku Pardubice do Steblove se bude jezdit max 100 kmh, páč ETCS se má dělat kompletně po celé rekonstrukci tratě. A nebo se něco změnilo… Číst vice »

a8n

Navázat se naváže, ale rekonstrukcí Hradce.
Součástí aktuální stavby ETCS není, ale příslušná zakázka už je vysoutěžená s realizací v příštím roce.

Milan

Jako SŽ se snažej fest, ale nakonec se jim snad hlavního cíle povede dosáhnout…. na trati HK-PCE opravdu ty lidi přestane bavit jezdit vlakem. 😉

Joe

Njn, budou se nejdřív 4 roky hádat s místníma o vykácení provizorní aleje. Bude sranda když se dřív začne stavět dvoukolejka z Chlumce a Oseku.

JiP

A nez dodelaji Opatovice – Hradec, tak zjisti, ze ten prvni usek uz ma davno to nejlepsi za sebou a bude potrebovat opet generalni opravu…..staci se podivat na 1. koridor……uz bezi jeho krodorizace 2.0