Dlouhé výluky u Pardubic končí, provoz do Hradce i Chrudimi se vrací k normálu
Omezení na trati trvala přes dva roky, dnešním dnem výluky končí.
Po více než dvou letech se od zítřka cestující mezi Pardubicemi, Hradcem Králové a Chrudimí dočkají cestování bez přestupu na náhradní autobusy. Správa železnic o půlnoci ukončí poslední ze série výluk spojené s modernizací trati z pardubického hlavního nádraží do Stéblové.
Poslední výluka trvala od října, týkala se úseku z Pardubic do Rosic. Jejímu ukončení předcházela statická zatěžovací zkouška nového mostu přes Labe. V jednu chvíli tak most zatěžovalo 500 tun.
Nový most přes Labe je jednou z hlavních staveb rozsáhlé modernizace úseku z Pardubic do Stéblové. Trať je nově kompletně dvoukolejná. Most má tři pole, má ocelovou nosnou konstrukci, střední obloukové pole má 80 metrů a překlenuje celé řečiště Labe. Krajní pole má každé 30 metrů. Životnost mostu se projektuje na 100 let.
Video: Lokomotivy Šlechtična a Sergej otestovaly nový železniční most v Pardubicích
Modernizace celého úseku začala v květnu 2021, celá akce vyjde na 2,7 miliardy korun. Jednotlivé části se zprovozňovaly postupně. Dvě koleje má trať do Hradce už také v úseku Stéblová – Opatovice nad Labem. Zdvoukolejnění poslední části v úseku z Opatovic nad Labem do Hradce Králové Správa železnic připravuje.