Desítky let čekání jsou u konce. ŘSD žádá o povolení pro obchvat Náchoda, stavba má začít příští rok

Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Součástí trasy budou dva tunely.

Jedna z nejvíce odkládaných staveb obchvatů v Česku míří svoji přípravou do finále. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zažádalo o stavební povolení na 6,5 kilometru dlouhý obchvat Náchoda. Dosud veškerá doprava na silnici I/33 musí projíždět městem. V budoucnu by mělo ulevit městu od dopravy kromě obchvatu i přesunutí části tranzitu na dálnici D11.

O zahájení stavebního řízení informoval Královéhradecký kraj na úřední desce. O stavbě obchvatu se v Náchodě mluví od 90. let. V roce 2017 získalo ŘSD na stavbu po osmi letech od žádosti pravomocné územní rozhodnutí.

Severní obchvat města má vyjít na 3,147 miliardy korun. Je navržen v kategorii S 11,5/70 v celkové délce 6 485 metrů. Začne u Vysokova, kde vznikne pětiramenná okružní křižovatka. Skončí v Bělovsi těsně na hranici s Polskem. V  trase obchvatu jsou navrženy dva tunely. Hloubený tunel Kramolna délky 100 metrů a tunel Dolní Radechová délky 363 metrů, který obsahuje ražené i hloubené části. Největšími navrženými mosty jsou estakáda Dolní Radechová délky 257 metrů a estakáda Běloves délky 326 metrů. Součástí stavby bude i 930 metrů dlouhá přeložka silnice I/14, která k Náchodu přivádí dopravu od Nového Města nad Metují a Rychnova nad Kněžnou.

Mapa obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Mapa obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Město Náchod na svých stránkách uvedlo, že v lednu budou vydány první demoliční výměry na stavby v trase obchvatu. Vlastní demolice objektů proběhnou v druhé polovině roku. Souběžně bude probíhat příprava území včetně záchranného archeologického výzkumu a kácení. Samotná stavba, která potrvá zhruba tři roky, má začít v závěru příštího roku. Kompletně je popsána v informačním letáku.

Tagy I/33 Náchod obchvat Náchoda Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
72 komentářů