Obchvat Náchoda má stavební povolení, ministerstvo zamítlo odvolání

Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Stavba má začít ještě letos.

Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání proti stavebnímu povolení na stavbu obchvatu Náchoda. Po desítkách let příprav by tak letos mohla stavba začít. V trase již běží archeologický průzkum.

Zamítnutí odvolání vyplývá z dokumentu na úřední desce ministerstva. Odvolání podaly dvě fyzické osoby a spolek Sbor dobrovolných občanů. Rozhodnutím potvrdil ministr v plné míře stavební povolení vydané Krajským úřadem Královéhradeckého kraje.

Námitky stěžovatelů se týkaly zejména platnosti závazných stanovisek, obav z hluku nebo kácení dřevin. Podle dokumentu ale většinu z nich již vypořádal krajský úřad. Proti rozhodnutí se nejde dále odvolat nebo podat rozklad, možná je pouze kasační stížnost. Úřad zvládl vyřešit odvolání během necelých dvou měsíců od podání.

Zahájení letos

Již v půlce října začaly v trase obchvatu práce na záchranném archeologickém výzkumu. Podle informací v registru smluv provádí záchranný archeologický výzkum ve výběrovém řízení sdružení Univerzity Hradec Králové a společnosti Smola HK za 42,4 milionu korun. Zemní práce pro výzkum provádí Metrostav Infrastructure za 17,9 milionu korun.

Náchod je jedním z největších měst v zemi, přes které dosud jezdí veškerá tranzitní doprava. V budoucnu by mělo ulevit městu od dopravy kromě obchvatu i přesunutí části tranzitu na dálnici D11. O stavbě obchvatu se v Náchodě mluví od 90. let. V roce 2017 získalo ŘSD na stavbu po osmi letech od žádosti pravomocné územní rozhodnutí.

Mapa obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Severní obchvat města má vyjít na 3,147 miliardy korun. Je navržen v kategorii S 11,5/70 v celkové délce 6 485 metrů. Začne u Vysokova, kde vznikne pětiramenná okružní křižovatka. Skončí v Bělovsi těsně na hranici s Polskem. V trase obchvatu jsou navrženy dva tunely. Hloubený tunel Kramolna délky 100 metrů a tunel Dolní Radechová délky 363 metrů, který obsahuje ražené i hloubené části. Největšími navrženými mosty jsou estakáda Dolní Radechová délky 257 metrů a estakáda Běloves délky 326 metrů. Součástí stavby bude i 930 metrů dlouhá přeložka silnice I/14, která k Náchodu přivádí dopravu od Nového Města nad Metují a Rychnova nad Kněžnou.

Samotná stavba, která potrvá zhruba tři roky, má začít v závěru letošního roku. Kompletně je popsána v informačním letáku.

Tagy I/33 Náchod obchvat Náchoda Ředitelství silnic a dálnic
36 komentářů