No a je to taková skoro klasika ŘSD ve východních Čechách. Nejprve několik sezón znepříjemňovat a prodlužovat průjezd centry měst a obcí tím, že se ty silnice v intravilánu za plného provozu přestavují, zkapacitňují a vybavují bezpečnostními prvky a kruhovými objezdy, aby se několik málo let poté vážně začalo s přípravou obchvatů. Náchod, Nová Paka, Jaroměř, zanedlouho možná i Vrchlabí… 🤷🏻
Kdyby se průběžně nedělalo vůbec nic, to by bylo teprve křiku!
bvovka
1 rok
Je po všem. Myslím si že je potřeba postavit celou i/33 v dálničních parametrech, aby hlavní tah na Klodsko byl veden přes Náchod. Doufám že se stane zázrak, protože k tomu paskvilu mezi já nevím okresem Svitavy a Dolní Lipkou mám odpor.
Pomyslel jste na to, jak by to pokračovalo na polské straně? Aby čtyři pruhy měly smysl, muselo by tak být i v Polsku od hranic ke Klodzku. Kudowě Zdroji a přilehlým obcím se nedá jen tak vyhnout, v těch kopcích za Kudowou by to stálo ranec. To samé ve Szczytnej a Dusznikách, více místa se nabízí až před Polanicí. Buďme rádi, že se na D-11 a na obchvatu Jaroměře i Náchoda něco konečně začíná dít. Čtyři pruhy na třicettrojce by byl však hodně drahý luxus.
Tak to se neukáže ani kdyby to nebylo honem rychle. Což i tak není, žvaní se o tom 20 let. Pro autobijce bych rád zdůraznil, že absence obchvatu zpožďuje i autobusy v okolí desítek kilometrů od beznadějně tranzitem ucpaného Náchoda.
Většina tranzitu patří na koleje. Obchvat Náchoda je vytloukání klínu, je to řešení následků, nikoli příčiny. Řešení příčiny je omezení počtu kamionů. Evropou se tahá ve stejný čas proti sobě stejné zboží a tady se řeší betonování všeho a všude.
Toto přirovnání kulhá. Déšť tady byl dříve, než člověk, je předpokladem pro naše bytí.
Doprava, kterou vytvořil člověk není v současném rozmachu nezbytná pro život člověka. Obchvaty a rozšiřování silnic, parkovišť…za nějaký čas dopravu zesílí se všemi důsledky. Střecha intenzitu deště nezmění.
Řešení dopravy vidím v ceně za kilometr, nikoli ve vytloukání klínu klínem.
Ano, dávejte mínusy, ale řešení je, aby bylo aut míň, nikoli víc. Planeta nemění rozměry, naše spotřeba vytrvale stoupá. Jak dlouho bude ještě mejdan trvat?
Já chápu lidi trící dopravou, ale zkapacitnění silnic problém dřív, nebo později zvětší, třeba jinde, ale zvětší.
Auta na baterky s nabíjením na příděl to vše vyřeší. Za pár let už budou jezdit lidi jen se starými klasikami jak na Kubě a jejich nová E-auta za 1-2 mega budou v garážích a na hubech vyrovnávat výkyvy větru a slunce.
MiB
1 rok
To vedení v zářezu se zdmi vypadá vážně super, vlastně nevím jaký je důvod proč se to nevyužívá častěji? V ČR jsem snad neviděl a co si pamatuji z cest přes Rakousko/Zahraničí, tak tam to není neobvyklé.
Škoda, že to není celé ve střídavém třípruhu (alespoň), ve výsledku by mi to nepřišlo jako vůbec špatné řešení na mnoha trasách které jezdím (po silnicích první třídy).
Co mi přijde jako specialita je mimoúrovňová křižovatka s odbočením doleva. To jsem myslel, že je primární důvod, proč se mimoúrovňové křižovatky staví a zde to jaksi boří logiku věci.
Jan z Rokycan
1 rok
A tak si žijeme u nás v České republice, kde od žádosti o ÚR uplyne 8 let a do zahájení stavby dalších (optimisticky) 7 let…
Jen na samotném obchvatu vidím dvě úrovňová křížení (Kramolna, D. Radechová)! Proč?
Přitom u Dolní Radechové jde o křížení s I/14. V místě bude most a nechápu, proč výjezd směr Běloves (PL) není navržen jako mimoúrovňový.
Tohle má ŘSD bohužel v oblibě. Ještě navíc je hrozně cool (na jiných stavbách, zde zrovna ne) to nazývat „mimoúrovňová křižovatka“.
Jakjan
1 rok
Křížení dvou silnic I.třídy a zase kruhovým objezdem. Pány projektanty bych poslal na dva roky na kamion (nejlépe Liaz s vlekem) a vozit sypký materiály.
Než pány projektanty, tak spíš plánovače ŘSD. Projektant projektuje dle zadání investora. Může věcně argumentovat, ale když si investor myslí, že postavením málo kapacitních / úrovňových křížení se dá ušetřit majlatn, tak to je pak těžký. Každá nebezpečná úrovňová křižovatka má své negativní, finančně neohodnotitelné, externality v podobě nehod, smrtí, úrazů. Nekapacitní OK způsobuje zdržení, kde se minimálně celospolečenská ztráta / ušlý zisk dá nějak finančně kvantifikovat.
Ta okružka alespoň eliminuje smrtelné nehody a většinu nehod s těžkým zraněním, oproti průsečné křižovatce plus. Ale nesmí to být univerzální řešení pro všecky případy.
Co se sypkých materiálů týká, tak přesypat se to může i na MÚK, když to šofér přepískne v zatáčce. Cisterna napůl plná vody je ještě horší.
Málo platíte na to, aby tam bylo mimoúrovňové křížení, je tam ale 5 směrů, což obecně komplikuje i tu MÚK. Ano chce to větší poloměr.
Jinak bych řekl, že se tam silnice I. třídy nekříží, ale spojují do jedné a pak na Radechové zase rozpojují. Skrz Náchod pak nepovede ani I/33 ani I/14.
Libcha
1 rok
…a mezitím Vysokovská spojka, která by ušetřila všem vlakovým cestujícím na Náchodsko a Broumovsko 15 až 20 minut a přitom je to pár kilometrů kolejí — ticho po pěšině 🙁
Vám připadá D11 do Polska zbytečná, když Poláci budou otevírat S3 až na hranice a z Klodzka do Náchoda se nic zásadního nechystá??
Jen uznávám že je trochu zvláštní že se D11 Trutnov-Polsko a obchvat Náchoda budou zprovozňovat +/- ve stejný čas
Kamiony budou jezdit s obchvatem nebo bez něj, ve veřejném zájmu je dostat je z centra města. A při počtu 4 tisíc kamionů a 13 tisíc aut, které dle sčítání 2020 Náchodem denně projedou je dost odvážné tvrdit, že obchvat není ve veřejném zájmu i pro osobní dopravu.
Podle dokumentace k obchvatu Poříčí (silnice II/303) https://uskhk.eu/wp-content/uploads/2018/06/B_1_P%C5%99ehledn%C3%A1-situace.pdf , to vypadá, že MÚK Běloves nebude ve skutečnosti MÚK, ale styková křižovatka s jendou větví navíc (sjezd PL-Jaroměř). Mělo by být možné jak najet tak sjet z obchvatu na II/303, koneckonců o tom mluví i infromační leták k této stavbě.
A teď se jen modlit aby ta přeložka II303 a křižovatka dopadly také.Ten odpolední tranzit na Hronov, Polici a Teplice n.M. a Broumov je také jedno auto za druhý.A ten dálnice nepřevezme.
Jak píšete neni to uplně paralelně a navíc nikdo neví, kdy bude D11 hotová. Vypadá to, že obchvat bude fungovat pár let samostatně a i pak se šikne mít obchvat, protože to co zbude není nutné aby jezdilo přes město.
Obchvat Náchoda bude dokončen +/- ve stejný čas jako D11 v úseku Trunov-Polsko (tj. včetně obchvatu Trutnova) a velká část nákladního tranzitu už pohrne nově po D11, tou dobou bude zbývat snad jen 1-2 roky do dokončení posledního úseku, tj. Jaroměř-Střítež
D11 se začne stavět dřív jak tento obchvat. Sám jsem zvědavý kolik tranzitu ale pojme, zvlášť když bude chybět úsek Kamienna Góra Wroclaw. I kdyby se však nestihla dokončit dálnice okolo Kuksu, tak samotný úsek od Trutnova po Kamiennou Góru má 44km. To je o 44km po dálnici více než při cestě přes Náchod, vzdálenostně jsou obě cesty totožné (cca 150km).
No jsem zvědav jak to z kapacitního hlediska bude dávat úsek polské silnice 5 (Bolkow-A4 u Kostomloty) a hlavně již extrémně přetížený úsek A4 Kostomloty- A4xA8 u Wroclavi, který je v uspořádání 2+2 a kus dokonce bez odstavných pruhů!!!
Plánovaný termín stavby S5 Bolkow-Wroclav jsem nenašel, ale co se týče trasy tak kvůli přetížení A4 dává smysl jeho plánované napojení na S8 u Wroclavi od jihu
Poláci plánují i novou trasu A4 dále Wroclawi p roku 2030, z jíž budou výjezdy na S8 na Kłodzko i na i novou S5 od Bolkówa… napojení by mělo být u města Sobótka
našel jsem ve fóru jen info z konce roku 2021, kde byly pro A4 zatím zvažované 3 varianty:
U všech třech bylo rozšíření A4 ve stávající stopě od A18 od západu až po připojení DK5 (Exit 124) a dále:
1) rozšíření ve stávající stopě
2) nová trasa jižněji mezi Exity 124-162 s napojením S5 do S8 a následné křížení nové A4
3) jako var. 2) ale napojení S5 přímo do nové A4)
Ja jsem četl dokument z roku leta 2022 ,kde je preferována varianta nového úseku A4 a pak jsou 3 varianty popsány v tomto novinového článku z podzimu 2022
D11 samozřejmě.necjxi říct,aby se to teď nestavělo,ale pro nákladní dopravu už to dávno mělo stát,cca před 20-30 lety..o dostavbě D11 tam nákladní tranzit nebude.je to s křížkem po funuse
Čtyři pruhy nic jiného
1 rok
Zda se mi to nebo tam jsou jen dva pruhy a navic na hlavním tahu kruhový objezd? Jak můžou v dnešní době vůbec uvažovat o silnici bez čtyř pruhů
Normálně se uvažují silnice se dvěma pruhy, jeden pro každý směr. Ostatní je luxus. Kruháče eliminují riziko nehod na křižovatkách, a podle reakcí zde i výborně krotí rychlou jízdu.
Kruháky na silnici I. třídy mimo obec jsou dopravní zhůvěřilost a sociopatická hovadina, obzvlášť je-li to někde na svahu, kde lze skoro vždy postavit mimoúrovňové křížení. Mimo obec se má jezdit plynule, pokud možno ustálenou rychlostí. Ne, že budete 100 % aut včetně záchranářů nutit, aby z 90 brzdili na 30, provedli trojí uhýbací manévr, šířili do okolí prach z brzd a pneumatik, a pak se zase rozjížděli na cestovní rychlost! Kdyby tam denně projelo jen 10 tisíc osobních aut, máte to denně deset milionů kilogramů hmoty, která maří svou pohybovou energii na brzdách a pak ji zase pracně nabírá.… Číst vice »
Naopak kruháky kdekoliv a na jákekoliv silnici, pokud mají přiměřený poloměr, zvyšují bezpečnost provozu a zklidňují hormony různým nevybouřeným řidičům třeba tady: https://mapy.cz/turisticka?x=15.6333406&y=49.1819607&z=19&base=ophoto
A nestojí takový těžký prahy jako MÚK.
Ke křižovatce je ideální přijíždět výběhem, aby se zbytečně nepoužívaly brzdy a maximálně se využila kinetická energie auta z již spotřebovaného paliva.
Mnohatunové kamiony by měli platit více na mýtu, aby byla motivace převést dálkovou dopravu na železnici.
JirkaRR
1 rok
no konečně…
JiriP
1 rok
Radek má opět výsledky, zatímco Jirka jen další nedotazeny úkol. Vysokovska spojka by Náchod vrátila zpět na železniční mapu.
No a je to taková skoro klasika ŘSD ve východních Čechách. Nejprve několik sezón znepříjemňovat a prodlužovat průjezd centry měst a obcí tím, že se ty silnice v intravilánu za plného provozu přestavují, zkapacitňují a vybavují bezpečnostními prvky a kruhovými objezdy, aby se několik málo let poté vážně začalo s přípravou obchvatů. Náchod, Nová Paka, Jaroměř, zanedlouho možná i Vrchlabí… 🤷🏻
Kdyby se průběžně nedělalo vůbec nic, to by bylo teprve křiku!
Je po všem. Myslím si že je potřeba postavit celou i/33 v dálničních parametrech, aby hlavní tah na Klodsko byl veden přes Náchod. Doufám že se stane zázrak, protože k tomu paskvilu mezi já nevím okresem Svitavy a Dolní Lipkou mám odpor.
Pomyslel jste na to, jak by to pokračovalo na polské straně? Aby čtyři pruhy měly smysl, muselo by tak být i v Polsku od hranic ke Klodzku. Kudowě Zdroji a přilehlým obcím se nedá jen tak vyhnout, v těch kopcích za Kudowou by to stálo ranec. To samé ve Szczytnej a Dusznikách, více místa se nabízí až před Polanicí. Buďme rádi, že se na D-11 a na obchvatu Jaroměře i Náchoda něco konečně začíná dít. Čtyři pruhy na třicettrojce by byl však hodně drahý luxus.
Poláci nechtějí hlavní trasu přes jejich lázeňská města od Kłodzka ke Kudowa Słone, žádné rozšíření nebude
Honem rychle, aby se s blížící se dostavbou D11 náhodou neukázalo, že to není potřeba…
Přesně.
Tak to se neukáže ani kdyby to nebylo honem rychle. Což i tak není, žvaní se o tom 20 let. Pro autobijce bych rád zdůraznil, že absence obchvatu zpožďuje i autobusy v okolí desítek kilometrů od beznadějně tranzitem ucpaného Náchoda.
Většina tranzitu patří na koleje. Obchvat Náchoda je vytloukání klínu, je to řešení následků, nikoli příčiny. Řešení příčiny je omezení počtu kamionů. Evropou se tahá ve stejný čas proti sobě stejné zboží a tady se řeší betonování všeho a všude.
Stavění střechy na domě je taky řešením následků, nikoliv příčiny (deště). Že? 😉
Toto přirovnání kulhá. Déšť tady byl dříve, než člověk, je předpokladem pro naše bytí.
Doprava, kterou vytvořil člověk není v současném rozmachu nezbytná pro život člověka. Obchvaty a rozšiřování silnic, parkovišť…za nějaký čas dopravu zesílí se všemi důsledky. Střecha intenzitu deště nezmění.
Řešení dopravy vidím v ceně za kilometr, nikoli ve vytloukání klínu klínem.
Ano, dávejte mínusy, ale řešení je, aby bylo aut míň, nikoli víc. Planeta nemění rozměry, naše spotřeba vytrvale stoupá. Jak dlouho bude ještě mejdan trvat?
Já chápu lidi trící dopravou, ale zkapacitnění silnic problém dřív, nebo později zvětší, třeba jinde, ale zvětší.
Auta na baterky s nabíjením na příděl to vše vyřeší. Za pár let už budou jezdit lidi jen se starými klasikami jak na Kubě a jejich nová E-auta za 1-2 mega budou v garážích a na hubech vyrovnávat výkyvy větru a slunce.
To vedení v zářezu se zdmi vypadá vážně super, vlastně nevím jaký je důvod proč se to nevyužívá častěji? V ČR jsem snad neviděl a co si pamatuji z cest přes Rakousko/Zahraničí, tak tam to není neobvyklé.
Škoda, že to není celé ve střídavém třípruhu (alespoň), ve výsledku by mi to nepřišlo jako vůbec špatné řešení na mnoha trasách které jezdím (po silnicích první třídy).
Co mi přijde jako specialita je mimoúrovňová křižovatka s odbočením doleva. To jsem myslel, že je primární důvod, proč se mimoúrovňové křižovatky staví a zde to jaksi boří logiku věci.
A tak si žijeme u nás v České republice, kde od žádosti o ÚR uplyne 8 let a do zahájení stavby dalších (optimisticky) 7 let…
A to si vemte, že v porovnání dvou státních organizací vyjde ŘSD mnohem lépe než SŽ.
O parník.
Jen na samotném obchvatu vidím dvě úrovňová křížení (Kramolna, D. Radechová)! Proč?
Přitom u Dolní Radechové jde o křížení s I/14. V místě bude most a nechápu, proč výjezd směr Běloves (PL) není navržen jako mimoúrovňový.
Tohle má ŘSD bohužel v oblibě. Ještě navíc je hrozně cool (na jiných stavbách, zde zrovna ne) to nazývat „mimoúrovňová křižovatka“.
Křížení dvou silnic I.třídy a zase kruhovým objezdem. Pány projektanty bych poslal na dva roky na kamion (nejlépe Liaz s vlekem) a vozit sypký materiály.
Března věc v Evropě
Než pány projektanty, tak spíš plánovače ŘSD. Projektant projektuje dle zadání investora. Může věcně argumentovat, ale když si investor myslí, že postavením málo kapacitních / úrovňových křížení se dá ušetřit majlatn, tak to je pak těžký. Každá nebezpečná úrovňová křižovatka má své negativní, finančně neohodnotitelné, externality v podobě nehod, smrtí, úrazů. Nekapacitní OK způsobuje zdržení, kde se minimálně celospolečenská ztráta / ušlý zisk dá nějak finančně kvantifikovat.
Ta okružka alespoň eliminuje smrtelné nehody a většinu nehod s těžkým zraněním, oproti průsečné křižovatce plus. Ale nesmí to být univerzální řešení pro všecky případy.
Co se sypkých materiálů týká, tak přesypat se to může i na MÚK, když to šofér přepískne v zatáčce. Cisterna napůl plná vody je ještě horší.
Málo platíte na to, aby tam bylo mimoúrovňové křížení, je tam ale 5 směrů, což obecně komplikuje i tu MÚK. Ano chce to větší poloměr.
Jinak bych řekl, že se tam silnice I. třídy nekříží, ale spojují do jedné a pak na Radechové zase rozpojují. Skrz Náchod pak nepovede ani I/33 ani I/14.
…a mezitím Vysokovská spojka, která by ušetřila všem vlakovým cestujícím na Náchodsko a Broumovsko 15 až 20 minut a přitom je to pár kilometrů kolejí — ticho po pěšině 🙁
a o kus dál se staví naprosto zbytečná D11 z Trutnova do Polska. Takže dva moderní silniční tahy a žádná železnice. Dopravní politika MD v kostce
Vám připadá D11 do Polska zbytečná, když Poláci budou otevírat S3 až na hranice a z Klodzka do Náchoda se nic zásadního nechystá??
Jen uznávám že je trochu zvláštní že se D11 Trutnov-Polsko a obchvat Náchoda budou zprovozňovat +/- ve stejný čas
Aby tam jezdilo ve špičce tak max 10 lidí v sukafonu, to zrovna!
Broumov – Hradec jezdí přímé vlaky, jen se musí úvratí přes Starkoč. A lidí tam jezdí dost.
Jenže ani naleštěná šukafonie s klimatizací nepřetáhne tranzitující kamiony do vlaku.
Takže jste právě potvrdil, že z peněz daňových poplatníků bude profitovat komerce. Alespoň někdo to napíše na rovinu.
Po obchvatu budou jezdit především kamiony a ty ve veřejném zájmu nejsou. Alespoň doufám.
Kamiony budou jezdit s obchvatem nebo bez něj, ve veřejném zájmu je dostat je z centra města. A při počtu 4 tisíc kamionů a 13 tisíc aut, které dle sčítání 2020 Náchodem denně projedou je dost odvážné tvrdit, že obchvat není ve veřejném zájmu i pro osobní dopravu.
Ale no tak, ve špičce je ta Regionova plná…:-)
Náchod-Hradec 30 minut to bude jezdit 10 lidí?
A to má připravovat ŘSD, SÚS Khk, místní VaK, ČEPS… nebo Správa Železnic?
Včera bylo pozdě. Projíždět Náchodem je za trest. Ten obchvat přivítají nejen místní.
Ale zase přijdeme o unikát. O dopravní zácpu od Kudowy až po Českou Skalici. To občas člověk zírá, kam až ty kamiony stojí, když Poláci „neberou“.
Jedná se o řešení náskledku, nikoli příčiny.
Teoretický dotaz, když budu chtít jet po novém obchvatu od Jaroměře dál na Hronov, to budu sjíždět na té poslední křižovatce v Bělovsi?
To vypadá, že přes město. Nestačím se opět divit.
Plánuje se obchvat Poříčí.
Lze vidět na mapy.cz
Ano, kraj by měl ve stejné době jako ŘSD obchvat Náchoda stavět přeložku II/303 Běloves – V. Poříčí (obchvat M. Poříčí).
Podle dokumentace k obchvatu Poříčí (silnice II/303) https://uskhk.eu/wp-content/uploads/2018/06/B_1_P%C5%99ehledn%C3%A1-situace.pdf , to vypadá, že MÚK Běloves nebude ve skutečnosti MÚK, ale styková křižovatka s jendou větví navíc (sjezd PL-Jaroměř). Mělo by být možné jak najet tak sjet z obchvatu na II/303, koneckonců o tom mluví i infromační leták k této stavbě.
A teď se jen modlit aby ta přeložka II303 a křižovatka dopadly také.Ten odpolední tranzit na Hronov, Polici a Teplice n.M. a Broumov je také jedno auto za druhý.A ten dálnice nepřevezme.
Ta dvojka bude přeložena mimo obec podél trati, takže sjíždět pak budete opravdu v Bělovsi.
Klasika u nás.desitky let se nic neděje a teď budou paralelně stavět dálnici a obchvat.
Která je ta paralelně stavěná dálnice?
D11 pane. Není to úplně paralelně, ale počíta se, že velkou čast tranzitu pojme.
Jak píšete neni to uplně paralelně a navíc nikdo neví, kdy bude D11 hotová. Vypadá to, že obchvat bude fungovat pár let samostatně a i pak se šikne mít obchvat, protože to co zbude není nutné aby jezdilo přes město.
Obchvat Náchoda bude dokončen +/- ve stejný čas jako D11 v úseku Trunov-Polsko (tj. včetně obchvatu Trutnova) a velká část nákladního tranzitu už pohrne nově po D11, tou dobou bude zbývat snad jen 1-2 roky do dokončení posledního úseku, tj. Jaroměř-Střítež
D11 se začne stavět dřív jak tento obchvat. Sám jsem zvědavý kolik tranzitu ale pojme, zvlášť když bude chybět úsek Kamienna Góra Wroclaw. I kdyby se však nestihla dokončit dálnice okolo Kuksu, tak samotný úsek od Trutnova po Kamiennou Góru má 44km. To je o 44km po dálnici více než při cestě přes Náchod, vzdálenostně jsou obě cesty totožné (cca 150km).
No jsem zvědav jak to z kapacitního hlediska bude dávat úsek polské silnice 5 (Bolkow-A4 u Kostomloty) a hlavně již extrémně přetížený úsek A4 Kostomloty- A4xA8 u Wroclavi, který je v uspořádání 2+2 a kus dokonce bez odstavných pruhů!!!
Plánovaný termín stavby S5 Bolkow-Wroclav jsem nenašel, ale co se týče trasy tak kvůli přetížení A4 dává smysl jeho plánované napojení na S8 u Wroclavi od jihu
Poláci plánují i novou trasu A4 dále Wroclawi p roku 2030, z jíž budou výjezdy na S8 na Kłodzko i na i novou S5 od Bolkówa… napojení by mělo být u města Sobótka
našel jsem ve fóru jen info z konce roku 2021, kde byly pro A4 zatím zvažované 3 varianty:
U všech třech bylo rozšíření A4 ve stávající stopě od A18 od západu až po připojení DK5 (Exit 124) a dále:
1) rozšíření ve stávající stopě
2) nová trasa jižněji mezi Exity 124-162 s napojením S5 do S8 a následné křížení nové A4
3) jako var. 2) ale napojení S5 přímo do nové A4)
Ja jsem četl dokument z roku leta 2022 ,kde je preferována varianta nového úseku A4 a pak jsou 3 varianty popsány v tomto novinového článku z podzimu 2022
https://gazetawroclawska.pl/przebudowa-autostrady-a4-z-wroclawia-wzbudza-olbrzymie-emocje-w-planach-takze-budowa-drog-s5-i-s8-mapy/ar/c1-16919399
D11 samozřejmě.necjxi říct,aby se to teď nestavělo,ale pro nákladní dopravu už to dávno mělo stát,cca před 20-30 lety..o dostavbě D11 tam nákladní tranzit nebude.je to s křížkem po funuse
Zda se mi to nebo tam jsou jen dva pruhy a navic na hlavním tahu kruhový objezd? Jak můžou v dnešní době vůbec uvažovat o silnici bez čtyř pruhů
Lepší, než nic. Ale obchvaty na jedničkách by měly být aspoň jako 2+1 a s MÚK, to je pravda…
Kategorie 11,5 umožňuje rozšíření na 3 pruhy(při dodatečných stavebních úpravách)
Po přesměrování kamionů přes Lubawku prý nebudou potřeba…
Za deset, dvacet let bude na silnici polovina osobních aut, neboť elektromobily jsou tak drahé, že lidi budou raději chodit pěšky.
A USA zkrachují předtím nebo až potom?
Normálně se uvažují silnice se dvěma pruhy, jeden pro každý směr. Ostatní je luxus. Kruháče eliminují riziko nehod na křižovatkách, a podle reakcí zde i výborně krotí rychlou jízdu.
Kruháky na silnici I. třídy mimo obec jsou dopravní zhůvěřilost a sociopatická hovadina, obzvlášť je-li to někde na svahu, kde lze skoro vždy postavit mimoúrovňové křížení. Mimo obec se má jezdit plynule, pokud možno ustálenou rychlostí. Ne, že budete 100 % aut včetně záchranářů nutit, aby z 90 brzdili na 30, provedli trojí uhýbací manévr, šířili do okolí prach z brzd a pneumatik, a pak se zase rozjížděli na cestovní rychlost! Kdyby tam denně projelo jen 10 tisíc osobních aut, máte to denně deset milionů kilogramů hmoty, která maří svou pohybovou energii na brzdách a pak ji zase pracně nabírá.… Číst vice »
Naopak kruháky kdekoliv a na jákekoliv silnici, pokud mají přiměřený poloměr, zvyšují bezpečnost provozu a zklidňují hormony různým nevybouřeným řidičům třeba tady: https://mapy.cz/turisticka?x=15.6333406&y=49.1819607&z=19&base=ophoto
A nestojí takový těžký prahy jako MÚK.
Ke křižovatce je ideální přijíždět výběhem, aby se zbytečně nepoužívaly brzdy a maximálně se využila kinetická energie auta z již spotřebovaného paliva.
Mnohatunové kamiony by měli platit více na mýtu, aby byla motivace převést dálkovou dopravu na železnici.
no konečně…
Radek má opět výsledky, zatímco Jirka jen další nedotazeny úkol. Vysokovska spojka by Náchod vrátila zpět na železniční mapu.
No nevím jestli zrovna tady se má ŘSD čím chlubit, příprava přes 20 let. To má ještě Jirka času dost aby byl rychlejší protože začal o dost později.
Nemluvím o ŘSD, mluvím o Radkovi 🙂
V podstatě to ale znamená, že se Radek chlubí cizím peřím. On to Jirka teda umí taky, vo tom žádná.