lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Daň za Babiše. ŘSD hrozí, že Eurovii zaplatí po premiérově tweetu miliony navíc

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Odklad zahájení oprav D1 na výjezdu z Prahy, o který požádal premiér Andrej Babiš, vyjde daňové poplatníky zřejmě na několik milionů korun. Společnost Eurovia, která měla už v noci z pátku na sobotu začít s přípravou oprav, na výzvu Ředitelství silnic a dálnic začala s pracemi až o dva dny později. Na požadavky Eurovie na platbu za zpoždění upozornil server iHned.cz.

K oznámení odkladu došlo dvě hodiny před tím, než měly práce naplánované do poloviny října začít. „Bohužel to bude investora něco stát. Podle našich odhadů půjde o částky ve vyšších jednotkách milionů korun. Vše ale nyní přesně analyzujeme a s investorem projednáváme,“ řekla Hospodářským novinám mluvčí stavební firmy Iveta Štočková.

Premiér Babiš odklad prací prezentoval jako svůj úspěch, protože se podle něj podařilo zabránit kolonám přes víkend. Na twitteru uvedl, že zavolal v pátek odpoledne Radku Mátlovi, který byl nově pověřen řízením Ředitelství silnic a dálnic,  a ten mu vyhověl. Nepochlubil se ale už další částí celého příběhu: dalšími miliony korun navíc.

Podle vyjádření Štočkové pro iHned.cz způsobila změna plánů komplikace v oblasti technické a lidské. „Máme dlouhodobě nasmlouvanou speciální techniku, kterou nelze jednoduše přeobjednat a její výpadek může být citelný i na jiných stavbách. Rovněž naši lidé byli připraveni na víkendové noční směny a podle toho si plánovali své dovolené. Tyto události jim způsobily nemalé komplikace,“ dodala Štočková.

Šlo o dvě akce: kromě opravy dálnice u Prahy mělo dojít ještě k montáži nosníků na D1 u Mirošovic. Tato akce byla odsunuta na neurčito, nový termín se hledá.

Eurovia opravuje D1 mezi kilometry 2,3 až 11,2. První etapa je naplánována letos do října, pokračovat bude příští rok. Součástí zakázky za 423 milionů korun je i úprava odpočívek.

Rozmistovani dopravniho znaceni pred opravami na dalnici D1 u Chodova zacalo dnes ve 23 h. Probihat bude 3 noci. Nasledne zacnou prace.

Gepostet von Stavební skupina EUROVIA CS am Sonntag, 28. Juli 2019

 

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Majkl

Neudělal to náhodou kvůli sobě? Na Čapím hnízdě nechal zrušit zahájení stavby obchvatu v okolí a v tomhle případě je zas nápadně blízko jeho sídlo v Průhonicích u zmiňovaného úseku D1. Nebo se snaží tu kauzu s obchvatem zalepit tím, že děti do kempu v Chorvatsku dorazí dřív.

Jarda V.

Trochu tu zapadá poenta věci, kdo rozhodl o tom že uzavírka a rekonstrukce na nejfrekventvanější dálnici u nás začne v tom nej*****ším čase tedy o prázdninách kdy půlka Evropy táhne přes nás k moři a zpět a ještě k tomu v pátek v noci. Co třeba duben nebo říjen od pondělka do čtvrtka? ANO, chtělo by to více myslet a plánovat než to pak hasit na poslední chvíli, ale bohužel na každou robotu je nám tu třeba odborníků kteří tu buď nejsou nebo už boj s větrnými mlýny vzdali.

Jen tak

půlka evropy teda přes nás netáhne … naopak, v tomhle rozhodně tranzitíní zemí nejsme – max pro poláky.

ta uzavírka tam bude přes rok… takže jestli začne o týden dřív nebo později je vcelku jedno.

Jiří

Konstatoval zase člověk, který na té dálnici vůbec nebyl a neví, jak to tam aktuálně vypadá…

Dushan

Pro Eurovii je to sice komplikace, nějaké náklady to zřejmě vyvolá, ale nevěřím tomu, že bude tyto náklady vůči státu/ŘSD, jako štědrému investorovi, požadovat. Žádný dodavatel nemá zájem si to se státem „rozházet“ a tím se prakticky diskvalifikovat při dalších soutěžích. Každý rozumně uvažující dojde k závěru, že na takové „truc akci“ by nakonec jen prodělal a to řádově více, než by získal.

Arimatejsky

Nic si rozhazet nemůže, v soutěžích na cenu, kterých je drtivá většina, nemají členové komisí možnost ani zájem ovlivnit pořadí kvůli sporu firmy se státem. Jako člen komise se nenechám zavřít proto že premiér něco zmatlal. Firma Eurovia již absolvovala desítky soudních sporů a arbitráží se státem a přesto vyhrává státní zakázky i dnes. Holt bude státní kasu to akční rozhodování stát 10 mega nejmíň.

Jiří

A co třeba tam zahrnout i jiný parametr než jen cenu, aby se problematická firma nemohla přihlásit nebo nevyhrála s nejnižší cenou (která mimochodem ve výsledku nejnižší není)? Každý rozumný člověk by už téhle firmě nedal opravit ani kanalizaci v horní dolní a tady se vesele zadávají dál miliardové zakázky, jako by se nic nestalo.

Jaroslav

Selský rozum na princip výběrového řízení směřovaného na cenu nestačí. Jeden příklad za všechny – Škoda 380.

Petr

Tak samozřejmě, že to bude stát nemalé peníze. Samozřejmě, že tohle eurovii vůbec nevadilo, protože ví, že hned bude uvádět, co všechno ji přerušení stalo. Stroje, lidi, zařízení staveniště, režie, atd. A už se těší, až pošlou na ŘSD svůj nárok. ŘSD bude mít těžkou hlavu, jak nárokované náklady srazit a hlavně, jak to také, v budoucnu, obhájit před kontrolami… Tak asi řeknou, že volal premiér…

VRT

Už je líp?

Jiří Šrámek

Ne

ythomas_ct

…obávám se, že dle preferencí stále ještě ANO… :-/

VRT

Připomnělo mi to jeden starej: Proč budejeme socialismus? No pro naše děti! Proč? Ti parchanti si nic jiného nezaslouží!

Gambleraalkac

Diky panu Babisovi zaplati miliony lidi par korun za to ze tisice lidi s detmi dorazily k mori driv. To mi za moji petikorunu stoji, pokud nekomu ne, naklady mu proplatim.

Ulafme

Ta vaše adorace toho neschopného StBáka už je fakt trapná.
Více než pět let má pod sebou všechna ministerstva potřebná pro výstavbu dopravní infrastruktury a doposud se nezačal stavět ani kilometr dálnic, které by mějakým způsobem urychlil. Naopak, všechny stavby jsou díky neschopnosti MD a ŘSD minimálně o dva roky opožděny.
Ale to je vám naprosto jedno, protože nějaké děti dorazily k moři o deset minut dřív… Něco takového je možné jen v ČR….

Gambleraalkac

Asi neni potreba mit nejak vysoke IQ, aby clovek tusil, jestli stavbu dalnic brzdi RSD nebo ekofasisti. Ale klidne dal plivej na stavare a tleskej Vode z Tetcic…

Jiří Šrámek

Voda z Tetčic je samozřejmě zrůdnost. Ale, ruku na srdce, kdyby byly stavby dopravní infrastruktury připraveny na jedničku, nezbyl by prostor pro obstrukce podobných obskurních sdružení. Neviním (většinou) stavaře.

mgr.pavel

Stejně mi to nejde na rozum, jak v našem státě, tak skvěle řízeném nejlepčím premiérem a nejlepčími všemi ministry dopravy, jak v takovém státě plném odporníků z ANO může nějaký blbý dědula z Tetčic blokovat celý stát s výstavbou spousty staveb dlouhé roky?

Jak je možné, že jediný člověk blokuje tak dokonale fungující stát, pracující pod taktovkou super-premiéra Babiše??? (výmluvy že za to může Kalousek kdysi před dávnými lety si nechte od cesty, Babiš už úřaduje slušně dlouho)

xyz

Může za to Nečas. 🙂

IGCT

Ale náš pan Božský Andrej už je v druhé vládě a měl už 5,5 roku času to změnit a ukázat, jak se to dělá. Zatím jenom kecá a kecá a výsledky nevidět…

Ondřej

A navíc těm jeho kecům někdy ani není rozumět 😀

Jaroslav

A kvůli přemýšlení, které tu obhajujete bude velmi brzy hůř. Ne líp.

Martin

Pockat, jako ten odklad nebyl konzultovan s investorem? To jako dva dny oznamite nekomu, kdo ma pripraven a domluven nastup na stavbu, ze ma prijit o dva dny pozdeji 😀 ?
To je jasny, ze to neco bude stat,…

W-T-F

O jeden víkend posunul stavbu. Gratulujem. To ako nabudúci víkend nebudú kolóny alebo ako mám tomuto kroku rozumieť?

Jiří Kocurek

Kolony budou, ale zrovna ten víkend bude… no podívejte se na to takhle: Za dob papalášů se stavba zastavila, aby papáláš mohl projet bez komplikací na dovolenou. A pak se pokračovalo. Otázka je, zda máme dobu papalášů.

Jiří Šrámek

Už zase máme

Okoloidúci

A to som Vám závidel Váš postup v železničnej a diaľničnej doprave – my sa od 1993 trápime s D1 a komunitami tváriacimi sa strašne demokraticky (v podstate to čo vy máte teraz máme my odjakživa)

Thijs

já bych to pochopil, kdyby to bylo následující víkend, kdy proběhne v Brně Velká cena moto GP. Tam by byl odklad na místě. Ale ten předchozí to byl v podstatě nesmysl. Kolik dalších víkendů budou řidiči zdrženi touto stavbou? Asi panu premiérovi přeletěly přes nos nějaké motýle, či došlo k nějakému jinému zkratu a vydal nesmyslný dekret.
Jak nemá za zadkem PR team, tak to jsou fakt perly, co z něj padají. Hned po tom nadčlověku z TV Barandov se dá označit za největšího blábolistu ve státě

Ulafme

A to je „okurková sezóna“ a žádné volby před náma.
Jak to bude vypadat za rok na podzim nechci vidět. Ale koblihy budou zase spokojené, jak Bureš „maká“…

Gambleraalkac

Asi naivne jsem si myslel, ze jsem na apolitickem webu, kde se okopavani kotniku Babise a Zemana neprovozuje a probira se tu doprava. Ted uz si nejsem jistej….

Vašek

Tak mi prosím vysvětlete, jak to s dopravou nesouvisí. A kde vidíte okopvání Babiše? Kdyby autor naspsal, že Babiš honí politické body u voličů, tak by to teprve bylo okopování…

Gambleraalkac

Formulace dan za Babise je podle me jak politizujici, tak vecne nespravna. Kdyby autor nemel ambici vyvolavat protibabisovske nalady, stacilo napsat: Eurovia uplatni za odlozeni rekonstrukce D1 sankce.

Vašek

Technicky máte sice pravdu, že to daň v pravém slova smyslu není. Ale slovo daň může mít i více významů, než jen daň jako taková, třeba daň za stáří. Tu je to použito ve smyslu daň za Babiše a nemusí se tím nutně myslit přímo daň, kterou stát vybírá.

Ulafme

Podle toho, co je napsáno v článku a jak to bylo (sám Babiš to potvrdil), tak za to zdržení stavby a vícenáklady může jedině on. Andrej Babiš osobně. Byla to jeho iniciativa; nic víc.
Takže podle vás jen proto, že se to týka Babiše, se to nesmí napsat přímo?

Dr.Vaclav Kulihrach

To by se ten autor nesměl jmenovat Sůra

Gambleraalkac

Pak v podstate potvrzujete moje tvrzeni. Mate tu ambice politicky pusobit. To neni vycitka, jen konstatovani.

Jaroslav

Děkujeme!

železničář v důchodu

Prč jen jsem si v souvislosti s tímto tvrzením vzpomněl na staré přísloví o volajícím zloději …

Jaroslav

V podstatě spíše potvrzují, že nad věcí přemýšlíte jen jedním způsobem. Všechno je jen „okopávání“ kotníků, protože přeci včasný příjezd na dovolenou do Chorvatska je skvělý dárek od našeho skvělého premiéra, který za těch 5 Kč daňového poplatníka stojí. Stejně jako 75% sleva pro studenty a důchodce. 😀

Milan

To je jistě ironie, že?

Gambleraalkac

A jeste si dovolim doplnit. Objektivni clanek by mel nejen zduraznit negativa daneho rozhodnuti (finacni dopad), ale take pripomenout to, komu a cemu rozhodnuti pomohlo. Jelikoz se jednalo o vikend, kdy se ocekavaly nejkritictejsi dopravni komplikace z celych prazdnin a nekolikahodinova zdrzeni na cestach v Rakousku a Nemecku, dalsi prodlouzeni cesty by zbytecne ohrozovala zdravi a bezpeci ridicu i jejich spolujezdcu, vcetne deti.

Ulafme

Sorry jako, ale kecy jen na obranu Bureše.
Celá republika je totálně rozkopána, jestli jste si nevšiml. Takže jedna uzavírka navíc by už nic neřešila. Naopak. Díky tomu mostu v Mirošovicích to pravděpodobně budou nakonec uzavírky dvě!

Gambleraalkac

Babise jsem nikdy nevolil a zrejme ani nebudu, ale uz jeho oslovovanim Bures dokazujes, ze na rozdil ode me apolitickou diskusi nevedes.

Ulafme

Jak se vede apolotická diskuse o politikovi?
To se fakt nechám poučit.
Andrej Babiš je agentem StB pod krycím jménem Bureš. Jestli jste ho volil (nebo ještě něco horšího) opravdu nevím, ale evidentně vám StBák, lhář a zloděj jako předseda vlády nevadí, když se jej tak zastáváte…

Gambleraalkac

Mam se za jeho vlady, stejne jako 95% obyvatel nasi zeme, nejlip v historii. Ty ne?

xyz

„Mam se za jeho vlady, stejne jako 95% obyvatel nasi zeme, nejlip v historii.“
… kdy není jasná korelace mezi hospodářským stavem a aktuálně vládnoucí garniturou.

Ze skutečnosti, že hospodářský vrchol je i v dalších zemích (zatímco např. před 10 lety naopak byl po celém světě hospodářský pokles), spíše vyplývá, že hospodářský cyklus je na aktuální vládě nezávislý.

Jiří Šrámek

Omyl. Vyplývá, že vzkvétáme vládě navzdory.

Petr

Otazka zustava stale stejna, proc jsme si prozili v letech 2008-2011 jako jedini recesi ve tvaru W. Diky nekompetentni hospodarske politice, kterou ridil tehdy nejlepsi ministr financi Kalousek. Cele jeho uspory se stejne nesly v podinvestovani ekonomiky. Vzpomente si na stav silnic vseho druhu v roce 2012, zastaveni pripravy dopravnich staveb atd. Nikdo jiny ve stredni Evropě toto nezažil. Takze bych tu vladni politiku uplne nepodcenoval…

Ulafme

Ne. A co stím má ten StBák společného? Jak jsem psal níže: „Jediné co Bureš dokazuje je, že umí pouze schodkové rozpočty v době, kdy je ekonomika na takové výši, na jaké v historii samostatné ČR nikdy nebyla.“ To, že se mají lidé „jakoby dobře“ je jen díky celosvětové konjunktuře a někteří díky Babišovým koblihám, jako je jízdné zdarma a podobně. Jen mentálně retardovaná osoba se „může mít opravdu dobře“, když se v době konjunktury pouze zvedají daně, vytvářejí schodkové rozpočty a vládkou tady StBáci a bolševici v čele s alkoholikem a soudem usvědčeným lhářem Zemanem. Pokud byste slyšel některého… Číst vice »

Gambleraalkac

Mohu se zeptat, kde a pro ktere skupiny obyvatel zavedl pan Babis jizdne zdarma? Jedine jizdne zdarma, ktere znam, je pro duchodce nad 70 let v prazske PID a to bylo zavedeno davno pred nim.

Vít Jůza

Slibování jízdného zdarma tam bylo: že slib nesplnil, to je jeho další minus (i když objektivně plus).

Jen tak

to se sice mam taky, ale babisuv vliv na to, jak se mame, se limitne blizi nule.

ten s tom nema nic spolecneho – a naopak, diky babisovi a jeho naproste neschopnosti se budeme mit zanpar let pekne blbe.

Speedy

V čem konkrétně se máš líp? Já jsem si nevšiml ničeho jen narvaných vlaků a autobusů díky socialistickým slevám, a zdražená meníčka v hospodách díky EET.

Milan

Vysvětluj to za pár let dětem.

xyz

Dopravní sektor coby sektor z principu státní/veřejný je s politikou (coby činností vyplývající ze „státního/veřejného“ majetku/činění) propojen velmi bezprostředně.

Mimochodem, připustíme-li argument, že „Babiš odvrátil kolony o víkendu, kdy jsou velké kolony i v jiných státech“, tak mj. platí, že ten samý Babiš si do „své firmy“ (tedy jednotlivých státních organizací) nedokázal prosadit takové osoby, které by tento (dle jeho či vašeho názoru) nevhodný krok (dopravní omezení o víkendu, kdy se v jiných zemích tvoří více kolon) učinily. 🙂

Ferenc Futurista

Maj pravdu. Nebejt Bureša, byly by škarpy kol D1 plný mrtvol a mrtvolek.

Gambleraalkac

Ne, ale Cesi do Chorvatska pres Rakousko a do Francie pres Nemecko ano.

Ulafme

Kdo vás za ty nesmysly platí?
Fakt škoda času s někým takovým diskutovat a Honzovi doporučuji totéž…

Gambleraalkac

A uz to zacina, kadrovat s kym se bavit a s kym ne a jeste k tomu nutit ostatni…

Gambleraalkac

Urcite ano, ale to se jiz v Nemecku a Rakousku mnohahodinova zdrzeni neocekavaji.

Jen tak

a jak souvisi zdrzeni v nemecku se zdrzenim na d1?

Gambleraalkac

Tim, ze se mohou nascitat?

Jen tak

tak se nascitaji pristi vikend… nebo za rok.

tamze znova… co vyresil?

Gambleraalkac

Pristi vikend nebude z celoevropskeho hlediska na silnicich nejkritictejsi, na rozdil od uplynuleho, kdy zacinaly prazdniny v nejlidnatejsich nemeckych zemich.

Trunda

Kdo si na tu dobu planoval cestu do Chorvatska, je vul a zaslouzil si stani v kolonach. A pan premier tem volum umeta cesticku, neb blby volic je zlaty volic. Že se zmarila prace x profiku a zamestnancu, co na tom, aureola zastance „lidu“ se vyvazuje zlatem, pardon, danemi. A pak se tu nemame bavit o politice.

Thijs

tak ještě jednou, tento víkend je v Brně MOTO GP a to bude šrumec na D1 takový, že si o něm právě proběhlý víkend mohl jenom zdát.
Většinou mám zkušenost, že udělat začátek uzavírky, nebo nějakou změnu v pondělí je největší blbost, protože v den, kdy se ráno valí nejvíce lidí do nějaké metropole, což tedy Praha je, si mají ještě nově zvykat na nějakou mimořádnost, hrozí akorát nějakým průserem

Petr Čížek

Ať žije Marek Prchal!

Jen tak

vazeny pane.

ta uzavirka tam nebude tri dny, ale potahne se nekdy do poloviny ci konce pristiho roku.

tamze to nic neresi – tech vikendu s uzavirkou bude dalsich 50-70

Jiří Šrámek

Největší kolaps (v sobotu) byl na D8 před Prahou směrem do Prahy. Osobní zkušenost a nic pěkného to nebylo. D1 byla v té době stejně v hajzlu, jako jindy.

Vít Jůza

Zdraví a bezpečí si ohrožují sami ti, kteří naprosto špatně uváženě vyrážejí svými automobily na dovolenou, ať už je to na sever, nebo na jih!

IGCT

právěže velká pochvala pro pana Sůra za to, že píše tak jak píše. žádné tanečky okolo. Napsal to tak, jak to bylo. A to je jedině správně.

Jiří Kocurek

Volal ti Babiš. Do středy máš volno a nastoupíš až ve čtvrtek na odpolední. Normálka ne?

Co má co politik nařizovat stavbě, aby změnila harmonogram, obzvlášť, když jeho odborná kvalifikace je pod úrovní stavbyvedoucího. Zítra bude ministr zemědělství volat na Fakultní nemocnici, aby posunuli sanitární den.

xyz

„Odklad zahájení oprav D1 na výjezdu z Prahy, o který požádal premiér Andrej Babiš, vyjde daňové poplatníky zřejmě na několik milionů korun.“
Ne, státní kasu to zřejmě vyjde na několik milionů korun. Žádná „mimořádná daň za účelem vybrání těchto peněz“ pro daňové poplatníky nebude.

(Pozn. jde pouze o technickou poznámku; tímto nijak neschvaluji populismus typu „odkladem prací na poslední chvíli jsem tzv. zabránil kolonám“ (ve skutečnosti „přesunul jsem je na jindy“) + zřejmě zbytečné vícenáklady.)

Vašek

A státní kasa je prosím financována jak? Naprosto většinově z vybraných daní.

xyz

„A státní kasa je prosím financována jak? Naprosto většinově z vybraných daní.“
Přečtěte si ještě jednou text v mém předchozím příspěvku. Děkuji.

(Pro jistotu zopakuji to nejdůležitější: daňoví poplatníci za to nezaplatí nic navíc oproti tomu, co tak jako tak na daních již odvedli.)

Vašek

Jak už jsem vysvětloval výše, slovo daň může mít více významů. Takové handrkování o významu jednoho slova, to je neskutečné… A dovolím si jednu věc, zaplaťte to prosim vy, ať to opravdu neplatíme…

Gambleraalkac

A vy jste odskodnili ridice za zdrzeni zpusobena povolenim presunu americkeho konvoje prvni prazdninovy den pred dvema roky?

Vašek

Jak tato otázka souvisí s naší diskuzí? Končím, nikam to nevede. Že to zaplatíme my, je evidentní, pokud to vy nevidíte, je to váš názor, který vám neberu.
A jak už tu někdo výše psal, místo jedné uzavírky budou pravděpodobně dvě, opravdu bravo…

Jiří Šrámek

Kdo odškodnil (stačila by omluva) řidiče, kteří strávili hodiny v sobotní koloně na D8 před Prahou jen proto, že ačkoli oprava byla hotová, ti dva pánové v oranžovém čekali několik hodin na plánovaný okamžik, vhodný k odstranění cca dvaceti dopravních kuželů a k několika fotkám do „novin“? Nikdo. Tak sorry, ale těch 8km jsme poskakovali hodiny a nebyl k tomu jiný důvod, než oficialita ukončení opravy.

xyz

„Jak už jsem vysvětloval výše, slovo daň může mít více významů“
Slovo „daň“ ano, slovní spojení „daňoví poplatníci“ (na které se na počátku této polemiky výslovně odkazuji) nikoliv.

Ulafme

Jak to s takovou jistotou víte, že žádná daň kvůli topmu nebude?
Jediné co Bureš dokazuje je, že umí pouze schodkové rozpočty v době, kdy je ekonomika na takové výši, na jaké v historii samostatné ČR nikdy nebyla.
Co třeba takové zdanění výher? Tohle tady nikdy nebylo, vymyslel to Bureš jen proto, že ty díry už opravdu nemá z čeho lepit…

xyz

„Jak to s takovou jistotou víte, že žádná daň kvůli topmu nebude?“
Nebude, protože pokud by každého z občanů zasáhla jen několika desítkami haléřů.

Prosím již nenimrat detaily a akceptovat skutečnost, že ano, státní rozpočet to zřejmě několika miliony zatíží, ne však daňové poplatníky.

(Pozn. teoreticky by se pak vzato do důsledků dalo nimrat stylem „i sám Babiš je daňovým poplatníkem a na daních odvádí X Kč, takže se to vykompenzuje „jeho“ penězi atd.; tzn. mj. Babiše samotného to bude stát nějaké peníze atd. Rovněž nesmyslné fráze.)

Vít Jůza

Budou to muset zaplatit na daních budoucích.

Jiří Kocurek

Takže je vlastně jedno, kolik státní kasa utratí, klidně může zvýšit zadlužení o 20 miliard kč. Daňovému poplatníkovi to může být jedno, nové daně se nezavedly. …. jako v Řecku.