Daň za Babiše. ŘSD hrozí, že Eurovii zaplatí po premiérově tweetu miliony navíc
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Odklad zahájení oprav D1 na výjezdu z Prahy, o který požádal premiér Andrej Babiš, vyjde daňové poplatníky zřejmě na několik
Neudělal to náhodou kvůli sobě? Na Čapím hnízdě nechal zrušit zahájení stavby obchvatu v okolí a v tomhle případě je zas nápadně blízko jeho sídlo v Průhonicích u zmiňovaného úseku D1. Nebo se snaží tu kauzu s obchvatem zalepit tím, že děti do kempu v Chorvatsku dorazí dřív.
Trochu tu zapadá poenta věci, kdo rozhodl o tom že uzavírka a rekonstrukce na nejfrekventvanější dálnici u nás začne v tom nej*****ším čase tedy o prázdninách kdy půlka Evropy táhne přes nás k moři a zpět a ještě k tomu v pátek v noci. Co třeba duben nebo říjen od pondělka do čtvrtka? ANO, chtělo by to více myslet a plánovat než to pak hasit na poslední chvíli, ale bohužel na každou robotu je nám tu třeba odborníků kteří tu buď nejsou nebo už boj s větrnými mlýny vzdali.
půlka evropy teda přes nás netáhne … naopak, v tomhle rozhodně tranzitíní zemí nejsme – max pro poláky.
ta uzavírka tam bude přes rok… takže jestli začne o týden dřív nebo později je vcelku jedno.
Konstatoval zase člověk, který na té dálnici vůbec nebyl a neví, jak to tam aktuálně vypadá…
Pro Eurovii je to sice komplikace, nějaké náklady to zřejmě vyvolá, ale nevěřím tomu, že bude tyto náklady vůči státu/ŘSD, jako štědrému investorovi, požadovat. Žádný dodavatel nemá zájem si to se státem „rozházet“ a tím se prakticky diskvalifikovat při dalších soutěžích. Každý rozumně uvažující dojde k závěru, že na takové „truc akci“ by nakonec jen prodělal a to řádově více, než by získal.
Nic si rozhazet nemůže, v soutěžích na cenu, kterých je drtivá většina, nemají členové komisí možnost ani zájem ovlivnit pořadí kvůli sporu firmy se státem. Jako člen komise se nenechám zavřít proto že premiér něco zmatlal. Firma Eurovia již absolvovala desítky soudních sporů a arbitráží se státem a přesto vyhrává státní zakázky i dnes. Holt bude státní kasu to akční rozhodování stát 10 mega nejmíň.
A co třeba tam zahrnout i jiný parametr než jen cenu, aby se problematická firma nemohla přihlásit nebo nevyhrála s nejnižší cenou (která mimochodem ve výsledku nejnižší není)? Každý rozumný člověk by už téhle firmě nedal opravit ani kanalizaci v horní dolní a tady se vesele zadávají dál miliardové zakázky, jako by se nic nestalo.
Eurovia zvlněnou dálnici D47 nestavěla. Stavěla ji společnost ODS – Ostravské dopravní stavby, kterou Eurovia koupila PO dokončení D47. Čistě právně tedy nese zodpovědnost, neznamená to však, že Eurovia dělala onu zvlněnou dálnici. Opravdu jsem dalek toho zastávat se Eurovie, nicméně platí, že tato firma patří v českém dopravním stavitelství k tomu lepšímu.
Selský rozum na princip výběrového řízení směřovaného na cenu nestačí. Jeden příklad za všechny – Škoda 380.
Tak samozřejmě, že to bude stát nemalé peníze. Samozřejmě, že tohle eurovii vůbec nevadilo, protože ví, že hned bude uvádět, co všechno ji přerušení stalo. Stroje, lidi, zařízení staveniště, režie, atd. A už se těší, až pošlou na ŘSD svůj nárok. ŘSD bude mít těžkou hlavu, jak nárokované náklady srazit a hlavně, jak to také, v budoucnu, obhájit před kontrolami… Tak asi řeknou, že volal premiér…
Už je líp?
Ne
…obávám se, že dle preferencí stále ještě ANO… :-/
Připomnělo mi to jeden starej: Proč budejeme socialismus? No pro naše děti! Proč? Ti parchanti si nic jiného nezaslouží!
Diky panu Babisovi zaplati miliony lidi par korun za to ze tisice lidi s detmi dorazily k mori driv. To mi za moji petikorunu stoji, pokud nekomu ne, naklady mu proplatim.
Ta vaše adorace toho neschopného StBáka už je fakt trapná.
Více než pět let má pod sebou všechna ministerstva potřebná pro výstavbu dopravní infrastruktury a doposud se nezačal stavět ani kilometr dálnic, které by mějakým způsobem urychlil. Naopak, všechny stavby jsou díky neschopnosti MD a ŘSD minimálně o dva roky opožděny.
Ale to je vám naprosto jedno, protože nějaké děti dorazily k moři o deset minut dřív… Něco takového je možné jen v ČR….
Asi neni potreba mit nejak vysoke IQ, aby clovek tusil, jestli stavbu dalnic brzdi RSD nebo ekofasisti. Ale klidne dal plivej na stavare a tleskej Vode z Tetcic…
Voda z Tetčic je samozřejmě zrůdnost. Ale, ruku na srdce, kdyby byly stavby dopravní infrastruktury připraveny na jedničku, nezbyl by prostor pro obstrukce podobných obskurních sdružení. Neviním (většinou) stavaře.
Stejně mi to nejde na rozum, jak v našem státě, tak skvěle řízeném nejlepčím premiérem a nejlepčími všemi ministry dopravy, jak v takovém státě plném odporníků z ANO může nějaký blbý dědula z Tetčic blokovat celý stát s výstavbou spousty staveb dlouhé roky?
Jak je možné, že jediný člověk blokuje tak dokonale fungující stát, pracující pod taktovkou super-premiéra Babiše??? (výmluvy že za to může Kalousek kdysi před dávnými lety si nechte od cesty, Babiš už úřaduje slušně dlouho)
Může za to Nečas. 🙂
Ale náš pan Božský Andrej už je v druhé vládě a měl už 5,5 roku času to změnit a ukázat, jak se to dělá. Zatím jenom kecá a kecá a výsledky nevidět…
A navíc těm jeho kecům někdy ani není rozumět 😀
A kvůli přemýšlení, které tu obhajujete bude velmi brzy hůř. Ne líp.
Pockat, jako ten odklad nebyl konzultovan s investorem? To jako dva dny oznamite nekomu, kdo ma pripraven a domluven nastup na stavbu, ze ma prijit o dva dny pozdeji 😀 ?
To je jasny, ze to neco bude stat,…
O jeden víkend posunul stavbu. Gratulujem. To ako nabudúci víkend nebudú kolóny alebo ako mám tomuto kroku rozumieť?
Kolony budou, ale zrovna ten víkend bude… no podívejte se na to takhle: Za dob papalášů se stavba zastavila, aby papáláš mohl projet bez komplikací na dovolenou. A pak se pokračovalo. Otázka je, zda máme dobu papalášů.
Už zase máme
A to som Vám závidel Váš postup v železničnej a diaľničnej doprave – my sa od 1993 trápime s D1 a komunitami tváriacimi sa strašne demokraticky (v podstate to čo vy máte teraz máme my odjakživa)
já bych to pochopil, kdyby to bylo následující víkend, kdy proběhne v Brně Velká cena moto GP. Tam by byl odklad na místě. Ale ten předchozí to byl v podstatě nesmysl. Kolik dalších víkendů budou řidiči zdrženi touto stavbou? Asi panu premiérovi přeletěly přes nos nějaké motýle, či došlo k nějakému jinému zkratu a vydal nesmyslný dekret.
Jak nemá za zadkem PR team, tak to jsou fakt perly, co z něj padají. Hned po tom nadčlověku z TV Barandov se dá označit za největšího blábolistu ve státě
A to je „okurková sezóna“ a žádné volby před náma.
Jak to bude vypadat za rok na podzim nechci vidět. Ale koblihy budou zase spokojené, jak Bureš „maká“…
Asi naivne jsem si myslel, ze jsem na apolitickem webu, kde se okopavani kotniku Babise a Zemana neprovozuje a probira se tu doprava. Ted uz si nejsem jistej….
Tak mi prosím vysvětlete, jak to s dopravou nesouvisí. A kde vidíte okopvání Babiše? Kdyby autor naspsal, že Babiš honí politické body u voličů, tak by to teprve bylo okopování…
Formulace dan za Babise je podle me jak politizujici, tak vecne nespravna. Kdyby autor nemel ambici vyvolavat protibabisovske nalady, stacilo napsat: Eurovia uplatni za odlozeni rekonstrukce D1 sankce.
Technicky máte sice pravdu, že to daň v pravém slova smyslu není. Ale slovo daň může mít i více významů, než jen daň jako taková, třeba daň za stáří. Tu je to použito ve smyslu daň za Babiše a nemusí se tím nutně myslit přímo daň, kterou stát vybírá.
Podle toho, co je napsáno v článku a jak to bylo (sám Babiš to potvrdil), tak za to zdržení stavby a vícenáklady může jedině on. Andrej Babiš osobně. Byla to jeho iniciativa; nic víc.
Takže podle vás jen proto, že se to týka Babiše, se to nesmí napsat přímo?
To by se ten autor nesměl jmenovat Sůra
Jde o vícenáklady u velké dopravní stavby způsobené politikem. O tom nemáme psát? Jsme toho názoru, že o způsobu vládnutí hnutí ANO je třeba informovat co nejvíce.
Pak v podstate potvrzujete moje tvrzeni. Mate tu ambice politicky pusobit. To neni vycitka, jen konstatovani.
Mám ambice pouze upozorňovat na lháře.
Děkujeme!
Prč jen jsem si v souvislosti s tímto tvrzením vzpomněl na staré přísloví o volajícím zloději …
V podstatě spíše potvrzují, že nad věcí přemýšlíte jen jedním způsobem. Všechno je jen „okopávání“ kotníků, protože přeci včasný příjezd na dovolenou do Chorvatska je skvělý dárek od našeho skvělého premiéra, který za těch 5 Kč daňového poplatníka stojí. Stejně jako 75% sleva pro studenty a důchodce. 😀
To je jistě ironie, že?
A jeste si dovolim doplnit. Objektivni clanek by mel nejen zduraznit negativa daneho rozhodnuti (finacni dopad), ale take pripomenout to, komu a cemu rozhodnuti pomohlo. Jelikoz se jednalo o vikend, kdy se ocekavaly nejkritictejsi dopravni komplikace z celych prazdnin a nekolikahodinova zdrzeni na cestach v Rakousku a Nemecku, dalsi prodlouzeni cesty by zbytecne ohrozovala zdravi a bezpeci ridicu i jejich spolujezdcu, vcetne deti.
Sorry jako, ale kecy jen na obranu Bureše.
Celá republika je totálně rozkopána, jestli jste si nevšiml. Takže jedna uzavírka navíc by už nic neřešila. Naopak. Díky tomu mostu v Mirošovicích to pravděpodobně budou nakonec uzavírky dvě!
Babise jsem nikdy nevolil a zrejme ani nebudu, ale uz jeho oslovovanim Bures dokazujes, ze na rozdil ode me apolitickou diskusi nevedes.
Jak se vede apolotická diskuse o politikovi?
To se fakt nechám poučit.
Andrej Babiš je agentem StB pod krycím jménem Bureš. Jestli jste ho volil (nebo ještě něco horšího) opravdu nevím, ale evidentně vám StBák, lhář a zloděj jako předseda vlády nevadí, když se jej tak zastáváte…
Mam se za jeho vlady, stejne jako 95% obyvatel nasi zeme, nejlip v historii. Ty ne?
„Mam se za jeho vlady, stejne jako 95% obyvatel nasi zeme, nejlip v historii.“
… kdy není jasná korelace mezi hospodářským stavem a aktuálně vládnoucí garniturou.
Ze skutečnosti, že hospodářský vrchol je i v dalších zemích (zatímco např. před 10 lety naopak byl po celém světě hospodářský pokles), spíše vyplývá, že hospodářský cyklus je na aktuální vládě nezávislý.
Omyl. Vyplývá, že vzkvétáme vládě navzdory.
Otazka zustava stale stejna, proc jsme si prozili v letech 2008-2011 jako jedini recesi ve tvaru W. Diky nekompetentni hospodarske politice, kterou ridil tehdy nejlepsi ministr financi Kalousek. Cele jeho uspory se stejne nesly v podinvestovani ekonomiky. Vzpomente si na stav silnic vseho druhu v roce 2012, zastaveni pripravy dopravnich staveb atd. Nikdo jiny ve stredni Evropě toto nezažil. Takze bych tu vladni politiku uplne nepodcenoval…
Ne. A co stím má ten StBák společného? Jak jsem psal níže: „Jediné co Bureš dokazuje je, že umí pouze schodkové rozpočty v době, kdy je ekonomika na takové výši, na jaké v historii samostatné ČR nikdy nebyla.“ To, že se mají lidé „jakoby dobře“ je jen díky celosvětové konjunktuře a někteří díky Babišovým koblihám, jako je jízdné zdarma a podobně. Jen mentálně retardovaná osoba se „může mít opravdu dobře“, když se v době konjunktury pouze zvedají daně, vytvářejí schodkové rozpočty a vládkou tady StBáci a bolševici v čele s alkoholikem a soudem usvědčeným lhářem Zemanem. Pokud byste slyšel některého… Číst vice »
Mohu se zeptat, kde a pro ktere skupiny obyvatel zavedl pan Babis jizdne zdarma? Jedine jizdne zdarma, ktere znam, je pro duchodce nad 70 let v prazske PID a to bylo zavedeno davno pred nim.
Slibování jízdného zdarma tam bylo: že slib nesplnil, to je jeho další minus (i když objektivně plus).
to se sice mam taky, ale babisuv vliv na to, jak se mame, se limitne blizi nule.
ten s tom nema nic spolecneho – a naopak, diky babisovi a jeho naproste neschopnosti se budeme mit zanpar let pekne blbe.
V čem konkrétně se máš líp? Já jsem si nevšiml ničeho jen narvaných vlaků a autobusů díky socialistickým slevám, a zdražená meníčka v hospodách díky EET.
Vysvětluj to za pár let dětem.
Dopravní sektor coby sektor z principu státní/veřejný je s politikou (coby činností vyplývající ze „státního/veřejného“ majetku/činění) propojen velmi bezprostředně.
Mimochodem, připustíme-li argument, že „Babiš odvrátil kolony o víkendu, kdy jsou velké kolony i v jiných státech“, tak mj. platí, že ten samý Babiš si do „své firmy“ (tedy jednotlivých státních organizací) nedokázal prosadit takové osoby, které by tento (dle jeho či vašeho názoru) nevhodný krok (dopravní omezení o víkendu, kdy se v jiných zemích tvoří více kolon) učinily. 🙂
Maj pravdu. Nebejt Bureša, byly by škarpy kol D1 plný mrtvol a mrtvolek.
Ano, Němci jezdí do Itálie a Chorvatska přes ČR, že?
Ne, ale Cesi do Chorvatska pres Rakousko a do Francie pres Nemecko ano.
Kdo vás za ty nesmysly platí?
Fakt škoda času s někým takovým diskutovat a Honzovi doporučuji totéž…
A uz to zacina, kadrovat s kym se bavit a s kym ne a jeste k tomu nutit ostatni…
Fajn. A příští víkend nepojedou?
Urcite ano, ale to se jiz v Nemecku a Rakousku mnohahodinova zdrzeni neocekavaji.
a jak souvisi zdrzeni v nemecku se zdrzenim na d1?
Tim, ze se mohou nascitat?
tak se nascitaji pristi vikend… nebo za rok.
tamze znova… co vyresil?
Pristi vikend nebude z celoevropskeho hlediska na silnicich nejkritictejsi, na rozdil od uplynuleho, kdy zacinaly prazdniny v nejlidnatejsich nemeckych zemich.
Kdo si na tu dobu planoval cestu do Chorvatska, je vul a zaslouzil si stani v kolonach. A pan premier tem volum umeta cesticku, neb blby volic je zlaty volic. Že se zmarila prace x profiku a zamestnancu, co na tom, aureola zastance „lidu“ se vyvazuje zlatem, pardon, danemi. A pak se tu nemame bavit o politice.
tak ještě jednou, tento víkend je v Brně MOTO GP a to bude šrumec na D1 takový, že si o něm právě proběhlý víkend mohl jenom zdát.
Většinou mám zkušenost, že udělat začátek uzavírky, nebo nějakou změnu v pondělí je největší blbost, protože v den, kdy se ráno valí nejvíce lidí do nějaké metropole, což tedy Praha je, si mají ještě nově zvykat na nějakou mimořádnost, hrozí akorát nějakým průserem
Ať žije Marek Prchal!
vazeny pane.
ta uzavirka tam nebude tri dny, ale potahne se nekdy do poloviny ci konce pristiho roku.
tamze to nic neresi – tech vikendu s uzavirkou bude dalsich 50-70
Největší kolaps (v sobotu) byl na D8 před Prahou směrem do Prahy. Osobní zkušenost a nic pěkného to nebylo. D1 byla v té době stejně v hajzlu, jako jindy.
Zdraví a bezpečí si ohrožují sami ti, kteří naprosto špatně uváženě vyrážejí svými automobily na dovolenou, ať už je to na sever, nebo na jih!
právěže velká pochvala pro pana Sůra za to, že píše tak jak píše. žádné tanečky okolo. Napsal to tak, jak to bylo. A to je jedině správně.
Volal ti Babiš. Do středy máš volno a nastoupíš až ve čtvrtek na odpolední. Normálka ne?
Co má co politik nařizovat stavbě, aby změnila harmonogram, obzvlášť, když jeho odborná kvalifikace je pod úrovní stavbyvedoucího. Zítra bude ministr zemědělství volat na Fakultní nemocnici, aby posunuli sanitární den.
„Odklad zahájení oprav D1 na výjezdu z Prahy, o který požádal premiér Andrej Babiš, vyjde daňové poplatníky zřejmě na několik milionů korun.“
Ne, státní kasu to zřejmě vyjde na několik milionů korun. Žádná „mimořádná daň za účelem vybrání těchto peněz“ pro daňové poplatníky nebude.
(Pozn. jde pouze o technickou poznámku; tímto nijak neschvaluji populismus typu „odkladem prací na poslední chvíli jsem tzv. zabránil kolonám“ (ve skutečnosti „přesunul jsem je na jindy“) + zřejmě zbytečné vícenáklady.)
A státní kasa je prosím financována jak? Naprosto většinově z vybraných daní.
„A státní kasa je prosím financována jak? Naprosto většinově z vybraných daní.“
Přečtěte si ještě jednou text v mém předchozím příspěvku. Děkuji.
(Pro jistotu zopakuji to nejdůležitější: daňoví poplatníci za to nezaplatí nic navíc oproti tomu, co tak jako tak na daních již odvedli.)
Jak už jsem vysvětloval výše, slovo daň může mít více významů. Takové handrkování o významu jednoho slova, to je neskutečné… A dovolím si jednu věc, zaplaťte to prosim vy, ať to opravdu neplatíme…
A vy jste odskodnili ridice za zdrzeni zpusobena povolenim presunu americkeho konvoje prvni prazdninovy den pred dvema roky?
Chápete rozdíl mezi plněním aliančního závazků a populismem?
Jak tato otázka souvisí s naší diskuzí? Končím, nikam to nevede. Že to zaplatíme my, je evidentní, pokud to vy nevidíte, je to váš názor, který vám neberu.
A jak už tu někdo výše psal, místo jedné uzavírky budou pravděpodobně dvě, opravdu bravo…
Kdo odškodnil (stačila by omluva) řidiče, kteří strávili hodiny v sobotní koloně na D8 před Prahou jen proto, že ačkoli oprava byla hotová, ti dva pánové v oranžovém čekali několik hodin na plánovaný okamžik, vhodný k odstranění cca dvaceti dopravních kuželů a k několika fotkám do „novin“? Nikdo. Tak sorry, ale těch 8km jsme poskakovali hodiny a nebyl k tomu jiný důvod, než oficialita ukončení opravy.
„Jak už jsem vysvětloval výše, slovo daň může mít více významů“
Slovo „daň“ ano, slovní spojení „daňoví poplatníci“ (na které se na počátku této polemiky výslovně odkazuji) nikoliv.
Jak to s takovou jistotou víte, že žádná daň kvůli topmu nebude?
Jediné co Bureš dokazuje je, že umí pouze schodkové rozpočty v době, kdy je ekonomika na takové výši, na jaké v historii samostatné ČR nikdy nebyla.
Co třeba takové zdanění výher? Tohle tady nikdy nebylo, vymyslel to Bureš jen proto, že ty díry už opravdu nemá z čeho lepit…
„Jak to s takovou jistotou víte, že žádná daň kvůli topmu nebude?“
Nebude, protože pokud by každého z občanů zasáhla jen několika desítkami haléřů.
Prosím již nenimrat detaily a akceptovat skutečnost, že ano, státní rozpočet to zřejmě několika miliony zatíží, ne však daňové poplatníky.
(Pozn. teoreticky by se pak vzato do důsledků dalo nimrat stylem „i sám Babiš je daňovým poplatníkem a na daních odvádí X Kč, takže se to vykompenzuje „jeho“ penězi atd.; tzn. mj. Babiše samotného to bude stát nějaké peníze atd. Rovněž nesmyslné fráze.)
Budou to muset zaplatit na daních budoucích.
Takže je vlastně jedno, kolik státní kasa utratí, klidně může zvýšit zadlužení o 20 miliard kč. Daňovému poplatníkovi to může být jedno, nové daně se nezavedly. …. jako v Řecku.