Další úsek kolem Berounky: Ministerstvo schválilo modernizaci zastávek Černošice a Mokropsy
Trať 170 (171) Praha - Černošice. Pramen: Správa železnic
Výraznou modernizací projdou zastávky Černošice a Černošice-Mokropsy
Výraznou modernizací projdou zastávky Černošice a Černošice-Mokropsy
Už dokonce v roce 2024 a dokončení 2026? Já nevěřím svým očím? Proč tak rychle? Stihnou to?
Na to, že v roce 2013 byl plán 2015-2017, tak 2024-2026 je fakt pokrok 🙂
tuší zde někdo, kam (znovu) zmizela již dvacet let plánovaná zastávka Praha-Radotín sídliště?
Místní ji nechtějí, takže nebudou ani další 3 km čtyřkolejky.
Na jednu stranu je to škoda, na druhou stranu je zrekonstruované aspoň to, co šlo.
Nechápu, proč do toho mají místní mluvit. Tady jde o státní dopravní politiku a rozumné zajištění zastávek tak, aby byly pro cestující. Obdobně je to jako u nesmyslů Prahy 6 na řešení dejvické tratě. Pak se mnozí diví, kam jdou peníze a proč není doprava využívaná. Ta zastávka nemůže vadit a měly by být automaticky součástí stavby bez jakýchkoliv námitek. Stejně by mne ty námitky zajímaly, co tam může vadit. A hlavně jak se ti lidé odtamtud dostávají? To asi jezdí auty? Pak se hledají peníze a tady leží na zemi. Tedy nejen vyšší využití vlaků, ale i – Praha… Číst vice »
Místní do toho mají co mluvit, protože jsou místní a zákon jim to umožňuje, stejně jako kdekoli v civilizovaném světě. A je na příslušných státních úřadech a institucích, teré si pro to platíme, aby našly řešení. Pokudjej nenajdou, je to problém v nich, nikoli v tom, že tu pořád ještě máme demokracii. I když chápu, že mnozí místní diskutijící mají vlhké sny o Číně.
Místní do toho samozřejmě maj co mluvit, protože negativní dopady stavby ponesou nejvíc. A často se daj ty negativní dopady silně zmírnit jen doladěním detailů, který z centra nejsou vidět (nebo není snaha je vidět). A pokud někdo má nést většinu negativních dopadů stavby, která jinde pomůže, má rozhodně nárok, aby to s ním bylo diskutovaný a aby se ten, kdo tu stavbu plánuje, snažil ty negativní dopady co nejvíc zmírnit. No a na tý Praze 6 je velká otázka, jestli je to skutečně prodražení. Varianta prosazovaná Spržel byl tunel v písku relativně mělko pod zastavěnou oblastí, včetně budovy fyzikálního… Číst vice »
Tam šlo o to, že žádný tunel nebyl potřeba a původní náklady byly vřádu miliard namísto desítek miliard. A pokud jsem viděl skutečně námitky, tak se daly snadno řešit. Pouze tam bylo pár demolic, ale i to se dá s majiteli rozumně dohodnout a nabídnout jim i o něco víc jako odškodnění. Rozhodně by to nevyšlo na ty desítky miliard.
Naštěstí nebude. Stavět na koridoru zastávky 500 metrů od sebe je zbytečnost, viz Běchovice.
Abych řekl pravdu, v Radotíně bydlím a myslím, že tam ta zastávka smysl měla – dobře rozšířila by obslužnost několika tisícům obyvatel. Obzvláště když vezmeme v potaz obvyklý stav, kdy zde jezdí CityElefanti s dobrým zrychlením. O té čtyřkolejce raději nemluvě, ta by se z mého pohledu v rámci výlukové činnosti dost hodila… Ale děkuji za odpověď, snad někdo nahoře alespoň v budoucnu přijde k rozumu.
Je třeba zatlačit jak na SŽ (tedy včas), tak na politiky i na MD!
Ona by nebyla tak samoúčelná jak se zdá. Umožnila by osobáku předjetí rychlíkem na čtyřkolejném úseku (Chuchle, Rachotín a sídliště). Běchovice střed v hlavních kolejích jsou špatně.
To by měl v pohodě stihnout mezi Chuchlí a Radotínem při dvojím zastavení osobáku v již existujících stanicích. Jinak, ta zastávka na Sídlišti by nějakým extra přínosem nebyla, byla by fakt příliš blízko stávajícímu nádraží.
čili jinými slovy…žádnej megatunel do Berouna v dohledných destiletích nebude, tak se musí opravit to co máme, tak aby se dalo jezdit aspoň tou stovkou.
I kdyby se tunel začal stavět zítra, potrvá to roky. Navíc tahle trať bude potřeba pro příměstskou dopravu i po výstavbě tunelu. Včera bylo pozdě.
Co s tím má společného tunel? Příměstské osobní vlaky tu budou jezdit vždycky.
Schvaleni komisi je vec jedna, prosazeni a projednani zameru napr. S mistni samospravou vec druha. Mam info ze zdroje bliskemu k SŽ, ze je to v podsate neprojednatalne. Kazdy starosta,:kazdy soucasny majitel vechtru se tvrde brani cemukoliv, co by melo byt jinak, nez je ted. Takze se musi osekavat a osekavat… Aby se nikoho nic probuh nedotklo. Vlastnicke pravo je neprekrocitelne…
Územko to samozřejmě nemá, takže schválení nějakým ministerským orgánem je sice procesně nutný, ale v tomto případě zcela nevýznamný krok, u kterého se žádná kontroverze nečekala.
Územko pro rekonstrukci existující trasy snad zase takový problém nebude.
No součástí ÚR jsou i PHS…
Zpravidla se brání tomu, co by se mělo uživatelsky zhoršit. A SŽ zase tomu, co by ji nutilo k jiným než pohodlným šablonovitým řešením. Je to logické a přeci jen lepší než jednostranný diktát. Věřím, že při vůli se dohodnout ke zlepšení nakonec dojde.
Právě ta vůle není.
Trať Core TEN-T. Myslím, že v roce 2015 se mělo už razit. Vše potom je už pozdě 🙂
Ale tady jde o veřejný zájem a o peníze. Takže bez diskusí a jen rozumně vyřešit námitky. Jinak se neudělá nikdy nic. Jinak po nich chtít třeba uhradit z toho vzniklé škody a problémy. Tedy v kapacitě a ušlém jízdném a dopravních problémech v okolí od lidí, kteří by víc zatěžovali silnice namísto použití vlaku. Ano, vypadá to absurdně, ale co tak už jednou začít?
Tohle „bez diskusí“ už jsme tu měli, říkalo se tomu bolševismus.
Však ono to tu je stále, jen původní KSČM umírá a vznikají nám tu novodobé frakce, jako například Piráti, kteří posilují. Nenechme se mýlit, že je to pryč, levicové tendence rostou i na západě…
Chápete to špatně. Jsou určité potřeby a ty je nutné zajistit a dohodnout. Čili kompromis, ale výsledkem třeba nesmí být to, že nebude vícekolejná trať nebo potřebná zastávka apod. Jinak za toho bývalého režimu byste se divil, jak řada věcí rovněž nešla prosadit a to ani přes funkcionáře. I díky tomu se nepodařila dálnice přes Stromovku, a jiné. A i ti straníci a funkcionáři se báli moc lidi naštvat. Skoro bych řekl, že dnes je to horší a že si z lidí nikdo moc nedělá. Tedy v oprávněných případech, abych to zas nepřehnal.
Předevčírem bylo pozdě.
Zaplať Bambuch aspoň za to.
Nemáte za co děkovat. Ani rekonstrukce železnice, ani návazná stavba nadjezdu (nezbytná pro zrušení závor) nemá pravomocné územní rozhodnutí.
No ono i to územní rozhodnutí ještě není úplná výhra. Bouchat šampáňo můžete až bude pravomocné stavební povolení.
nebo spíš až bude vybraný zhotovitel a uplyne lhůta pro odvolání 🙂
PS: délku nástupišť by mohl řešit pan Kolovratnik. tím by se zaslouzil o obecné dobre
Ty odbočky se staví pro pendolino aby mohlo předjíždět rajky z Čerťáků ?
Jasan. I sypáky s vápencem.
NESMYSL – 200 metrů je MÁLO, protože pro 3x „ešus“ i pro případné nové čtyřvozové jednotky je potřeba délka nástupišť cca 230 metrů (slušné minimum je cca 22é metrů)!
A kolem Prahy se bude jezdit s ešusy na věčné časy a nikdy jinak? Je absolutně vyloučené, že by se nakoupily čtyřvozové ~100m dlouhé soupravy, jako dělají Siemens a Stadler?
Ešusy jezdí kolem Prahy spojené do 2. Spíš by měla být možnost mít i 3. Na trati od Českého Brodu před covidem byly ranní vlaky úplně narvané při intervalu 15 minut.
Tímto směrem jezdí spojené i do 3.
Ne, aspoň kilometr, aby plynule navazovalo z jedné stanice do druhé 😀
2x elefant
a zase jen nástupiště o délce 200m….které nestačí na trojslona…
asi by těch 20m bylo straaaasne drahých…a když jsme začali blbě, tak budeme pokračovat podobně…
Není problém u trojslonů s tím, že existuje omezení na počet zdvižených sběračů (omezená rychlost či tak něco)? U normálních vlaků je stanoveno, že smí být nahoře maximálně dva sběrače u sebe, a další pak nejdříve za 200 metrů. To u trojslona nejde splnit.
o tomto jsem neslyšel, snad odpoví někdo znalejsi
Panter omezuje při 3 zvednutých sběračích(3 spojené soupravy) V max na 120 km/h
Což by u příměstské dopravy rozhodně nevadilo.
Služební jízdy bez lidí jezdí běžně ve třech.
451 uměly jezdit se čtyřmi činnými motorovými vozy (třeba sedmivozovka 451+051+051+451+451+051+451 na Benešovech)
Při výlukách někdy jezdí trojsloni s tím tím že je jeden nečinný.
Naprosto běžně jezdily dvě čtyřvozové jednotky. Berouny, Benešovy, Pardubice. Sólo panťák jezdil jen Poříčany Nymburk a na Hradcích. Jaroměř, Týniště.
A proto jezdí běžně na Sv vlacích i čtyřsloni…
Ale trojslon tam nikdy jezdit nebude. Slonů je na podobné akce málo a nové jednotky budou mít zase jinou délku.
Trojslon tam při výlukách jezdí běžně…. V budoucnu budou možná méně zlé výluky, ale zase může růst poptávka…
Výluky s trojslony už byly.
Z hlášením, že není možné vystupovat z posledních dveří…
… a to jen v některých zastávkách (určitě Srbsko, snad Černošice-Mokropsy, možná ještě něco).
Slonů by bylo stejně, jen by jezdily méně často, a na trať by se potom vešly i jiné vlaky.
U stavby Smíchov – Radotín se také psalo o 200m, ale nakonec se staví 220. Na trojslona pořád málo, ale na dvě čtyřvozové jednotky dostatečné.
2x D-DART případně, kdyby byla 8mivozová verze
Jestli dobře počítám, tak při zastavení prvními dveřmi až u hrany nástupiště by to na 220m mělo vycházet na všechny dveře, ale ne vždy zejména na mokru se musí podařit zastavit přesně, takže z pohledu bezpečnosti beztak nevyhovující.
A to je zajímavé, že s-bahn v jiných zemích to zvládne a dokonce se to tak počítá, aby to vyšlo od dveří… Ale je fakt, že jsme 40 let pozadu, takže ono to teprve přijde…
Take nechapu, proc to uz nedelaji na par EMU 400.
„a zase jen nástupiště o délce 200m….které nestačí na trojslona…“
Tak ať si tamní dopravce pořídí soupravu o délce 190 – 195 m, např. s plnou dvoupodlažností, a kapacity bude dost.
P. S. 240metrová souprava = překážející i v severní části příslušné koleje v Praze hl. n., protože i tam jsou koleje rozděleny cestovými návěstidly na (o něco méně než) 200metrové (co se týče délky u nástupištní hrany).
Je myslím vhodndější prodlužovat soupravy, protože kapacita dráhy není nekonečná.
ano, utratí cca 80x250mio za nové soupravy, které ZATIM nejsou třeba, jen kvůli tomu, že dobrá správa staví zbytečně krátké perony.
Fakt super myšlenka.
už se těším, až vám zakazou se starým autem vjet do města, to budete řvát, že?
Ja len poznámku, v jednej tiskovej správe sa píše o 220m nástupišť. Znalí by to mohli ozrejmiť co je vlastne pravda.https://www.spravazeleznic.cz/-/optimalizace-dalsiho-tratoveho-useku-mezi-prahou-a-berounem-dostala-zelenou
Mohu se zeptat fundovaných, co je „odbočka Berounka“? Díky
propojení dvou tratovych kolejí spojkami, aby se dalo jezdit po „nesprávné“ kolejí a tím předjet překážku či pomalejší vlak jedoucí po té správné koleji.
Díky moc.
Vzájemné kolejové propojení obou traťových kolejí kolejovými spojkami, aktuálně navrhované v přímém úseku v zářezu mezi mokropeskou zastávkou a mostem přes Berounku – tipuji, že právě tam to bude docela drahá záležitost, protože ten zářez asi bude třeba trochu rozšířit kvůli nutně větší osové vzdálenosti kolejí v oblasti těch spojek (ale stejně se v tom zářezu asi budou muset stavět nové opěrné zdi, tak už to asi takový rozdíl v pracnosti a nákladech nebude). Kdysi (ještě za „hlubokého bolševika“) při poslední velké opravě toho úseku jsme se marně pokoušeli prosadit takové spojky přímo v oblasti mokropeské zastávky, kde by k… Číst vice »
Prosím o radu: podle letáku trať již má hotovou EIU a je vybrán projektant, přesto ke schválení došlo až teď. Jak je možné, že se připravuje akce, která není schválená? Jaký praktický význam schválení má a kdy je zapotřebí? Děkuji
Velmi chválím postřeh! To je problém, se kterým MD není schopno se vypořádat. Podle směrnice V-2/2012, 4. změna (viz web MD) by DSŽ měla nejprve na MD předložit jednoduchý materiál o několika stránkách, ve kterém popíše, co chce dělat a za kolik a teprve po schválení záměru projektu by se měla rozjet příprava DÚR (s procesem EIA, je-li vyžadován) a následně DSP. Takový postup by ovšem znamenal, že se projekčním firmám nacpe méně peněz (cenu stavby by určil investor na základě schválených ukazatelů, nikoliv projektant, který z jím stanovené ceny stavby má procenta na projektové práce) a navíc ještě by… Číst vice »
Nejdříve se podívejte, kdy byl ten leták naposledy aktualizován.
Takže zkracování nástupišť na 200m pokračuje dále? OMG. 🙁
Na této trati dost často jezdí 3 spojené soupravy , to už je takový problém to udělat o 30m delší aby se to tam vešlo. SŽ si staví co chce bez ohledu na reálný provoz.
No 3 spojené Elefanty jezdí jen o výlukách mezi Radotínem a Dobřichovicemi (když je 1 kolej mimo), kdy se tím úsekem procpe pouze 1 pár osobáků za hodinu. To by se ale mělo změnit až se realizují výše zmíněné odbočky Berounka a Kosoř. Nicméně zkracování na 200 m je blbost, vzhledem k tomu, že se počítá s koupí nových vysokokapacitních souprav, které předpokládám budou čtyřvozové, což vychází na 100 – 110 metrů, respektive 200 – 220 metrů na dvě spojené soupravy. Naopak pro 2 spojené Elefanty je to zbytečně dlouhé. Na druhou stranu Eden už 220 metrů má a na… Číst vice »
Dlouhé nástupiště podle SŽ potřebují stanice, kde staví jenom šukafony.
Spíš je otázkou, kde se těch 200m vzalo. V TZ je správně 220m (ale třeba už ji stihli opravit).
Ale já v článku vidím 220 m, tj. pozitivní posun.
Až 2024? To se jim rozpadne do té doby..
Co se jim rozpadne? V tomhle úseku je bezstyková kolej, troleje mají vyměněné izolátory a báboblok vydrží klidně dalších 50 let.
No jestli tě ty zasloužilé vrtikličky slyšely…
Které prejezdy se budou rušit?
U zastávky Černošice se budou rušit oba dva přejezdy, které protínají nástupiště (nahradí je nový podjezd o kus vedle).
resp. měl by je nahradit…
Prosím, upřesníte, kam se podjezd posune? Nedaří se mi dohledat. Předem moc děkuji.
Měl by být o kus severněji jak je Penny Market
Kéž by to bylo za 1,3 mld. Kč! To platilo ještě před rokem, ale „inflace“ a různé „všimné“ zejména „velké straně“ zapříčinily, že DSŽ to „přecenila“ na 3 mld. Kč. A až to půjde do soutěže, tak to – pokud do té doby se nestane razie Policie ČR nebo nějaký jiný zázrak – se cena vyšplhá ještě víc.
Taky jste si vsimli, ze zeleznicni stavby se staveji vyrazne draz jako oproti predpokladanym kalkulacim? Myslite ze to je nahoda, nebo ze zakazku proste neumi nacenit?
Řekl bych, že je tam menší konkurence a pak i nějaká forma kartelu. ŘSD je vrchol transparentnosti a efektivity proti SŽ.
Vůbec nepochybujte o tom, že vedení úseku modernizace dráhy DSŽ záměrně navádí omezený okruh specializovaných stavebních firem k tomu, aby se nebály jít s cenou přes předpokládanou cenu. To je zcela evidentní. Ale dokažte to, když to samozřejmě nikdo na papír nedá. Takové výzvy se dělají v zákulisí konferencí a rautech, popř. na kontrolních dnech a otvíračkách staveb.
A když je náhodou policie nahraje, tak tvrdí že to bylo nezávazné žvatlání a ne dohoda.
I oproti cenám jiných obdobných staveb a použitých materiálů!!! Pak penízky scházejí, ale nikomu to nějak nevadí. Ani kritikům investic do železnice a místních tratí.
Samozrejme mam radost, ze se to vsechno konecne posouva a modernizuje, ale stejne furt premyslim, proc jim to vsechno trva tak dlouho?
Pred nejakymi 11 lety jsem na teto trati celkem pravidelne jezdil. Uz v te dobe to byla hrozna ostuda a mluvilo se o tom, jak se to bude brzy rekonstruovat. Jasne, ted to sice schvalili a za par let snad zacnou stavet. Furt si ale rikam, co se asi celou tu dobu resilo ze to tak trvalo?
to je normál, jsme v ČR…
Chce top razantně zrychlit legislativu, omezit odvolávání, zrychlit samotný proces
Podle všeho to tím odvoláváním až tak není. Někdy by možná jen stačilo při plánování vzít rovnou v potaz i vliv na okolí a zapracovat možné varianty řešení.
Jen v tom to není. Více to závisí na schopnostech těch, co to připravují a schvalují.
Možná se pletu, ale podle mě kombinace dvou faktorů:
1) zvítězila logika „bude se stavět tunel“ (někdy, možná) a tak nemá cenu investovat do stávající tratě (co na tom, že příměstské vlaky tam budou jezdit tunel-netunel)
2) prý byly nějaké protesty v obcích; detaily nevím, chtělo by to pogooglit
Přesně tak. A bod č. 2 platí zejména právě pro Černošice.
Přesně tak. Kdykoli někdo přijde se zajímavým anebo i „jen“ potřebným projektem, tak lokální starostové okamžitě začnou protestovat. Je to v podstatě to jediné, kde mohou v naší klidné zemičce „ukázat“, jací jsou hrdinové – ochrání těch pár lidí, kterým to vadí, na úkor utlačující (rozuměj utlačované) většiny. Mohli by řešit palčivější věci, každý region má své specifické problémy, které si zaslouží odpovídající pozornost. Lokální jakobystarostové ovšem obvykle nad takovými věcmi zavírají oči a jdou cestou nejsnazšího odporu. Třeba proti rekonstrukci železnice.
Může ale být i hůř. My teď máme lokálního starostu v Praze na magistrátu a nestačíme se divit.
Ono to není tak jednoznačný. Ti, kdo s těmi celostátními projekty přicházej, je často prezentujou jako hotovou věc, do který jim nějaký místní ucho nebude kecat, oni přece vědí nejlíp, jak se to dělá. A je obrovskej problém je dotlačit k úpravě věcí, který jsou z toho celostátního pohledu možná detaily, ale pro ty obce kolem trasy jsou důležitý, protože můžou hodně ovlivnit dopad tý stavby u nich (a co si budem povídat, všechny tyhle velký stavby maj i negativní dopady). A když jde o stavbu typu této trati, která danou obec v podstatě celou dělí na dvě části, je… Číst vice »
Přidávání kolejí se s výjimkou úseku Radotín-Radotín sídliště neplánovalo.
Takže chtěli veškerou dopravu na Plzeň dál táhnout po dvojkolejce?
Ani tam de facto nebyla další kolej potřebná, byla by jen využita stopa vlečkové koleje: tam byl (pokud vím) hlavně neskutečný odpor proti ukončení vlaků na zastávce pod sídlištěm kvůli (údajnému) hluku ventilátorů „ešusů“ – někdo asi náhodou navštívil Úvaly v době, kdy tam tenhle problém skutečně byl, a včas na to místní obyvatele upozornil, takže si vyřvali obsluhu sídliště MHD místo vlakem …
Problém s hlukem měly Mokropsy. V Radotíně to bylo kvůli autům, které by jim parkovaly na sídlišti.
A to nikdo neuměl vyřešit????
Mělo by se to řešit tak, že se to bude stavět takovým způsobem a my vyřešíme připomínky a námitky, aby to vyhovovalo. A to jde vždy, pokud nápady nejsou absurdní. Ale s tím se musí umět odborník vyrovnat.
Jasně. Ale problém je právě v tom, že SŽ ty námitky řešit neumí / nechce, a navíc je velmi limitována úrovní Jediné Správné Projekční Firmy. Což v praxi vypadá např. tak, že když obec odmítne – zcela logicky – vysoké PHS, jsou v další verzi projektu zase vysoké PHS, protože přece neuznáme, že to jde i jinak, než jak posledních 30 let tvrdíme, že to jedině jde. Jo a eště natřem obce, že brzděj stavbu. To je bohužel začarovanej kruh a dokud tu sakumprásk veškerý projektování na dráze bude bagrovat SUDOP, moc se toho nezmění
V tom souhlas.
no, magistrátní osazenstvo mi přijde aktuálně jako nejrozumnější sestava co pamatuju…ale to je asi otázka pohledu
Před jedenácti lety se právě rozhodlo, že se stavět nebude.
Třeba se řešil problém mezi řešením jak ho požaduje Správa Železnic (tedy beton, mnoho úrovní a kilometry modrého zábradlí) a mezi požadavky obcí, které chtějí trať a nádraží 21. století. Tedy nádraží které spojuje a na kterém člověk rád bude trávit čas čekáním na vlak. Nádraží, které ho nebude nutit chodit do úzkých podchodů aby se dostal na své nástupiště či do druhé části vesnice.
Jak se pozná nádraží které spojuje?
Například tak, že průchod mezi dvěma částmi vesnice je řešený širokým podchodem či nadchodem, který na obou koncích přirozeně navazuje na okolí. Rozdělující je naopak spojení úzkým podchodem s jedním schodišťem a jednou rampou na obou stranách. Srovnejte například návrh zde: https://www.mestocernosice.cz/e_download.php?file=data/editor/842cs_103.pdf&original=SUMarchitekti_CernosiceNadrazi-studie_20190717_screen300.pdf
se stavem třeba ve Starém Kolíně.
Nádraží, které spojuje, se pozná podle toho, že skrze něj přes kolejiště prochází lidi, které rozpojují projíždějící vlaky.
Například v Karlštejně. A to i přesto, že jsou všude cedule „zákaz přecházení kolejí“…
„člověk rád bude trávit čas čekáním na vlak“ … takhle asi nebude chtít trávit čas nikdo na sebekrásnějším nádraží.
No najdou se i takova. I kdyz spis jde o ta vetsi, kde se deje spousta veci, clovek se muze dobre najist a tak. Pak jsou takova, kde to cloveku aspon moc nevadi, i kdyz nadseni to neni. A pak jsou takova, kde se pet minut tahne jako roky…
Zrovna jsem chtěl napsat něco podobného. Pan David je asi fantasta.
Nebo chtěl vyjádřit spíše možnost příjemnějšího čekání, když už na ně dojde, třeba vlivem nepravidelnosti.
Proč? Nádraží nemusí mít třeba obchoďák, nějakou občanskou či kulturní vybavenost?
Hodně se řešily PHS. Pokud vím, tak SŽ původně plánovala PHS po obou stranách trati přes celé Černošice. Město dlouho protestovalo (plným právem, kdo by taky chtěl žít ve městě rozděleném dvojitou železobetonovou zdí), nevím, zda uspělo, ale doufám, že ano.
Středem města vede něco jako násep, pak oplocená dvojkolejka. Z pohledu domů okolo mi přijde zajímavější se dívat na porostlou PHS než na vlaky + rambajz.
Problém Černošic je následující. Nahoře na Vráži žije skupina lidí vedená jinak skvělým hercem, kteří protestují proti hluku z vlaků (přičemž Černošice na vlaku vyrostly) a požadují protihlukové stěny. U trati ve vilách žije druhá skupina, která za žádnou cenu nechce protihlukové stěny, aby se nedívali do betonu. Nerozsouditelné. Pak je tam třetí skupina obyvatel, které vadí, že nový podjezd přivede provoz ze staré silnice do polotunelu (nazývá se to galerie) pod jejich pozemky, na které se stejně nedostanou, neb jsou na prudkém svahu ke trati a jsou plné odpadků. Pak je čtvrtá skupina, které vadí, že bude uzavřen přejezd… Číst vice »
Jamo místní tvrdím, že plácáte nesmysly.
Jako narodivší se tam, a na víkend dojíždějící, a jehož druhá část rodiny tam žije skoro sto let ne
Je to taková pěkná tradice – jakmile se na jakýmkoli šotowebu objeví slovo „Černošice“, je jasný, že do minuty začne shitstorm. Jste-li schopen použít google, najděte si na stránkách města příslušnou sekci, kde jsou zveřejněny veškeré dokumenty týkající se rekonstrukce za posledních cca 15 let, jejichž pročtením si můžete výrazně rozšířit vědomosti, což potřebujete jak prase drbání. Ve zkratce: 1. PHS kolem trati město od začátku odmítá (zcela logicky). To, že se najde pár obyvatel, kteří by je chtěli, je sice pěkné (a dokonce na to mají v demokratické společnosti právo, ač je to pro půlku českejch mamlasů nepochopitelné), nicméně… Číst vice »
Problem (zdaleka nejen) Cernosic je, ze si kazdej mysli, ze muze kecat do vseho co se deje v petikilometrovym radiusu kolem jeho baraku. Ta trat tam byla davno pred tim, nez se kdokoliv z tech kverulantu narodil. Jestli s ni maj problem, uz davno se mohli prestehovat.
Nadrazi (predevsim prostory pro cestujici) jsou jina vec. To ma bejt v rezii obce. At si to udelaj jak chtej.
A dokonce si tam vše postavili již za existence tratě a vůbec je to nezajímalo, co to přinese? Pak si ale nemohou stěžovat. To je i na té Praze 6. Ale hlavně dopady silniční dopravy jim nevadí. A ty jsou horší. Čím ti bude?
To, že se lidé a samosprávy mohou vyjadřovat ke stavbám, které se jich dotýkají, je v civilizovaném světě zcela běžné. Narozdíl od nás však mají v civilizovaném světě zpravidla státní úřady / organizace, které jsou schopny dělat svoji práci. Nebo si snad myslíte, že tempo výstavby železnic u našich západních a jižních sousedů je dáno tím, že tam musej všichni držet hubu a krok? Ne. To tempo je dáno tím, že se názory a námitky lidí a obcí kolem trati berou v potaz už při projektování, a tak pak vznikají projednatelné projekty. U nás ale máme bezvadnej bolšánskej systém „my… Číst vice »
Elefanty žádný velký rambajs nedělají, až se trať zrekonstruuje, tak to bude platit dvojnásob. PHS navíc nic neřeší, je přes ně všechno slyšet (což vím z vlastní zkušenosti, pohybuji se okolo nich celkem často). Nikdo nechce dvojitou železobetonovou hradbu přes město a permanentní stín na zahradě. Navíc nemít u trati nesmyslnou zeď je lepší i pro bezpečnost v případě nehody (vykolejený vlak nenarazí do zdi a záchranáři se k němu dostanou snadno).
Přitom dnes už se ten hluk dá řešit lépe než těmi vysokými stěnami. Takže nevím, co se řeší. Mohou být i stěny o hodně nižší. A pak lze v mnoha případech vše řeš t vzrostlou vysokou zelení – tedy stromy, keře, ozeleněný násep atd. Dle konkretního místa.
Ano, to se sice dá, ale v logice kluků ze SUDOP by to znamenalo strašné ponížení, protože by se to robnalo uznání faktu, že to lze i jinak. A to tedy ne, soudruzi. Mimochodem, když je Černošice poslaly s PHS do háje, tak se je tam v další verzi projektu pokusili vpašovat pod označením „plot“. Protože v jejich logice není projektování o nalezení optimálního řešení, ale „vytmavení“ ostatním.
Město proti tomu protestovalo až do doby, kdy zjistilo, že existuje jiná skupina obyvatel, kteří si PHS přejí. Od té doby žijí v mentálním rozpolcení, protože obě skupiny mají přibližně stejný počet voličů.
Tak to asi nezbude jiná varianta než to udělat podle hlukových norem…..
Pan kolemjdoucí akorát lže. To, co říká, nemá s realitou nic společného, město má na PHS od začátku stejný názor bez ohledu na fantazie člověka, co viděl Černošice jednou na mapě. Opakuji, stačí si na městském vebu pročíst příslušnou sekci (ale když ono mít dneska „názor“ bez ohledu na fakta je tak populární, že…)
Autoblok se na této trati plánoval už před 30 lety…
To je tedy pořádný furt…