Dálnice, dálnice, dálnice. Poláci dorazili se stavbou S3 na české hranice, kde se začne kopat nejdříve za dva roky

Stavba silnice S3 dorazila na české hranice. Foto: s3-kamiennagora-granicapanstwa.plStavba silnice S3 dorazila na české hranice. Foto: s3-kamiennagora-granicapanstwa.pl

Na polské straně má být 31 kilometrů nové rychlostní silnice hotových do roku 2023.

169 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Strnisko

To je vtip ne? Že D11 bude v roce 2025 hotová od Hradce na polské hranice!
To sotva dokončí do té Jaroměře.
Realne to dostaví tak za 20 let. Možná.

prag

Do Jaroměře to bude na vánoce. Letošní vánoce 🙂
A jelikož na ty další části už je výkup tak buďte trošku optimista. Stavební kapacity nejsou problém, kor po dokončení reko D1, ale stavební řízení jsme si demokratizovali moc.

Slunce

Budou tam Burešovci před volbami také dělat slavnost?

Růža

Bohužel Stbákovci Burešovci stavějí dálnice nejpomaleji ze všech polistopadových vlád.. Hlavní úkol bohužel všech ministrů je hájit Čapák. Takový SUPER MINISTR HAVLÍČEK má za prvé hájit zájmy Bureše, pak řešit kovid a kdesi v dáli je doprava. ANO , už je hůř.

Roman

Doufám, že Poláci dostaví dálnici přesně na hranici a tak ji zakončí ostrou hranou, za níž nebude nic. Nebudou tak jako Rakušáci čekat s dálnicí pár km od hranic a zároveň poslouchat Babiše, že bude s dálnicí na hranicích dřív než oni.

Někdo

Jen že S3 není typická dálnice je to rychlostní silnice co pro rozpočet znamená nějakou úsporu a pro obyčejné řidiče neznamená nic

Martin

Chudáci obyvatelé Trutnova a ostanich obcí na trase.
Čekají je roky dopravnich kolon, zejména kamionů.

soumar

Myslím, že na téhle diskusi je vidět, proč nám ty dálnice nejdou. Většina krom chaotů typu Jaaaa nebo zastydlých nicnežkolejných 🙂 železničářů je v zásadě pro, ale: – nestavte tuhle D za humny, ta druhá u nás je důležitější (opravdu nemůžeme stavět obě?) – nestavte tuhle D takhle, ale onakhle, mám tam chatu/jsou tam babouci/černozem (na babouky a chataře na*at, zaplaťpámbu za – sice zmršenou, ale lepší – novelu stavebního zákona) – nestavte tu D tak blízko vedle jiné D, protože tu jezdí málo aut (bodejť, když chybí silnice) – je to moc drahý (odklad bude ještě dražší) – ať… Číst vice »

Jaaa

Oká, já chápu, že moje poněkud radikální názory vám „business as usual“ nevoní, ale to neznamená, že jsem chaotik. Spíš bych řekl, že chaotici jsou tady ti, co si myslí, že se s autem vejdou všude a že je málo silnic v krajině. + „opravdu nemůžeme stavět obě?“ – můžeme jich stavět třeba čtyřicet. Opravdu si myslíte, že je to účelné? + „nestavte tu D tak blízko vedle jiné D, protože tu jezdí málo aut (bodejť, když chybí silnice)“ – Kolik těch silnic byste si teda ještě představoval? A kam jako chcete dát ta auta? + „je to moc drahý… Číst vice »

soumar

Chaotik ne, ale chaot. Levicový protibyznysový anarchista. V mém ideálním světě (po vzoru fabulací medical examinera) byste byl vyhnán postrkem do pustiny. 🙂 Ale vážně. 1) + 2) V realitě dopravně krutě poddimenzované ČR pokud jde o rychlou vrstvu je potřeba stavět cokoliv – dálnice i VRT. 3) Otázka stojí tak, jestli náklady na neexistenci infrastruktury nejsou mnohem vyšší. Máme dotace z EU, máme pádivou inflaci (v reálných věcech, ne ve spotřebním koši účelově sestaveném). Pomalu nás začínají předstihovat státy, kam jsme jezdívali „do divočiny“ – Polsko, Maďarsko, Chorvatsko. O stěhování východoevropských HQ do Varšavy tu už někdo psal, a… Číst vice »

Jaaa

„Levicový protibyznysový anarchista.“ Oká. A T. G. Masaryk, z jehož politických názorů vycházím a jehož obecnou ideovou argumentaci (modernizovanou o soudobé poznatky) obvykle používám, je taky levicový protibyznysový anarchista? 😀 Sorry jako, ale byznys je prostředek, ne cíl. Efekty selhání trhu jsou dostatečně podrobně popsány a vyargumentovány v pracích dnes už více než desítky nobelistů – a tam kde trh evidentně selhává, musí nastat jiná regulace. Dopady takovýchto suboptimálních stavů se totiž v poslední době projevují čím dál tragičtěji. Že se vám to nelíbí, není můj problém. Stejně tak není můj problém, že nechápete, že volný trh je základní podmínka… Číst vice »

MartinS.

Ad 1) A kolik těch dálnic paprskovitě vycházejících z Prahy už je dokončeno?
D1 – ne, D3 – ještě ani nevychází z Prahy, D4 – ne, D5 – ano, D6 – ne, D7 – ne, D8 – ano, D10 – ano, D11 – ne. Takže do svého cíle vede zatím 1/3.

Jaaa

Odvádíte diskusi. Pokud chcete mít silniční infrastrukturu kolem Prahy bez kongescí, musíte řádně přitlačit. Potřebujete ještě jeden vnější dálniční okruh kolem Prahy navíc, zkapacitnit další paprsky mezi paprskovitými dálnicemi a postavit v Praze odstavné kapacity pro dalších cca 200 000 – 300 000 aut, co vám takto budou každý den dojíždět.

A nebo se chytnete za nos a raději postavíte nějakou velkokapacitní rychlou dopravu.

wm6x

Už druhý okruh? On totiž ten základní těsně kolem Prahy taky ještě není dostavěný

Někdo

D10 není dálnici :p

soumar

Ideologii nechme stranou, to by bylo na dlouho. 1) viz níže MartinS + D0 a paprskovitost přestane být problém. Krom toho zrovna D11 + I/37 + částečně problém paprskovitosti řeší. Máte pravdu, že chybí další spojky, ale řešením není zastavit dostavbu páteřních spojů. Včetně VRT a uvolnění stávajících tratí pro náklad. 3) Ano. Zadlužení investiční ve prospěch infrastruktury je z hlediska státu něco jako hypotéka na dům. Velmi se vyplatí z dlouhodobého pohledu. Co se naopak nevyplatí, jsou sociální transfery a přehnaná regulace, tam by se mělo masivně škrtat. 4) Ano. Kombinace hustě urbanizovaných oblastí (obklopených rezidenčními čtvrtěmi – to… Číst vice »

Jaaa

1) Nepřestane. Poptávka po dojíždění do Prahy tímto opravdu nebude saturována a v řádu max. 5 let dojde pouze k jejímu navýšení na současný stav. Zjistěte si, kolik lidí do Prahy denně za prací dojíždí z okolí a jaký je trend. Řešením například pro Prahu je kromě VRT vybudování nových příměstských tratí, které budou řádově kapacitnější a dvojnásobně rychlejší než dnešní hrozné autobusy. A nebo můžete lidem zakázat stěhovat se do satelitů kolem Prahy a nebo aspoň nějakým výrazným způsobem podporovat lokální ekonomiky v místech, odkud se lidé do Prahy za prací stěhují. To si moc nedovedu představit, maximálně jde… Číst vice »

Jaaa

Jupí, další tisíce polských kamionů do našeho vnitrozemí! Jen houšť a větší kapky!

Chronosphere

Ano,postavme protipolskou zeď.

Jaaa

Jj, samozřejmě že jste si z toho vzal přesně opak sdělení…

Jiří Kocurek

Ty kamiony dost často vozí zboží v ČR vyrobené. To zboží zvenku není vidět. To ani elektromotor v ledničce.

Jaaa

Ty kamiony hlavně tvoří tranzit dál na jih.

Jiří Šrámek

Ona to má být jednosměrka?

Jaaa

No ano, oni se pak budou zase vracet…

Bohouš

Piráti budou na ministra dopravy jistě nominovat p. Patrika. Má dlouholetou zkušenost s destrukcí dopravních projektů.

Tady na Moravě

Hahaha, vtipe vylez.

Michael

Aby Piráti ve vládě vůbec byli….

Adrian

Tak z různých zdrojů jsem slyšel, že piráti uvažují o Černé Mambě…

Jiří Šrámek

Což je kdo?

soumar

Miloslava Pošvářová.

Mimořádně chytrá ženská, ale klasická kontrolorka/rýpalka – bojím se že nebude tlačit na rychlost a pružnost, ale hlavně na soulad s předpisy.

soumar

Kdo mi kromě Dračice dal to mínus? 😀

Miroslav Zikmund

DÁLNICE – v SSSR na dotaz „proč se této silnici říká dálnice – když je to dvouproudá silnice po níž se pohybují koňské potahy, traktory, chodci zněla odpověď VEDE DALEKO ….
DÁLNICE = DÁL NIC(e)

fous55

Ano, už za socialismu se říkalo, že máme hodně silnic a dál-nic.

Honza

To je jako s D52. Germoši jsou na hranici a u nás je konečná Pohořelice… A spása v nedohlednu, páč bystrčtí šu.ínci a x dalších výmluv…

Gwann

a mikulovsti blbouni, co si supermarkety obstaveli obchvat a teď chtějí další atp. patrika nezmiňuji, ten je tu samozřejmě taky

Jiří Kocurek

A kam byste ty supermarkety postavil vy?
U obchvatu je výhoda v tom, že kamion se zbožím (=zásobování) nemusí zajíždět do města.

Jiří Šrámek

Dle této logiky je nejlepší poloha pro supermarket u dálnice kdesi daleko od civilizace, aby zásobování nerušilo.

Gwann

to by ale nesměli z toho původního obchvatu díky těmhle nastavenejm krabicám udělat část města a znova řvát, že chtěj’ další obchvat. aby tam nastavěli další krabice. taky by tam nesměli bejt přechody aj.

Jarda

Další ostuda.. Jenže vetší je dálnice Brno-Vídeň, rakušáci stojí u moravské hranice už pár let..a dálnice končí u Pohořelic od roku 1996!!!! Ani obchvat Mikulova ČR není schopná udělat..neschopnost, ubohost.

Petr

Někteří piráti již říkají, že D52 není potřeba, takže od příští vlády nečekejte ani posun v přípravě, která u nás trvá minimálně 6 let.

Ondra

Tak hlavně to říká ředitel ŘSD, že tohle trasování je naprosto nesmyslné a EIA, která tam byla udělaná, je strašně stará a nenasedá na požadavky současnosti. Proto se tam bude furt někdo odvolávat a bránit výstavbě. Takže ŘSD hodlá opakovat celý proces znovu a možná, že z toho i dle intezity dopravy vypadne střídavý dvoupruh, příp. další eko ústupky. A mimochodem, ta dálnice měla jít přes Břeclav, trasování přes Mikulov je fakt hovadina. No ale s tím už nic nenaděláme, když to Rakušáci mají již postaveno…

Tomáš Gottschalk

Už zase? Podíval ses do mapy, kudy a přes co by ta „odbočka“ z D2 vedla?

Jaaa

Kolem kolejí a průmyslovým areálem?

Tomáš Gottschalk

PŘES „koleje“, tedy hlavní koridor, PŘES trať Břeclav – Znojmo, PŘES jediný zachovalý lužní les a PŘES lednicko-valtický areál. A pak ještě drobnůstka – vyjednat novou mezistátní smlouvu s AT.

Jaaa

Plánovaný obchvat Břeclavi skutečně vede PŘES lužní les a PŘES lednicko-valtický areál?

Asi mám nějakou blbou mapu teda, nebo co.

fous55

Šíříte bludy! Vedla by v trase schváleného a nyní už snad i budovaného obchvatu I/55 přes šestery koleje a dvě řeky, jen by byla širší, a pokračovala by ještě 3 km v trase současné silnice až k současnému přechodu. Jen asi 500 m v Poštorné přes trať na Valtice by bylo v nové trase trochu západněji. Nejbližší chráněné území Františkův rybník je skoro kilometr daleko, nejbližší objekt lednicko-valtického areálu Svatý Hubert je vzdálen přes 4 km. I kdybychom museli zaplatit těch 12-13 km na rakouském území k výjezdu 41 z A5, bylo by to výrazně levnější než úsek Pohořelice-Mikulov a… Číst vice »

Gwann

přes Břeclav? seš normální? zkus mapy.cz. přes Mikulov to je akorát rozšíření stávající I/52, která už je docela slušně vedená, zcela mimo obce atp. vs problém v Břeclavi a jejím blízkém okolí. A pokud vadí CHKO Pálava kousek od I/52, tak v Břeclavi žádná podobně koncipovaná komunikace zatím nevede, musela by se protáhnout zástavbou a pak dále přes lužní les či lednicko-valtický areál. s tím, že rakušáci jsou skoro na hranici u mikolova a kvůli našim dementům nebudou stavět další S na Schrattenberg či Reintal sorry jako, ale nepatříš k patrikovi? Jak já auta nemusím a dálnice taky ne, tak… Číst vice »

Jaaa

Otevřete si mapy.cz, zazoomujte si na Břeclav a podívejte se, kudy má vést jihovýchodní obchvat. Pak zjistíte, že tam místo na dálnici je a s přehledem.

Petr

Nikdy jsem to neslyšel. Kteří?

Petr

„Když se podíváme na hotový úsek D52 z Brna do Pohořelic, tak tam kde končí dnešní 4pruh se doprava láme do směru Mikulov a směru Znojmo, kde již intenzitám vyhoví 2pruh. BTW mezi Mikulovem a státní hranicí je jen cca 8 tisíc aut denně – zde stavět dálnici je fakt sociální zločin.“
https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?p=762919#p762919

Takovéto názory má Petr Šlégr, což je piráty navrhovaný ministr dopravy.

Tomáš Gottschalk

Šlégr je hňup.Z vlastní zkušenosti vím, že se v Pohořelicích nic neláme a na Mikulov a zpět jede souvislá šňůra aut 24/7.

Jaaa

Ale láme, jel jste někdy autem z Brna do Znojma?

Tomáš Gottschalk

Do Znojma, do Lechovic, do Hevlína. Ano, tam by to taky chtřělo čtyřpruh, zejména když Rakušák dotáhne S8 do Haugsdorfu.

Jaaa

Jj, uděláme čtyřpruhy všude, a až nebudou stačit, tak šestipruhy a osmipruhy.

Kaja

Tak alespoň řekne, že to tam nechce. Volič pak ví jak se rozhodnout.

Babišovci slibuji modre z nebe, ale zustane jen u těch slibů, tedy ne jen oni….

A jak rad připomínám, dopravni infrastruktura je podmínka ekonomického růstu….viz. Německo, Čína, USA…

Občas mě tedy udivuje jak tu jsou lidi vyplesknutí ze čtyřpruhů a ve světe to je typ silnice co se staví v domkové zástavbě…

Jaaa

Udivovat vás může ledasco, ale jaksi vám už nedochází, že na ty americké čtyřpruhy a hlavně auta z nich prostě v ČR není v urbanizované krajině místo.

Tomáš Gottschalk

Co obchvat Mikulova, to je nová stavba, ale z Pohořtelic do Ivaně je to ve stopě stávající I/52, dokonce i mosty přes komunikaci jsou postaveny na plnou šířku, stačí shrnout ornici a položit asfalt.

Jaaa

Mikulov ale obchvat má…

Chronosphere

A projedou po něm kolony armád NATO na cestě do boje s nepřítelem v Polsku a Pobaltí?

Jaaa

Přes Rakousko, které není v NATO? Asi těžko.

Tomáš Gottschalk

Kruháče na mezinárodním tahu jsou OK?

Jaaa

Jo.

Honza

Opravdu se někdy počítalo, že se bude současný obchvat Mikulova používat jako silnice dálničního typu? Část výstavby kolem už tam musela být v době stavby.

Jaaa

Nemyslím. Komunisti chtěli v podstatě totéž, co se teď snaží protlačovat silniční lobby. Jede se pořád stejně…

Vladimír

V ulici 28. října (I/52) mezi křižovatkami s ulicemi Nádražní a Jiráskova/Republikánské obrany je trasa obchvatu v trase tehdejší městské zástavby, při stavbě obchvatu bylo samozřejmě okolí trochu upraveno a došlo nejspíše k nějakým demolicím. Například zde je kostel sv. Mikuláše který byl postaven na přelomu 19. a 20. století.

Jirka

V ČR je v současnosti rozestavěno nejvíce dálnic v historii. Jen u H.K. se staví 4 klíčové úseky D11 a D35, které tvoří obchvat H.K., Pardubic, Jaroměře a x obcí. D11 k hranicím není důležitější než D35. ČR nemůže dát jedné dálnici absolutní prioritu. 2-3 úseky se staví či začnou na D3, D6, D7, D11, D35, D48, D55. K tomu přibude D0, D1, D49, D52, 12, 44 atd.. Jediná dálnice s více úseky je PPP projekt D4… Pokud chce někdo něco kritizovat, tak by se měl zaobírat obdobím 1992-2015, ale současnost je v oblasti výstavby dálnic velmi dobrá. Letos začne… Číst vice »

Jakub

Moc hezké pohádky, ano staví se ve velkém, ale v porovnání s okolím jsme furt pozadu. To co se děje teď by měla být norma a né nějaký záchvěv. Teď k jednotlivým dálnicím: D3 – Staví se 2 úseky, jeden už nabral roční zpoždění, Třebonín – Kaplice vyhrál MTS Infrastructure, začne se letos stavět? D6 – Letos se dostaví Lubenec, Krupou vyhral MTS Infrastructure, zbytek si doplňte. Dalši úseky které se měli letos stavět ještě nemají SP (Hořesedly, Hořovičky). D7 – Panenský Týnec se letos dostaví, staví se obchvat Loun, Chlumčany vyhrál MTS Infrastructure… D11 – chybějící obchvat Jaroměře bez… Číst vice »

Bohouš

V porovnání s okolím jsme pozadu díky Řebíčkům, Bártům a pod. expertům. Deset let zastavených příprav se teď projevuje.

Ondra

D11 – to nemáte pravdu, že je to bez obchvatu Jaroměře k prdu. Uvědomte si, že přes Jaroměř jezdí dva hlavní proudy, a to směr Trutnov – Krkonoše/PL a směr Náchod – PL. Dálnice ten první proud odkloní zcela mimo Jaroměř, tzn. velkou úlevu v centru města. A ano máte pravdu, obchvat Jaroměře, resp. jeho část ve směru na Náchod bude až za dva roky a to je špatně, to se mělo otevírat současně.

Jakub

Nedostanu se z mobilu ke scitani dopravy, ale predpokladam ze drtiva vetsina nakladni automobilove dopravy miri v tuto chvili smerem k Nachodu. Po dostveni S3 budou mirit na Kralovec, ale to uz snad bude obchvat hotovy. Jedinou vyhodou pro osobni automobily mirici na Nachod bude, ze nakladni doprava bude sjizdet u Semonic a osobni automobily to budou brat pres mistni komunikace (ulice Na Vrsich a Narodni) v Jaromeri, popripade pres Krabcice. Coz budou mistni moc radi 🙂

Thijs

jak píšete, kruhovému objezdu mezi bývalým Béďou Trávníčkem a Penny to uleví celkem dost. Auta co dnes jedou od HK na TU a zaberou tak 3/4 kruháče, jsou velkou brzdou provozu. To, že tenhle proud bude sjíždět v Heřmanicích, značně uvolní směr od Náchoda na HK, dnes se kolikrát popojíždí někde od Tanexu, ale umí to zasekat prakticky celý průtah od bývalých kasáren. Celkem je i silný provoz od Josefova na Dvůr, nevím, zda se na tom podílí nějak doprava mezi ŠA v Kvasinách a Vrchlabí? Tomu by asi pomohl tzv. severní obchvat HK, ale ten je v nedohlednu. Každopádně… Číst vice »

Petr

Ano, neco rozestaveno mame. Pravda, je to snad i lepsi, nez minuly roky. Nicmene porad plati, ze zatimco my letos zprovoznime 46,5 km dalnic, Polaci zprovozni 320 km. Pri prepoctu na obyvatele je nase tempo porad polovicni.
Polsko je o neco zadluzenejsi nez my, nicmene tempo rustu (nebo spis klesani) vyse dluhu proti HDP je stejne jako u nas.

Ondra

Problém není v prioritách, ale v tom, že stát prostě zaspal. Jestliže se o této dálnici ví 20 let, ale MD schválilo záměr až v roce 14, tedy před 7 lety za Prachaře, tak se ptám, co tam na tom ministerstvu dělali těch předchozích 13 let? Myslím, že můžeme poděkovat Stanjurovi, Vítu Bártovi a dalším za tuhle mezinárodní ostudu.

Jiří 3

Problém ovšem je, že jakmile se zastaví výstavba infrastrukturních staveb, tak bude toto pozastavení trvat další až desítky let. Dodnes jsou vidět výsledky špatného rozhodnutí Víta Bárty zastavit v tu dobu všechny projekty na stavbu dálnic se slovy Krize.

Petr

Skvělá zpráva. konečně se dostaneme do Krkonoš z Ostravy po dálnici.

Jaaa

Jj, je potřeba tam nalít ještě víc asfaltu a postavit ještě víc parkovišť. Ať je ta příroda jaksepatří přírodní.

Kalanis

A nezapomenout na polskou VRT, co schválili vedle…

Petr

Ta skončí u českých hranic tak jako tak.

Khufu

Frustráti a jejich nenávist, tak by bylo možno charakterizovat žumpu nazývající se zde diskuzí. To jste dopravní fandové a nevidíte to, co je zcela zřejmé? Fuj, hanba vám! Polsko je rovinatá země, zatímco terén ČR je extrémně členitý. Výstavba liniových staveb je tudíž v ČR až několikanásobně finančně náročnější. V ČR se navíc masivně investuje do železnic, zatímco v Polsku jich pro roce 1990 spoustu zrušili. Po roce 1990 bylo v ČR zprovozněno 15,4 km nových železničních tunelů, v Polsku za stejnou dobu 1481 m, tedy necelá desetina. Na většině nových polských dálnic si řidiči občas postojí ve frontě před mýtnicí, kde… Číst vice »

Původní Pražák

Takže okruh kolem Prahy, D35 nebo D1 u Přerova mají zpoždění kvůli kopcům a tunelum? To je ovšem po 10 i více letech marného doufání naprostý zvrat a popření všeho, čemu jsem doteď věřil. Skoro jako z Cimrmana, nejsem tvůj otec, jsem tvoje matka. Ale aspoň konečně známe pravdu.

Petr

Nebo tunel na jih v oblasti Mikulovskych Alp.

Petr

Dobre, ze jste do toho srovnani zahrnul i 90. leta. To byl v Polsku podobnej bordel a neschopnost jako je u nas ted, takze to srovnani pro nas nevychazi az tak blbe. Ted to zkuste spocitat za poslednich 15 nebo 20 let.

Gwann

polská S3 vede rovinou ku státni hranici, jen my tam máme hory a doly?

Miroslav Zikmund

Ve Švýcarsku za tutéž dobu téměř 300 km stavební délky tunelů – Thallwil, základnové tunely Gotthard, Lötschberg), Ceneri, Vereina, Engelberg, v Zürichu Stadelhofen – HB a Oerlikon – HB,
Geneva (Lancy pont rouge) do Annemasse, St, Gallen na trati AB/TG, řada „krátkých“ tunelů na přeložkách (Brig-Lausanne, Lausanne – Neuchatel), nový tunel Frick – Brugg, dlabání nového tunelu Albula na RhB.

Ondra

Nesmysl, problém není ve výstavbě, jako takové, ale v povolování staveb – EIA, územní řízení, SP. Ano může tady mít menší vliv, že v PL je menší hustota osídlení v některých oblastech, tudíž méně potenciálních konfliktů se samosprávami, ale to je zanedbatelné. S novým vedením ŘSD a novelami některých zákonů se situace zlepšila, ale to zpoždění je obrovské…

Jiří Šrámek

Takže v Polsku je výhodou rovinatý terén, ale Poláci jsou žabaři, protože nestaví tunely? Tedy, pane vachmajstr, voni jsou ale hlava.

Codyx

Teď jsem jel přes Polsko do kaliningradu, voni ty poláci mají hodně rozestaveno, maká se po celém Polsku na infrastruktuře, tady?! Smutná pohádka

Jakluk

Já teda vidím že se staví D3, D4, D6, D7, D11, D35, D48, D55…

Gwann

D6 a D7 je v tuto chvíli zbytečný luxus. z D3 a D4 by taky stačila jen jedna.

co furt není (a drasticky to chybí) je D52, D35 v úseku HK-OL, vnější okruh Prahy, vnitřní okruh Brna (bo ten je taky tuším pod RSD), poslední úsek D1 a asi i D43. která má dokonce nejspíš použitelnou část zemního tělesa….už 80let.

takže…něco stavíme. ale na prd. jižní čechy mají 600tsi obyvatel a luxusní koridor + dvě budované dálnice….

axontest

D3 a D4 vedoou úplně jiným uzemím, jestli jste si nevšiml tak mezi nimi je druhá největší řeka v čr Vltava, která odděluje zápení a východní část jihu ČR.

Jiří Šrámek

Je-li Vltava druhou největší řekou v ČR, která je ta první, prosím?

bakiy

Že by Studená Vltava? 🙂

Gwann

přes vltavu nevedou mosty?

fous55

Vedou! Například na trase Benešov – Dobříš si můžete vybrat mezi několika!

fous55

Dlouho byly jižní Čechy jediný kraj, kde nebyl ani kilometr dálnice. Koridor není zdaleka hotový, i když musím říci, že pro náklady nebude příliš užitečný, protože dál na Linec skoro nic nejezdí. Mladá Boleslav a Liberec by potřebovaly koridor více. Ale D3 tu není jen pro Jihočechy, ale přinejmenším stejně i pro Pražáky a kamiony ze severu směřující na jih.

Gwann

ale ať tam jedna dálnice je. a ať se koridor dokončí. ale druhá je prostě navíc. dtto D6 a D7. stačila by asi ta druhá. a tak dále…

Jirka

Neuvádíte žádná data. Jen vaše pocity.

Syrius

4 295,4 – délka aktuální sítě
1 476,6 – ve výstavbě
242,6 – ve výběrovém řízení
2 002,1 – připravuje se

https://www.gov.pl/web/gddkia

Roman Svačina

No a takhle to dle mého taky zůstane… Ozve se Voda z Tetčice (nebo odkud). Nebo spolek na záchranu křečka. Možná by tam mohli Poláci postavit Biedronku a oni místní se pěšky přes pole vydají na nákupy.

Kalanis

Zrovna na tomhle kousku by je Trutnováci sežrali – té dálnice na čáře se už teď děsí.

Bican

Tak ať Poláci jedou dál na Trutnov, třeba to bude i levnější a rychlejší, už v minulosti stavěli Tu – Pomezní boudy, některé úseky původní 45 let

Jiří Kocurek

Nejde o stavbu postavit. Jde o to ji vypapírovat. Jakmile je to vypapírované, tak už se staví, no řekně volnějším tempem. Ale ani polská stavební společnost nekopne do země bez smlouvy.

Jiří Kocurek

Kurnik šopa, měl by se k tomu vyjádřit Babiš, že se v ČR staví nejen rychleji než v Rakousku, ale také v rychleji než v Polsku.

Osoba odborně nezpůsobilá

Uklidněte se, jsme národ, jenž dbá na dodržování tradice demarkace hranic dálničními stavbami – D3 u Mezna (Středočeský a Jihočeský kraj), D52 do Rakouska a nyní i tato stavba.

Upřímně řečeno nevím, jak si to představit v provozu, vždyť z Trutnova do Královce se jede skoro pořád obcemi. Pokud naroste intenzita dopravy, tak je kolaps zaručen (ona ostatně stačí křižovatka Polské a Náchodské v Trauči už nyní).

T2zdopravy

S těmi dálnicemi bych se ještě smířil, ale to, jak ve Varšavě sázejí jeden mrakodrap za druhým a s tím roste význam jejich hlavního města, zatímco našeho díky politice rozjeté klausem (vysvětlil ČVUT, že se nevyplatí investovat do vědy a high tech), socdem (ve vládě okamžitě zatrhli daňové balíčky na lákání bohatých firem) a marxistických ekoteroristů (od stolu s bustou marxe překazili stavby mrakodrapů na Pankráci a pokračují v tom) upadá, se smiřuje opravdu těžko. Už k nám nejezdí Poláci na služebky, ale my k nim. Významné centrály firem pro střední a východní Evropu jdou do Varšavy. Brzy tam budou… Číst vice »

Původní Pražák

Bych chtěl slyšet aspoň o jedné centrále, která je ve Varsave místo Prahy, protože v Praze nejsou mrakodrapy. A kdo by v nich asi tak dělal, když lidi nejsou už dávno.

vrtal

Všiml si někdo plánované stavby S8 do Klodzska? Tak myslím že by bylo záhodno přestat diskutovat o profilu D43 na území pardubického kraje kde nějaký idiot začal řešit pouze profil silnice první třídy. Pokud to Poláci dotáhnou až do Klodzska, tak ten nával Poláků k moři do Chorvatska bude velká paráda….

Tomáš Gottschalk

Přesně tohle mne napadlo. Řeší se D43 maximálně do Starého Města a severně od něho asi žijí lvi. Přitom D43 by mohla mít přínos i pro dnes tragické komunikační napojení Orlických hor a západních Jeseníků. Ano, dokončení S8 vyrobí tlak nejen na D43, ale taky na D52 a JZT. Vypadá, že to je plánovačům z ŘSD šumák.

vrtal

Tak je tam namalována od D35 od Starého Města u Moravské Třebové přeložka I/43 mimo sídla ale v profilu první třídy až na hraniční přechod v Dolní Lipce…. Ale zatím je to vedeno jen jako záměr…. Takže 20 let. A když sleduji tempo v Polsku ajjaj.

Původní Pražák

Tak ono už dnes je provoz na té i po rozšíření celkem úzké trojce přes Boříkovice neskutečný provoz. A úzká 368 to samé.

Asd

Tak o tom žádná. Chtělo by tu naši dálnici dotáhnout až k hranicím.

Hary

Ano ten podzim zacnou makat na s8

Kalanis

To nebude pouze Chorvatsko, to budou i polští gastarbeitři do Rakous. Ti co nyní straší kolem Jaroměře.

Feri

Co blbnou? To neví, že u nás se staví dálnice úplně jinak?

Asd

Oni neblbnou ale opravdu nekecají a makají.

Nádražní Vrabec

Oni neblbnou a po vydani uzemniho rouhodnuti rovnou stav. S nikym se nemazou, jako my s Detmi Zeme apod. Je to ve verejnem zajmu,tak zadne cavyky

Jaaa

Ne, jen v zájmu části veřejnosti.

Chronosphere

Té výrazně větší.

Michael

S množinami a podmnožinami na Jaaa nechoďte, ty mu nejdou….

Jaaa

Jj, jako když se oháníte všemi držiteli řidičského oprávnění, tedy i mnou, že.

Jaaa

Jj, tyranie momentální většiny, váš sen.

Asd

Tak si říkám proč to taky nejde tak i u nás. Jak říkáte UZ a kupředu vpřed:-)

Dopravní odborník

Další mezinárodní ostuda na obzoru!
Bravo,
nekecáme, makáme!

Gwann

a postavit úsek…končící nejspíš v Trutnově na průtahu městem, tak to tam budou mít vysloveně radost..

Gwann

MD stavbu odkleplo 2014
v 3/2021 ŘSD vybralo projektanta a vykupuje pozemky
co dělali těch 7 let?

Asd

Co myslíte? Řešila se nesmrtelnost chrousta respektive vyřizovali se papíry a povolení.

Gwann

jaká povolení? když nemají ani projektovou dokumentaci? já si to představuju možná mylně, ale nejprve musí být cesta v vyšším územně plánovacím dokumentu, pak v územních plánech nižších celků (tj,. obcí), pak dokumentace pro územní řízení a EIA a pak stavební řízení. Pro vše od územního plánu jsou potřeba příslušné papíry, s tím, že pro stavebko je třeba už prováděcí projekt. tady z toho to chápu tak, že asi těch 7 let řešili EIA a územní řízení. možná….což je ale s prominutím na přesdržku. a zahájení 2023 předpokládá hotový projekt, dokončené výkupy (což se nikdy ještě neobešlo bez extermpore s… Číst vice »

petr

Stihnutelné to je, ale musí se opravdu začít vykupovat. Těch LV je relativně málo. Horší je to někde, kde je úrodná půda a každý tam má své minipolíčko zděděné po předcích. Doba přípravy 7 let je u nás naprosto normální. Státní správa včetně ŘSD dělá pomalu.

Asd

Chápu že nejde si říci chci cestu a hned začít stavět. Ale co mi hlava nebere proč to všechno tak dlouho trvá. Proboha jsme v 21. století.

FRX

Poláci majì dálnice ale my zase máme rozvinutějšì neziskový sektor. . Takže máme daleko kvalitnějšì oponenturu. Že ???

Jaaa

Nebojte se, s novým stavebním zákonem slova „příroda“, „krajina“ a „urbanismus“ přestane v ČR dávat smysl, přesně jak si lidé jako vy přejí.

Filip

Lidi vzpamatuje se.“Lidé bděte“.Na všech těch hraničních přechodech s tou gubernií nad námi postavme silné a nepropustné zátarasy.Zachvátí li tě, zahyneš.Zákaz vstupu pro všechny pl.Je to zlý a závistivý národ,vždycky nám škodil.A když dostane šanci,zase bude škodit…Viz akce okolo dolu „turov“….Poučme se z dějin,už je to potřeba..

J. Rozsypal

Co berete?

-TR-

Já jsem to pochopil jako ironii a nadsázku 🙂

Olda

Já ne… Já tam párkrát byl, a nebylo to s patolízalským pochlebování na tržnicích u hranic, tak na tři hoďky a alou zpátky domů. A to od 80-tek do teď. Filip má pravdu. Přes značné pokroky, o těch nelze diskutovat, mám stále pocit syndromu „malého Ruska“.

Osoba odborně nezpůsobilá

„Já tam párkrát byl,“ hovoří za vše. To je tak na úrovni „řídím auto, takže vím, jak by se měly projektovat silnice“.
Ne, nemusíte mít názor na vše, zvláště pak tehdy, jedná-li se o jevy, kterým nerozumíte. 🙂 Někdy je fakt lepší mlčet.

Olda

Mhmm… Beru na vědomí. Určitě se zamyslím. Považuji to za fórum, takže má člověk nějaký ten názor a většinou i něčím podložený. Ovšem jestli se dostanete do kontaktu s lidmi se stupněm „Tajné“ až „Přísně tajné“ na úrovni MV a MZV, je pro mne obtížné některá sdělení konkrétně vyargumentovat. A to z důvodu – je to zde příliš veřejné a za další i v případě více soukromé roviny je otázkou jak vysoko na „potravním“ žebříčku je protistrana.

Luboš Beneš

Jo a taky dole s Německem, viďte, ty nám taky nic dobrého neudělali. A hranici s Ruskem zabetonovat rovnou! A budeme tu mít takovou malou samostatnou gubernii…

Původní Pražák

Každý chvilku tahá pilku. Kdysi chudí Poláci mají velkou motivaci dohnat vyspělý svět. My jsme se měli vždycky relativně dobře, takže žádnou velkou motivaci jako národ nemáme. Je to naprosto přirozený vývoj.

Jerry

My jsme narod, ktery dokaze zkomplikovat I nezkomplikovatelne

Cestující, teď ale doma

Máme ve vnitrozemí úseky, které více hoří a měly by dostat přednost, než tento!

zesp

Ale ní možno jejich stavbu úspěšně projednat a přivést k realiziaci. Tak se staví to, co projednat a postavit lze.

MP12

Jako že je málo úředníků na to, aby se mohli věnovat více stavbám naráz?

Jiří Kocurek

Oni chtěli mít klídek na úřadě. A teď najednou by měli kotaktovat majitele pozemku.

Michael

Přesně, úradník se probudil, podíval se z okna a málem ho ranila mrtvica když viděl, že poláci už jsou za plotem..

Jiri

Napred Rakusaci a ted uz i Polaci!

Vladimir

Problem bude az usek opravdu dostavi. Navigace budou vest ridice pres na nedokoncenou d10 a tak dulezitost teto stavby vzroste. Samozrejme d35, d3 a d0 by za me mela mit 100% prioritu. Uz nyni se vsak musime bavit a zacit projektovat cesty abychom nemuseli vzdy jet pres Prahu, ci Brno!

Georg

d10 je dalnice, ktera vede uplne jinde, ne?

Vladimir

Oprava d11

Jiří Kocurek

To bezesporu. Například Přerov, kruháč v Olomouci na D35 a hromada dalších.
Jenže zdaleka ne všecho se daří stejným tempem a tak se nedá dělat nic jiného než stavební činnost přizpůsobit schválenému. Čekat se schváleným obchvatem Otrokovic, až si Praha vyřeší D0 je nesmysl.

petr

Jenže tam jsou větší obstrukce. Buďme rádi, že se alespoň něco posunuje dopředu.

Petr

Trutnov bude za pár let druhý Přerov. Úsek Hranice – Trutnov se pozemky vykupují opravdu pomalu, což je problém v pomalé práci ŘSD. Za 7 měsíců vykoupit jen 26 LV z 171 je málo.

Jiří Kocurek

Za pět roků se to vykoupí a zdržení se bude adresovat stavebním firmám…

Šašek

Tempo výstavby dálnic v Polsku je obdivuhodné. Jestli dodrží termín,tak to bude super+dokončení S3 na severu do roku 2024. V ČR termínu zahájení a dokončení moc nevěřím. Ten poslední úsek má 21km,4 tunely a 28 mostů(podle letáku). Předposlední je něco podobného. Výhledově dokončení rok 2030.

Pardubák

Tak na 2030 jste ještě hodně velký optimista. Jako dnes říkali v rádiu do 2028 dokončení D35 když to bude do 20 let bude to ještě brzo 🙁

David

Na významu nabyde tato stavba až s výstavbou S5, která dálničně propojí Prahu, Vratislav a Varšavu. Současná S3 a D11 je ale podle mě myšlená spíš pro severojižní směr a tak podle mě zvýší provoz na I/35 a I/43. No … mají se podél I/43 na co těšit.

Frantisek

To se mají všude. Ještě více silniční dopravy odkudkoli kamkoli, s takovouto státní podporou, klidně na úkor železnic.

Georg

jak to myslite na ukor zeleznic?

Jiří Kocurek

Neznáte Františka? Cokoliv, co se staví jde na úkor železnic. Ikdyby to byla trolejbusová linka ve městě.

Georg

ja jsem prave chtel vedet jak to „mysli“

Petr

Nekecame, makame!

vas

Hlavně že víte, kdo za to může.
Záměr stavby D11 schválilo v úseku z Trutnova na státní hranici schválilo ministerstvo dopravy v říjnu 2014. To znamená, že předtím se na to asi moc nehmátlo.

David

Předpokládám, že Poláci a Češi se na trasování někdy dohodli a pak měli stejný čas na přípravu.

Jerry

Od schvaleni tedy ubehlo uz 7 let a my nema me jeste vykoupene pozemky. Neni divu, ze se svet nasi pomalosti smeje

vas

Oni se také pozemky vykupují až v nějakém stádiu a ne celých sedm let.

Petr

No proste mame bejt radi, ze to vubec postupuje takovymi milovymi kroky kupredu…

Martin

A nejen to. Nyní se připravuje výběrové řízení na dodavatele krumpáčů, motyk, koleček a lopat a vybírá se youtuber na vytvoření motivačně -instruktážního videa na jejich použití. O dodavateli brousků se mlčí.

Dopravní odborník

A od toho října 14 dělali co?
Kdo od té doby sedí na MD?

Jan

No… to je ale už 7 let! 😀