lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Poláci zahájili další stavbu na silnici S3 k českým hranicím, Češi nestíhají

Rychlostní silnice S3 míří k české hranici. Pramen: GDDKIA
Rychlostní silnice S3 míří k české hranici. Pramen: GDDKIA
Poláci zahájili stavbu dalšího úseku dálnice k českým hranicím, Češi mají zpoždění.

Polská rychlostní silnice S3, která se má u Lubawky v budoucnu napojit na českou dálnici D11, se tento týden znovu začala blížit k české hranici. Polské ředitelství silnic a dálnic Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKIA) slavnostně zahájilo stavbu předposledního 16 kilometrů dlouhého úseku Bolków –⁠ Kamienna Góra.

Náklady činí 1,5 miliardy zlotých (cca 9 mld. Kč), hotovo má být ve druhé polovině roku 2023. Součástí stavby bude i 2 300 metrů dlouhý tunel, který má být nejdelším tunelem v Polsku mimo město. Poláci chtějí brzy začít i s posledním úsekem od Kamienné Góry směrem k hranici, který měří 15 kilometrů. Hotov by měl být ve stejném roce. Nyní se čeká na stavební povolení. Rychlostní silnice S3 vede až do Štětína, cestou se napojuje mimo jiné na dálnice A4 z Vratislavi do Drážďan a A2 z Varšavy na Berlín.

Zahájení další stavby na polské rychlostní silnici S3 směrem do Čech. Pramen: GDDKIA
Zahájení další stavby na polské rychlostní silnici S3 směrem do Čech. Pramen: GDDKIA

Trutnov a okolí tak pravděpodobně čekají velké dopravní problémy. Češi totiž staví dálnici D11 se zpožděním a s budováním posledního přes dvacet kilometrů dlouhého úseku od Trutnova k hranici počítají až na léta 2024 až 2027.

Výstavba rychlostní silnice S3. Pramen: GDDKiA

Podobnou dálniční ostudu si přitom utrhli i na jižní hranici, kde Rakušané se svými komunikacemi S10 a A5 čekají kousek od hranic na dění na české straně. Ještě před deseti lety přitom české ministerstvo dopravy tvrdilo, že nemá cenu pospíchat kvůli nečinnosti Rakušanů. Ti ale v roce 2015 dovedli rychlostní silnici S10 až za Freistadt a o dva roky později dálnici A5 k Poysbrunnu.

237 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

České firmy a jejich nohsledi mají při výstavbě dálnic jiné priority…A to, jak si bezpracně naplnit konta…

Kare Vojtíšek

Třicet let se žilo jen z velké listopadové majetkové revoluce. Jen se kradlo a prožíralo to, co zanechali komunisté. Cílené ničení národního hospodářství nás dovedlo mezi zanedbané rozvojové země. I ti Poláci už jsou daleko před námi.

pejan

U nás řekne agent Bureš, že silnice je už hotová a tak to prostě je.

Vlastimil Kocurek

Už je to otravné, nejsem volič ANO, ale takto si člověk z diskuze nic neodnese.

Zajímavé je, že se staví částečně za peníze EU, jiné státy uměly tu EU (omlouvám se za ten výraz) trochu jinak podojit.
Portugalsko nemá rozhledny, cyklostezky, a sjezdovky, ale má kompletní síť dálnic, podobně k tomu spěje Polsko a všichni ostatní, pouze Slováci jdou v našich stopách.
Když jde o soukromý sektor, tm dovedeme lidi (v managerské hantýrce) vymačkat jako citrón, co je veřejné, nefunguje, s výjimkou rozvoje desítek malých měst.

pejan

Ano, hlavně je to realita.

Jiri

No unas to neni vina Ministerstva ale firem co natom delaji Skanska a Eurovia velke spolecnosti a nemaji lidi na takovej projekt to je ubohe ja kdyz jedu kolem Jaromnere na Hradec tak je tam jen hrstka delniku co se tam mota jako h…..no v bedne a nic se nedeje a jak konci D11 v Hradci tak do zemne jeste nikdo nehrabnul a co se tyce Trutnova nechapu naco cekaj kdyz maji stavet most prez Porici ale jeste nezacly ani kopat na piloty co most budou drzet atd .Podle meho by to musela zasahnout vlada mate nato tolik a tolik… Číst vice »

IBM

Písemný projev je vizitkou člověka…

Jarda

Dal bych tě tam na dva dny aby jsi zažil tu rychlost,to že jedeš kolem neznamená že se tam nedělá,měl by jsi se podívat na letecké záběry než něco vypustiš z pusy.kdyz o tom nic nevíš tak raději nekomentuj!

Hojakar

Takze to mame napojení na rakouskou dálniční sit=0, na polskou=1, slovensko=1 jenom to Německo =2. Která že to strana povídá že mocně investuje do infrastruktury a již X let vede ministerstvo dopravy? Hlavně že chtějí zvyšovat pokuty…

klara.vresecka

Kdyby jedina strana mela v programu predevsim budovani infrastruktury, tak jim to tam klidne hodim

Roman Svačina

No jsem zvědavý kdy bude hotová dálnice Wroclaw-Klodzko-Miedzylesie… Podle toho jak rychle zmákli obchvat Klodzka tak bych se nedivil ničemu… cca 3 měsíce zpět poláci podepsali smlouvu. Tak tipují rok 2025 (Wroclaw-Klodzko)

Lojza

To je neskutecne, jak nase tempo vystavby dalnic je zoufale pomale. Zajimalo by me, zda je problem na ministerstvu nebo u stavebnich firem. Stavet 4 km usek dalnice 3 roky je totalni katasrofa.

Jakub (easydrink)

Ono je podle mě celkem jedno, jak dlouhý je ten úsek, doba výstavby je vždy plus mínus stejná. Spíš půjde o technologie.

josef hašek

Rakušané i Poláci pospíchají s výstavbou dálnic na naše území, aby si u nás mohli budovat sklady a montovny. Navíc už nemají kam dávat odpadky.

Paja

Jo no, těch polských skladů a montoven tady je …
A odpadky si rakušáci obstojně zvládají vyvážet i po současných silnicích, což je ostatně i lepší, protože je na ně méně vidět.

Matyáš

Vzhledem k tomu, že spousta obrovských českých firem byla koupena polskými investory – Unipetrol a jiné, tak ano, opravdu se stáváme i pro Poláky odpadní zemí

Milan

Rozumný člověk by měl uznat,né nepodstatný rozdíl,že je Polsko téměř jedna velká rovina.

Johnczek

Hodne slaby argument 🙂 Primarni problem u nas zcela urcite neni kvuli tomu, ze ČR neni jedna velka placka 🙂

Roman Svačina

No

Roman Svačina

Zrovna ten úsek k státní hranici je rovina jak vyšitá 🙂

Zdeněk

Zapomináte, že Polsko je od podhůří hraničních hor na jihu až k moři na severu téměř samý písek! A stavět dálnice na písku není žádný med. Je to finančně i technicky podstatně náročnější, než budování v členitějším terénu, zato s pevným podložím. Pokud by se výstavba jenom trochu ošidila, měli by Poláci místo dálnic zanedlouho vlnobití.

Spicer

Pravdu máte v tom, že jsou tam jiné podmínky, které mohou komplikovat zakládání násypů, ale například u nás takřka nepoužívané prefabrikované piloty zase mohou jet ve velkém. V Polsku je také menší hustota osídlení, takže se lépe vedou trasy … Stačí se podívat na jihočeskou D3, západočeskou D6 …

Vlastimil Kocurek

Trochu to jen upřesním, Jihočeský kraj má 630 000 obyv, ale trasování je zde docela složité, protože hodně lidí žije v drobných sídlech, a ty jsou doslova všude. Č. Budějovice budou jediným krajským městem, kde povede dálnice přes urbanizovanou zónu. Navíc MŽP nepovolí vést dálnici přes různá chráněná území, kterých je tady velmi mnoho.

josef hašek

Jo, jo. Zlaté české ručičky.

Eduard

Poláci jedou. Poláci umí. Nehledě na to že na dálnicích mají 140 a pokud rovnou nestaví 3+3 tak si nechávají rezervu. Nevím, proč to nejde i nás.

Vladimir

Toť jen poukazuje na další totální neschopnost Českého státu a jeho vedení!

Lektor

Tak co si budeme nalhávat, po dopravních stavbách není ani mezi voliči velká poptávka a proto je to při volbách jen okrajová otázka.

Vlastimil Kocurek

výsledek tomu nasvědčuje, a rozvíjí se to už dlouho. Za minulé krize se dálnice škrtaly.

navratil

Neschopnost ministerstva dopravy a RSD se snoubi se zlodejnou a snahou politickych stran prosadit svoje dodavatele kteri je na oplatku financne podporuji

Kare Vojtíšek

Komunisté během posledních dvacetilet své vlády vystavěli všechny zásadní dopravní stavby, statisíce bytů, vytvořili skvělé zdravotnictví a školství, vynikající průmysl a soběstačné zemědělstrví atd. Zanechali zde velmi bohatou zemi. Po převratu se na tu skvělou zemi vrhli supi a rvali z jejího těla vše, co se urvat dalo. Přestalo se pracovat a tvořit hodnoty, vše se likvidovalo ve jménu antikomunismu a současný tristní stav Česka je toho důsledek. Za třicet let existence Česka se nepostavilo téměř nic. Vše nám padá na hlavy a věci se řeší až když je pozdě. Ve výstavbě silnic a dálnic jsme na úrovni rozvojové země.… Číst vice »

Odpadlik

Jako ironie dobrý. BTW, dálnice možná postavili, ale železnici nechali rozpadnout.
Mimochodem, fronty na banány mi fakt nechybí.

Hanzi

Na koleje dlabe bílý tesák, 80 procent národa jezdí autem a stát by měl v první řadě zajistit infrastrukturu, kór u silnic nadnárodního významu. Příjmy z toho má nemalý.

Vlastimil Kocurek

Tak ano lidé jezdí auty, ale především by si měli namontovat nazpět filtry pevných částic u dieslů. Pane Hanzi doufám , že to máte v pořádku ?

karel.

Jak rozpadnout co tadypíšete za voloviny .

Jaaaa

Heh, asi nevíte nic. Infrastruktura na 90 % tratí zůstala až do 90. let stejná jako za první republiky.

Vlastimil Kocurek

Železnici postavil František Josef I., včetně všech nádraží. Tedy v Česku.
Je chyba, že se po něm žádné nádraží nejmenuje. Třeba
Franz Josef I haupbahhof Budweis.

Paja

Dálnice postavili? Ano, s 30 letým zpožděním, takže za to jim rozhodně žádná glorifikace nepatří, naopak. V tom totiž pokračujeme.

Jakub W

i soudruh Vojtíšek má v naší demokracii možnost se vyjádřit. to v jeho „lidové demokracii“ možné nebylo a proto se slovo „lidové“ všude cpalo.
s tím co píšete se nedá absolutně souhlasit, chapu ale že pokud Vám 40 tvrdily jak všechno vzkvétá že tomu fakt věříte. dnes ale nedokážete pochopit že se Vám nelže a proto se Vám zdá že je všude bordel. a to i přesto že jsme se nikdy neměly lépe.
tak práci čest

Paja

Clověče máte buď hodně selektivní paměť a kreativní práci s historií nebo jste teda morkovej ironik 🙂

Vlastimil Kocurek

Komunisté se zcela ……. na železnici, a předali nám dokonalé živoucí muzeum. Dálnice začali stavět pozdě. Předali nám zoufalé životní prostředí, a místo staveb ČOV, musely naše stav.kapacity pracovat v Rusku (Krivoj Rog, ropovody, etc.). Ke konci udělali jedinou dobrou věc, že úplně přestali investovat do elektroniky, protože tam byla už propast desítek let a zavedli devizově návratné úvěry, ale to bylo sakra málo. Fderální min. a GŘ rozdělovala peníze např. na strojírenství 1:3 ve prospěch Slovenska, a tak by zo bylo na dlouhou knihu.

Zatímco firmy na západě fúzovaly v efektivní giganty, my jsem byli úplně stranou.

Vlastimil Kocurek

Jediná druhá věc, kterou dělali dobře, byla ochrana zemědělské půdy, zvláště vyšší bonity, na druhé straně zničili mnoho luk melioracemi.
Na frontu na banány nestáli všichni, moje babička měla důchod 500 korun, myslím, že ani nevěděla co to banán je.

jan

Položme si otázku.Kdo zazdil většinu projektů už v minulosti.Odpověď je zcela jednoduchá a to Vít Bárta.Mimochodem dostal ještě ke všemu od státu za tu sviňárnu odstupné.Fakt humus a hnusnej člověk kterej se neštítí ničeho!

Pepa

Bárta to podělal, ale docela by mě zajímalo, jak dlouho se na něj současný stav bude svádět – dalších 10 let? 20? 30?

Paja

Myslím, že alespoň 50. Protože je jasný, že 5 letej skluz v projektech se už nikdy nedá dohnat (pokud to je na koho svést)

johny

jojo, zrovna nedávno byl někde článek, že Vít Bárta v roce 2011 zastavil všechny investice do železnice, s tím, že železnice je přežitek a nebude potřeba.

Paja

Tak ten najděte, rád si to přečtu. Měl jsem za to, že se zastavili všechny projekty, mimo obchvatů obcí, kvůli úsporám.

Jakub W

takže jeden ministr který vládl max dva roky zastavil všechny stavby na deset či více let dopředu? na někoho se to hodit musí a ikdyž to fakt byl magor tak už tu dlouho ministr nedělá.

666

Když se započtou i jeho personální čistky, tak je to na mnoho let. Sám Kroupa litoval, že jim odešlo dost schopných lidí, kteří se při současné mzdové politice už nevrátí.

Jaaaa

Je to tak. Pokud můžete jedním tahem zazdít činnost na deset let, a uděláte to, tak to pak takhle dopadá.

Bárta chtěl z každé investice úplatek. Včetně těch, co už běžely.

Vlastimil Kocurek

Škrtal i Stanjura a spol.

Laik

Proč u nás všechno tak trvá? Zajímá se o koncepci dálnic vůbec někdo? Proč se poslední úsek D11 odkládá na vzdálené roky? Proč 2027? Kde je D35? Hotové úseky dálnic jsou v pracovní dny jako byl ten dnešní pomalu nesjízdné. Úsek D1 od Ostrovačic k Holubici je pořád zahlcen, stejně jako křižovatka D1/D2. Rozšíření obou ještě ani nikdo nezačal plánovat! Menší opravy a uzavírky nekoordinuje nikdo. V celé síti vznikají zbytečné kolony kvůli nesmyslným miniuzavírkám kde pracuje 2,5 člověka. Jedna zmizí a druhá se objeví za týden o kilometr dál. O půl čtvrté je padla, nikde ani živáčka a zůstávají… Číst vice »

Kodl

Po dokončení S3 vznikne nový Přerov a ministerstvo dopady a ŘSD bude zase dělat, jako by o tom celou tu dobu nevědělo.
Hezky po Česku, však to všichni znáte.

David

Správný pšonek bude šetřit mýtné a vezme to přes Náchod.

sch

Až na zo že na S silnicích se myto neplatí

FMach

Jen slepý a zapšklý opoziční politik a jeho noshled nic nevidí, vlastně asi nejezdí po našich silnicích a dálnicích. Totiž pak by musel přiznat, že se konečně staví a hlavně za polovinu proti minulosti. To znamená, že se ten rozdíl jednoduše rozkradl a odpovědné politiky známe dokonce i jmény.

Vlk

Jo, dálnice se staví a ve všech městech jsou totálně zničené silnice !
Krom toho, ta rychlost a kvalita práce dálnic je opravdu mizerná !
Poláci pokud jde o tento článek jedou jak čerti a češi to dodělají za deset let
a to se můžeme modlit. Tak zase z toho nedělejte nic extra,
když všichni vidíme jak se kde staví……

Zdendik

A když už policie chytí zloděje při činu, tak je soud po několika letech tahanic osvobodí pro nedostatek důkazů, protože usvědčující důkazy odmítne přijmout. Což je pokrok proti časům Topolánka a spol, tehdy, když policajti na něco kápli, u policie skončili, proběhla „reorganizace“.

Paja

Možná spíš nejezdíte vy. Anebo jezdíte tam, kde se něco teď postavilo (za což děkujte tomu opozičnímu politikovi, protože ten tu stavbu nejspíš rozjel). Tam kde jezdím já se buď nestaví, anebo staví, ale k ničemu to stejně není (D3).

klara.vresecka

vy sai nikam nejezdite ze?

Honza D.

Poláci ani Rakušané nemají Děti země a ani Vodníka z Tetčic.

2701

A presto s D3 budeme na hranicich driv nez Rakusani. U Dvoriste, ne i Mikulova. I kdyz, tam maji formalne taky jen dvoupruh, ne dalnici.

Zdeněk

A především neměli ani nemají kalouska s jeho tupými škrty, kdy vše stálo, nic se neopravovalo ani nestavělo, jen nepotřební církevní preláti si krkali blahem a sytostí.

Jaaaa

Sorry, ale Kalousek investice neškrtal. Zaseklo se to na Bártovi.

Vlastimil Kocurek

Ale Bárta nebyl premiérem, nebylo nic snadnějšího, než ho vyhodit, byl to totální …..

pejan

Tupej jsi tak akorát ty s tou ANOidní propagandou za všechno může Kalousek.

Jan Sůra

Můžete prosím konkrétně uvést, které neziskové organizace blokují výstavbu D11 v úseku Jaroměř – st. hranice?

Poutník 99

pokud vím, tak neziskovky to nejsou. Blokují to (nebo blokovaly) obce Kocbeře a Choustníkovo Hradiště

Odpadlik

A to.je špatně? Jako taky byste nechtěl dálnici za barákem. Je dobré ze se můžou nějak bránit.
Špatně ne, že to kolečko tahanic trvá strašně dlouho

Zdendik

Když mi smrdí sousedovo auto pod oknem, tak hromy blesky. Když mu smrdí moje auto pod jeho oknem, co je mu po tom.

Mech

To dá rozum že nikdo nechce dálnici za barákem, ale ta dálnice někudy vést musí a pokud se bude řešit každej ublíženej vesničan, tak se nikdy nic nepostaví.
Trochu soudnosti. Zájem ČR a tisíců řidičů je víc než pár jednotlivců.

Paja

Něco jiného je se vyjádřit a něco jiného je obstrukčně blokovat, když se to nakonec stejně postaví. Jen o 10 let později. Co to má za význam?

Vlastimil Kocurek

Souhlas, držme se faktů, jednou jsem si něco neověřil, a dostal jsem -69.

Vladimir

Děti země a Voda z Tetčic vlastne v překladu znamená Děti totálních kretenů a Voda z prdele. Kreteni co brzdí roznoj naší země a táhnou nás do sraček!

Jaaaa

Naopak, do s… nás táhne to vaše „stavět za každou cenu“.

Josef Trögl

Máme demokracii. K té patří i možnost zakládat sdružení. Je zcela legitimní i názor na omezování individuální dopravy.
Hlavní problém je v tom, že máme nevhodnou legislativu, neschopné ŘSD, pomalé úředníky a velepomalé soudy. Pak se každé odvolání táhne.

Eduard

Určitě mají, ale umí si s nimi poradit podstatně lépe než u nás. A hlavně nemají tak šílenou byrokracii.

JéeM84

Potizisti budou existovat vzdycky. Dulezite je, jak se s nimi stat dokaze popasovat a stavbu prosadit. A tady je patrne, ze zrovna cesky stat naprosto selhava. Nejde jen o dalnice. Mam takove podezreni, ze my Cesi jsme bohuzel slabi v organizaci cehokoliv. Je zapotrebi uvedomit si svoje nedostatky a pracovat na jejich zlepseni. Obavam se ale, ze novy stavebni zakon nam v tomto smeru moc nepomuze.

luděk

Kdy se naučíme být aspon jak Poláci ?Česko to má na háku kecat,ale nestavět to samé jižní morava-Rakousko

FMach

Někde jsem četl jaký je rozdíl mezi naším legislativou a rakouskou a Polskou. Tak v Rakousku stavby jako dálnice trvají od počátku až po dokončení zhruba 6 let v Polsku 8 let a u nás 12 až 15 let jen povolení včetně dokumentace bez prvního kopnutí do země. Nyní se zeptejme kdo to tak nastavil, víme že zákony tvoří politici či aspoň schvalují a tak nyní známe viníky. Jestli se nyní málo staví dálnice , musíme hledat viníky před 12 až 15 ti lety, tam to začalo a dále tenkráte se řídili zákony co stvořili politici před 12 až 15… Číst vice »

Franta

Není to taky tím, že v Rakousku a Polsky připraví dobře podklady pro řízení a u nás to naši úředníci odfláknou jako obvykle?

Vladimir

Protože v ČR máme neschopný úředníky NEFAKČENKA. Raději kafíčko a pohodicku co?

Jakub (easydrink)

Jací jsou obyvatelé,tací jsou úředníci.

Jakub (easydrink)

To mají teda smůlu, že vás tam nemají, abyste jim to ukázal 😀

Paja

Já nevím jestli bych si ty úředníky nějak idealizoval. Otázka spíš je, jaké jsou možnosti místních samospráv a jednotlivců blokovat ty stavby obstrukcemi. A jak jsou využívané.

Lojza

Staci at ti pitomci politici opisi rakousky zakon a upravi odkazy na paragrafy,to by mohli zvladnout napr. za 10let.peknou chatru si volime.

Vojta

V současnosti se staví (oproti minulosti) poměrně dost dálnic: Jde o dva úseky na D10, dva na D35, dva na D3, obchvat F-M + přestavba skoro celé D48, kratší úseky na D6, D7, modernizace D1. Začít má D55, D4, D0. Problém je především v minulosti- každý si může nastudovat kdy se co zahájilo, postavilo, otevřelo atd.. V současnosti se staví 4 poměrně dlouhé úseky dálnic (D3, D10, D35, D48), což se asi nikdy v minulosti najednou nedělo. Příští rok se má otevřít cca 50 km dálnic + 40 km zmodernizované D1, takže to asi bude jeden ze tří nejlepších výsledků… Číst vice »

Jaaaa

Ne. Korektní odpověď je Vít Bárta

Paja

Bláboly. Bárta byl ministr jako každej jinej a nebyl tam nijak dlouho. Takže to co udělal špatně mohli ti po něm napravit. A to poměrně rychle.

Urban Transport Lover

Naprosto s tebou souhlasim – mluvíš mi z duše..!!!
Dálnice se staví se jako o závod – navíc příští rok se dokončí přestavba D1 – takže bude hodně dalších stavebních kapacit volných.. Patrně se to z větší části přesune na dostavbu D6 a D7 – konečně..Mají být do pěti let hotové. A snad už konečně na to VRT..
Staví se spousta nových mostů na dvojkách a trojkách – je to samá objížďka – už aby to bylo 😀

Honza D.

Sorry za dotaz, ale které úseky D10 se staví?

2701

Jasny preklep, D11…

Martin

Jaká D10 se staví ? Ta se nepřetržitě opravuje a nevím jestli někdy bude opravená, hotová a průjezdná bez omezení …

Jan

50 km ročně v ČR a 900 v Polsku. Chápu, že se po dlouhé době něco děje, ale je to pořád skoro nic. Minimálně D35 a D11 už mělo být dávno spojeno.

Urban Transport Lover

Až se pojedež někdy podívat do Polska – né do Jizrek, Krkonoš, Jeseníků, Beskyd nebo Tater – ale opravdu do Polska – tedy alespoň 50 – 100 km od hranic – tak uvidíš, že Polsko je ve velké většině absolutní placka )Proto ho němci s přehledem obsadili zhruba za tejden – nejsou tam hory – jenom na jižní hranici)- takže tam akorát udusají, navezou štěrk z lomů v hraničních horách a položí asfalt… Naopak u nás je to samej větší nebo menší kopec a samý údolí – takže velké zemní práce a samé mosty a i tunely.. Takže výstavba je… Číst vice »

tomas

kopce? ……..to prece neznamena , ze musime cekat na kazdou dalnici 15-20 a vice let!!!!

Zdendik

Jak potom dokázal stát vybudovat dálnici Vídeň-Vratislav tak že od prvotního záměru v roce 1938 do zastavení stavby v roce 1941 to dotáhl do rozpracovanosti snad až 80%? Za dalších 80 let se už nekoplo, jen se vedou diskuze a aktivisté do toho hází vidle.

Jaaaa

Protože se zcela ignorovalo právo?

thegrid

Přesně tak. Nedeje se vubec nic. My nepotrebujeme 60 km slavnostne otevrenych za rok se zjistenim ze 40 je D1. My potrebuje 160km nových za rok. Ocividne to jde. My jsme hold neschopní. Proc nemuze byt okruh Prahy do roku 25 celý? Stejne jako napojeni D3 u Prahy. Je to jen směšná byrokracie.

Paja

No když chcete mluvit o tom co všechno se nepostavilo dřív … taky je fér se podívat kolik z toho co se staví a postavilo za poslední dobu šlo z národních zdrojů. A které předchozí vlády měly tytéž možnosti co má vláda dnešní v tomhle směru. Jinými slovy, srovnávat dnešní stav s 90. léty není úplně fér.

Josef Trögl

Na D7 se zkapacitňují dva obchvaty postaveníuž v půlprofilu, kde je možná ještě platné územní rozhodnutí a kde stát vlastní všechny pozemky. Navíc jsou to relativně nejméně potřebné úseky na trase, nejvíc chybí úseky u Prahy a především obchvat Lotouše.
Další úseky podobně. Nejpotřebnější stavby (D0, D35, D52) až na zpožděný úsek Opatovice-Ostrov nula.
To je skutečně na oslavu s pravým šampaňským.
ANO má ministra dopravy už 7 let, za tu dobu mohl vzniknout (opsat od Rakušáků) skutečně nový zákon o liniových stavbách.

Vojta

Poláci jsou celosvětově největšími příjemci zahraničních dotací, takže se jim staví docela lehce. Z peněz německých, francouzských, italských atd. daňových poplatníků.
Už se těším na ty protáhlé ksichty, až budou jednou Češi platit dálnice na viva Ukrajině….

Jakub W

celosvětově??? ano, němečtí poplatníci asi pomáhají ale my tu možnost taky máme, že to neumíme, naše chyba.
v nebližších dvaceti letech my určitě platit dálnice na Ukrajině nebudeme takže klid

Jirka

Pokud se EU nerozpadne, tak bude Ukrajina součástí EU další EU sedmiletku 2021-2027.

Jaaaa

Jedině, až se vyřeší Krym a Donbas.

Asd

Spíše až Ukrajina přestane být díky korupci a klientelismu jednou velkou černou dírou na peníze.

Odpadlik

Tak nějak

Jirka

Krym je již vyřešen – patří Rusku a někdy se to vyřeší i oficiálně. Třeba recipročně uznáním Kosova. Donbas ještě vyřešen není, Rusko o něj zájem nemá. Nějak zůstane součástí Ukrajiny ve formě federace.

Nekdo

Uz aby to bylo. V hybridni valce proti ruskemu fasistickemu satu nelze udelat nic lepsiho.

Dalibor

Ukrajina? podle mne nevydrží a rozpadne se na několik celků. Je tam moc ambiciózních jedinců, který si chcou vládnout sami na svým písečku, takže to tam dopadne jako Klaus s Mečiarem. Rozbije se to na menší „republiky“. Ale v zhledem k „pročpělosi“ sovětským systémem myšlení to asi bude zase se střelbou…

Jaaaa

Byl jste tam? Dělit se chce jen pár blbů.

Nekdo

Stejne jako v CSFR. Staci kdyz tech par blbu je dostatecne hlasitych…

luděk

Opět výmluvy ,ale oni ty stavby maj připravený výkup pozemku apod.

Marek

Používáte jednu z největších lží, která však paradoxně slouží k manipulování veřejnosti na Západě, bohužel, u Čechů, kteří jsou tak směšně naivní, mě to nepřekvapuje. Transfery peněz z Východu na Západ jsou mnohem, mnohem větší, než těch pár drobných, které dostáváme jako držhubné v podobě dotací, které jsou navíc účelově vázány. Uvědomte si, že jsme Západu umožnili to nejdůležitější a pro ně nejcennější, a to je ničím nepodmíněný volný vstup na naše trhy. No a k těm dotacím, někdy před třemi lety Poláci spočítali, že z každého vynaloženého eura evropských dotací putuje zpět do původních zemí evropské patnáctky 0,86 eura,… Číst vice »

Jan

Ukrajinci od r. 2015 staví tempem 2000km silnic za rok. Ti než vstoupí do EU tak už budou mít i dálnice. Ikdyž upřímně máš pravdu, pochybuji že by byli tak blbí jako my a nevyužili dotací z EU. I v polsku byli před vstupem do EU asi lepší politici, protože si ty dálnice uměli vyjednat. Dokonce i Maďarsko, Bulharsko, Litva a třeba i Lotyšsko a Estonsko si to uměli vyjednat, než do EU vstoupili.

Hanzi

Tak my se zase umíme hádat s babou před Hradcem o dva km silnice. Někdo se soudí, hádá atp, někdo zase staví. Polákům bohužel můžeme už jen závidět tempo staveb a to ty startovní pozice byli někde úplně jinde.

Jirka

Ta bába – to je již mnoho let. Od té doby se změnili zákony a není problém vyvlastnit. Nyní je největší problém v přípravě, kdy se různé spolky mohou donekonečna odvolávat a stavbu zdržovat.

Jiří Kocurek

Bába chtěla náhradní pozemky. A to byl ten průšvih. V tu chvíli totiž vyvlastnění jaksi nefunguje. A budu se opakovat – za svini byla ona, ikdyž se úředník nedostavil soudu a jednání tak muselo být odročeno. Úřad si totiž myslel, že ji porazí, zlomí a ona jim ustoupí z cesty. Chovali jako nájezdníci.

Dalibor

Myslím, že bába byla tvrdohlavá a trvala na svém požadavku – ale státní i místní ouřadové to posrali nakvadrát. Bohužel to odskákali „obyčejný normální“ lidi, co to ve finále celý zaplatili.

Vladimir

Přesně tak, ona se jen bránila, vinu nese stát za svoji neschopnost a jednání.

Jaaaa

Ne. Problém je v ministerských úřednících.

Jakub (easydrink)

V čem konkrétně a ve kterých konkrétně?

Jaaaa

Nejsou schopni pracovat tak, jak mají. Připravovat stavby podle zákona. Respektovat základní právní principy. Jednat s lidmi slušně. Na ministerstvu dopravy těmto lidem ještě nedošlo, že nejsou vládci, ale služebníci. Jen se zkuste zeptat někoho, kdo tam pracuje.

Zdeněk

Přesně tak, naše startovní pozice se nedaly srovnávat. Polákům hodně pomohlo pořádání MS ve fotbale, to se stavělo jak o závod (a přitom kvalitně!), a tempo výstavby jim vydrželo dodneška. Před časem jsem zaslechl rozhovor tří Poláků, nichž jeden chtěl jet z Kowar v polských Krkonoších přes naši vlast za příbuznými někam k Regensburgu. Tamti dva ho od toho zrazovali velice vehementě, že cesta je sice co do km kratší, ale spoustu času prostojí v kolonách, nebo stráví plížením na četných omezeních a objížďkách. Pochopitelně mu radili cestu po německých dálnicích. Jen ne přes Čechy! Dost jsem se tehdy za… Číst vice »

Jan

Zažil jsem něco podobného. Je smutné, že se musí člověk stydět za vlastní národ…

Paja

Národ? Jak souvisí národ s kvalitou silnic?

J.L.

Silně

Asd

Ta bába jak říkáte. Paní Havránková chtěla jedno jediné směnit své pozemky za jiné. To že to dopadlo jak to dopadlo je jen a jen důsledek arogance i neschopnosti ŘSD.

Dalibor

NEJEN z ŘSD. ŘSD je jen malinkej článek velkýho řetězu…

Zdeněk

V rychlosti výstavby komunikací vede ve světě nejspíš Čína, kde přitom ale jdou doslova přes mrtvoly, takže to není příklad hodný následování. U nás v ČR jsme však druhý extrém, pomaleji se snad dálnice nikde na světě nestaví! Jen u nás se totiž může stát, aby se nějaký spolek ekoteroristů odvolával kvůli průhledně nesmyslné zámince znovu a znovu, dokud mu stát nezacpe hubu penězi, nebo kde může jedna hamižná babizna blokovat stavbu dálnice dlouhých dvacet let. 🙁

Jakub P

Myslíte třeba jak ŘSD protlačilo estakádu v nestabilním svahu proti protestujícím ekologům i geologům, takže to trvalo daleko dýl, než mohlo, stálo to daleko víc, sundalo to železniční trať a ještě bude spoustu peněz stát trvalej monitoring a sanace toho svahu v případě očekávaných dalších problémů?

Nebo to, jak majitelka statku nechtěla dělat problémy, jen chtěla za svý pozemky pod budoucí dálnicí dostat jiný, na kterých by mohla dál hospodařit, a ŘSD s ní mnoho let „jednalo“ tak arogantně, až vyčerpalo veškerou její dobrou vůli vyjít vstříc?

Zdeněk

Pravdou je, že ŘSD s dotyčnou zpočátku opravdu jednalo soudružsky arogantně, časem se to však zcela změnilo, ale ta dáma pak dlouhá léta předváděla skvělou ukázku české nenažranosti.

Jakub P

I kdyby to tak bylo, je možný se jí divit, když s ní ze začátku roky jednali jak s kusem hadru? Taky bych jim po takový zkušenosti nedal zadarmo vůbec nic.

A bohužel fakt nevidím, že by se na přístupu „radši to necháme desítky let hnít, než abychom vzali v potaz jakkoliv relevantní námitky nebo požadavky stavbou dotčených, však to, jak se to vleče, můžem vždycky hodit na někoho jinýho“ ze strany ŘSD obecně cokoliv měnilo.

Vladimír

Pokud vím, tak u D8 blokovali ekologové celou trasu, nechtěli ji přes České Středohoří.

Jaaaa

Ale no tak, v návrhu byl tunelový úsek; kdyby se stavělo podle ekologů, bylo to rychlejší a levnější. Ale ne, ŘSD si to jednou takhle rozhodlo, tak to tak bylo.

Kšefty s pozemky.

Zlámalík

Pane dvojministře, kde se stala chyba?

Vojta

Cca před 11 lety během „vlády“ ODS s Vítem Bártou. Pokud někdo zastaví výstavbu i přípravu dálnic, tak je to zásek na 10 let. Např. dálnice D3 byla zastavena 2x, poprvé okolo roku 1997.

Tom Matoo

To je prave ten problem, ze priprava trva 10 let. 7 let ma MD ANO a co s tim udelali?

luděk

No Bárta to je osel ten tomu dal korunu,Tok taky žádnej zázrak prostě česká birokracie a blbost brzdí vše až na coronu19

PetrM

Já to asi nechápu, ale jak pozastavení přípravy na 1-2 roky může zbrzdit celou výstavbu o 10 let? Ty čísla mi vůbec logicky nejdou dohromady. Jako že když se po těch dvou letech zase zpátky vrátím k rozkreslenému projektu, tak jeho dokončení trvá několikrát déle?

666

Odejdou vám zkušení pracovnící. Jiní za vámi nabízené tabulkbové platy nejsou na trhu práce.

Jaaaa

Ne, vše se muselo vypsat od začátku.

Růža

A to kdyby polský ministr vstával brzo jako Havlíček, tak už mají hotovo.

Jirka

Z Trutnova se stane nový Náchod nebo Přerov. Nezávidím jim to. Kolona kam se podíváš.

Zdeněk

Je to dost pravděpodobné. Jen pro doplnění: na Náchod se v poslední době velmi zdatně dotahuje Jaroměř.

FlakY`

Jaroměř už v příštím roce bude mít dělníky na obchvatu (I/33). Náchod má výstavbu obchvatu velmi vzdálen.

Kalanis

Město už pozemky na obchvat státu prodalo, teď se vykupují soukromníci. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/247/infoletak_s33-nachod-obchvat.pdf

Sitgestravel

Ridit stat jako firmu … pred krachem. Vase kobliha a superponocny. Na podzim nas zvolte znova!

Urban Transport Lover

netahej sem politiku… Za doby koblih vzrostly velmi znatelně vzrostly mzdy – a to dokonce i takovejm jako jsi ty… Hodně výrazně se zlepšila kvalita silnic – hodně peněz se narvalo přes ŘSD do dálnic a jedniček a přes Kraje do dvojek a trojek – a opravdu je to vidět Tam kde nejsou v obcích ještě nejsou nový cesty – se stavěly kanalizace a čeká se rok dva až si to sedne. Volit jsem nebyl – byl jsem pryč — ale musim uznat že ty změny k lepšímu jsou opravdu hodně vidět… Letos a hlavně rok příští se bude uvádět… Číst vice »

Zlámalík

Kdepak. Tahle země funguje vládě navzdory.

Dalibor

ano a to vse budou dalsi desitky generaco spllacet, protoze i v dobe brutalni konjuktury jsme zvysovali dluhy… za chvili bude zase krize a do ty nam mocni vlozi jistotu rekordnich dluhu

Kalanis

Dluhy se mažou revolucema a válkama. Ani jedno není fajn, ale historie se sakra ráda opakuje, protože lidi jsou blbí a jisté zkušenosti jsou nepřenositelné.

Paja

Jak souvisí růst mezd s vládou koblih? Možná vám to uniklo, ale nemáme plánované hospodářství a tahle vláda neudělala nic čím by snížila zdanění práce, takže růst mezd je čistě na konto ekonomické konjunktury.

luděk

Jsi trubka ,neděláš v ŘSD

Fandík

No tak by česká strana mohla stavět dříve …

Urban Transport Lover

Obecně mají prioritu vždy vnitrostátní úseky před úseky hraničními – v hraniční je vždycky nižší intenzita zatížení.
četl jsem mnoho článků kde se psalo že zrovna u D11 se bude hraniční horský úsek stavět prioritně jako předposlední aby doba realizace byla stejná jako na polské straně

Zlámalík

Co to hulíte? Prioritně jako přeposlední. To si musím taky zkusit. Radši už nečtěte.

Urban Transport Lover

Ten úsek dostal prioritu před úsekem vnitrostátním, aby kamiony nejezdili po horských serpentinách – co na tom nechápete??

none

Pozor. Co kdyz jsou ty stavby dve. To se pak na predposledni misto hned kouka jinak 😉

Urban Transport Lover

úsek mezi Jaroměří a horama má bejt poslední..

David

Podle posledního sčítání dopravy je v úseku Trutnov – Královec intenzita 3000 vozidel za den, což je nejméně ze všech připravovaných dálničních úseků. Existují daleko potřebnější dálnice (D0, D3, D7, D35).

Cargo

Z těch 3000 je 2000 kamionů, ale vy bydlíte někde jinde, je vám to jedno…

MPE

V useku Trutnov-Kralovec rozhodne 2000 kamionu nejezdi, neb v preshranicnim useku maji zakaz, resp. mohou jen na zvlastni povoleni.
Celkove i po dostavbe S3 na polske strane se jeste dloooouho Trutnov zadneho kolapsu obavat nemusi, zadnou dopravu to indukovat nebude ( nebo to navyseni bude minimalni), dokud nebude hotovy dalnicni usek na ceske strane (muj odhad tak 2035 a dale), tak S3 postrada smysl. Ono i po te dostavbe bude stejne hlavni smer kamionove dopravy dal vesele smerovat pres Nachod, dalnice nedalnice…

zyx

S tim Nachodem nevim proc by tam vetsi provoz zustaval. Ale doufam, ze by se mela snizit intenzita pres Harrachov.

PetrM

Mají tam zákaz, takže tam nejezdí, to je kouzelná logika 😀 Asi jako když vraždy jsou zakázané, takže žádní vrazi nemůžou existovat

Jste v česku chlape, tady zákazy fungují jen jako doporučení

MPE

No kupodivu v tomhle konkretnim pripade je to pomerne dost prisne hlidane na obou stranach hranice, protoze si to „vyrvaly“ obce lezici na trase (a prubezne dost peclive monitoruji, jestli se to kontroluje a v pripade potreby zacnou okamzite patricne jecet). Nakladka je tam opravdu minimalni, jedine vetsi prumyslove podniky na I/16 jsou Juta v Bernarticich a lom v Kralovci plus nejake to zasobovani a par dopravcu, co nejakym zazrakem nebo svindlem to povoleni ma. Odhadem jestli tam jezdi 300 nakladaku denne, tak prehanim. Ta silnice ani dopravce (zatim) moc nelaka, je to sice „jednicka“, ale svymi parametry misty horsi… Číst vice »

Stráťa

To že tam není provoz teď neznamená že není poptávka. Nízké intenzity mohou být způsobeny třeba tím že za stávajícího stavu je lepší to objet jinudy.

Malé stydlivé prasátko

Kvalitnější kapacitní komunikace bude indukovat mnohem větší množství dopravy a odlehčí tak jiným úsekům. O potřebnosti Vámi zmiňovaných komunikací ovšem není pochyb.

jozka

No a pak zavrou Nachod/Kudowa pro NA a bude…

MPE

Nezavrou, nemuzou – je to soucast evropske silnicni site („Exxx“ ) a na takove udajne nelze zakazat tranzitni dopravu

PetrN

pokud ji nepřeloží na novou trasu přes Trutnov 😀 ale i tak je to nepravděpodobné.. právě kvůli tranzitu přes Náchod se má v nejbližších pár letech (dle ŘSD 2022-24) stavět obchvat Náchoda, takže na české straně žádné obce trpět tranzitem nebudou

Zdeněk

Realizaci obchvatu Náchoda už dnes snad nikdo ani nevěří. O obchvatu Nového Města nad Metují to platí jakbysmet. Už to obojí bylo tolikrát prezentováno jako téměř hotová věc, a skutek utek! Kdejaký politik okresního i krajského formátu si na tom honil triko, vlády pravé i levé slibovaly seč mohly, a pak se vše potichu vrátilo do zamrzlého stavu.

MPE

Mezi Nachodaky se na toto tema vypravi takovy vtip, ktery neni uplne vtipny: ze pry co bude druv, jestli pristani lidi na Marsu anebo obchvat Nachoda. Osobne sazim na ten Mars…

Thijs

po dostavbě dálnice přes Královec uvažovaný obchvat Náchoda ztratí z velké části smysl
Divil bych se, kdyby se to někdy postavilo…

jozka

No a pak E67 prevedou na D11/S3/A4 a bude…

Kalanis

Ale určitě zatlačí na otevření Trutnova pro NA. A budou značit Exxx po S3 a DK5.

Jirka

Intenzita je tam tak nízká, protože poláci mají na svém území zákaz vjezd kamionů. Pokud se D11 dostaví, tak se sem přesune část kamionů z Harachova, Hrádku a Náchoda. Dohromady to dá pěknou intenzitu.

Urban Transport Lover

ještě tragická D6 – tam se jezdí v průměru 6O km/h

Thijs

tak si k tomu připočtěte tak 70% toho, co projede dnes přes čáru v Náchodě, aby jste měl představu, kolik tam tak projede aut.
Určitě i část frekvence, co jede dnes přes Harrachov, se dá očekávat v Královci/Lubawce

Jakub (easydrink)

Chápu správně, že na naší straně bude dálnice a na polské rychlostní silnice, tedy tam bude 110 km/h?

PetrN

Poláci mají na rychlostních silnicích (S) 120km/h, a na dálnicích (A) 140km/h.. Jinak posledních 20km D11 od MÚK Střítež až na hranice se bude budovat v úsporné kategorii R21,5/100 (bez odstavného pruhu, ale s nouzovými zálivy), kde dost pravděpodobně bude rychlost snížena na 110km/h… V čem ale nevidím žádný problém

Tomáš

Ano, v Polsku se to jmenuje rychlostní silnice, bude mít ale parametry dálnice. U nás se bude napojovat na sice „dálnici“, ovšem s redukovanou kategorií D 21,5 bez odstavných pruhů. Tak si vyberte, co budenakonec lepší a co bude větší ostuda…

none

Ostuda je ta, ze Polaci mit budou a mi nebudeme.

beran

Ostuda je, že neumíš česky

Anonymus

Polaci od roku 2000 neuveritelne vylepsili infraktusturu. Palec nahoru.

Novák

Stejně to vedení dálnice (hlavně na PL straně – tam mluvíme tedy o pouze o rychlostní silnici) je docela nešťastné. Většina tranzitní dopravy směřuje na Vratislav a dále na východ, Litva, Rusko, či v PL do Varšavy či sever na Gdyni…) a pokud budou chtít jet pouze po „dálnicích“, tak si najedou desítky km navíc. Většina bude odbočovat z S3 na polskou I/5. Dálnice měla vést historicky přes Náchod na Vratislav, ale to je stejný problém jako D52 (Břeclav vs. Mikulov) na Moravě.

PetrN

Po vám zmíněné zkratce přes I/5 to bude do Wroclavi kilometricky nastejno jak přes Náchod… Trasování mi taky přijde nešťastné, ale naštěstí je spojnice S5 vedoucí z S3 na Wroclav v plánu, nedivil bych se kdyby to bylo dřív než D11 na české straně 😀
https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce#/media/Plik:Nowamapastan.png

MPE

Kilometricky to mozna bude nastejno, ale trasa pres Nachod/Kudowu je (a bude) na polske strane bez myta, tj. logicky preferovana 99,9% dopravcu…

PetrN

i v případě že pak bude trasa přes Trutnov kompletně po dálnici/rychlostní silnici? Tomu nevěřím, obzvláště když se na polské straně plánuje rychlostka S8 až do Klodzka, kde předpokládám mýto bude… Nicméně ikdyby, tak brzy se začne snad stavět i obchvat Náchoda (UR je platné už od 2017), takže obce na české straně již tranzit trápit nebude…

jozka

A navic tam trochu naskacou kilometry, protoze jsem koukal, ze co se tyce Barda, vyhrala varianta KDO (ku*va dlouha objizdka).

MPE

Ale z hranic do Klodzka to nejspis navzdy zustane jenom DK (protoze problematicke obchvaty Kudowy a Dusznik, hlavne kvuli ochrannym zonam lecivych pramenu). A to je 40 km bez myta, ktere jsou pro dopravce rozhodujici…Na nejake omezeni NA pres prechod v Nachode moc neverim, i po pripadnem preznaceni trasovani E67. Jasne, tak pokud by se postavil obchvat Nachoda (Jaromer uz je snad jista), tak nas to vlastne jakoby nemusi trapit.Akorat ze pak dalnice Trutnov-Kralovec bude vlastne trochu zbytecny luxus…

ukulele

Jen 9 mld. za 16 km i s tunelem dlouhým 2300m. Jak ti to dělají.

Jakub W

staví na rovině? staví rychlostku? staví asfaltku a my betonku?

Cargo

Kde my stavíme betonku mimo D1 ? Rád se poučím.

PetrD

Třeba obchvat Třince , kategorie: S 24,5/100. A je už tam povolená rychlost 110km/h.

Slosor

D48, D55 od Otrokovic na jih bude z betonu.

Urban Transport Lover

postavený pražský okruh v úseku D0/D5 – D0/D6

Jakub W

dík za podporu. v podstatě většinu dálnic děláme v betonu

Herold

Jasně, na rovině, a ten tunel si tam vykopali jen tak ze cviku…zkuste aspoň trošku uvažovat, než něco napíšete, člověče.

Jakub W

dejte odkaz s mapou v jakém je to terénu. podle mapy rovina, tunel asi fakt dělají ze cviku, asi jak mi v klimkovicích na D1

Jiří Kocurek

Kolik je tam MÚK? Poláci nestavějí křižovatky tak často jako ŘSD.

Frantisek

Pokud je dopravní politikou EU udržení a zvyšování podílu i objemu silniční dopravy, vedou si Poláci vskutku vzorně. Otázkou je, zda na to být hrdý, když už víme, jaké problémy to způsobuje.

Já, kdo jiný

Neoficiálně je, nahlas to nikdo neřekne. Vy jim ty bláboliny ohledně železnice baštíte?

Ostravák

Bláboly ohledně železnice?

Petr

Schválně se podívejte, s jakými dotacemi pro dálnice se počítá v novém dotačním období

Já, kdo jiný

Jo, další Šumperk-Kouty, atd. Kolik z toho bude použitelné pro nákladní dopravu?
Proč třeba neexistuje železničniční kontejnerová linka Regensburg-Poznaň? Že by utopie?
Kolik procent nákladu přepravuje železnice? S bídou 20%, ve Francii s bídou 7%….

FrantaM

Tohle je fakt šaškárna. Na co se Bureš bude vymlouvat teď, když je u vlády už tolik let?

Frantisek

To je sice fakt, na druhé straně další posilování a zbytňování silniční dopravy přinese do budoucna spíše další problémy než nějakou větší úlevu.

Já, kdo jiný

Polský kamion musí přece někudy jezdit.

Petr766

Český ne?

Já, kdo jiný

Český moc ne. V současnosti dávají čeští dopravci ruce pryč od mezinárodní dopravy, vnitro se jim vyplatí víc.

FrantaM

Nesouhlasím. Osobní silniční doprava je podle mě u nás na maximu, kdo chce mít auto, tak ho má, kdo chce jezdit, tak jezdí. Nákladní doprava závisí na stylu života a ekonomice. Tam je to otázka. Tranzit asi ještě dál poroste se zvyšující se úrovní na východě od EU.

Takže, dobudování chybějících dálnic a hlavně výrazné zkvalitnění silnic 1. tříd včetně vybudování obchvatů měst a obcí rozhodně přinese víc úlevu než problémy.

Jaaaa

„kdo chce jezdit, tak jezdí“ – takže tvrdíte, že doprava auty saturuje veškerou dopravní potřebu? Asi těžko.

Petr766

Totální nesmysl.

Urban Transport Lover

spousta regionálních silnic už do budoucna nebude potřeba – vesnice vymírají- ve spoustě z nich žije do 5 osob, max do 10 osob…

nedulezite

Jak to přesně myslíte?
Krajinu mimo města opustíme?

Urban Transport Lover

Ano opustíme – už teď ji houfně opouštíme – stačí si zajet do ukázkové oblasti mezi silnici 1/6 (Karlovarka) a hranici vojenskýho prostoru v Doupovskejch horách – tam to v těch vsích slušně vymírá – a zbytek jsou z velké většiny mentálně narušený těžký alkoholici… bohužel… Bylo to oravdu utpení se na to dívat a mluvit s tim..

Já, kdo jiný

Začnou vstávat s multiministrem každé ráno o půlhodinu dříve.

Be He

raději bych vstával s multiorgazmem…..

Urban Transport Lover

hledám v které části to mělo být vtipné – stále nenacházím…

Jakub (easydrink)

Záleží na tom, v jaké fázi rozpracovanosti ty dálnice byly, když se dostal k moci.

Peeetr

Třeba je můžou vymlouvat na to, že díky minulým zákonům a i ze zahraničí placeným aktivistům je u nás díky i nesmyslnému odvolávání potřebná doba na zahájení stavby cca 10 let, a tak dlouho tam fakt ještě není.

Petr

On Vám řekne, že za něho se udělalo územko, vykupují se pozemky a dělá se na SP. Pak budete muset odpovědět na otázku, co dělali ty před ním. Můžete to točit pořád dokola, ale co se výstavby týče a podíváte-li se na to nezaujatě, tak vzhledem k tomu, že musíte porovnávát se stavem -50 za Bárty tak jsme se na škále dostali nad nulu a je to výrazně více než dříve.
Je to však celé nesmysl.

Paja

Za Bárty se silnice bouraly? Nebo co je stav -50?

josef hašek

Co sem taháš Bureše. Kolik toho postavil Nečas, Topolánek, Sobotka, Klaus ???

Luděk S.

Voda z Tetčic! Havránková! Patrik! Ekoteroristi! Greta! Kalousek!

Frantisek

Troll! 🙂

XXXD

Ti všichni dohromady na vás ani zdaleka nemaj.

Luděk S.

To jo, ale já se věnuju železnici, tak nejsem tak vidět. Ale jsem samozřejmě mnohem lepší.

Ostravák

Tam je to ale se stavbami úplně stejné

Kalanis

Ať zkusí blokovat…
Polské stavební řízení!

MPE

Tohle me vzdycky zajimalo. V cem je ten zasadni rozdil, ze v Polsku (a jinde) se s podobnou verbezi jako jsou DZ,VzT apod. dokazi vyporadat a staveji. Vzdyt tam tihle (radoby)ekologove urcite jsou taky…Namet na clanek pro redakci?

Petr

Ďábel je ukrytý v tom, že tam není zdaleka tak silná ochrana soukromého vlastnictví. Než začnete jásat, že to máme udělat i tady, tak si uvědomte, co to znamená, pokud vlastníte pozemek nebo dům v trase plánované silnice. Ono ani po tom už volat nemusíme, za podpory všech stran v parlamentu se k tomu vysněnému polskému stavu pomalu blížíme. Doporučuji server ceskedalnice tam máte popsáno uživatelem ML90, jak to probíhá. Navíc ta dálnice se i v Polsku připravuje v delších letech.

MPE

Ale ja nijak nezpochybnuji soukrome vlastnictvi atd. a celkem chapu rizika vyvlastnovaciho zakona. Me zajima, jak jinde ve svete resi ekology a „ekology“ (=profesionalni vysirace, kteri si z toho pod plastikem ochrany prirody udelali dobrou zivnost).

Jaaaa

Živnost? Jak to tak probíhá?

MPE

No jednoduse. Chces abychom odblokovali stavebni rizeni? Tak nam (pres bileho konika) posli „prispevek na cinnost“. Jsou to regulerni profesionalni vyderaci. Proc si myslite, ze najednou nalezli spolecnou rec v pripade D11 z HK do Ja? Protoze dostali zaplaceno…

Jiří Kocurek

Zástupce ŘSD se k soudu s Havránkovou nedostavil. Omluvu ani vysvětlení nepodal. Kdo je za svini? Ano správně.

Paja

A proto to trvalo 10 let? Protože maník z ŘSD nepřišel jednou k soudu?