Autobusy

ČSAD autobusy Plzeň končí se spoji do Prahy. Kvůli řidičům i konkurenci

Autobus společnosti ČSAD autobusy Plzeň. Foto: ČSAD autobusy Plzeň
Autobus společnosti ČSAD autobusy Plzeň. Foto: ČSAD autobusy Plzeň

Z trasy mezi Prahou a Plzní odchází dopravce, který na trase působí nejdéle. Společnost ČSAD autobusy Plzeň, která patří do skupiny tuzemského miliardáře Zdeňka Zemka, od neděle skončí na trase provoz.

Ukazují to nové jízdní řády platné od 10. června, které upravují zkracují provoz linky Domažlice – Praha jen do Plzně a stejně tak v případě spojení Klatovy – Praha. Dopravce se po nástupu RegioJetu a nově i FlixBusu z trasy už dříve začal stahovat, teď zmizí úplně. Od neděle nepojede do Prahy jediný spoj z Klatov nebo Domažlic do Prahy.

Jde o kombinaci ekonomických důvodů a nedostatku řidičů. Raději je nasadíme na linky v závazku pro Plzeňský kraj,“ řekl Zbyněk Hupák z ČSAD Autobusy Plzeň.

Dopravce mezi Plzní a Prahou jezdil v rámci linek z Klatov a Domažlic, přímé spojení jen mezi Plzní a Prahou zrušil už před několika lety. Na rozdíl od jiných dopravce zastavoval například i u motolské nemocnice.

Na trase mezi Prahou a Plzní už delší dobu část lidí přestoupila do vlaků, zahuštění provozu se zavedením Západních expresů přispělo k většímu zájmu o cestování po železnici. U autobusů se o cestující přetahují ještě RegioJet a Flixbus. I RegioJet ale už počty spojů mírně omezil. Od příštího jízdního řádu bude železnice ještě silnější konkurenci díky zprovoznění ejpovického tunelu a zkrácení doby jízdy.

České dráhy podle mluvčího Petra Štáhlavského na trase zaznamenaly s novým konceptem spojení a služeb nárůst počtu cestujících v jednotkách desítek procent. „Nárůst souvisí se zrychlením spojení, nabídkou kvalitních souprav  a zaváděním doplňkových služeb,“ řekl Štáhlavský.

Mezi Klatovy a Prahou zůstane s přímými autobusy pouze dopravce Autobusy VKJ, z Domažlic přímo nepojede už nikdo, pouze o víkendu jednou Arriva. Cestující z obou měst se ale od prosince dočkaly častějšího spojení vlakem.

Server Tram-bus.cz upozornil na konec jiných dálkových linek. Končí například nedělní spojení společnosti Autobusy Karlovy Vary z Aše do Prahy nebo také provoz na lince společnosti H.F. Tour Kamenice nad Lipou do Pece pod Sněžkou přes Prahu. Už dříve oznámil omezení dálkových linek RegioJet, hlavně mezi Brnem, Jihlavou a Prahou.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
To
Host
To

A pak že dopravdu likviduje jen Flixbus… RJ dělal totéž, teď se pro změnu stahuje kvůli FX. Hlavně Domažlice, ale i Klatovy mají poměrně dobré vlakové spojení s Prahou, zde byly busy skoro zbytečné. Nicméně zrušit je úplně je škoda, protože někteří lidé mají z cestování vlakem strach, a proto upřednostní mnohdy pomalejší bus. „Nárůst souvisí se zrychlením spojení, nabídkou kvalitních souprav a zaváděním doplňkových služeb,“ řekl Štáhlavský. Tj, sice se zavedly expresy, ale na běžných rychlících šla kvalita rapidně dolů – vozy, občerstvení nulové apod. Z Prahy do Žel. Rudy jedete déle stejně dlouho jak do Ostravy a ve… Číst vice »

Bob
Host
Bob

Nechápu, kdo s ČSAD Plzeň ještě do Prahy jezdil, když provozovali jen asi dva spoje denně v naprosto nezajímavé časy. Navíc, když jejich bus přijede dopoledne na Florenc a pak tam půl dne stojí, než se vydá zpět, tak to těžko může vycházet ekonomicky.
Jinak jsem ale jejich busy měl rád, člověk měl obvykle celé dvousedadlo, nemusel si místo rezervovat předem, topení v zimě fungovalo lépe než u Regiojetu…

Jakub
Host
Jakub

Nechápu jak v dnešní době ještě někdo může zvolit při cestě do Prahy něco jiného než RegioJet, Flixbus případně České dráhy. Všechny možnosti jsou lepší než ČSAD Plzeň. Rozpadlé autobusy, nepříjemní řidiči, kteři již pri nástupu řvou a cenově né zrovna nejlevnější. Dle mého udělala firma nejlepší věc, že se stáhla!

Petr.R
Host
Petr.R

Někteří lidi chcou přispět Zemkovi na ohbajobu synů v base, když už jim dávají peníze za eko elektřinu.
Ve vedení plzně je junior nebo senior? Mně se to plete a nevím jakéj diktuje podmínky jančurovi kde může zastavovat a kde ne.

Pv
Host
Pv

Jakube, asi s ČSAD Plzeň jste nejezdil. Mám přesně opačné zkušenosti – pohodlné autobusy, příjemní řidiči a vynikající ceny – v některých případech až o polovinu levnější než vlak. Bylo to ČSAD, kdo zavedl rychlé přímé spoje mimo Plzeň. Následně kvůli Regiojetu své spoje postupně začalo stahovat. Na dálkových spojích patří mezi dopravci k nejlepším a nejlevnějším v ČR.

Petr
Host
Petr

„Cestující z obou měst se ale od prosince dočkaly častějšího spojení vlakem.“
Netušil jsem, že ve vlacích v těchto relacích jsou pouze dámské oddíly. 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Proč pouze dámské oddíly?
Byť je vlak podle toho pravopisu zřejmě určen jen pro ženy, i ty snad mohou jezdit i v jiných oddílech, než jsou ty vysloveně „dámské“ – dokonce jsem se už setkal i s tím, že se právě těm dámským některé ženy vyhýbají, protože se v nich cítí nejistěji než v oddílech „společných“

Petr
Host
Petr

Pokud by byly ve vlaku i jiné než dámské oddíly, mohli by tam jezdit i muži, což je v rozporu s tvrzením v článku.