Společnost RegioJet dál snižuje počty nabízených spojů na vnitrozemských autobusových linkách. Už od dnešního dne platí nový jízdní řád na trase Praha – Plzeň, 10. června se pak dočkají změn i další linky včetně hlavní trasy Praha – Brno. Vyplývá to z informací zveřejněných na stránkách firmy a v celostátním informačním systému jízdních řádů.
V případě linky z Prahy do Plzně RegioJet mluví o „optimalizaci“. Oproti původnímu jízdnímu řádu zmizí ve všední den tři spoje v pracovní dny, v neděli pak celkem čtyři spoje. Jde o spoje, které dosud vyjížděly vždy třicet minut po celé. Ve všední dny z Prahy zmizely z jízdního řádu autobusy v 7.30, 15.30, 17.30 a 18.30, nově naopak jede z Prahy autobus ve 13.30. Ve směru z Plzně končí spoje v 8.30 a 16.30; v 17.30 pojede pouze v pátek.
Končí také poslední spoj ve 20 hodin, které jezdil jen v pátek. V neděli pojede první autobus do Prahy až v 8 hodin ráno. „U plzeňské linky jsme omezili provoz o 3 spoje v každém směru. Jednalo se o spoje, které byly ze strany cestujících dlouhodobě méně využívané. Spoje mezi Prahou a Plzní jezdí v hodinovém a v ranní a odpolední špičce i v půlhodinovém intervalu,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Velká redukce čeká také cestující na autobusové lince Brno – Jihlava – Praha. Ta začne platit 10. června. RegioJet už s nástupem svých vlaků mezi Prahou a Brnem výrazně spojení redukoval, teď chystá další škrty. Z dvanácti spojů denně bude nově jen sedm spojů. Z devíti spojů, které dosud zastavovaly v Jihlavě, pojedou do krajského města Vysočiny na této trase jen čtyřikrát denně. Ve směru z Brna ruší RegioJet spoje v 5, 10, 12, 14, 16 a 19 hodin, nově přidává odjezd ve 13 hodin. Z Prahy končí spoje v 5, 7, 11, 15, 16 a 22 hodin, nově přidává firma odjezd ve 14 hodin.
RegioJet už dříve ohlásil plán seškrtat počty autobusů mezi Prahou a Brnem kvůli expanzi vlaků. Podle Ondrůje za čtvrt roku vlaky na trase přepravily tolik cestujících, jako za půlrok autobusy. Denně na trase nabízí 7-8 tisíc míst.
Změny se týkají i dalších linek: u spojení do Jižních Čech jeden pár (18:00 z Prahy a 6:40 z Českých Budějovic) končí a začíná namísto Českého Krumlova v Českých Budějovicích. U jiných linek firma startuje od 10. června prázdninový jízdní řád s méně spoji, jde o každoroční úpravu, například na trase Praha – Liberec.
Velké škrty chystá RegioJet i u spojení Praha – Karlovy Vary – Cheb, u kterého dosud nezveřejnil ale jízdní řád. Podle rezervačního systému klesne počet přímých spojů z osmi na pět denně, trasy z Karlových Varů do Prahy by se redukce neměla dotknout.
Na lince z Brna do Ostravy se posouvají časy odjezdů u prvního ranní spoje z Brna ze 7.30 na 6.30, nově jede spoj v 15.20 z Olomouce, který nahradil spoj ve 13.20. Na trase od tohoto týdne platí nový ceník, který zdražil některé autobusy ve špičce. Mezi Brnem a Zlínem přidává firma nově zastávku v Kroměříži na Milíčově náměstí, také u Zlína má RegioJet nový ceník, základní jízdné vyjde namísto 125 Kč z Brna do Zlína na 150 Kč.
Tahle je to špatně Radime, to neděláš dobře, takhle jen nahráváš Flixbusu
Pha – Plzeň zřejmě souvisí se zavedením Západních expresů ČD a opakovaným problémům na D5. Předpokládám, že se brzy dočkáme toho, že RJ bude chtít jezdit tuto trasu po kolejích. Je to zcela jistě plus, neboť centrum Pha – Plzeň po kolejích trvá stejně jako BUSem, ale… předpokládám, že případným vstupem na tuto trasu budou další budějovické rychlíky jezdit přes Rudnou a možná se dočkáme toho, že SŽDC radši zredukuje počet osobních vlaků Praha – Beroun, aby se zalíbila žlutému dopravci. Byl by to dobrý výsměch, ale mám obavy, že to k tom usměřuje – Jančra kvičí, jak státu šetří… Číst vice »
Jihlavy je škoda. Vždyť na Jihlavě i vydělávali: Praha – Jihlava plus Jihlava – Brno je výrazně dražší než Praha – Brno.
Když jsem tam jel, tak se v Ji vždy měnila výrazná část autobusu
Copak Plzeň, ta má alespoň železnici a expresy, ale pro Jihlavu ten zlepšováček znamená osekání spojů o více než polovinu…
Tak zase na druhou stranu, jestli veze v těch spojích z/do Jihlavy mimo špičku pár lidí, tak to asi nemá cenu provozovat, ztrácet cca půl hodiny na spoji a ještě platit za vjezdy Icomu. Tyhle zajížďky zase můžou mít za důsledek, že přímí cestující Brno – Praha seberu Flixbus. Jestli je Jihlava takové terno, tak určitě se tam vrhne zelenej nebo se může angažovat Icom, ne. Ono taky ta poptávka se mění, takže časem se to může zase změnit ten počet spojů i směrem nahoru.
Blíží se bankrot Regiojetu… no co, budeme opět jezdit auty
Bobe – doufejme že ne, nedovedu si představit, že po těch čtrnácti letech by se to stalo
Mě by spíš zajímalo co chce Jančura s ušetřenými busy a řidiči dělat (pokud nejsou na odpis/prodej a pokud za tím omezením není spíš problém sehnat řidiče). Můj osobní tip jsou buď nové dálkovky z ČR do zahraničí (Německo/Rakousko) nebo expanze mimo ČR (tipnul bych si vnitrostátní Německo, Polsko – ale to bude asi spíš potřebovat tamní řidiče).
Řidiče nabírá stále, na vnitrostátní i zahraniční linky.
Spíše nebude muset v současné situaci kupovat tolik nových autobusů a přitom pokryje FR a personálem všechny linky. Ono je sice hezký, že jede posila, ale cestující to moc nedoceňují, zvláště když stojí dneska už stejně jako žlutý standard spoj.
Autobusem mezi velkyma mestama krome Liberce uz snad jezdi jen nejaky socky co setri destikacku. Je to nepohodly pomaly a ten smrad ze zachoda po celym autobuse hnus
O 60-90% dražší jízdenka na vlak ve srovnání s busem bohužel není rozdíl „desetikačky“.
Z Plzně do Prahy busem za hodinu, vlakem za více než hodinu a půl a ještě za vyšší cenu. Takže raději budu ta socka 🙂
Když se podívám, co čeká na bus a co na vlak, tak bych byl se soudy opatrný.
No že by byl vlak na mnoha spojeních velkých měst zrovna terno, se říct nedá. Jezdit mezi velkými městy v ČR opravdu neznamená trasu Praha – někam a zpět, ale i mezi krajskými městy navzájem apod.
Bob: Vlak hl.n. Praha – Plzeň ca. 1,5 hodiny. BUS Zličín (okraj Prahy, nutno připočíst min 30 min z centra Prahy + jízdenka za 32 na metro) – Plzeň ca. 1 h… tak nevím, co vychází líp. ČD prodává jízdenky od 70 kaček. Řekl bych, že vlak je levnější a jízdní doba stejná. Přitom na železnici bude docházet ještě k dalšímu zrychlení, zatímco potenciál zrychlení BUSů je už vyčerpán (ba naopak)
No raději pojedu luxusním busem než pitomým vlakem. Vlak je dnes něco jako pevná linka
Leoš Konečný: Jasně, a proto počet cestujících co jezdí vlaky neustále už několik let stoupá. Tak to jo. 🙂
Zdravím,Vaše nabídky jsou skvělé ,ale je smutné ,že nejezdí žádná linka České Budějovice do Karlových Varů.muzeme do budoucna doufat.diky
že by mu flixbus přebíral cestující a tak se stahuje…
Naštval se a končí, nápovědu najdeš u Ťoka. Každý kraj mu háže klíny pod kola a nedivým se, že zdražuje o 25 kaček brno-zlín, když kraj mu zakázal za vedení Zemkova klanu brát kroměřížáky do zlína.
Jojo, Zakazování kraji je svinstvo.. Ten zákon by chtělo zrušit.
Petr.R – tak Zlínský kraj a doprava je jedna velká katastrofa právě kvůli Zemkovi… Regiojet a paragrafy jsou asi nejvíc vidět, ale je to bordel komplet s celým slavným krajem. Za 20 let v podstatě neudělali nic pro IDS a výběrka.
Výběrka budou až teď, když už Zemkovi patří všechno prakticky….
výběrko se stále odkládá, dva zemkovi synové jsou v teplákách a na kraji préj to nebude před prázdninama, nebot by se to nestihlo přečíst ty obálky a préj pracovníci kraje mají moc práce a dost peněz na dovolený, tak nemusí otravovat zemka který chystá žalobu, že syni jsou v teplákách…………….
No nevím, nějak neví kam. Přitom spojení na Plzen vlakem nic moc. Třeba na Hradec se bude x roku opravovat a jsou tam pomalé jízdy a budou. Zajímavé, že to zrušili.
„vlakem nic moc“ v jakém smyslu? Spoje jezdí často, až tak, že je výrazný převis nabídky nad poptávkou. Komfortní vagony Bmz, minibar. Jediná zásadná vada je cena, kdy vlakem je cesta někdy i dost dražší než busem.
Já tam vidím rozdíl 6Kč – vlak max. 105Kč z centra, RJ ze Zličína max. 99Kč.
Nevím, ale v realci Praha-Plzeň mi
95 Kč za akční jízdenku,
83 Kč za běžnou IN50 jízdenku,
75 Kč za akční IN25 jízdenku,
68 Kč za akční IN50 jízdenku,
jako drahé tedy nepřijde.
O propočtu ceny jedné cesty u IN100 (19990/400=50 Kč) ani nemluvě.
Praha ÚAN Florenc
Plzeň CAN (Husova)
1:35 hod.
59,00 Kč
Jenže 59 Kč je zaváděcí cena, aby si dopravce lidi všimli. 🙂 Uvidíme, jak dlouho jim to vydrží.
Ta zaváděcí cena jde od začátku jen dolů. Začínali na 79 Kč. Vydrží jim to dlouho, protože mají dost peněz a se zoufalým jízdním řádem ty autobusy naplní maximálně ve špičce.
Pha – Plzeň vlak od 70 kaček. BUS nevím kolik, ale nutno připočítat ještě cestu 30 min na Zličín za 32 kaček, takže jízdní doba nastejno a jízdné bych řekl, že pro dost lidí, jedoucí z centra bude vlakem levnější než RJ BUS
Ano, cena šla dolů, protože obsazenost spojů je poněkud jiná, než čekali (i za tu cenu!). 🙂
A ještě jedna věc. Zličín ani Černý Most nejsou pro lidi z opačného konce města nijak zvlášť atraktivní. Z centra to ještě ujde, ale jet třeba 30-60 minut kamsi na okraj Prahy na autobus, není nic moc. Ten hlavák je zpravidla dostupnější lépe.