ČSA drží nad vodou emisní povolenky, ztrátový byznys dotují jejich prodejem

Airbus A320 registrace OK-HEU Českých aerolinií. Foto: Petr JurišAirbus A320 registrace OK-HEU Českých aerolinií. Foto: Petr Juriš

Cena emisních povolenek roste, ČSA jich potřebují podstatně méně, než jich mají.

Zpět na článek
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

To je sice super, ale neřeší to přísavky typu Šimáně, Vik, Tvrdík.

Y.K.

To koukám máte nějaké pomotané. Vlastníci jsou vlastnící, je to jejich jmění, tak těžko na něm mohou být přísavkou. Tvrdík byl Ředitelem ČSA a teď zastupuje (asi) čínskou stranu držitelů akcií, tedy funkcionář, ten přísavkou být může, už ne ČSA, spíše na českém státu.

Hojakar

Csa už by si zasloužily ránu z milosti aby mohla vzniknout nové CSA tak jak napr. Swiss air. Kdyby současným vlastníkům tzn tragedservisu na CSA záleželo tak už je dávno pozvednou…Šimánek si je drží jen kvůli nějakých politických hrátek, Buresovi a Zemanovi by se před volbami zrovna moc nehodilo kdyby ČSA kompletně ukončily provoz ale to držení v agónii je o ničem

RHood

Pokud je to jedna z posledních možností jak neskončit v propadlišti dějin a vytvořit si základ pro budoucnost a schopnost splácet své závazky, tak je to správné řešení. Emisní povolenky se nakupují a prodávají, není to nic neobvyklé.

Anonymus

Ale ČSA je má zadarmo!!!

RHood

No a co. Můžeme to tedy považovat za určitou formu, podpory ČSA ze strany státu. Nikdo z příslušného ministerstva přece nevznesl požadavek (zákonný), že povolenky nejsou prodejné. Tak jak jsem napsal, trh s povolenkami byl a bude. A musíme doufat a modlit se, aby zísakné prostředky, byly využity správně, ve prospěch ČSA a rovněž klientů.

Anonymus

Pokud forma, pak ať majitelé Smartwlings neříkají, že stát jim nic nedává k záchraně. Není to očividně pravda!

Petr

Luftjarda na hrad 🙈

Ala

ČSA na další období dostanou emisních povolenek jen naprosté minimum, protože vlastní jen jedno letadlo a prakticky nelétají, takže příští rok už nebudou mít co prodávat.

Miloš

Ze zpráv o ČSA jsem zmatený. Vlastní ji :https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=689819&typ=PLATNY, ale akcie odkoupila na popud JUDr. Šimáněho jejo firma. Nevím, proč odkoupil akcie, ale firmě nepomůže. Dále nevím, jak je možné se zbavit výrobních prostředků a zbohatnout. Jak to tak vypadá tak nejlépe se ČSA bude mít, když nebude vlastnit žádný letoun. Pak třeba požádá o dotaci.

Y.K.

Jestli kdokoliv odkoupí akcie, tak se tím jen změní osoba vlastníka, což může být taktizování v tom kdo si připíše ztráty, ale na podstatě problému ČSA to nic nemění

Jirka

Jak z výpisu z OR zjistíte kdo vlastní akcie? Nebo proč je tu ten link?

Anonymus

Věci, které vůbec nesouvisí s letectvím, drží ztrátový podnik při životě. Do toho šílené zákulisní bitvy…. Člověk by si myslel, že je to vše jen o dopravě, o firmě umět provozovat lety a prodávat letenky, ale ne, je to vlastně o úplně něčem jiném. Smutný.

Jája

ČSA rozprodávají svá poslední aktiva, která jim zbyla. Po prodeji Carga, Cateringu, všech vlastněných nemovitostí a provozů ještě zbývají jakési virtuální papírky za nevypuštěné škodliviny. Nějak mi ale z toho hodnocení insolvenčního správce uniká jakým způsobem by měly ČSA při tomto hospodaření vlastně splácet své akumulované dluhy.

Anonymus

Vždyť píšu, že to není rozhodně o prodeji letenek a provozu. Hraje se velká zákulisní hra. Rozhodně není v plánu vracet peníze cestujícím, ti nedostanou ani korunu

Jana

Muzete alespon naznacit jaka zakulisni hra se hraje? Predem dekuji

Anonymus

Stačí sledovat media. 🙂

Jana

A mohl byste poslat treba odkaz na nejaky clanek kde se o te velke zakulisni hre pise? Predem dekuji

Anonymus

Šimáně na hradě, Tvrdík a jeho Číňané, Vik na párty s politickými lobisty, bože vy to nevidíte? Tak to jste naivní.

Anonymus

… v době covidu se otevřou hobby Markéty patřící Šimáněmu. Celý prodej ČSA ke Smartům… Teď asi i výměna ředitele Letiště Praha… To nejsou náhody.

Petr

Většinou, když někomu končí smlouva, tak se dělá ve státním podniku výběrové řízení na další období. Nedělejte z výměny ředitele LKPR politikum.

Myšpul

Neví někdo, co je teď s OK-REQ, naposledy letěl 9.8.

Neznámý

Kde jsi tohle našel?

Martin Csabo

Flightradar, planesspoters, existuje i více těhlech stranek ale tyto dvě používám nejradší

Jirka

To letadlo potřebuje větší plánovanou opravu. Na tu nejsou peníze. Proto se létá s pronajatým A320.

David Tomáško

Taky by mě zajímalo co s ní je

Honza

Také jsem koukal..zbytek létá SW s 738

Tomáš Lehovec

Co mi říkal kamarád tak prý je dočasně grounded, ale nevidíme to slibně. :/

Anonymus

Podle mě dolétalo, nebude letos v provozu znovu.

Jája

Zdroj informace?

Lol Phirae

Prázdná kasa s.r.o.

Pepa

Je v HF na vymene podvozku

Honza

Co je HF?

Roman

Hangár F

African

HF – HUMAN FACTORS – HANGAR F ?