Cityjet Desiro ML číslo 200. ÖBB převzaly poslední jednotku od Siemensu pro příměstskou dopravu

Poslední vyrobený Cityjet Siemens Desiro ML. Foto: ÖBB/Marek KnoppPoslední vyrobený Cityjet Siemens Desiro ML. Foto: ÖBB/Marek Knopp

Rakouské dráhy díky nákupu 200 jednotek výrazně modernizovaly flotilu pro příměstskou dopravu.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav K

Nedávno jsem měl možnost se tím svézt z letiště do centra. Kolega co jel se mnou a je zvyklý jezdit vlakem v ČR se mě ptal, jestli je tohle normální, že takhle pohodlně se nepřepraví nikde v ČR natož třeba na trase Říčany- Praha, což je pro mě i pro něj jako pro laiky ekvivalent naší cesty Vídní. To, že jsme pak po 3 minutách chůze přestoupili na metro, které nás zavezlo do P+R garáží, kde jsme mohli pohodlně pokračovat vozem až k českým hranicím (dál už to bylo chvílemi utrpení), je taky nezvyk. Stejně jako cesta z letiště v… Číst vice »

Majkl

Je škoda, že se takhle pěkný vozidla neobjeví i u nás. Škodovku mám rád, ale panteří rodinka je z pohledu jízdních vlastností, pohodlí a vzhledu interiéru o pár států na východ/tříd níž.

Šašek

Pěkné vlaky a další zkvalitnění železniční dopravy v Rakousku.

Jarda 2

V Německu zbankrotovalo ABELIO – významný soukromý provozovatel příměstské dopravy…
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/abellio-zjezdza-z-niemieckich-torow-kontrakty-wracaja-do-db-106017.html

Gwann

abelio…není to dcera nizozemských drah?

Karl vB.
TPal.

Poslední soupravy? Vždyť mám za to, že objednávka na Talenty, které měly brázdit původně Korutany a Tyrolsko, byla zrušena a místo nich přijdou Desira. Nebo se pletu? 🙂

Mates

Posledné z prvej 200 kusovej zmluvy.

TPal.

Ten nadpis mi zněl, jako by to mělo být poslední Desiro. Ale asi máš pravdu.

David Miller

Jednotky řady 4020 budou vyřazeny všechny nebo ještě někde zůstávají?

Doktor Trychtýř

Sporadicky se dají vidět, ale počítá se s nimi do budoucna už jen na zálohy

yaakov666

Tak zrovna dnes jsem jednou z nich jel na S4.

Martin Hanzal

Na S45 je občas vidím. A ještě radši je vidím, když se vracím z vandru a můžu do nich sednout cestou domů, protože jsou neskutečně měkké a příjemné. Ale co naplat, už mají odžito…

Jarda 2

I africký Senegal nakupuje nové vlaky pro okolí Dakaru
https://www.railwaygazette.com/passenger/president-opens-dakar-ter-at-last/60621.article

Daniel Jablonecký

Jak to souvisí s Rakouskem a ÖBB?

MaT

Tak s Rakouskem asi nijak, ale třeba to psal nějaký obyvatel ČR a měl pocit, že Regionovy a Elefanty už by také zasloužily vystřídat… 🙂

Cestujici

A jsou na S-bahnu v okolí Vídně porad tak „oblibene“, že cestující preferuji staré soupravy? Hlavně z důvody počtu dveří, preplnosti souprav a výměny cestujících v zastávkách.

Doktor Trychtýř

Jo, opravdu jsem byl štěstím bez sebe když jsem musel do 4020 cpát kolo nebo kočárek

Jedine vlaky

CityJety jsou skvělé, pohodlné, pěkné, spolehlivé a velmi moderní jednotky. Každá jízda s nimi je naprosto skvělá a jsou to perfektní jednotky na příměstskou dopravu, a ani na těch pár dálkových linkách nijak nevadí. Je to úžasné, že ÖBB šlo cestou nákupem právě těchto jednotek.

malej-jarda

Už jezdí i do Břeclavi.

Jedine vlaky

Opravdu? Na některých vlacích místo dvoupatrových Wieslů? Nebo?

M@trixX

Nie, ale existuje niekolko suprav Wieslov prerobenych do cityjet designu, tie do Breclavi nepravidelne jazdia.

Jenda-71

Ne

malej-jarda

Už jsem ho tam viděl, bohužel si nevzpomenu, který den to přesně bylo (asi v týdnu před Vánoci). Ale mohlo to bylo jen mimořádně.Linka Břeclav – Payerbach-Reichenau
Do Laa už jezdí několik roků.

Doktor Trychtýř

Břeclav – Payerbach/Reichenau přes Wiener Neustadt naplní pětivozový patrový Wiesel

Gwann

škoda…že chybi mosty…mohl by teoreticky jet až do Hrusovan

Honza

„Z celkem 200 jednotek je celkem 70 ve verzi pro 254 sedících cestujících a 170 pro provoz ve vídeňském S-Bahnu pro 224 sedících cestujících.“
To je takový matematický oříšek 🙂

bakiy

Buď to v článku opravili nebo někdo neumí číst, ale já tam vidím 70/130. A pro jistotu jsem to ještě překontroloval…

Honza

Ano, dodatečně opravili. (Kamarádi Ctrl+C a Ctrl+V obvykle problém se čtením nemají 🙂

Jarda 2

Jako běžný uživatel vlakové dopravy v tom nevidim žádný (zásadní) rozdíl oproti RegioPanterum
– jel jsem opakovaně oběma stroji
– zvenku vypadá nepatrně širší a bude i poměrně těžší než náš Panter

Honza Plomer

Je lehčí,

Džaro

Panter je hlučnější, míň pohodlný a víc poruchový. Doufejme, že Pantery druhé a třetí generace tyhle chyby už nemají, protože při jízdě ve 160 km/h mám v Panteru občas pocit, že vlak vypadne z kolejí

Jarda 2

DŽARO _ Já srovnávám nový CityJety a nový plzeňský RegioPantery na trase Horažďovice – Plzeň – Beroun co jsou na kolejích teď od prosince. Ale ty tu křičíš a srovnáváš skoro 10 let starý Pantery 1, generace… Ale hlavně že sis veřejně kopnul do Panterů a celý Škodovky… Bože…

Gwann

no a já srovnávám rychlíkove pantery s čímkoliv. ano, vozy jako B249 a Bee272 vyjdou hůř…ale to je tak asi vše. uvnitř to odporné bzuci a dost hnusně poskakuje po trati.

PS: tyhle cityjety se taky už nějaký rok dělají…takže srovnání není mimo.

Karl vB.

Z textu:
„První jednotky se na rakouských kolejích objevily v roce 2015, dosud najely dohromady již 114 milionů kilometrů.“

Potulný wechtr

Siemens Desiro ML jezdí v provozu od roku 2008.
Škoda Regiopanter od roku 2012.

jarda V.

musím přiznat že cestou z Vídně přes Velenice do Budějek člověk přesně pozná kdy se octne na domácím území, jednak musí vylézt z CityJeta a nastoupit do Pantera a za druhé se poklidná jízda stane poměrně zábavná poskakovaná, jen nevím zda je to jen infrastrkturou nebo i soupravou, ale je to šok.

Twix

Je řešení interiéru zásadní rozdíl? Cityjet je výrazně útulnější, ve dvojce mají sedačky koženkové opěrky, osvětlení je decentní nepřímé. Regiopanter má bílý nemocniční interiér, více schodů, police jak regály ve skladu… ale díky bohu aspoň za ně.

Tom Matoo

Interier je hlavne na objednateli.

Doktor Trychtýř

Desiro ML ÖBB má 2.6 Mw při pohonu Bo’Bo’+2’2’+Bo’Bo’ a 145 tunách. Panter má 2 Mw při Bo’2’+Bo’2’+2’Bo a 150 tunách.

Doktor Trychtýř

Randál co dělá Panter je poněkud těžké nevnímat

Rajch Majch

Tak asi takhle by se mělo nakupovat ..líbí se mi jak to dělá Rakušák – x desítek taurusů, x desítek railjetů, x stovek cityjetů, x desítek nighjetů ..

Pak to je vidět VŠUDE !

Miluji cestování s OBB 🙂

Petr

Pravda, jaký je to obrovský rozdíl, oproti rozvrzaným Panterům.

Avlaky

Bohužel u nás to je 10interjetu , 20 railjetu 2.0, 7 railjetu 1.0, 7 pendolin, 31 regiosharku ….

Dušan

..aneb můj známý strojvedoucí tomu říká VETEŠNICTVÍ…

Jiří Kocurek

A k tomu 50+60 Regiopanterů pro ČD a 37 pro JMK.

Rajch Majch

Pořád je to málo, proč stále na kolejích vidíme šroty typu 754, 242, 151 ? Vše již dávno mělo být nahrazeno jednotkami – kdyby Railjetů nebylo 7, ale 70 tak je úroveň cestování úplně jiná ..jeden vlak, jedna kategorie v kterékoliv části ČR tak jak to má rakušák ..

Jiří Kocurek

Za tyhle stroje se dají přivěsit normální vozy. Zato za takovou 560 nebo 460 leda tak 010 nebo tak něco.
Ke 151 mám jedinou výhradu: Odporová regulace je v 21. století už poněkud zastaralá.

Miroslav Zikmund

Nicméně z hlediska energetické spotřeby na projíždějícím vlaku úspornější „peršinkova trakce“ …
A pokud strojvedoucí umí a je na to školen, tak dokáže poruchu „zlobivé“ lokomotivy odstranit a dojet, zatímco na peršinkově trakci může akorát – pokud nemá zaplombovánu regulátorovou skříň akorát vyměnit pojistku, pokud ví – je proškolen – kterou ….
Jinak se musí spolehnout na to, že lokomotiva má kupli a hák a mohou ho odtáhnout ….

tarten

Inu, máme tu v Evropě takový trend, že by mašiny (i auta) měly být natolik spolehlivé, aby toho obvykle o moc víc nemuselo být potřeba. A ne aby každý mašinfíra žabotlamu potřeboval školení na to, jak efektivně hasit co se rádo vzněcuje…

Ondra Burgr

Zastaralá, ale krásná. V jednoduchosti je síla. Akorát ten komfort chybí, to je fakt, ale která lokomotiva dneska umí jet 160 km/h 150 A ???

tarten

Odporová regulace definitivně zastará s přechodem na střídavinu. Do té doby se dá dobře tolerovat jako nutná daň za socialistické hospodaření. Nejsou peníze na to, aby se jeho technika vyměňovala rychleji než je přirozená generační obměna. I když ta „generace“ je někdy dost dlouhá 😀

bakiy

Na výše vyjmenovaných šrotech je špatné akorát to, že tahají vozy řady B (a podobné). A jsou i výkony, kde třeba řada 754 tahá vozy Bmz a podobné. Opravdu jako cestující poznáš rozdíl, že tě táhne řada 242 a ne třeba 362?

kdyby Railjetů nebylo 7, ale 70 tak je úroveň cestování úplně jiná
To určitě, ale taky by bylo trochu jiné jízdné, nemyslíš?

P.S.: Taky jsme měli turnusový výkon, kdy řada 380 táhla soupravu 3xB+BDs+A…

Jiří 3

Takový výkon tuším že v minulosti byl vlak z Hodonína do Brna, či Ex z Břeclavi do Bohumína

Alibaba

Já poznám rozdíl mezi 242 a 362 podle typických zvuků. Mám radši přepínání odboček. 🙂

Gwann

a vy jezdíte na mašině?

tarten

Víme, kdo hodil vidle do nákupu dalších Railjetů k těm původním sedmi a proč toho tahdy nešlo koupit ještě víc. Tohle bych ČD za vinu rozhodně nedával, naopak.

Jarda 2

A k tomu 66 (do 2023) plus 33 (2024-26) RegioSharků nové generace
a dalších 182 wagonů InterJet v/od 2023

tarten

A ovšem také 82 ešusů, u kterých se počítá s náhradou sérií 100+. Velké série jsou vhodné, když je vozidlo dobré. Jinak to dopadne tak, že máme třeba 210+26 Regionov.

Miroslav Zikmund

ÖBB neměly na pozici generálního ředitele Žaludu … a podobné škůdce ….

Tomariero

Zrovna Žaluda byl jeden z nejlepších ředitelů co kdy ČD měli, za to jeho nástupce zatrhl nákup dalších Railjetů (mohla být Ex3 kompletně v Railjetech)

Rajch Majch

Žaluda byl TOP manažer, dokázal s ČD pohnout, jen škoda, že nevydržel déle ..

VTT

No, nedivil bych se, kdyby pro některé zaměstnance ČD byl Žaluda zloduch právě proto, že chtěl s něčím pohnout (neříkám, že k takovým patří i pan Zikmund). Na rozdíl od jiných generálních, co ten smrádek, ale teploučko chtěli zakonzervovat na co nejdéle.

Axel

Ředitelstvo ČD je relativně nevýznamné ohledně hlavního problému ČD = nezájem cestujících… S tím můžou efektivně pohnout leda řadoví pasažerští nádražáci (z Prahy to nejde zlepšit), ideálně když budou spolumajitelé ČD.

tarten

Zájem cestujících je nadprůměrný.

bakiy

Čím Žaluda zaškodil? Tím, že koupil sedm Railjetů? A chtěl jich koupit dalších 15? To je opravdu na ukamenování!

Gwann

horší byl nástupce zaludy. jakkoliv i zaluda pokračoval v praxi bagrovani škodovce…

johnny cash

Ano, velký škůdce. Protože on a jeho team nezrušil objednávku na 380, neobjednal cokoliv jiného než Regiopanter a neobjednal Taurus a Railjet v počtu dostatečném.

Axel

Jde-li o vztah ČD a Škoda… Tak ono by dávalo větší smysl soutěžit u dalších sériích resp. objednat větší sérii CityElefant a RegioNova, pokud by částka kleslala s rostoucí velikostí objednávky..

Mě připadá ta částka za RegioNova dost vysoká zvláště když částka stoupala u daších sérií (obvykle u dalších sérií částka neroste neboť vývojové náklady už jsou rozpuštěny v prvních sériích), ale to asi bylo způsobeno rozkouskováním do spousty menších objednávek.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/invaze-hlucnych-regionov-na-koleje-konci.A121212_204704_eko-doprava_neh

RegioNovy jsou z 2005, zatímco Škodovka koupila jejichz výrobce v 2008

Petr

Achjo.. co pamatuji, tak Žaluda byl náš nejlepší generální ředitel. Za něj se konečně něco pohlo k lepšímu. Teď to vypadá, že další takový bude Bednárik.
A ne nejsem nějaký jejich blízký kámoš z gř, ale fíra a přesto si to myslím.

Ketchup1970

Když vymete někdo ten augijášův chlív bude to hrdina přímo Herkulova formátu . ČD jsou jenom obrazem reality ve státě .