ÖBB kompletně vyčerpají smlouvu na cityjety, umožní i přeměnu na hybridy

Příměstská jednotka ÖBB Cityjet. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPříměstská jednotka ÖBB Cityjet. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se rozhodly využít opci na posledních jedenáct jednotek Siemens Desiro ML. Naplno tak využijí kontrakt na

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se rozhodly využít opci na posledních jedenáct jednotek Siemens Desiro ML. Naplno tak využijí kontrakt na 200 elektrických jednotek, kterou s výrobce uzavřely v roce 2010.

Poslední objednávku oznámil Siemens v tiskové zprávě. Jednotky v Rakousku jezdí od roku 2015, zejména po tratích na východě země a pro linky S-Bahnu ve Vídni. Kompletně má být celá zakázka dokončena v roce 2021.

Nové jednotky, vybavené například wi-fi či zásuvkami, se vyrábí v německém Krefeldu a v zázemí ÖBB v Jedlersdorfu. ÖBB označují jednotky jako Cityjet.

Každá jednotka je dlouhá 75 metrů, umožňuje rychlost na 160 kilometrů v hodině. Podobně jako u poslední objednávky na 24 jednotek bude i těchto 11 jednotek připraveno na osazení bateriemi, které umožní jízdu i mimo trolejové vedení. Šlo by tak o hybridní vlak.

 

Tagy hybridní vlak ÖBB siemens Siemens Desiro ML Cityjet
28 komentářů