ÖBB modernizují starší „patra“ na úroveň Cityjet, objeví se i v Česku

Dvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen: ÖBB/SteinbergerDvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen: ÖBB/Steinberger

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pustily do velké modernizace regionálního vozového parku pro Dolní Rakousy, odkud některé spoje zajíždějí i

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se pustily do velké modernizace regionálního vozového parku pro Dolní Rakousy, odkud některé spoje zajíždějí i na Moravu (Břeclav, Znojmo) a do Čech (České Velenice). Celkem chtějí povýšit sto starších dvoupodlažních souprav z poloviny 90. let na úroveň Cityjet.

Vlaky nazývané DOSTO (Doppelstockwagen) projdou redesignem i technickým vylepšením. Budou vybaveny například wifi, zásuvkami, novými záchody a kamerovým systémem. Interiér projde kompletní přeměnou, v horním patře řídícího vozu bude zřízena klidová zóna. Obnovou projdou například i okenní rámy a podvozky.

Dvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen:  ÖBB/SteinbergerDvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen:  ÖBB/SteinbergerDvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen: ÖBB/SteinbergerDvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen: ÖBB/SteinbergerDvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen: ÖBB/SteinbergerDvoupodlažní jednotka (DOSTO) ÖBB po modernizaci. Pramen: ÖBB/Steinberger

ÖBB první jednotku v novém designu představily ve Vídni a od nového jízdního řádu ji nasazují na trať z Vídně (Franz-Josefs-Bahnhof) do Českých Velenic. Letos by mělo přibýt dalších 19 souprav, celá modernizační akce se má završit v roce 2023.

„Díky tomu můžeme nabídnout našim cestujícím další špičkový produkt v místní dopravě. Součást modernizace budou také velké informační displeje nebo energeticky úsporné LED osvětlení,“ doplnil regionální ředitel ÖBB-Personenverkehr Michael Elsner.

Tagy ÖBB
30 komentářů