LOT 3a leaderboard

ÖBB v pondělí poprvé sveze cestující vlakem na baterie, na jedno dobití má ujet 80 km

Elektrická jednotka Siemens Desiro ML eco s bateriemi, které umožní provoz mimo elektrizované úseky. Foto: ÖBBElektrická jednotka Siemens Desiro ML eco s bateriemi, které umožní provoz mimo elektrizované úseky. Foto: ÖBB

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) od zítřka začnou s testovacím provozem prototypu hybridních vlaků, které umí jet na elektřinu i mimo

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) od zítřka začnou s testovacím provozem prototypu hybridních vlaků, které umí jet na elektřinu i mimo elektrizované úseky.

Do ostrého provozu nasadí elektrické jednotky Siemens Desiro ML CityJet eco. Jde o elektrické jednotky s přidanou baterií, která umožní provoz mimo elektrizované úseky. ÖBB od pondělí nasadí jednotku na trať Kamptalbahn ze St. Pölten do Hornu, později přibudou další tratě v Dolním Rakousku.

https://www.facebook.com/unsereOEBB/videos/377228329877436/

Testovací provoz třívozové jednotky má ukázat, zda je vlak i s cestujícími schopen jezdit na baterii mimo troleje. Siemens umístil systém baterií o kapacitě 500 kWh na střechu jednotky, jsou nabíjeny během provozu pod trolejemi. Používá technologii založenou na lithio-titanových bateriích (LTO), ta má umožnit rychlé dobíjení. Zatímco při jízdě na elektrizované trati jednotky jezdí 140 km/h, na úsecích bez trolejí pojedou maximálně rychlostí 120 km/h. Siemens předpokládá, že vlaky zvládnou na jedno dobití ujet zhruba 80 kilometrů.

Systém hybridních vlaků by měl umožnit vznik nových přímých spojení, současně by mohl vést k tomu, že některé tratě nebudou muset být elektrizovány. Detailnější technické informace o jednotce jsou na stránkách ÖBB. Dopravce letos v létě současně oznámila plán otestovat také vlaky na vodík.

O podobném modelu provozu přemýšlí i České dráhy, které oznámily plán na testování hybridního RegioPanteru. Zatím zůstalo jen u plánu.

Tagy hybridní vlak ÖBB siemens Siemens Desiro ML Cityjet Top
131 komentářů