České dráhy vyhrály spor se Stadlerem. Výrobce musí za vady RegioSpiderů zaplatit 54 milionů korun
Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Vesec u Liberce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Konstrukční vady se týkaly například převodovek nebo opotřebení brzdových kotoučů a obložení.
No jo, Stadler holt není těžká váha jako Škodivka – té za chyby platí zákazník…
Pohledem do čísel Škoda Transportation se jeví, že dochází k proplacení garančních závazků od firmy Škoda Transportation pro (některé) její zákazníky ….
Odhaduji, že šlo o tyto částky:
něco přes 300 miliionů (v 2019)
necelých 300 milionů (v 2020)
Mně by zajímalo, jak se mohlo stát, že konstrukční vady reklamuje až ČD prakticky při doběhu výroby této řady. Čekal bych nějaké dětské nemoci u první série. Je ta česká verze tak odlišná od jiných, nebo tam na to hodili boba (jak zákazníci, tak Stadler)?
Jakém doběhu? Výroba ukončena 2013, jak u nás fungují soudy…jsou zavalené a nestíhají a taky jim to trvá.
No ale od roku 1996 : – D
Myšleno tak, že vozy pro ČD byly zřejmě poslední vyrobené z celé historie této řady. Tj. že je divné, že od roku 1996 se nevychytaly konstrukční vady. Výkolejka pochopil(a) správně.
A taky se dost sypaly úžasné rumunské Iveco motory v těchto motoracich.
DOTAZ na redakci: Vyjádřila se firma ČD jestli si vzala ponaučení, z oněch sporů o spolehlivost Stadlerů od roku 2015? Že švýcarská kvalita není vždy tak úplně špičková a prodražuje se na servisu? … Neboť víme, že po této zkušenosti se Stadler si firma ČD objednala resp. předjednala nákup techniky za spoustu miliard… jen co se týče pasažérských vagonků bez motoru (Railjety, InterJety,…) či s motorem (Pantery, Link II), tak jde o zhruba 45 miliard Kč, což zhruba odpovídá celková tržbě z jízdného firmy ČD od cestujících v ČR za 9 let. Opakuji za 9 let…. Protože mě zaráží jak… Číst vice »
Vyjadřování mateřské školky
Pane Axeli, vase zdrobnovani má kořeny někde v nějakém traumatu v dětství ? Českè dráhy provozují dopravu s vagóny , vagonky provozují v Království železnic na Smíchově.
České dráhy neprovozují. Neboť si dokážou vydělat na svůj pasažerský provoz v ČR jen z jedné čtvrtiny. Tj. České dráhy „žebrají“ zbývající 3/4 potřebných peněz na výplaty, elektriku, faktury, odpisy, úroky…, aby ČD mohli provozovat. Zdůrazním – ČD „žebrají“ z kapes nás všech. Popravdě mě udivuje ta nenávist vůči těm, kdo to „nádražákům“ platí, pokud ti sponzoři nádražáků „neskáčou, tak jak nádražáci pískají“… Přece platí Baťova zkušenost: „náš zákazník, náš pán… Tj. jestli SOLVENTNÍ zákazník říká že hledá ten svůj vagonek, kam má jízdenku, tak proč ne? Jestli nádražáci potřebují vagonky rozlišovat na vozy, velkoprostory, elektrické či motorové jednotky, pantografy,… Číst vice »
nicméně vyjádřil jste se k mé první části otázky docela trefně . A výstižně. Doplňující dotaz, vynadal vám jako dítěti nádražák, nebo někdo v modrém rozkopal bábovičku na pískovišti? JInak si to nemohu vysvětlit. V podstatě jste na tom podobně. Dotace a vůbec finanční toky jsou v celém světě nějakým způsobem křiveny a narovnávány. Od jablek z Polska přes řepku až po ceny solární lektřiny. A vy tady takhle? SNCF, DB OBB všechny jsou nějak sponzorovány státem.
Ne, neskáču do stropu.. usmívám se.
Který obor obživy, závislý na spokojenosti zákazníků, si musí vyžebrat 75% svých nákladů od svých NEZÁKAZNÍKŮ? Neboť od svých zákazníků utrží do své kasy jen 25%? A tahle ekonomická mizérie je mj. kvůli tomu, že svoji nabídku dokáže prodat jen z cca 30%? Tj. zbytek nabízeného zůstane neprodán (=něco jako kdyby se prodalo jen 30% rohlíků, takže zbývajících 70% rohlíků se musí vyhodit. každý den, celý rok. a několik roků po sobě. Prosím, fakt příklad jiného oboru určeného pro zákazníky, který prodá jen 30% své nabídky a na své náklady utrží od svých zákazníků jen 25%… zbývajících 75% dosud se… Číst vice »
Ovšem zákazníky osobních dopravců na železnici, silnici a MHD jsou nejen cestující, ale i ti objednavatelé /města, kraje, stát), kteří z nějakého důvodu – kapacita silnic, sociální důvody, environmentální (veřejný zájem)- požadují a nakupují pro obyvatelstvo tuto službu. Všude na světě platí, že metro je drahé investičně a provozně, ale je to jediný způsob, jak přepravit obrovské množství lidí ve velkých městech. Takže ho municipality „dotují“, z peněz co vyberou na daních. Transfer od bohatších k chudším, chudší by to v jízdném neuplatili, ale je zde zájem je také přepravovat.
Vemte si ty lidi před 10 lety, jejichž oborem obživy bylo montovat solární elektrárny… „Mávnutím kouzelného proutku“ = škrtnutím provozních dotací pro vlastníky solárních elektráren, si 95% těchto projektantů/montéřů muselo najít zcela jiný způsob obživy. A k tomuto prudkému efektu se schyluje řekněme za 5 či 7 let, protože se stalo něco, co dřív nebylo: a) CESTUJÍCÍ SE STÁTNÍ SLEVOU VYHNALI NĚKTERÉ PLNĚ PLATÍCÍ CESTUJÍCÍ sleva z jízdného „vyhnala“ z některých vlaků dřívější cestující (kteří neměli slevu z jízdného) … za rok 2019 šlo o 2,329 mld pro jednoho dopravce, tj. ze státní kasy touto formou získal 11% svých výnos… Číst vice »
A co třeba silniční doprava?
Nerozumím jak souvisí že 70% prázdných sedaček se silniční dopravou.
To, že nádražáci neumí prodat svoji odpovědnou, poctivou, odbornou, leckdy namáhavou práci, za to může někdo jiný? Např. mimozemšťané?
Nebo by šlo třebas něco zlepšit. Např. „nejnovější“ aktualita, z léta 2019, působí nyní v roce 2021, jako parodie na lákání cestujících.
https://www.cd.cz/jihomoravsky-kraj/aktuality/default.htm
A přitom řešení je taaaak jednoduché …. stačí řadit polovinu vagonu a hned máme obsazenost 60% a ještě se ušetří náklady : – D
No nejsem já geniální? : – D
Mezinárodní rychlík složenej z 010 🙂
Pokud by to kapacitně stačilo tak by proti tomu nemohl mít nic ani pan Axel. Nic jednoduššího a levnějšího už se snad ani nedá tahat :- D
Jedině nechat na každý zastávce jeden vagon a připojovat ho až po naplnění 🙂 .
Tak teď vidím, že jsem se přechválil! Vy jste ještě geniálnější : – D
Stačí si ráno stoupnout na východě Brna na Gajdošku – aby bylo vidět jak na Ostravskou, tak na projíždějící vagonky od Slatiny
https://mapy.cz/s/horegahehu
A co tak mrknout na ty proudy autíček stojících/popojíždějících na Ostravské…
A uvědomit si, že lidi v těchto autíčkách mají/budou mít problém jak zaparkovat… A ejhle když se člověk podívá na projíždějící vagonky…. tak jestli pak není něco ty autíčkáře tak STRAŠNĚ odrazuje, aby z autíček přesedli do vagonků???
Copak to asi je?
A to je ještě možnost jak naplnit 810, že by se od tama vyházely lavice nebo někde ty sedačky a nechalo se jich tam třeba jen 20 a tím by klesla hmotnost vozidla, takže by se ušetřilo za naftu a poplatek za dopravní cestu a ještě by se zvedla kapacita. Nemluvě o tom, že přestavit takový přípojný vůz 010 na přepravu aut by asi taky nebyl problém, vždyť na kola už to přestavené někde mají a tohle bude podobně složité.
Evidentně asi mají kde zaparkovat, Nebo jezdí celej den dokola ?
Anebo ty autíčkáře, tak strašně odrazuje ta strašidelná pověst nádražáků… která je oprávněná je z části. Samotná podstata nádražácké služby bývá více či méně good.
Akorát to neumí prodat.
Např. aby nevyužité vagonky typu 854 pendlovaly meziVeselí n.. Moravou do Brno-Źidenice nebo ze Slavkovem do Brno-Židenice… Samozřejmostí by měla být a) výborná, vtipná reklama pro autíčkáře
b) orchidej (či jiná 3,14čovinka) na čisté, opakuji ĆISTÉ toaletě
c) aby tyhle nové vagonkové vláčky vymýšleli lidi, kteří MAJÍ prospěch z nových zákazníků jiný slovy… aby se nadstandartní ochota vůči SOLVENTNÍM cestujícím, projevila v peněžence těch konkrétních lidí, kteří nadstandartně poskytují službu cestujícím.
Hm, a jak by se to solventní mělo projevit v JMK, kde je jednotné jízdné a ČD mají brutto smlouvu ? Dýškem ? A pro solventní zákazních chtít 854, který nechcou kraje ani zadarmo a i ČD už zvažují likvidaci, tak to by asi nebyla výhra. Do toho by většina nevlezla, ani kdyb jim to přistavili až před dům a ne někde na nádraží.
Možná jste si nevšiml, že rychlíků, EC a IC které taktéž jezdí přes JMK…. A zejména – zhruba v 2023 by měla skončit nynější JEDNA smlouva Jihomoravského kraje s firmou ČD na osobní a spěšné vláčky…. Evidentní je, že Jihomoravský kraj od 2024 nechce JEDNU smlouvu. Nýbrž JMK bude chtít nejlepší nabídku dopravce pro tu či onu konkrétní linku… Myslíte, že z Prahy lze vymyslet to nejlepší řešení? Nebo by bylo lepší, aby do nabídky pro Jihomoravský kraj mluvili taky ŘADOVÍ nádražáci, kteří žijí u té konkrétní linky, znají cestující, kteří jezdí vláčkem, autobuskem či autíčkem… Jinými slovy – v… Číst vice »
Oni jezdí celý den dokola a pak odpoledne zase uměle vytvoří odpolední špičku čímž vytvářejí dojem že je lepší jet vlakem než autem a přispívají tak železniční dopravě k velmi slušné obsazenosti 30%.
Já bych ze začátku navrhoval odpojit jen poslední vagón, pak by se vidělo…
“ Neboť si dokážou vydělat na svůj pasažerský provoz v ČR jen z jedné čtvrtiny. “
Ale ty peníze od krajů,MD, jsou také normální výdělek.Bez těchto peněz by nejezdily ČD na regionálních vlacích a rychlících,nejezdilo by metro,tramvaje,městské,linkové autobusy atd…
Jste žák základní školy, nebo v horším případě autista, který si vyguglí nějaká data,ale vůbec nechápe souvislosti ?
Přesně o tom mluvím – bez dostatku spokojených zákazníků (cestujících) nebudou. Tak proč zdejší diskuze z 99% absentují o cestujících. Co se povedlo. Co funguje kde v jednotlých regionech atd. Na pičovinky jestli lokotka x se startuje líp než lokotka y, samozřejmě je také důležité diskutovat. Ale celá, opakuji celá pasažérská nádražácká skupina by PRIMÁRNĚ měla řešit jak uspokojit současné cestující. A jak sehnat další SOLVETNÍ cestující. Nic z tématu o potřebách/shánění cestujících jsem nezaznamenal od lidí, kteří „skáčou do stropu“, když si přečtou slovo „vagonek“. Když se výrazně zvýší zájem cestujících, tak zástupci veřejnosti (politici) ponechají +- dotace. Pokud… Číst vice »
Až na to, že většina smluv ČD (a ostatních železničních dopravců) s kraji je dnes nastavena tak, že veškeré příjmy z jízdného jdou krajům, nikoliv dopravcům. Tudíž dopravcům je jedno kolik lidí těmi jejich regionálními vlaky jezdí. Oni dostanou vždy stejně. Záležet by na tom mělo krajům. Naopak v dálkové dopravě jdou příjmy z jízdného dopravcům a tam tedy dopravce musí zajímat, kolik cestujících jejich vlaky cestuje a nemám pocit, že by se zrovna ČD nedařilo cestující do jejich dálkových vlaků dostávat. Naopak, myslím, že zrovna ČD jsou v tomto směru poměrně úspěšné, byť třeba RegioJet je ještě o něco… Číst vice »
Zas kecáte. ČD má většinu smluv NETTO, tedy tržby jdou jim. Jinak by asi nedávno neskákaly a nechtěly změnu :
https://www.lidovky.cz/byznys/ceske-drahy-nechteji-nest-riziko-za-objednane-spoje-chteji-aby-ztratu-zaplatil-stat-ci-kraje.A201011_201106_ln-doprava_rkj
Uvádím čísla za rok 2019. Tj. to co popisujete, nemělo žádný vliv v roce 2019.
Nebo se pletu?
P.S. Ale já myslím, že v dopravě jsou ČD asi nejlepší z jiných pasažérských železničářských dopravců…
Blbé je, že to je vítězství „skoro slepého“ mezi úplně slepými. A protože bez vyžebraných 75% peněz, se ČD neuživí, tak je otázkou jestli není lepší podstoupit „léčbu skoro slepých očí“, než se „radovat“ z vítězství nad úplně slepými
… např.. prodat SOLVENTNÍM cestujícím, aspoň část z oněch 70% nevyužitých sedaček.
Jaký podíl české populace je možné označit za „solventní“? Jaký tedy vidíte pro dráhy potenciál k růstu počtu přepravených osob? Děkuji.
viz výše ten příklad, kdy divák u silnice/železnice na východě Brna (na Gajdošce) si může udělat úsudek sám… Primárně mluvím o: a) lidech, kteří SAMI stejnou trasu tam/zpět jezdí autem a kteří si provoz auta platí ze své kapsy (neboť, když člověk jede sám v autě, tak je to opravdu drahá sranda)… A to zejména na lidi, na které dopadá/dopadne zákaz/omezení parkingu ve větších aglomeracích b) o skoro-penzistech… Neboť různá zdravotní omezení pravděpodobně způsobí nutnost POSTUPNĚ změnit dosavadní způsob mobility… Tj. mířit na turistická centra kam jezdí primárně lidi z ČR, např. na Břeclav, aby tito železniční NEZÁKAZNÍCI, „ochutnali“ jak… Číst vice »
Břeclav : – D To je opravdu příklad destinace s nízkou úrovní spojení.
EC od Polska, Railjet, Regiojet, Pantery, Metropolitany … no hrůza!!!
Tam je potřeb zasáhnout a posílat tam něco víc na úrovni : – D
Akorát to by ten autíčkářský „dovolenkář“ byl přilákán na nádraží, aby měl chuť využít vagonky… což není od věci, neboť na dovolené si člověk leckdy může dovolit konzumovat „ohnivou vodu“ a podobné nápoje
… Jinými slovy: nestačí „přesvědčit přesvědčené“
Přesně tak, každý posunovač, každý mechanik, každý strojmist bude mít odborářský úkol bylepit u nich na sídlišti obrázky vlaků a mapu železniční sítě a každý, opakují každý zaměstnanec přivede alespoň 5 nových zákazníků, jinak s nim naše odborová organizace zatočí : – D
Nádraží vedle každého parkoviště! Naše nové heslo. Toho bohdá nebude aby my odboráří nemělu zásluhu na zvýšení příjmů do odborářské pokladny.
Známe příklady z praxe, kdy třebas konkrétní dělník byl spokojenější/víc si vydělal, když svoji práci dokázal „prodat“…. https://zlin.estranky.cz/clanky/batuv-system–batismus-/batovske-formy-organisace-prace-a-odmenovani.html
Však ano. Ráno jsme to probírali na odborové schůzi a ještě dnes vydáme nařízení podle kterého každý od mazače výhybek až po GŘ budou rozdávat lidem letáky a budou dělat osvětu. Patří Vám za to velký dík, že jste mi otevřel oči a já budu moct usínat s pocitem dobře vykonané práce aniž bych se sám unavil přemýšlením : – D
Pan Axel má pravdu. Takoví strojvedoucí mají řekněme průmerné platy, takže bych se je nebál označit za solventní a ti všichni do jednoho vlakem jezdí!
Takže to chce jen více strojvedoucích : – D
Tak u tohoto komentare se kovaný nádražak musí vyvrátit. A to jen i toho čemu porozumí , protože nikdy nepochopily , že doprava je služba a ten obtěžující substrát to platí . U autobusu je soutěž standart , dnes jezdí ten a zítra onen a žádného cestujícího nezajímá s kým jede. Důležitá je cena , dochvilnost , čistota , klima , WiFi , ochota , nízkopodlažnost atd .
Já bych „nádražáky“ nepodceňoval. Vesměs jsou to velice odpovědní, pracovití a dobří lidi. Akorát tu svoji práci neumí prodat cestujícím. Připadá mi, že jsou jak „šípková růženka“ = že žijí ve ZVYKU, že vagonky bývají poloprázdné, zatímco silnice je ucpaná (a to autíčky, ve kterých jede sám, samotinký řidič, což je ekonomicky dost drahá pro řidiče). Tj., až se nádražáci probudí ze zakletí, tak na některých linkách se tržby z jízdného třebas ztrojnásobí…. Jednak přibude cestujících. A taky začnou jezdit lidi, kteří budou schopní a ochotní platit víc peněz za víc služby – viz např. srovnání služeb vs. jízdné ve… Číst vice »
Nákup zboží a služeb není žebrota … V hluboké minulosti – prakticky v celé Evropě – byla v rámci účetnictví železničního podniku osobní doprava „dofinancována“ z tržeb ziskové nákladní dopravy … křížové financování ….
Těmto účetním „trikům“ udělala přítrž EK a donutila evropské dopravce k účetnímu a fyzickému oddělení osobní a nákladní dopravy > vznik množiny Cargo. Následně musí být osobní doprava buď provozována na podnikatelské riziko nebo musí být někým finančně průhledně zaplacena > tedy objednána a zaplacena .. …
Já pouze opravil tvrzení , že hlavní činností pasažérských železničních dopravců (např. GWTR nebo ČD a asi i další) je provozování dopravy. To není pravda
Hlavní činností (části) pasažérských železničních firem je „žebrota“, aby sehnali dost provozních peněz, aby mohli jezdit.
Když je činností dráhy „žebrota“, co je pak činností zdravotnictví, školství, sociálních služeb, armády či církví? Zvládnout pokrýt své náklady alespoň z vámi zmíněnými 25 %?
Ad „církve“ kostelníky, faráře, jeptišky jsem už uvedl … pokud nemají „smůlu“, že na ně dopadá památkářská péče o „skanzen“, tak nepotřebují dotace z kapes nás všech …
Ad) ve zdravotnictví, školství, sociálních službách je využito jen 30% nabízené kapacity služeb? Tj. 70% ordinační doby si zdravotníci „pilují nehty“, pijí kafčo, luští křížovky?
Ad) armáda – platíme si je podobně jako hasiče – co by kdyby… A vesměs armáda „hibernuje“… Nebo snad vidíte, že by 100% armády byla 365 dní prováděla vojenské cvičení nebo přímo ve válce?
Ty velké státní železniční podniky fungovaly jako organizační složky státu, státní organizace, takže osobní doprava byla financovány nejen ze zisku nákladní dopravy, ale i přímou participací státního rozpočtu – stát provozoval a udržoval tratě a nádraží, nakupoval vozidla.
Ono, když stát provozuje služby, tak to nefunguje…. Např. i takový „duševní gigant“ jako šéf KSČ Milouš Jakeš už před listopadem 1989 kritizoval, že např. hospoda je provozována státem a že hospodský je zaměstnanec. Neboť, když je v neděli fotbal, tak hospodský – jako zaměstnanec ve státní hospodě – se hodí marod a jde taky na fotbal… Takže těch několik set diváků na venkovském fotbale si nekoupí párek+pivo… Tj. Milouš Jakeš navrhoval, aby hospody už neprovozoval stát, ale aby v komunistickém Českoslovenku byly privátní hospody, tak aby v hospodách obsluhovali ti lidi, kteří CHTĚJÍ prodávat pivo+utopence. Viz legendární hláška :… Číst vice »
A to jste ten projev jednoho z největších blbů co se kdy narodili objevil až teď?
Miloušuv projev ..to byla hromada nesmyslů..to nemůžete brát vážně.
Soukromé podnikání v oboru služeb vznikalo v Československu už před listopadem 1989. Tuším, že od 1988 bylo v Československu legální, aby např. úklid zajišťoval podnikatel – tj. člověk který nebyl zaměstnance v nějaké socialistickém podniku. Podobně i gastro.
Viz příklad konkrétní legislativy z roku 1988, která toto umožňovala.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1988-1
Před 89 bylo soukromé podnikání ..pokud vím ..autoservisy v Praze ..do 50ks. Některé obory opravdu porovnávat nejde
O aplikaci přístupu „náš zákazník, náš pán“ v pasažérské dopravě viz rozhovor s pamětníkem (nynějším ředitelem JLV) https://zdopravy.cz/rozhovor-svickova-je-slagr-dominantni-polozka-v-prodejich-rika-sef-jidelnich-vozu-36293/
….A to arogantní chování vůči cestujícím je pevně zakořeněno. Viz nenávist některých zdejších diskutérů, když si přečtou slovo „vagonek“… Přece jestli cestující platí, tak je jedno jestli se na nádraží doptává na příslušný vagon nebo vagonek… Prostě ten člověk hledá jak najít tu správnou sedačku, za kterou zaplatil.
Takže ta nenávist některých nádražáků, vůči neobvyklému názvosloví svých zákazníků (cestujících), je opravdu problém. Problém pro nádražáky, kteří se tím připraví o obživu.
Arogantní chování těžko může být v lidech zakořeněno z doby před rokem 89. Naprostá většina z nich jsou mrtví, v důchodu nebo v jiném zaměstnání … takže tady mluvíš o nějaké minoritní skupině a přesto to podle tebe platí obecně.
Ale pobavilo to :- D
Axelíček (jako Smolíček) pacholíček pokročil – už si MYKÁ – (MY) víme.
Já nic tedy nic nevím, mluvte prosím za sebe a mne do ničeho nezatahujte ….
Které z údajů, které jsem uvedl není pravdivý? Konkrétně. A kde konkrétně najdu správné údaje, pokud jsem se snad spletl.
Já vycházel jsem např. z některých Výročních zpráv dopravců
Velmi kreativní je např. výroční zpráva jednoho nepasažérského dopravce, který se rozhodl, že dosavadní roční výše odpisů, tj. rozpočítané kupní ceny lokotek, nákladních vagonků je příliš vysoká. Takže ji snížil = tím zvýšil provozní zisk.
Geniální (ironie)
… Nějak podobně férově postupoval např. Enron, než zkrachoval.
Panáčku Axelíčku, je vás tady škodička!
Založte si vlastní politickou straničku, naberte lidičky, vyhrajte volbičky a pak si vaší osobičku prosaďte na ministertvičko dopravičky a můžete tam začít excelovat…..
Tady totiž očividně bečíte na blbém hrobě.
Spíš bych řekl, že zde je „skladiště šípkových růženek“… , které se děsí, že realita se projeví v jejich životě….
Nepsal bych sem, kdybych nevěřil, že po „probuzení“ přežijí „střet s realitou“, pokud se přestanou bát.
… hrobečku : – D
Jo, v té poslední větě jsem už vypadl z toho nesnesitelného „axelího“ žargonu.
Holt, nikdo není dokonalý….
Jedním z hlavních úkolů účetního je srazit zisk někam k nule, aby se neplatily skoro žádné daně, a zároveň to s odpisama nepřehnat, aby nehrozila nežádoucí ztráta. Účetní odpisy jsou vpodstatě jen čísla mezi účetním a finančákem, s reálným stavem věcí mohou ale nemusí mít mnoho společného.
Takže vagonky za 45 miliard (a další miliardy za lokotky) se nijak neprojeví v hospodaření pasažérské ČD?
Jakože ALSTOM, PESA? SIemens, Škoda,…. to dodají do ČD zdarma, třeba z lásky?
A modernizace existujících vagonků (tzv. „technické zhodnocení) jsou taky grátis?
ROFL.
Je to přesně jak říkáte. Nijak se to v hospodareni CD neprojevi protože dostanou ta vozidla zadarmo. Cekal jsem jestli vam to nekdy dojde a ted konecne to přišlo. Blahopreji.
Dnes není 1. dubna
-:)
Ja jen souhlasil s vasim nazorem tak pokud ten je jen vtip tak to jste mw dostal do pekne slamastiky.
Uryvky z vaseho prispevku:
…“se nijak neprojevi v hospodareni CD“… , …to daji CD zdarma…
To jsou vase slova!
Asi jste přehlédnul, že v dalším řádku je „ROFL“
Asi nevíte o co jde, že?
Takze vy nejste rad ze CD ma tak dobre vztahy s dodavateli a ziska majetek zadarmo? Kolegove z odborove organizace uz pilne pracuji na tom aby zjistili na kterem stavedle se tak nudite ze mate cas pomlouvat vlastní firmu. A az ono zjisti jakou mate dnes smenu tak si tam pro vas dojdou a zodpovite si tyhle protostatni příspěveky pane výhybkáři Axele.
Jo, fakt si neumíte zjistit význam zkratky „ROFL“
Vy se jen snazite plivat na zeleznici protože vite ze nase odborova organizace se vas nezastane az to vase stavedlo zruší a vy si budete hledat jinou práci. To by se nam odborarum nikdy nestalo!
Co přesně je stavědlo?
Kamarádka mě před lety dostala hádankou co to je za profesi „hradlář“ (což byla profese jejího dědečka)
… Já bych si tipnul, že to bude téměř to samé, ne?
Na to se me neptejte, nemam tuseni o cem mluvite. Ja jsem tady pres prepocitavani clenskych prispevku. Mimochodem mate zaplaceno uz na tenhle měsíc?
Vagonků za 45 miliard ( předpokládám korun ( nebo korunek?) by bylo docela hoooodně nevím zda jste myslel ty od Piko spielwaren co jste dostal k Vánocům v roce 1985 …
Vagóny jsou něco jiného .
Já už bych toho trolla nekrmil. Navíc s blázny se nikdy nedá diskutovat. Natož rozumně.
Milerád budu „blázen“, když se přesměrují peníze z kapes nás všech, tj. od NEZÁKAZNÍKŮ… na něco smysluplnějšího, než aby šlo o „vyžebraný dar“ pro 75% nákladů dopravce x.
Např. aby namísto dražších (skoro prázdných) vagonků, začali jezdit busy, které bývají levnější.
FIrmy, které provozují busovou dopravu jsou předpokládám, „naddržené“, aby nahradili některé prázdné vagonky, výměnou za menší dotaci.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zemek-by-svymi-autobusy-rad-nahradil-regionalni-vlaky-985719
Mašinky, vagónky, vláčky… Náš nejmladší kdysi viděl spřahování Panterů. Prý si dali pusinky ☺ Ale už chodí do školy a tak to neříká 😉
Tak ono jde o necelých 20 miliard ročně.
Co myslíte, že po letošní zimě řeknou občané bude-li volba:
a) dál si „užívat“ pohledu na převážně prázdné vagonky.
NEBO.
b) Těch necelých 20 miliard, vzít „vláčkařům“ a tyto peníze použít na odtěžení toho kopce pod městem Horní Jiřetín (a Černice), který je u lomu ČSA, nad ložisky kvalitního hnědého uhlí? Tak aby kvalitní hnědé uhlí mohlo zajistit teplo a elektriku příští zimu – 2022/23?
Hmmm … zajímavý nápad vzít peníze na veřejnou dopravu a vytěžit za ně uhlí a to rozdat …
Pane Výkolejka,
ty miliardy, namísto ježdění poloprázdných vagonků, by zaplatily náhradní bydlení, stěhování pro chudáky lidi v Horním Jiřetíně (a poté v Litvínově, Janov)
… Plus náklady na odvoz hlušiny (skrývky) – to je ten velký kopec. Velikost kopce, který by bylo nutné někam přemístit, lze odhadnout např pohledem na zámek Jezeří, který je těsně u nynějšího lomu ČSA.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jeze%C5%99%C3%AD_(z%C3%A1mek)
V hornim Jiřetíně? Mnohem lepší by bylo ty peníze použít na neco užitečnějšího jako je vesmírný program. Proc by CR nemohla jako prvni zemi na svete mit svou zakladnu na měsíci nebo lepe na Marsu. To se s nejakym jiretinem neda srovnat.
Jedině ponorková základna na Sněžce.
Milý Axelku , peníze nejsou jenom v tom dopravit jednu až en osob z bodu a do bodu b. Jsou i o to , ze ta osoba neprodukuje prach a exhalace , nemusíme léčit tu osobu na jednotce intezivní péče , nemusíme pro ni udržovat parkovištátko, aby svým autíckem vozila svoji prdelku kde se jí zachce . Peníze jsou v tom, ze mamince idiot v autíčka nezláme hnáty když poletí ekonomicky jeden sám ve svém nadutě pro nadego. Všechny ty externality se sice nerady ale vyčislují taky . A proto tady existuje doprava . A pokud by stát ( což… Číst vice »
Vláčkaři, tedy železniční modeláři možná celosvětově utratí před Vánocema 20 miliard, ale určitě si je nebudou chtít nechat vzít.
Co se týče přecpaných vlaků, v jejichž bízkosti občas projede málo obsazený motorák, jistě se opět zvýší tlak na rušení nebo prodej lokálek.
S těžbou nějakého nového „kvalitního“ hnědého uhlí raději nezačínejte, prásknu vás Grétě.
Pane Tarten, copak někdo chce něco „vzít“ vláčkařům?
Ne.
Akorát třebas příští rok budou třebas odmítnuti ti žebrající „nádražáci“, kteří potřebují vyžebrat milodary/žebračenky ve výši trojnásobku částky, které nádražákům zaplatí cestující.
Kraje a MD zacnou porusovat smlouvy a nebudou platit to co si objednaly?
Chtel bych zit ve vasem jedniduchem světě : – D
Prvním krokem by mohla být redukce o 10 či 20% kterou některé smlouvy umožňují. Druhým krokem je, že prostě po ukončení smlouvy vagonky nebudou (nýbrž autobusky či podpora automobilní spolujízdy například)….
Jenom v té části ČR, kde se pohybuji jde o cca 7 železnicích linek cca v roce 2022 či 2023. Jak je tomu v jiných částech ČR, přesně nesleduji
Si dost odporujete … Nebo myslite ze solventní zakazniky pritahnete na spoje ktere se budou redukovat?
Promiňte, já reagoval na tvrzení pana „Tarten“, že „(…) 20 miliard, ale určitě si je nebudou chtít nechat vzít.“ …
Nikdo nic brát nechce.
Akorát příští rok budou žebračeky/milodary zejména pro lidi, kteří fakt potřebují, aby přes zimu měli doma aspoň trochu tepla a elektriky. Například.
Tj. na vláčkaře vozící téměř prázdné vagonky se brzy (možná už příští rok) obvyklé milodara, žebračenky už nedostanou.
Prostě na žebrání nádražáků tentokrát naši občané řeknou: NE, žijí zde potřebnější lidi, než fanoušci poloprázdných vagonků.
To by na ministerstvu zeleznice nikdy neproslo aby se na nadrazich a v jejich blizkosti umistovali zebraci kteri vlivem ceny benzinu a nafty nemohou jet autem do prace a tím by mohlo dojit k hospodarskemu poklesu ktery v soucasne dobe blahobytu a soucasneho rozkvetu ve vsech odvetvich ceske ekonomiky mohl zpusobit pokles prestize u zapadnich mocnosti.
Ale neni treba se bát. Ceska železnice ro zvládne a diky prebytkum v rozpočtu odborovych organizaci preveze potrebne tam kam bude potreba a tam upotřebí cela spolecnost jejich ekonomický potenciál.
Tak například, ředitel B. nejmenovaného dopravce X : „Dnes je to služba pro veřejnost, aby se lidé dostali, kam potřebují.“
Vzhledem k tomu, že pouze 30% této služby je využíváno cestujícímu, tak je zřejmé, že veřejnost 70% této služby nekupuje.
A protože budou potřeba peníze na něco jiného než na skoro prázdné vagonky,
tak v příštích letech asi budou odmítnuti žebrající nádražáci
Tohle uz je stare zapomenute tema. To jsme tady s panem PvvS dávno vyresili. Odpojí se vagon-kapacita klesne, obsazenost stoupne a a vsichni ušetří. Takovehle malickosti nase odborova organizace resi na počkání. To jen u vas na stavedle se trapite prkotinama. Ale nebojte my vas nekousne pokud necemu (ve vasem pripade všemu) nebudete rozumet a prijdete se zeptat.
Mě připadávcelku srozumitelné jestli necelých 20 miliard ročně, opět vyplatit nádražákům, aby jezdili prázdnjé vagonky.
Nebo snad příští rok už nádražáci nepřijdou žebrat o peníze z kapes nás, daňových poplatníků?
To jestli vy jako vyhybkar coz je mimochodem taky nadrazak chodíte nekam zebrat o penize tak na to se budeme muset jako odbory podivat.
Takovou ostudu trpet opravdu nebudeme.
Takže příští rok už pasažérská doprava v ČR vyžije POUZE z jízdného?
Nebo budou zase nádražáci žebrat o necelých 20 miliard ročně, aby dál mohly jezdit vagonky využité jen na 30%?
Až potkáte nějakého žebrajícího nádražáka tak se jej zeptejte.
Práce na želznici je specifická, mnohdy odborná a není pro každého. Některé profese jsou placeny dobře, jiné slušně a některé bohužel slabě. Tam je to k zamyšlení, jestli ty lidi na dílnách neplatit více individuálně protože e kdyby někteří“machři“ odešli tak to by byla opravdu škoda a za ty ušetřené peníze by to nestálo.
Ano, dokonce někteří nádražáci o nutnosti žebrat u veřejnosti, mluví veřejně – viz níže, pasáž, která je velkými písmeny.
DOTAZ mag Železničář: Skupina České dráhy loni vykázala ztrátu přes 4,1 miliardy korun. Nejhůř na tom byla osobní doprava. Je tohle důvod změn, které vrcholné vedení společnosti aktuálně připravuje?
ODPOVD – Ing. Bednárik: To, co diskutujeme a chystáme, SE MĚLO UDĚLAT UŽ DÁVNO a nečekat na pandemii, která nás dostala do kolen. Na postupnou redukční dietu už teď bohužel není čas. Tuk je nutné odsát rychle a nahradit ho svalovinou tak, abychom zůstali dlouhodobě konkurenceschopní.
Změny = žebrání?
Právě proto že v minulosti neproběhly změny k lepšímu, tak proto asi zatím budou nádražáci žebrat i v budoucnu…
Pletete si dve nesouvisejici temata …
Kdyby jenom 2 ..
Tady je to s Axelem telenovela na pokračování…
Na Vysočině jich jezdilo a jezdí 13, zbývající 4 kusy byly dodány do České Třebové, dnes tam jezdí tři (z té dodávky pro ČD) a čtvrtý je, tusím, v Liberci.
opravte si data, 17 vozů na Vysočině nejezdí…
Švýcarská kvalita?
Pankow je v Helvécii? Helvette!
Takže Německá kvalita?
Východoněmecká?
Dalo by se předpokládat, že i pan ABC ví, kde leží Pankow a měl spíše na mysli podnikový systém řízení jakosti, platný v rámci celé firmy, který se v některých případech možná v Pankowě podařilo obejít.
Protože Stadler má centrálu ve Švýcarsku, tak prostě jen použil myšlenkovou zkratku „Švýcarská kvalita“.
Taky snad každý ví, že Stadler koupil fabriku v Pankowě a s ní i výrobní program RS 1. Ten však byl již na konci své existence a Stadler do Pankowa směřoval zejména vývoj a výrobu S-Bahnů.
Tak slogan Švýcarská kvalita používal i Leo Express přičemž jeho Stadlery se vyráběly převážně v Polsku 🙂
RS1 byl vlastněný 2-mi společníky: AdTranz a Stadler.
Poté co BOBTrans (Bombardier Transportation) koupil AdTranz, tak jako protimonopolní opatření byl odprodán podíl AdTranzu na fabrice Pankow a na projektu RS1 … v rozhodnutí se píše, že v době spojování BOBmardýru s AdTranzem měl Stadler majoritu.
Podobně tomu bylo se spoluprací Stadleru na GTW s jinou firmou (Bautzen). Taky to musel BOBTransr prodat Staderu.
U hodinek Swiss made platí , ze nějaké nadpoloviční procento práce a dílu musí být ze švýcarských zdrojů a ve Švýcarsku . Jinak to není ( viz Festina)