České dráhy nakoupily v Německu další motoráky, posílí provoz v Libereckém kraji
Motorové vozy Stadler RS1 prošly v roce 2014 modernizací.
České dráhy pořídily u společnosti AlphaTrains dalších devět použitých motorových vozů Stadler RegioShuttle RS1 provozovaných u společnosti Niederbarminer Eisenbahn (NEB). Zaplatí za ně celkem devět milionů eur (220,3 milionu korun).
Podpis kontraktu vyplývá z informací ve věstníku veřejných zakázek a profilu zadavatele. České dráhy nakupovaly u stejného majitele jako nedávno GW Train Regio.
GWTR kupuje další motorové vozy Stadler RS1 z Německa. Zdvojnásobí jejich počet
Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského jde o vozy, které byly vyrobeny v roce 2000 a v roce 2014 prošly modernizací. Dosud jezdí v oblasti Berlína a Braniborska.
„Budou upravena pro provoz v ČR a dále se předpokládají další úpravy podle požadavků objednatele dopravy, kterým bude Liberecký kraj. Půjde například o změnu vnějšího laku, doplnění palubní wi-fi, informačního systému, revitalizaci interiéru včetně například přečalounění sedaček, doplnění odbavovacích systémů,“ vypočítává Šťáhlavský.
Přehledně: Náhrada za Regionovy a 810. Kde budou jezdit další motorové vozy Stadler RS1
Jejich nasazení se předpokládá nejpozději od konce roku 2026 v Libereckém kraji například na tratích v rámci Jizerskohorské železnice a ve Frýdlantském výběžku. Kraj se rozhodl i přes původní plány provoz na těchto tratích nesoutěžit a zadat je napřímo.
Podepsáno. České dráhy budou bez soutěže jezdit v části Libereckého kraje až do roku 2033
Motorové vozy Stadler RS1 se postupně stávají základem provozu na tuzemských regionálních tratích. České dráhy k 33 novým motorovým vozům postupně dokupují použité vozy z Německa, postupně jejich počet přesáhne stovku. Poslední nákup proběhl letos v září. Cílový stav je 110 vozů. Dopravce buduje postupně v Liberci kompetenční centrum na jejich údržbu.
České dráhy kupují další motorové vozy Stadler RS1, budou jich mít přes 100