dpp

Bez výměny lokomotivy od polárního kruhu až do Rakouska. Green Cargo si pronajme pět vectronů

Siemens Vectron pro Green Cargo. Foto: Alpha TrainsSiemens Vectron pro Green Cargo. Foto: Alpha Trains

Lokomotiva je schválena pro provoz v pěti zemích.

Jen pár týdnů po schválení provozu lokomotiv Siemens Vectron na mostě přes úžinu Öresund mezi Dánskem a Švédskem oznámil druhý dopravce jejich pořízení. Největší švédský nákladní železniční dopravce Green Cargo si pronajme pět lokomotiv Siemens Vectron AC.

Lokomotivy jsou schváleny pro provoz v Norsku, Švédsku, Dánsku, Německu a Rakousku pro rychlost až 200 km/h. Umožní tak provoz bez výměny lokomotivy z Narviku až na jih Rakouska. Green Cargo zatím počítá s nasazením na vlaky z Malmö do Německa. Všech pět lokomotiv je vybaveno ETCS, dodány budou letos. Údržbu zajistí Siemens Mobility v nové centru údržby v Malmö.

„Věříme, že tyto lokomotivy dál podpoří přesun zboží ze silnic na železnici. Poskytnou dopravci mimořádný výkon a spolehlivý provoz,“ uvedl Fernando Pérez, šéf Alpha Trains.

Lokomotiva Vectron, která se vyrábí v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu, je první lokomotivou vybavenou evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, která smí jezdit po 16 km dlouhé trati přes Öresund (most a tunel), spojující Švédsko a Dánsko. Lokomotiva využívá palubní jednotku Trainguard 100/200/300 ETCS od společnosti Siemens.

„Naše vysoce flexibilní lokomotivy Vectron umožňují udržitelnou přeshraniční železniční dopravu a moc nás těší, že díky lokomotivě Vectron se poprvé otevřel skandinávský koridor,“ řekl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla Siemens Mobility.

Tagy Alpha Trains Green Cargo Siemens Vectron
17 komentářů